November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Inderdaad Tess, wat een verhaal! Poeh, doet me weer aan mijn eigen bevalling denken. Dit klinkt zelfs nog wat heftiger, ik was na 1,5 uur van de ic af. Bah bah, dat het maar snel weer goed met haar mag gaan.

Buisjes: ik dacht dat ze dat tegenwoordig standaard deden, de combi buisjes en amandelen. Ik hoor in ieder geval niets anders, zeker niet als ze nog zo klein zijn. Goed dat je even gaat bellen Chica.

Zandbak: wij hebben de vijver leeg laten lopen vorig jaar en wilden daar een zandbak van maken. Maar nu vind ik toch dat dat te veel in de open lucht is. Dus waarschijnlijk kopen we binnenkort een zandbak die we onder het afdakje kunnen zetten. We beginnen met een kleintje dat je af kan sluiten. Zo'n grote met bankjes doen we over een jaar of 2 wel, dan genieten ze er toch meer van.

Tess, beterschap!

Bumblies: Neeltje kreeg van de doekjes (haar enige) gigantische luieruitslag, dus ik durf dat merk niet meer aan.

Driewieler: wij hebben er sinds Neeltjes verjaardag zo 1 waar ze nu al op kan, met steuntjes en stang. En later kan dat er af en kan ze fietsen. ook hebben we een gewone driewieler, dus Nelis kan dadelijk ook al fietsen Een loopfietsje hebben we ook al, voor een rocksvijfje bij de blokker vorige maand

Dank jullie wel voor de tips over de flesjes en zo. Tommie tippee vind ik echt te duur om te proberen. Ze hebben daar geen losse speentjes van, ik moet minimaal een flesje of 4 hebben vanwege kdv, dus eerst probeer ik de goedkope dingen.

Kind voeden en dan typen is toch niet zo'n goed idee. Ik kom later nog wel even terug.......
Jawel hoor O, Tommee Tippee heeft wel losse spenen. Moet je alleen even naar een andere drogist een beetje grote en het liefst een Etos ofzo, geen trekpleister en kruidvat heeft ze ook niet. Ze hebben losse 1 en 2, en 3 spenen en blijkbaar 4 (maar die heb ik nooit gevonden).
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wij hebben hier een grote etos, maar geen losse speentjes helaas. En volgens mij zijn ze bij dat merk wel zo slim dat de speentjes niet op andere flesjes passen. Ik moet echt 4 flesjes hebben, dat wordt al 35 euro alleen voor de flesjes...

Ik heb maar een dodie gekocht, eens kijken wat dat doet.

Voor de meet: ik heb nog een grote zak jongenskleertjes maat 50 en 56 (en misschien dan ook al 62) in de aanbieding. Weten jullie nog iemand die die zou kunnen gebruiken?
Neem maar mee O want misschien zit er wel iets tussen wat ook door meisjes gedragen kan worden of niet? En ik heb altijd nog vriendinnen met evt kleine jochies. Zonde namelijk om weg te gooien. Ben nou eenmaal niet van het weggooien, hebben jullie het in de gaten hahaha.

Waarom 4 flesjes dan? Ik nam de flessen altijd weer gewoon mee naar huis van het KDV dan wist ik tenminste zeker dat ze ook goed gewassen/gesteriliseerd werden enzo. Ik heb er twee van TT (tommee tippie) en nu 3 van Avent. Ik doe er dus best lang mee want ik gebruik ze nog steeds. (avondfles, nachtfles en ochtendpap) Maar ik heb ook goede verhalen gehoord over de Dodie dus misschien werkt die. Anders kun je nog Difrax met die S vorm gebruiken. Die zijn ook goed (weet alleen niet hoe duur)
De meisjeskleren heb ik aan de buurvrouw gegeven, dus die zijn er helaas al uit Alternatief is de bak van Humanitas hoor, ik gooi ze niet zomaar in de vuilnisbak. Zonde!! Er zijn pakjes bij die hij maar 2 keer aan heeft gehad.

Ik moet 4 flesjes: 3 voor de voedingen en 1 als reserve, mocht dat nodig zijn. Ook bij flesvoeding gaf ik per voeding 1 flesje mee. Ze zijn daar vast niet zo secuur met uitspoelen als ik thuis ben. Controlefreak dat ik ben En aangezien hij nu nog op ca. 5 voedingen zit tussen 8 en 17 uur, zal hij over een maand denk ik toch minimaal 4 flesjes mee moeten nemen. En je moet speentjes minimaal iedere 2 maanden vervangen, toch? Hoewel ze na 3 maanden niet meer iedere dag hoeven te worden uitgekookt, dat scheelt weer.
O ja, realiseer me dat er natuurlijk wel neutrale dingen bij zitten, die heb ik natuurlijk bewaard. Rompers, pakjes van nijntje en zo. Dus ja, ik zal het meenemen. Hoewel jullie natuurlijk omkomen in de meidenspullen, toch?
zo eindelijk ook weer even tijd...

Lala proficiat met je goeie echo!! Leuk hoor nog een meisje!!

Binti, is de baby intussen al geboren?? Ben niet een beetje nieuwsgierig haha.. Hoe gaat het vandaag met Bintje??

Chica, gelukkig dat je nu toch redelijk snel met Anniek kan gaan.. Ik kan me best voorstellen dat je er helemaal doorheen zit met al die gebroken nachten de drukte van je werk en ook nog eens zwanger zijn...Ik hoop met je mee dat Anniek straks ineens wel gaat slapen...

dat slapen trouwens hebben wij hier met 2 kinderen ook gehad. Tijn sliep pas door met 4 toen ie naar de basisschool ging en Mieps nog later, die presteert het nu nog regelmatig dat ze aan mijn bed staat. Ik hoef op zich dan weinig te doen maar ik moet er toch uit om haar weer terug in bed te krijgen..

Nu met Raf gaat dat eigenlijk heel erg goed (klopklop, even afkloppen), ik heb er nooit een probleem van gemaakt en dat lijkt toch te helpen. Ik weet dat het over gaat en dat scheelt gewoon.

Raf was vorige week op zijn neus gevallen, hij zag er echt heeeeel zielig uit hele neusje kapot en dan ook nog snotverkouden en ontstoken oogjes. Gelukkig gaat dat nu weer beter allemaal.

Leuk allemaal die dierentuinbezoekjes!! Raf is ook helemaal geobsedeerd door dieren. Hier komt ook vanalles voorbij. Ik de auto hoor ik vaak "daa paajd iehiheie" of "sjaap beeeeeeeeeee" van dat soort dingen. En hij is ook een jongen en autooooo "ragauto" (=vrachtauto) en "tatoh" (=tractor) hoor ik regelmatig, zo lief... Waar ik me een week of wat nog zorgen maakte over zijn taalontwikkeling heb ik nu wel door dat hij het gewoon goed doet

driewieler hebben we hier ook staan Raf word er mee rondgereden (gescheurd) door zijn zus vaak prachtig vind ie het...Zandbak word hier een schildpad of zoiets in elk geval met een bodem en een deksel. Ik heb de ervaring dat het speelzand erg snel erg vies wordt en in zo'n bak die afgesloten kan worden scheelt dat wel. Daarbij komt ook dat kinderen vaak wormpjes oplopen in zo'n bak met open onderkant. Niet dat dat onoverkomelijk is maar ik vind het toch een minder prettig idee.

Wat Raf (en de andere kinderen trouwens ) ook erg leuk vinden is een trampoline. Wij hebben er eentje staan van 1m80 ideaal, niet zo'n gigantisch ding dat je hele tuin inneemt maar precies groot genoeg.

Tess hoe gaat het met Tessje?? Raf had het ook vorige week steeds koorts op z'n piek weer 40.6 en ineens was het ook weer over en er was buiten zijn verkoudheid niks te bekennen, ben weer eens langs gegaan bij de huisarts en z'n longen en oren waren schoon.

nou ik ga weer aan de slag...
Lijnes, een trampoline! Dan moeten ze lopen, toch? Wat zielig, zo'n gehavend mannetje. Kun je hem niet in een hokje zetten en dat compleet bekleden met watten?

Ik heb vandaag mijn hele keuken een goede beurt gegeven, goed he? Jippie, ik zit eindelijk wat beter in mijn vel. Alleen mijn bekken doet nog niet wat ik wil, dat is nog altijd heel stijf en pijnlijk. maar ja, om te poetsen heb ik dat niet nodig
ha fijn dat je je weer in staat voelt tot het betere kuiswerk... Je bekken komt vanzelf ook wel weer goed. Bij mij was het bij Raf ook meer van slag dan bij de andere twee maar het kwam wel goed...

tsja als het kon zou ik hem opsluiten want hij is echt zo roekeloos en doet alles zomaar. Heeft eigenlijk elke dag builen op zijn hoofd of zijn knietjes kapot.. Nu ook weer heeft ie twee blauwe plekken op zijn bovenbeentjes en ik heb geen idee hoe hij daar nou weer aan komt. Zo waren Tijn en Madelief niet. Tijn deed nooit iets dat ie niet durfde of kon en Madelief die kan gewoon alles en valt bijna nooit maar Raf, verschrikkelijk.. Dat tandje eruit was alleen nog maar het begin vrees ik...
Ahhh arme Rafje, het is zo te horen en lekkere wildebras. Voor niks bang en door schade en schande wijs. Ja, daar krijg je nog wat mee te stellen (zei de oma )

Hier een dochter die aan me geplakt zit vandaag. Kan echt niks doen zonder haar. Ze begint meteen te piepen als ik wegloop. En als ik haar dan op schoot neem dan wil ze er meteen weer af. Hmmm sprongetje ofzo????

O: goed om te horen dat het wat beter gaat. Haha ik heb niet eens de energie om het huishouden te doen laat staan een hele keuken peotsen. Het gaat dus echt beter met je. En je bekken? Dat kost even tijd, de hormonen zijn je lichaam nog niet uit dus die irritante weekmakers ook niet. Je bekken zijn dus waarschijnlijk nog een beetje zacht.
He Lala ik lees net je commentaar bij het hoofdbonken. Ik hoop dat je wat aan het advies hebt. Heel naar gezicht lijkt het me en moeilijk om mee om te gaan. Ik heb verder geen advies maar wel even een knuffel.

Ennuh de volgende keer gewoon hier ook vertellen hoor, het hoeft echt niet alleen maar goed nieuws te zijn.
hee ja Lala dat hoofdbonken, doet Raf ook hoor en vantevoren maar kijken of ik ook kijk wanneer ie het doet (die doet het dus gewoon uit frustratie of misschien zelfs uit boevigheid)... Een van mijn neefjes doet het nu nog steeds en hij is 8, zo valt hij in slaap, verder is er niks mis met hem...
Mijn broer deed dat vroeger ook, hoofdbonken. Niks hielp, tot mijn moeder hem een keer een flink pak op zijn broek heeft gegeven. Absoluut niet pedagogisch verantwoord, maar daarna was het wel over.

O, klinkt goed bij jullie! Ik zie een causaal verband met het goede slapen .

Lijnes, Tessje heeft een hele week gehad dat er 's ochtends niet zoveel aan de hand was en dat ze dan in de middag koorts kreeg en hangerig werd. Haar koorts was hoog in de 39 graden. Maar behalve dat ze een half gebit tegelijkertijd kreeg en verkouden was kon ik niks ontdekken. Sinds zondag is ze koortsvrij en ook niet meer zo hangerig aan het eind van de dag. En die Raf! Kamikaze! Dat valt me echt op, die verschillen tussen kindjes. Tessje durft alles, maar is in het begin wel voorzichtig gelukkig. En ragauto haha. Tessje is daar absoluut niet in geinteresseerd, een auto is om in te rijden en meer niet haha.

Meiden, ik hou het kort vandaag. Ik heb nog een mega berg was te vouwen, dus daar ga ik me maar eens toe zetten. Met mijn kennis gaat het beter, ze is van de IC af. Maar ze heeft wel een harde mentale klap gekregen...
och ja Tess die kennis, wel gelezen niet opgeslagen... Heel akelig vind ik zulke verhalen...Je hoort gewoon op je wolkje te zitten pronken met je kindje, niet op de IC. Hopelijk knapt ze snel op en kan ze wat haar is overkomen snel een plekje geven...

ga maar lekker was vouwen haha ik heb alle was weg!!!
Over het hoofdbonken, don't worry, is hier geen issue hoor, ik maak me er niet echt druk om (al ziet er het er vreemd uit) en negeer het gewoon. Ooit gaat het vanzelf wel over en is ook geen dagelijks terugkerend ritueel, dus vandaar eigenlijk nooit over gedacht om het hier te melden.

En nu snel mijn bedje in.....
Tess, wat was er dan met je collega, ik heb er overheen gelezen?

O, klinkt goed daar bij jou. Is je huis al schoner?

Wij hebben sinds vorige week een poetsvrouw! Ze komt vandaag drie uur lang mijn hele huis schoonmaken. Ik vind het best genant hoor, maar vriendlief niet, hij wil het ook het allergraagst. Dus ga ik zometeen maar eens kijken of Esbabe zin heeft in koffie, maar dan moet Nova wel waterpokvrij zijn, want ik heb nog even geen zin in een ziekenboeg.
Haha Ibbel jij bent zeker zo iemand die voordat de schoonmaakster komt het huis gaat lopen schoonmaken? Man geniet ervan, dat is echt iets wat als nr 1 op mijn verlanglijst staat. Nu nog even geen geld voor maar zodra........

En trouwens, je hebt nu twee koters, allebei een baan (nou ja straks dan weer) en dus een heel gezin en dus is een werkster geen overbodige luxe hoor.

Hoe gaat het eigenlijk met de banenjacht. Ben je al begonnen en gaat het lukken?

Tess: Fijn dat het beter gaat met je collega, maar die zal inderdaad wel heel goed moeten zoeken naar haar roze wolk. Heel treurig hoor zon bevalling.

Lala: Fijn dat het niet zon issue is, ik vond het al zo typisch dat je er niks over gezegd had.
Tess, fijn dat het beter gaat met die kennis zeg! Ze blijft nog wel een tijdje van de wap denk ik.

Lala dat hoofdbonken heb ik geen ervaring mee, maar fijn dat je er niet zo'n punt van maakt.

Ibbel, ik benijd je! Inderdaad niet eerst vantevoren het huis schoonmaken he? Als manlief weer een baan heeft willen wij ook zo'n dame.

Inderdaad, wat een verschil tussen de kindjes! Raf heeft toch dezelfde horoscoop als Neeltje. Zo zie je maar weer hoe kindjes hun eigen ding doen. Neeltje kruipt heel voorzichtig, kijkt eerst de kat uit de boom. vandaag bij het cb heeft ze op een loopauto gezeten en even achter zo'n ding aangelopen, maar verder speelt ze lief met blokken en puzzels!

Ons ventje nadert de 60cm, dus waarschijnlijk heb ik op de meet ook al kleren maat 62 bij me! Ook zijn gewicht (5470 gram) is behoorlijk aan de maat. Maar hij heeft gelachen en gebabbeld, dus al zijn kunstjes uitgehaald

En ja, het betere slapen van nu al 2 weken werkt zeker uit! Hoewel ik gisteren (door de keuken?) om 20 uur echt bij elkaar geveegd kon worden. Manlief heeft om 21 uur een flesje gegeven, waar Nelis tot 5 uur op heeft geslapen, dus ik denk dat we dat vaker gaan doen
quote:Chica34 schreef op 08 april 2009 @ 10:57:

Haha Ibbel jij bent zeker zo iemand die voordat de schoonmaakster komt het huis gaat lopen schoonmaken?

,

Ah, nee, niet echt schoonmaken, daar hou ik gewoon niet van, maar wel even alles opruimen zodat ze er beter bij kan... Vinden jullie het geen gek idee dan dat zo iemand je ondergoed staat op te hangen??

En Origineel, geef je nou kv bij?
NEE!!! Geen kv!!! Nee hoor, als het echt moet zal ik het best doen, maar het is nog niet nodig. Hij slaapt echt op 100% mama's melk. Goed he?
Oh ja, banenjacht. Het seizoen is geopend. Ik sta op alle denkbare vacaturebanken met mijn cv en de aanzoeken van uitzendbureaus stromen binnen. Nog niks concreets, maar vrijdag en de week daarop vrijdag heb ik twee afspraken bij bureaus die me beloofden me te kunnen helpen. Ben benieuwd, want het begint wel dichtbij te komen. Per 1 juni moet ik eigenlijk weer aan de slag zijn.

Chica, kun jij op de ak nog eens vertellen wat jouw functie precies inhoud en of je denkt dat ik dat ook zou kunnen? Als je vacatures leest en wat de functieeisen precies zijn wordt ik soms een beetje bang namelijk, dan denk ik dat ik niks voor zo'n bedrijf kan betekenen.
Super O.

Ik heb net bij de AH wel twee van die pakjes nutrilon gekocht voor als ik niet thuis ben en Mila wil wel wat hebben en het staat niet klaar in de koelkast...

Vanaaf ga ik weer de hort op, verplicht, naar de zonnebank.
Tesstannetje

Esbabe stelde net voor of het een idee was om samen te gaan sporten
Wow Ibbel, een poetsvrouw! Heerlijk lijkt me dat. Helaas denk ik dat ik zoe iemand ben die dan eerst het hele huis voor haar gaat schoonmaken, hahaha.

Functie-eisen, tja die kunnen soms best intimideren. Maar volgens mij ben jij een slim persoon, dus die dingen leer je toch snel genoeg. En no guts no glory :-) oftewel, de lat wat hoger leggen daar kan je ook weer van groeien.

Chica, dank je voor de nieuwe naam. Goede vondst. Kon maar niets bedenken.. Vaantje it is.

Oeh Tess, een nieuwe schutting! Dat moet hier ook gebeuren, en ook opnieuw betegeld worden, ophogen met zand, folie eronder. Tegels hebben we al hoor. Ik maak de oude wel gewoon schoon.

Denk dat wij ook een klein afsluitbaar zandbakje neer gaan zetten. Met al die vieze stinkkatten hier (ben inmiddels meer een hondenmens geworden haha).

Wilde lekker gaan wandelen of fietsen vanmiddag met de kleine maar wat een flutweer..
Poetsvrouw, geniet ervan als het kan!! Lijkt mij ook echt heerlijk, maarja waar vind je zo één??

Ehh, ik denk dat ik ook zo eentje ben die van te voren het huis schoon zou willen hebben. Enne Ibbel, ze hoeft toch niet je was op te hangen? Volgens mij kan ze een heleboel andere dingen in 3 uur doen.

Het is ook zo dubbel hé, aan de andere kant heerlijk dat het gedaan wordt, en aan de andere kant moet je er gewoon niet bij nadenken dat er een vreemde in je huis is. Vond ik trouwens ook tov de kraamhulp. Heb ook de was steeds weggewerkt voordat de bevalling begon, daarna heb ik geen minuut bij stil gestaan dat er een vreemde mijn onderbroeken aan het opvouwen was (Al waren dat trouwens toch niet de charmante)

Inderdaad petweer. Bah, zo jammer. Vorige week was het nog zo lekker. Hopelijk wordt het vandaag nog wel even droog.

Mhh, lijkt me lastig Ibbel om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Is er in jou branche wel veel werk? Succes in ieder geval.

Nelis doet het inderdaad goed. Fijn dan is al je energie in ieder geval niet voor niets geweest!

Weet niet meer wie het hier vroeg, maar ik zag net in het krantje van de karwei en die van de gamma beide zo'n zandbak staan. Maar sinds de tip van Lijnes, denk ik nu toch ook aan een dichte. Bah, lijkt me zo'n ranzig gezicht en kind met wormpjes... Ben denk ik nogal fisueel ingesteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven