Nog eff snel op vakantie
zondag 28 december 2008 om 11:20
Mijn dochter wordt 1 mei 4 jaar oud en moet vanaf 6 april komen wennen en dan is 11 mei haar eerste echte schooldag.
Maar nu vraag ik mij af of ik nog voordat de zomervakantie begint al met haar op vakantie kan gaan.
Ze is toch nog niet helemaal leerplichtig.
Het zou het laatste jaar zijn dat we nog buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan.
Ik ben gewoon benieuwd of dat kan?
Groetjes Vin
Maar nu vraag ik mij af of ik nog voordat de zomervakantie begint al met haar op vakantie kan gaan.
Ze is toch nog niet helemaal leerplichtig.
Het zou het laatste jaar zijn dat we nog buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan.
Ik ben gewoon benieuwd of dat kan?
Groetjes Vin
For better and worse!!!!
zondag 28 december 2008 om 11:30
zondag 28 december 2008 om 12:49
Heb je niet op school gehoord wat hun regels zijn? Bij vriendin op school werd nl heel moeilijk gedaan over buiten seizoen op vakantie gaan, ondanks dat kind nog niet leerplichtig was.
Wij willen als zoon 4 jaar is in september op vakantie gaan, omdat het inderdaad nog 1 jaar goedkoper kan dan. Zit daarna lang genoeg aan de dure periode vast.
Wij willen als zoon 4 jaar is in september op vakantie gaan, omdat het inderdaad nog 1 jaar goedkoper kan dan. Zit daarna lang genoeg aan de dure periode vast.

zondag 28 december 2008 om 14:01
Het kan in principe wel, want je dochter is nog niet leerplichtig, maar het schooljaar wordt dan wel heel erg kort voor je dochter. Ze gaat al maar 8 weekjes naar school dit jaar, als je dan ook nog 2 weken (bijvoorbeeld ) op vakantie gaat heeft ze helemaal geen tijd om aan het naar school gaan te wennen. Is het dan misschien niet handiger haar gewoon in september te laten beginnen? Er is geen verplichting dat ze meteen bij 4 jaar begint, dan heb je het hele probleem ook niet en zit ze niet 6 weken in een klas waar ze niet ehct haar plekje heeft.