November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
80 cm klein???? Nou dan heb ik een kleine smurf als dochter

Ennuh Tess, 2 uur minder werken en dan 4 uur extra vrij??? Ook een leuk contract haha. Lekker zeg dat jullie nu beide zulk goed nieuws hadden.

Hier weer een beetje rustig op het harde buiken front. Maar het één is nog niet weg of het ander dient zich aan. Ik heb ineens last van aambeien. Meeeen das irritant. Heb ik nooit gehad en het doet godvergeten pijijijijijn. Die sperti helpt ook niet echt. Kreeg een tip voor www.curanal.nl dus maar meteen besteld. Hopelijk kan ik dan morgen weer slapen.

Na-apen is er nog niet echt bij. Het is hier poppen speel fase. Ineens zijn poppen en knuffelbeesten helemaal leuk,. In bedje leggen, dekentje erover, speentje in en muziekje erbij en dan moet de pop slapen. Of de pop moet lopen en staan of de pop moet gewoon in de lege plastic vaas (huh?)

En het is boos worden op de commode tijd. Sjeee wat een drama maakt ze daar van tegenwoordig. Aankleden enzo wil ze echt, echt, echt niet. Ach, volgens mij loopt Anniek altijd een beetje achter op jullie kindjes, want ik kan me herinneren dat jullie die fase al gehad hebben

En Anniek kan zeggen: koe en boe, hond en waf. poes en papa (geen mama) bal en bad en vliegtuig en sjeebats (geen idee wat dat is, maar dat is favoriet als ze iets ziet of wil )en dat is het wel zon beetje. Ze klets heel wat af maar nog steeds in brabbeltaal hoor.

Oh ja en het meeste mooie: (even trots zijn) ze kan aan 1 handje lopen. Nog niet ver hoor en zeker nog niet los, paar stappen maar, maar het gaat echt beter. En ze loopt de hele tafel rond nu en voorzichtig van de tafel naar de bank (die heel dichtbij elkaar staan hoor), maar ik schat nog een maandje of hooguit 2 en dan loopt ze vast los. Yeahhhhhhhhhhh
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
O; sterkte met je bekken. Bij mij heeft de fysio wonderen verricht, ik zal het afkloppen, maar de laatste 2 weken gaat het eigenlijk heel goed. Ik weet niet of jouw fysio ook de methode van Cecile Röst volgt, maar de mijne wel. Er is ook een boek van met oefeningen enzo.

Chica; hoe is het met je katten gegaan? Drama bij het asiel?

Anniek heeft de smaak te pakken lees ik met aan 1 hand lopen, super! Ik had na de bevalling last van aambeien en ook curanal gebruikt. Maar dan wel de volledige versie/kuur, inclusief pilletjes en zetpillen als ik me goed herinner. Daar heb je een recept voor nodig, kun je bij je verloskundige krijgen (dan kun je het online bestellen en moet je het recept opsturen). Hielp echt supergoed, hopelijk bij jou ook. Poppenfase heeft Suzy nu ook, grappig om te zien. Ik heb er een waar geluid uit kan komen en ze heeft het knopje om 'm uit en aan te zetten (wat toch aardig verstopt zit) ook al ontdenkt. Wijsneus.

Haha, Sjeebats, leuk hoor, die zelf verzonnen woorden. Of misschien kom je er ooit nog eens achter welk woord dat voor moest stellen. Hier hoor ik nog steeds heel vaak "akke", vooral als ze iets geeft, maar Q maakte daarvoor al de suggestie dat dat "pakken" moet voorstellen. Dus Q; wat betekent sjeebats?
Suzaa: bij het asiel was het inderdaad niet leuk. Moest aardig huilen. Toch viel het me eerlijk gezegd mee. Tenminste de ruimte waar ze zitten. Het is een kleine kamer met andere katten en een deur met een omheining buiten zodat ze ook nog naar buiten kunnen. Niet zon zielig hokje dus. Tevens zeggen ze zelf dat ze eigenlijk alle katten wel plaatsen (zon 1100 per jaar) en ze maken ze niet na een jaar af, maar ze blijven net zo lang tot ze een nieuw baasje hebben of sterven van ouderdom. Ze staan straks op de hun webiste en daar kan ik zien of ze al geplaatst zijn of niet. Maar ik vond het wel super moeilijk en zielig om ze achter te laten.

Ik heb trouwens de pillen en de zalf besteld. Dus wel de hele kuur maar geen zetpillen. Ik ga inderdaad morgen aan mijn VK een receptje vragen. Dokter deed een beetje moeilijk omdat de assistent het merk niet kende (beetje irritant)
Sjeebats? Ehhhh... hier houdt ook mijn fantasie op hoor.

Chica, moeilijk hoor, katten naar het asiel.

Wij waren vandaag naar de KNO-arts en die kwam maar meteen ter zake: amandelen eruit, buisjes erin. Mijn meisje moet onder het mes dus. Ik was er helemaal beduusd van.

Ik schrok ook wel van de uitslag van de gehoortest. Die was weliswaar onbetrouwbaar, maar dan nog... Nou ja, dat er geopereerd gaat worden, daar hoeven we in ieder geval niet lang over na te denken. Als er qua gehoor winst is te maken, dan is dat nogal essentieel voor de spraak- en taalontwikkeling.

Chica, hoe is dat bij jullie gegaan? Heeft Anniek ook buisjes of zijn alleen de amandelen geknipt? De last ervan viel wel mee, toch? Werd ze echt opgenomen? (Ik kan natuurlijk ook gewoon de folder even lezen... )

Vervelend hoor, al die (post-)zwangerschapskwaaltjes. Hier ook winst in het bekken bij de fysio, O. Maar goed, je loopt al bij de fysio, dus die tip daar heb je ook niets aan.

Oh, klimmen is hier trouwens helemaal de hit. Vandaag wilde ze de hele tijd uit de buggy, om erin en eruit te klimmen (jawel ), waarbij mijn mieterige meisje al snel strandde, omdat ze met haar voeten vast kwam te zitten achter die band waar je je voeten op moet zetten. Hahaha, tot zover het klimmen dus.

En ze is opeens weer een maat verder gegroeid, zowel qua kleding als qua schoenen. Dure maand dus, deze maand. Tess, we hebben opnieuw zilveren schoenen gekocht.

Verder is het hier een beetje van alles wat. Niet echt een fase van poppen ofzo dus hier.
Binti, Seppe slaapt ook zoveel. Altijd al gedaan trouwens. Hij wordt rond halfzeven wakker en gaat dan rond negen uur weer naar bed tot elf uur, dan van twee tot vier weer en om halfzeven 's avonds ligt ie er weer in.

Hier is het ook iedere keer weer huilen bij het kdv. Maar het duurt nog geen minuut.

Hiiiihihi wat is Qtie toch een eigenwijsje. Maar supergoed van je Qwertu, een negen!

Lala, over het voorzichtig doen. Seppe mag hier naar hartelust zijn gang gaan. Trial and error zeg maar. Hij is een keer headfirst van de bank af gekukeld en kwam met z'n kop tegen de tafel aan. Wij sprongen meteen op van de bank om hem op te pakken, maar hij keek ons aan en zei 'nee' en speelde gewoon weer verder. Met eten mag hij ook kliederen tot op zekere hoogte van mij. Vanochtend at hij zelf zijn cornflakes met melk en vanmiddag soep. Zonder buitensporig morsen.

even posten voor ie weg is
Tess, wat een goed nieuws van je werk. Lekker om bevestigd te krijgen dat je gewoon goed bent.

Octopus is echt een stoer woord! Krokodil ook trouwens. Seppe zei van de week toen we aan tafel gingen 'opeten hoppetee', ook leuk.

Chica, aambeien , werkt het spullie al? Hoe bevalt je katloze huis?

Oeh, Q, die gehoortest, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Ik heb voor aanstaande maandag een afspraak staan bij de gyn om een mirenaspiraal te laten plaatsen. Jak.
Oh, dat wilde ik nog vertellen, over het zingen... Ik zei dat Qtie niet zong toch? Vanmiddag werd ik door de babyfoon op een mini-concert getrakteerd. "ha ha ha.... nááá.... beeje.... nááá.... hi hi hi..... beeje, beeje, beeje.... náááá" en zo nog vijf minuten voort. Qties interpretatie van 'k Zag twee beren.

Ibbel, plaatsen van de mirena viel mij alleszins mee. De keer dat dat ná de bevalling gebeurde dus. Dat was echt binnen no time geregeld en ik liep vervolgens zonder een centje pijn het ziekenhuis weer uit. Hopelijk loopt het bij jou ook zo soepel!

Knappe Seppe trouwens, zelf soep eten. Leuk hè, om te zien dat dat lepelen zo vooruit gaat. Bij Qtie is het met soep wisselend. De ene keer eet ze zonder noemenswaardig knoeien, de andere keer zit ze onder. Hahaha en dan zegt ze liefjes als ik het blad van haar stoel haal "Ów! Kóeien!". De eerste keer dacht ik dat ze het over die beesten had. Intussen weet ik gelukkig wél wat ze bedoelt.
Morgen zal ik even uitgebreid het oren verhaal voor Qutie opschrijven. Maar voor nu: het viel mij ontzettend mee. Bij Anniek zijn de amandelen geknipt en oren doorgeprikt. Geen buisjes, vraag me niet waarom maar deze KNO zei dat dat geen zin had bij zulke kleine kindjes. Dat die er zo weer uit waren. Nou ja, daar hoor ik dus tegengestelde dingen over. Maar best een fikse ingreep dus maar echt het viel achteraf zo mee en ze is er zo van opgeknapt. Achteraf baal ik dat ze niet eerder kon (met die belachelijke wachtlijsten in de grote steden). Heb je al een datum kunnen prikken daarvoor? Wij moesten 6 weken wachten. Echt absurd lang.

Nou nu snel naar ben en morgen meer over de oren. Weltrusten.
Even kort, ben aan het werk

Eten zonder knoeien???? Tjonge, dat duurt hier nog jaren vrees ik

Chica, wat goed: een lopend meisje!

Q: zoals je bij Chica hebt gezien, helpt het wel heel erg, misschien is dat een troost voor de oortjes van Qtie

Klimmen: check. Hoewel het naar beneden gaan van de trap voor mama nog wel eng snel gaat. Maar ja, mama heeft hoogtevrees. Ik zal ook met een gerust hart een hoge toren beklimmen, maar dan durf ik niet naar beneden Dus ik doe mijn best dit niet over te dragen op mijn kleintjes......
Dat de buisjes er weer uit konden vallen, daar had onze KNO-arts het ook over. Maar dan zetten ze ze opnieuw, begreep ik. Een datum is nog niet geprikt. Ik schrok vooral van de amandelen, dat die ook geknipt moesten worden. Op mijn verzoek wordt daar eerst nog naar gekeken (met een cameraatje), voor ze geknipt worden. Dat kan over twee weken al en dan geven we ook definitief akkoord voor de operatie. Ik hoop wel dat het dan op korte termijn plaats kan vinden. Ik ga straks wel even bellen, om dat eens te vragen. Ik was echt té beduusd gister.

O, dat het noodzakelijk is, dat is zo duidelijk, dat dat inderdaad wel helpt om me over al het andere heen te zetten hoor. De uitkomst van de test was zo slecht, dat ze voor vergoeding van een hoortoestel in aanmerking zou kunnen komen. (Lekkere berichtgeving van Qlief ook, die daar naartoe was geweest met haar... Ik schrok me dus het apelazerus gister, ook van de uitslag van die test.) D'r is maar weinig fantasie voor nodig om te bedenken wat voor consequenties dat voor haar taal- en spraakontwikkeling kan hebben. Ik bedoel... nú is "botemem" en "opemem" nog schattig, maar als ze achttien is hoop ik toch echt dat ze gewoon boterham en opruimen kan zeggen.

Goed trouwens, dat je je bewust bent van je angsten en dat je probeert ze niet over te brengen. Al kan een beetje gezonde terughoudendheid bij het naar beneden klimmen natuurlijk nooit kwaad. Niet op déze leeftijd in ieder geval.
Maar Q vraag dan ook even, HOE ze die buisjes weer terug zetten dan, want ik geloof dat daar het probleem zit. Als dat elke keer onder verdoving enzo moet, wordt je ook niet blij. Maar ja, doorprikken groeit weer dicht dus het kan dat Anniek wellicht nog een keer moet. Beide dus niet erg fijn.

Waarom schrok je zo van de amandelen dan? Hier ging het om alleen neusamandelen. Die zijn minder erg dan keelamandelen. Verder hebben die dingen wel nut maar niet heel veel. Ze veroorzaken vaker problemen, dan dat ze hun werk goed doen. Een mens kan perfect zonder. Door de slechte werking zijn er juist veel vaker problemen met (oor)infecties ed. Nee hoor, van mij mochten ze die dingen er zo snel mogelijk uit halen.

Een echte gehoortest is er nooit bij Anniek gedaan. Maar ze hoort nu prima dus dat is ook goed.

Ik zou trouwens toch maar even bellen voor die datum want geloof me, buisjes en amandelen schrapen (heet niet meer knippen) ed zijn een populaire ingreep bij kinderen en het is dus lopende band werk.

De hele operatie duurt dan ook maar 10 min. Meer is het echt niet. 's ochtends moet je er heel vroeg zijn. Met nog 10 andere kindjes, die ze allemaal op kamertjes legde (Anniek zat bij een ander jongetje op de kamer van ongeveer dezelfde leeftijd) en dan worden ze één voor één meegenomen (ik mocht niet mee ivm zwangerschap maar vriend is wel gegaan, die mag erbij blijven totdat ze onder narcose zijn). Na de operatie komen ze natuurlijk als een zielig vogeltje weer terug en moeten ze eerst goed gedronken en geplast hebben voor ze weer naar huis mogen. Anniek moest natuurlijk huilen en gaf ook wat bloed enzo op en er kwam wat bloed uit haar neusje. Maar ze heeft er ook een uur geslapen. We waren er uiteindelijk om 0700 en om 11:00 waren we weer thuis, dus ook dat kan heel goed gaan.

Ze hebben meer last van de totale narcose en de nawerking dan van de daadwerkelijke operatie. Anniek heeft welgeteld dezelfde dag last gehad (maar ook genoeg paracetamol gekregen) en de dag erna was het al bijna over (nog wel paracetamol maar veel minder) de dagen erna was ze weer haarzelf. Ze mogen een week niet naar KDV enzo ivm infectiegevaar maar ook dat is wel te doen.

Toch is het nooit leuk en erg moeilijk om je kind zo ziek te zien natuurlijk en ik heb me er van tevoren ook erg druk om gemaakt. Maar het is achteraf inderdaad 100% meegevallen.

En je moet maar denken, hoe jonger, hoe beter want dan weten ze alleen maar minder. Ik was zelf 9 jaar met het knippen van mijn amandelen en moest zelfs nog een nacht blijven. Nou dat kan ik me dus dondersgoed herinneren en heb er nog trauma's van haha
Och Q, kan me zo voorstellen dat je er even van ondersteboven bent als je kleine meisje onder het mes moet. Hopelijk valt het mee en heeft Qtje er net zoveel baat bij als Anniek. En dat ze dan ook gelijk een stuk beter gaat horen!

Chica, aambeien. Heb ze zelf nog nooit gehad, maar klinkt heel erg pijnlijk. Hopelijk ben je er snel vanaf, want bevallen met aambeien lijkt me helemaal niks! En ik bouwde al 2 uur compensatie per week op en dat zou dan 4 uur worden. Maar het wordt maar 3 uur hoorde ik net van mijn baas. Ambtenarenregeltjes.

Ibbel, Seppe slaapt echt nog veel joh! Wel lekker lijkt me, vooral nu met Mila. Slaapt hij zo ook op het kdv? Op ons kdv gaan ze meedraaien met het programma voor de 'groten' als ze naar één slaapje gaan. Is Mila ook zo'n slaapkop?

Even voor de statistieken, Tessje is 83 cm lang en 11,4 kilo zwaar volgens het cb. Beiden heel gemiddeld. Ze wordt steeds gemiddelder . Verder ook 'alles goed' volgens vriend, veel meer kreeg ik er niet uit bij vriend.

Ik heb zo'n zin in dit weekend! We hebben bij een leuk, knus restaurant met lekker eten gereserveerd voor morgen en zondag lekker uitslapen.

Enne, condooms werken hier echt niet als anticonceptie .
Chica, ik schrok omdat ik het niet verwacht had. Overigens ben ik van de overtuiging dat lichaamsdelen en organen er niet voor niets zitten, ook al is hun volledige functie wellicht nog niet bij de medische wetenschap duidelijk of bekend. Dat betekent ook dat je ze dus niet zomaar weg moet halen. Nu is dit niet zomaar natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat ik daar wel eerst -voor zover mijn beperkte kennis van het onderwerp dat toelaat- een zo zorgvuldig mogelijke afweging in gemaakt wil hebben.

Herplaatsen van buisjes zou trouwens een nieuwe operatie betekenen. Ik zal de volgende keer even vragen waarom ze buisjes adviseert en niet doorprikt.

Dank je wel in ieder geval voor je verhaal. Fijn ook om te horen dat jullie al zo snel weer naar huis konden. Ach en verder beschouw ik het maar als bewijs van goede hechting dat ik er zo van ondersteboven raak. Dat is wel eens anders geweest, dus ik tel 't maar mee met m'n zegeningen.

Tess, grappig zeg, dat Tessje steeds gemiddelder wordt. Zij was altijd een lange Lijs, toch? En verder "alles goed"... hahaha, dat had je al voorspeld, toch?

Seppe slaapt inderdaad veel zeg! Lekker hoor! Wij werden net gebeld door het kdv, dat ze Qtie niet in slaap kregen. Ze hadden alles al uit de kast getrokken, maar ze weigerde categorisch. Qlief haalt d'r nu maar op, direct uit z'n werk (hij heeft de "hele" vrijdagmiddag vrij... dat wil zeggen... als hij ook daadwerkelijk stopt met werken dan ). Hopelijk slaapt ze hier nog even, dan is niet ook meteen de nacht verpest...

Ik hoor d'r al. Even mijn meisje begroeten hoor.
Q, klopt inderdaad. Elise was nogal groot met 54 cm en 4125 gram bij geboorte. Hoewel ze eerst vooral wat haar lengte betreft nog bovengemiddeld zat is dat nu ook nog maar gemiddeld. En dat 'alles goed' had ik inderdaad voorspeld. Volgende keer ga ik zelf! Ik had vriend nog specifiek laten vragen naar de dunne poep en eczeem maar die heeft zich af laten schepen met het antwoord dat heel veel peutertjes daar last van hebben... Qtje is zeker ook zo'n meisje dat veels te nieuwsgierig is om te slapen op het kdv?
kostte even wat moeite om hierop te komen...

Wel bijgelezen, maar even ego:

Kamp was leuk, druk en snel weer voorbij. Gelukkig zijn de weergoden ons goedgezind gebleven, wat wel zo fijn is bij een watersportkamp. (Lala: ook erg leuk voor jouw leerlingen denk ik). De eerste nacht maar een uur of drie geslapen, maar de tweede nacht toch een redelijke nacht gemaakt: de strafklanten die bij mij op de kamer sliepen sliepen zelfs al eerder dan mij... Wat waren ze moe de tweede nacht!

Vlotten bouwen, zeilen en kanoen. Echt heel erg leuk om te doen, al vonden sommige kinderen het schuin gaan tijdens het zeilen wel eng. Leon wel een beetje gemist, maar tussendoor lekker even met zusje gebeld om te vragen hoe het ging.

Gisteren beetje rustig aan gedaan 's ochtends, maar 's middags hard aan het werk, rapportbespreking voorbereiden en rapporten schrijven. Morgen daar maar mee verder, want vandaag ben ik lekker een dagje met manlief naar Amsterdam geweest. Score: leuk jurkje van Desigual, zomerjas voor Leon en 2 boeken. Wat ik mistte.. en misschien weet Q dat: waar zijn de Haagen Dazs heen? Voorheen in de Kalvertoren en Leidseplein, maar nu foetsie.... Domper op mijn dag!

Mijn bengel is druk aan het praten, veel nieuwe losse woordjes.

Ook hij klimt en klautert overal op, geloof dat manlief en ik op dezelfde manier omgaan met risico's: vallen=leren. Natuurlijk vermijden we de grootste ongelukken wel...

Verder is hij stronteigenwijs en als hij niet mee wil lopen gaat hij liggen.... Ik heb het vreselijk druk met hem op het moment, want hij wil overal aanzitten en alles doen wat niet mag. Verder eet hij heel slecht deze week. Zelfs de favoriete papfles ging er vanochtend niet eens in. Nouja, zal wel weer een fase zijn...

De 26ste zet ik in de agenda. Heel leuk om jullie dan (weer) te zien.
Leuk om te lezen, dat de meeste nu echt aan het babbelen gaan. Vind het ook erg apart dat we gewoon weten wat ze bedoelen Toen nichtje begon te babbelen maakte ik er helemaal niets van en moeders wel. En nu is het andersom.

Het lijkt ook soms nergens op olifant = OOsant, doekje = dubada (ofzo) sokken = koeke

Lizzie, klinkt erg druk allemaal. Gelukkig bijna zomervakantie.

Lengte en gewicht, ik maak me er ook niet druk om. Het is allemaal ruim binnen de grensen en ze zal vanzelf wel een groeispurt krijgen.

De rest van het weekend allemaal verjaardagen, druk druk druk.
Lizzie; klinkt inderdaad erg leuk! En fijn dat je het zo lekker gehad hebt. En ook nog een dag gezellig wezen shoppen..hmm..ik kan niet wachten tot ik (ooit) weer mijn oude figuur terug heb, dan ga ik ook los. Helaas mogen wij trouwens voor leerlingen niets meer organiseren met overnachting erbij. Vond ik altijd leuk om met leerlingen te doen, maar door wet en regelgeving en verantwoordelijkheid mogen wij het niet meer. Best jammer, want was een van de leuke dingen, wij gingen bijv naar New York, naar Parijs/euro Disney, naar Istanbul enz.

Tess; doe je wel voorzichtig als condooms niet werken...vanavond helemaal alleen thuis met je vriend zonder Elise en met daarvoor een etentje...en wellicht een drankje/wijntje dan zullen de condooms wel helemaal vergeten worden....

Hier trouwens een weekendje alleen thuis zonder man. Die is met zijn werk een weekendje weg. Ik zou meegaan, maar door alle vermoeidheid en duizelingen durf ik het niet aan om ver weg te gaan. Jammer, maar ook goed zo. Eind van de middag komt mijn nichtje en houden we lekker een meidenavond vanavond incl chocoladetaart ) en dan blijft ze logeren en morgen gaat Alissa een paar uur naar mijn moeder zodat ik even kan rusten en dan is papa morgenavond om 7 uur weer terug (en ik afgebrand denk ik).

Zijn jullie weleens een hele dag op een bruiloft uitgenodigd trouwens? Hoeveel geld geef je dan? Wij hadden gisteren een overleg met vrienden en kwamen op 50 euro pp, is dat een normaal bedag, of veel, of weinig?
Q; wat balen van de oortjes en amandelen van Q-tie. Ergens verbaasd het me dat het gehoor van Q-tie zo slecht is, want zover ik me herinner begon ze al heel vroeg met woordjes zeggen. Had je zelf het gevoel dat haar gehoor slecht was? En hoe was de gehoortest na 8 dagen? Hopelijk ben je een beetje over de eerste schrik heen inmiddels!
Lala, voor onze beste vrienden hebben we ook 50 euro gegeven maar dat was per koppel. Ik weet niet of jij 100 euro bedoeld? Want dat vind ik wel veel.

Voor kennisen en neven/nichten meestal iets van 25 euro.

Fijn weekend allemaal!
Q: niet schrikken joh van die operatie, het is net zoals werd gezegd veel beter dat als ze er uit moeten dit jong gebeurd. Hoezo is er nu trouwens pas ontdekt dat het gehoor van Qtie niet goed is? Leon heeft met een paar maanden al eens zo'n test gehad.

Geld voor bruiloft: vind zelf dat het per stel niet meer dan 30-40 euro per stel mag wezen, maar ook dat het een beetje van de relatie met de trouwers afhangt en met je eigen financiele situatie.

Lala geniet van je meidenavondje!

Net lekker gebarbequed en het is nog steeds heerlijk buiten, ga zo nog even buiten boekje lezen.
50 euro PP????? Nou dat vind ik echt veel en veel te veel. Ik vind 30 euro per stel wel genoeg hoor. Ik heb de 22ste ook een bruiloft en dan ga ik echt niet meer geven.

Ik erger me sowieso een beetje aan die bruiloft. Het vrijgezellenfeest van vriend was al 250 euro (echt mega absurd veel) dan moeten we min of meer verplicht een hoed op en savonds in black tie. Nu ben ik zelf natuurlijk ook getrouwd geweest en ik vind niet dat je mensen kan verplichten om in black tie te komen of met een hoed of iets dergelijks. Netjes moet je natuurlijk wel, maar black tie is mensen op kosten jagen om een smoking te moeten huren en vrouwen in het lang. Tevens moet je je kado alvast overmaken per bank. Vind ik ook al absurd en maak ik lekker zelf wel uit. Bleeehhh allemaal erg overdone, kouwe kak en arrogant. Maar goed is goede vriend van vriend dus ik doe het maar. Ga niet de hele dag want dat hou ik niet vol. Trouwerij in gemeentehuis en dan naar kerk. Dan naar huis en avonds diner en feest. Nou je kan me dan al opdweilen denk ik.
Ze hebben het echt over 50 euro pp (dus voor ons samen is dat 100 euro) + vrijgezellenfeest a 130 voor mij en 140 euro voor man + nieuwe kleding aanschaffen (voor man, ik doe dat dus niet) komen wij op een totaal bedrag van zo'n 500 euro, voor 1 bruiloft! Het zijn wel goede vrienden (geweest) dat dan weer wel. Maar sinds geboorte van Alissa laten ook zij het behoorlijk afweten, geloof dat ze hier nog zo'n 4x geweest zijn incl verjaardagen. Dus ik moet wel ff slikken voor zoveel geld. Aan de andere kant hebben wij ook een vrijgezellenfeest gehad toen wij stilletjes trouwden en ik weet dat zo voor dat avondje allemaal ook minimaal 70 euro kwijt zijn geweest, en ze hebben er niet eens een feestje voor terug gekregen.

Mijn vrouwenavondje is helaas niet doorgegaan trouwens, vind het super jammer. Nichtje heeft een fikse blaasonsteking en veel pijn. Ja, dan kun je beter thuis in je bedje of op de bank liggen. Was een raar verhaal trouwens, de huisarts wilde haar geen ab geven omdat ze geen ochtendurine meegebracht had. Wat een flauwekul zeg, heb haar gezegd naar de hap te gaan, en daar maar om een kuurtje te vragen.

Chica; ik zit ook nog te kijken hoe ik het met die bruiloft ga doen, want een hele dag ga ik ook never nooit niet volhouden. Dus ik denk dat ik het taartsnijden en de borrel ook ga skippen. Of de kerkdienst ofzo.
Wat een bedrag kost die bruiloft jullie! Nee, zou echt niet zo'n groot bedrag cadeau doen, zeker niet als jullie ze toch niet zo heel vaak meer zien. Wat hebben jullie trouwens voor vrijgezellenfeestjes gehad dat ze zo duur waren? Zijn jullie vrienden allemaal jonge tweeverdieners ofzo dat ze zoveel geld kunnen missen? Voor ons trouwen kregen we misschien gemiddeld 20 euro per stel (2001) echt niet meer, behalve dan van ouders/grootouders.
Black tie... vind het ook niet kunnen om mensen zo op kosten te jagen. Misschien nog een idee om iets te huren?

Zou zelf alleen naar het stadhuis en diner gaan als je niet fit bent. Stadhuis omdat het een beetje "moet" en het diner omdat je toch iets moet eten. Daarna lekker uitbuiken thuis.
Lizzie; je slaat de spijker op zijn kop, het zijn allemaal jonge tweeverdieners met min een HBO opleiding en bijpassende baan (op 1 na). Wonen werkelijk allemaal op een flatje c/q appartement (hoe je het noemen wilt) of huren redelijk goedkoop een woning. Wij zijn de enige met kind, koophuis en alle kosten die dat met zich meebrengt...en ik voel me dan bezwaard om nee te zeggen, al heb ik het er eigenlijk gewoon niet voor over. Wij zijn onlangs op vakantie geweest 5 dagen en hebben daar heerlijk genoten en waren echt geen 500 euro kwijt incl huur van huisje en leuke dingen en lekker eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven