Nog eff snel op vakantie

28-12-2008 11:20 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt 1 mei 4 jaar oud en moet vanaf 6 april komen wennen en dan is 11 mei haar eerste echte schooldag.

Maar nu vraag ik mij af of ik nog voordat de zomervakantie begint al met haar op vakantie kan gaan.

Ze is toch nog niet helemaal leerplichtig.

Het zou het laatste jaar zijn dat we nog buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan.

Ik ben gewoon benieuwd of dat kan?

Groetjes Vin
For better and worse!!!!
Volgens mij moet dat kunnen ik weet het niet zeker maar volgensmij is het vanaf groep 3
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
Kinderen zijn leerplichtig als ze 5 jaar oud zijn. Het kan dus wel, maar het lijkt me voor je kind wel fijn als ze het schooljaar kan afsluiten samen met de andere kinderen. Ik zou dus niet pas op vakantie gaan een of twee weken voordat haar vakantie begint, maar al eerder.
Heb je niet op school gehoord wat hun regels zijn? Bij vriendin op school werd nl heel moeilijk gedaan over buiten seizoen op vakantie gaan, ondanks dat kind nog niet leerplichtig was.

Wij willen als zoon 4 jaar is in september op vakantie gaan, omdat het inderdaad nog 1 jaar goedkoper kan dan. Zit daarna lang genoeg aan de dure periode vast.
Hoi! ligt dan waarschijnlijk wel aan de school. Mijn ervaring is dat ze, zolang het kind nog 4 is, niet zo moeilijk doen over op vakantie gaan buiten de schoolvakanties..
Het kan in principe wel, want je dochter is nog niet leerplichtig, maar het schooljaar wordt dan wel heel erg kort voor je dochter. Ze gaat al maar 8 weekjes naar school dit jaar, als je dan ook nog 2 weken (bijvoorbeeld ) op vakantie gaat heeft ze helemaal geen tijd om aan het naar school gaan te wennen. Is het dan misschien niet handiger haar gewoon in september te laten beginnen? Er is geen verplichting dat ze meteen bij 4 jaar begint, dan heb je het hele probleem ook niet en zit ze niet 6 weken in een klas waar ze niet ehct haar plekje heeft.
Je kunt ook in september / oktober nog buiten het seizoen op vakantie gaan, wellicht een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven