November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
quote:TessTan schreef op 07 juni 2009 @ 14:59:

O ja, ik wilde nog vertellen dat Tessje zo geinteresseerd is in alles wat rijd. Vooral vrachtwagens zijn geweldig en sinds ze me vorige week van de trein heeft gehaald en de machinist toeterde hoor ik ook heel vaak Toettoet Tein. Ze weet het hele wagenpark op te noemen, van fiets tot bus en vliegtuig. Eén van haar eerste woordjes was ook auto, volgens mij nog voor mama. Vind ik wel grappig voor een meisje.Haha, hier ongeveer hetzelfde. 'Auto' was ook een van de eerste woordjes. Werd ze vaak mee wakker, en dan hoorde ik door de babyfoon 'auto! auto!'. EN idd vliegtuigen (tie-tui), bussen (busss), graafmachines (auto), tractoren (auto), fiets (fies) allemaal erg boeiend. En idd 'auto tuut-tuuut', en 'tuu-taat tuu-taa'. Poppen duwt ze weg trouwens.. ik probeer ze wel aan te bieden.
Ow Ibbel; ik kan het me helemaal voorstellen dat je tranen had toen je Mila voor het eerst moest achterlaten op het kdv. Precies wat je zegt, je sluit een fase af. Misschien lekker om even je handen vrij te hebben.maar toch....is ze nu vandaag weer.

Bij ons zijn auto's trouwens ook erg in, maar dan de speelgoedauto's, die gaan met een broem broem, toet toet door de kamer. Maar poppen zijn ook leuk.
He, het posten van berichtjes gaat niet lekker.

Ibbel

Ik vind het nog steeds erg dubbel dat Vaantje naar het KDV gaat. Ergens vind ik het helemaal niet leuk. En dat ik haar heb weggebracht toen ze zo klein was, als ik daar nu aan denk krijg ik gewoon een brok in mn keel. Ik ben zo blij dat vriend haar altijd brengt en ik haal.. anders had ik een stuk meer stress gehad.

Chica, wat goed! van je werk. En wat verdrietig van de katten..

Ondanks dat ik een schurfthekel heb aan de kat door zn gekots en gezeik (er is verder ook echt niks aan dat beest) kan ik het echt niet over mn hart verkrijgen hem weg te doen, en als hij dan opeens iets heeft vind ik het weer zo zielig.

Hoera voor Neeltje! En heel knap dat ze al vanaf haar knieen kon opstaan. Dat doet Vaantje nog niet hoor.

Ah, heeft de Hema het toch nog goed geregeld Misty, mooi zo.

Ik vind het ook een fijne winkel. Op het gordijnenverhaal van vorig jaar na.

Ik loop erg achter met reageren op mensen. Sorry daarvoor. Maar dat betekent niet dat ik niet meeleef hoor.
Zozo, effe bijgelezen.... Ik loop hopeloos achter!! We zitten bijna continu vol met verjaardagen, bruiloften en andere afspraken, en ohja, werk enzo

Nu aan het werk, en dus even tijd om bij te lezen *schaam*

Chica: succes met de katten wegbrengen! Kan me voorstellen dat het je aan het hart gaat, maar zoals je al zegt: Anniek gaat voor. Ik hoop dat ze goed terecht komen, ondanks hun ziektes en kwaaltjes. En hopelijk knapt Anniek weer snel op en heeft ze niet meer zo'n last van haar eczeem.

Ibbel, gefeliciteerd met Mila die de fles neemt! En ik kan me goed voorstellen dat het even slikken is om haar naar het KDV te brengen... !!

Vana: beterschap!! Voorhoofdholteontsteking is echt heel rot. Stil blijven zitten en genoeg paracetamol nemen!!

Origineel: hopelijk wordt de pijn snel minder! Wel fijn dat in je bloed niets is gevonden. Balen van je werk, en stiekem hopen we natuurlijk dat er alsnog financiering wordt gevonden! Maarja, met die crisis zal het niet heel makkelijk gaan vrees ik.....

Zandbak is hier zwaar favoriet. Wij hebben er zoeen van hout waarbij je de deksel opzij kunt klappen en dan worden het bankjes. Er zijn dagen dat er 5 tot 7 kinderen tegelijk in dat ding zitten, want alle buurkinderen komen dan langs om mee te spelen. Bintje vindt het het einde. En ik ben allang blij dat we toch een wat grotere hebben genomen, anders had het nooit gepast :-)

Origineel: gefeliciteerd met lopend Neeltje!! Knappe meid hoor, en zo'n glijbaan werkt dus prima als stimulans! Wel balen van je slaapgebrek. Kun je Nelis en Neeltje binnenkort een keertje uit logeren doen om eens even goed bij te slapen??

Effe posten, straks meer....
Misty: fijn dat het is geregeld met de Hema! Zou ook wel heel stom zijn als ze dat niet goed zouden regelen. Ik was er vorige week, en kocht wat kleertjes voor Bintje. Wilde net de deur uitlopen, toen er werd omgeroepen dat de kassieres niet moesten vergeten om bij alle babykleertjes 20% korting af te trekken. Even mijn bonnetje gecheckt en dat hadden ze inderdaad niet gedaan. Dus weer terug, en mooi mijn 20% korting gekregen. Stom dat ze dat niet automatisch doen.

Novem, succes met Binkie en waterpokken. Ik begreep altijd dat ze niet meer besmettelijk zijn zodra ze zichtbaar zijn dus in principe moet hij gewoon weer naar het KDV kunnen.

En ik ben ook jaloers op mezelf geweest hoor, met Pinkpop Het was supergezellig, het weer zat ook erg mee en de bandjes waren lief. Ik werkte samen met lieve vriendinnetjes, dus meer kan ik me niet wensen zo'n weekend. Bintje heeft zich kostelijk vermaakt met haar papa, ik heb haar een paar keer aan de telefoon gehad tijdens het weekend, reuze gezellig. En ik heb uiteraard een paar stoere baby-shirtjes gescoord!

Lizzie: veel plezier op de vakantieweek! Ik hoop dat het droog was bij jullie vanochtend, hier wel!! Zelfs een zonnetje. Ik snap dat je het niet leuk vind dat Leon van de een naar de ander gaat nu je weg bent, maar hij zit wel op vertrouwde plekken, dat scheelt toch wel denk ik. Hopelijk is zijn papa op tijd terug uit Duitsland voor hem.

Lala: bah, dat klinkt helemaal niet lekker, dat duizelig zijn enzo! Snap dat je niet graag nu de boel achterlaat op je werk, maar jouw gezondheid en die van je buik zijn nu toch echt even belangrijker hoor! Veel succes, ik hoop dat de rust helpt zodat je je wat beter voelt en minder duizelig. Wat dat betreft is die poets een goede zet, kun jij het nog rustiger aan doen!!

Chica, lees nu pas je berichtje, wat ontzettend fijn dat je eruit bent met je werk! Hopelijk kun je nu volledig zorgeloos en gerust gaan genieten van het staartje van de zwangerschap!!
Morgenochtend moet ik een nieuw paspoort aanvragen, mijne verloopt binnenkort. Kan ik gelijk Bintje bijschrijven voor de vakantie. We hebben dit weekend pasfoto's laten maken. Wat is dat schattig zeg, zo'n officieel iets als een pasfoto maar dan ineens met het snoetje van je eigen meisje erop!

En dan nog eens dit: ik werd gisteravond (op een feestje) gebeld door iemand van het kinderdagverblijf van Bintje. Een kindje op haar KDV heeft Mexicaanse Griep. Zo gek, ineens komt de ver-van-je-bed-show van het journaal heel dichtbij! Een heel bizar idee.

Het jongetje is op vakantie in de VS geweest met zijn ouders en kreeg kort na thuiskomst wat verschijnselen, ouders hebben hem toen direct thuisgehouden (hij is 1 dag op het KDV geweest na zijn vakantie) en contact met de GGD opgenomen. Die hebben het onderzocht en vrijdag bevestigd dat het om MG ging. Gezien de symptomen is het uitgesloten dat hij op die ene dag op het KDV in de besmettelijke fase zat dus is er geen enkel risico voor besmetting. Van de GGD hoefde het KDV ook de andere ouders niet in te lichtenm, maar dat vonden ze zelf wat raar. Bovendien waren ze bang dat ouders er via via over zouden horen, dan hadden ze liever dat ze het van het KDV zelf zouden horen.

Het jongetje is trouwens alweer volledig opgeknapt, het is een zeer milde vorm met vooral koorts. Voor de zekerheid blijft hij nog een weekje thuis. Hij zit overigens niet bij Bintje op de groep, maar aangezien alle kindjes 's ochtends bij het brengen altijd samen in de grote hal spelen maakt dat weinig uit.

Nouja, vooralsnog dus weinig aan de hand, al houden we de temperatuur van Bintje maar even extra goed in de gaten de komende dagen. Het blijft een gek idee.
Oh jee, hopelijk zijn de andere kindjes incl. Bintje niet in contact geweest met het virus. Idd raar, opeens dichtbij. Ik vroeg me vanmorgen nog af wat ik er nu van vond dat de woonplaats van de besmette mensen niet werd genoemd. Aan de ene kant privacyredenen en om 'paniek' te voorkomen - aan de andere kant wil je toch geinformeerd zijn en evt. op basis van die info keuzes kunnen maken. Keuzes die met de gezondheid van jou en je naasten te maken zouden kunnen hebben. Maargoed die griep lijkt mee te vallen.

Maar ik vrees dat hij zich toch wel verder zal verspreiden komend najaar.

Ja wat ontzettend gaaf PinkPop. Leuk dat je shirtjes hebt kunnen scoren, Rock&Roll Bintje!
Vervolg verhaal en einde van werkgever soap staat op de AK.

Binti: sjee wat een verhaal van die mexikaanse griep zeg. Gelukkig heeft het KDV niet het advies van de GGD overgenomen. Ik zou woest zijn geweest als ik dat achteraf hoorde. Zij bepalen niet wat ik belangrijke info vind!!!!!! Paniek is niet goed maar als je de mensen goed informeert krijg je ook geen paniek. Ik hoor steeds berichten dat het dit najaar wel verder zal verspreiden. Vind dat een nare gedachte als ik dan net zon kleintje heb die nog zo kwetsbaar is en dan ook nog naar het KDV gaat. Bah, nare berichten hoor. Hopelijk krijgt Bintje niks.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ibbel, dat je een traantje laat kan ik me helemaal voorstellen. Ik dacht ook: het is bekend, je weet hoe het is om je kind achter te laten. Maar nr2 is net zo moeilijk! En al omrollen: poeh, snelle dame! Nelis is net als Neeltje: hij wil ook niet op zijn buik liggen. Dus omrollen is hier nog echt niet aan de orde.

Binti, de mexicaanse griep! Inderdaad, de kans op besmetting is nihil, maar toch wel een raar idee.

Chica, sterkte met je katten.

En pasfoto's: toch wel leuk. Wij hebben zowel voor Nelis als voor Neeltje foto's van ca 9 weken. Schattig om die te vergelijken.

Hebben jullie kleintjes ook nog steeds dat ze zo moeten huilen als je weggaat bij het kdv? Neeltje heeft eventjes, begin dit jaar, een periode gehad dat ze gewoon lekker ging spelen, maar sinds Nelis er is, is het echt drama!!! Vanmorgen klampte ze zich zo aan me vast, dat de leidster haar echt vingertje voor vingertje moest lospeuteren. Gelukkig zat Nelis zich al lekker te vermaken in een schommel, anders was het drama compleet geweest........ En aangezien ik vannacht vanaf 1.30 wakker ben gehouden door een druk ventje, konden mijn tranen natuurlijk niet uitblijven.
O; hier is het drama ook nog steeds volop aanwezig hoor bij het wegbrengen op het kdv. Sterker nog, voor mijn gevoel is het de afgelopen periode erger geworden. Misschien omdat ze meer besef van weggaan en terugkomen krijgen ofzo. Volgens de leidsters op het kdv hier hoort het ook echt bij deze leeftijd. Maar ik kan me je tranen heel goed voorstellen (zeker als je moe bent). Ik maak er ook maar een zeer kort ritueel van, want anders sta ik ook elke keer te janken daar.Overigens is het bij Alissa over als ik een paar min weg ben. Hoe is dat bij Neeltje?

Gisteren bij de gyn was gek genoeg alles goed met mij en beeb. Bloeddruk was 130/72, hb 7,2 en al mijn organen die ze via het bloed kunnen testen functioneren prima. Nog even echo van beeb gehad, groeit precies volgens schema en weegt nu zo'n 1100 gram. Ergens fijn dat die uitslagen zo goed zijn. Aan de andere kant niet, want nu is er geen oorzaak gevonden voor mijn duizeligheid en kunnen ze het ook niet oplossen. Ik zal er nog wel een tijdje last van blijven hebben denk ik zo...helaas.
He Lala, ik kan me opeens herinneren dat iemand anders ook die duizeligheid had, maar wie... was dat hier of was dat iemand uit mijn kennissenkring? Jeetje wie was het ookalweer, of was jij dat Origineel? Het had in ieder geval iets te maken met de invloed van hormonen op het evenwichtsorgaan. De verloskundige had het vaker gezien.

Fijn in ieder geval dat het goed gaat, en dat de kleine goed groeit.

Drama's bij KDV. Vaantje huilt soms als ze door vriend wordt weggebracht. Maar geen drama's. Nog niet in ieder geval. Maar ik denk dat dat wel het geval zou zijn als ik haar wegbracht.

Hoort bij de leeftijd maar ik vind het hartverscheurend.

Gelukkig zijn ze na 1 minuut meestal alweer vrolijk aan het spelen.

Gisteren haalde vriend haar op (ik ben nog steeds ziek) en toen stond ze samen met 2 iets oudere meisjes bij de cd-speler te dansen op K3. Zo schattig!

Ze danst nu trouwens niet meer als een blanke boer, maar doet een soort salsadansje, met pirouetjes. Ben blij dat ze zo'n muziekliefhebber is :-D
Lief, dat dansen Vana! Hier doet ze dat ook, beetje wiegen met haar heupen/kontje en klappen in haar handjes. In de auto zingt ze min of meer mee, met wat heen en weer schudden van haar hoofd en hier en daar een handjeklap. Van de week heb ik er een uberschattig filmpje van gemaakt met m'n telefoon

Wat betreft de Mexicaanse griep: ben inderdaad blij dat het KDV ons heeft ingelicht. Het blijkt dat het jongetje van Bintje's KDV een van de eerste mens-op mens besmettingen in NL is, zijn vader is in de VS geweest en heeft bij thuiskomst zoontje besmet. Omdat vader vrij snel na thuiskomst symptomen kreeg hebben ze dus ook vrij snel het zoontje thuisgehouden, vandaar dat de GGD met grote zekerheid kon zeggen dat er geen besmettingsrisico is geweest op het KDV. Verder kunnen we weinig, alleen de temperatuur van Bintje in de gaten houden. Nou, vooralsnog is die volkomen normaal.

Wat rot dat sommige kindjes zo huilen op het KDV! Bintje gaat er stralend naar binnnen. Ze heeft een favoriete leidster, die krijgt bij binnenkomst een hele dikke grote knuffel. Daarna pakt ze het eerste beste speeltje/boekje/puzzeltje in de buurt en ziet me totaal niet meer staan. Alle andere kindjes uit haar groep zwaaien me altijd enthousiast uit, mijn eigen kind kijkt geeneens op als ik "dahag!!" roep. (wat dat betreft ben ik ook weer een muts, want daarvan kreeg ik in het begin dan weer de tranen in mijn ogen, van mijn kind dat niks van me moest weten maar wel de juf een knuffel gaf....) Ze is trouwens ook enthousiast als papa haar komt halen, dat dan weer wel... :-)

Ik meen me te herinneren dat van ons 'oude' clubje iemand last had van duizeligheid en flauwvallen. Was het niet Briefje?? Zoiets staat me bij.

Oh, en Chica, ik had nog niet gezegd hoe leuk ik je babykamertje vind!! Echt heel lief, meisjesachtig maar niet zo mierzoet.

Ik heb vorige week muurstickers besteld, een heel groot vel met allemaal bloemen in allerlei maten. Samen met Bintje heb ik er een stel op haar bedje, commode en het schuine dak van haar kamertje geplakt. Het ziet er heel vrolijk uit, en bedje en commode lijken ineens een beetje bij elkaar te horen, de kamer is meer een geheel zeg maar. Heel grappig. Bintje vind het prachtig, die ligt in haar bedje naar het schuine dak te kijken en roept de hele tijd "blóem!" door de babyfoon.

Slapen die van jullie momenteel ook zoveel? Ik vind het bijna niet normaal hier. Bintje is gister bij mijn ouders geweest, heeft 's middags 2,5 uur geslapen. Om half 7 hebben we haar in bed gelegd. Vanochtend werd ze om half 8 wakker, maar hing zo slaperig tegen me aan na haar papfles in ons bed dat ik haar weer in bed heb gelegd, waar ze sliep tot 10.15 !! En nu is ze om een uur of 2, half 3 weer plat gegaan en inmiddels is het bijna kwart voor 5, en ze snurkt als een blok! (letterlijk, af en toe reageert de babyfoon er zelfs op) De laatste weken heeft ze echt dagen waarop ze zo 3 of bijna 4 uur slaapt overdag, en 's nachts haalt ze makkelijk de 12 uur.

Fijn natuurlijk (zeker als ik de perikelen van O zo lees) maar het lijkt me zoveel. Aan de andere kant ontwikkelt ze zich natuurlijk in hoog tempo momenteel, dat zal wel veel energie kosten.
Yep, veel getypt alles weg. Bah! en nu moet ik naar kdv. Later nog een poging....
Super ziek, kotsen en water diarree (sorry voor de details) en mega veel harde buiken. VK gebeld komt door darmen en maag. Zal wel, ben helemaal gebroken zo moe. Kan soms niet eens mijn ogen openhouden of uberahupt een trap af om naar de wc te gaan.. ORS genomen en beetje bouillon dat was het weer voor vandaag. Morgen hopelijk beter. Ben het zat die zwangerschap.

PS: kleine ligt ook lekker tegen maag en darmen te trappen.
Chica beterschap!!!

Binti, grappig dat je erover begint, Tessje slaapt momenteel overdag ook superlang! Vandaag om half een naar bed en rond half vier of later nog zelfs er weer uit. En toevallig sliep ze vanochtend nog uit ook. Ze werd eerst om half zeven wakker (is normale tijd), maar ik heb haar laten liggen en toen werd ze pas weer om acht uur wakker (en ik ook, heerlijk!!!). Normaal is Tessje altijd tussen half zeven en zeven vrolijk van de partij. Ik las vandaag op nu.nl ook over dat kindje en moest gelijk aan je denken! Zo komt het ineens dicht bij!

O, Tessje heeft nog nooit een drama gemaakt van het wegbrengen, wat dat betreft lijkt ze op Bintje . Maar ik merk wel dat ze weer meer gefocust is op mij. Vandaag was het ook zwaan-kleef-aan. Vanochtend waren we even naar de kinderboerderij en daar wilde ze alleen maar door mij getild worden en anders hing ze aan mijn broekspijpen (mama tillen!). En ze moest zelfs niks van vriend hebben toen hij thuiskwam, terwijl het een enorm papa's kindje is normaal gesproken.

Lala, ik heb wel ervaring met duizeligheid aan het begin van de zwangerschap maar niet meer zo ver in de zwangerschap. Je bloeddruk is ook gewoon mooi. Waar het dan aan ligt? Balen dat je het nu niet mooi af kunt ronden op school! Probeer het wel van je af te zetten, je kan er niks aan doen.

Tessje gaat aankomend weekend een nachtje logeren bij mijn schoonouders. Dan hebben wij even tijd om wat klussen te doen en kunnen we uit eten en uitslapen. Maar ik ben toch wel een muts hoor... Door de week zie ik Tessje natuurlijk maar 1 dag, dus dan heb ik haar in het weekend het liefst bij me. Aan de andere kant maakt het uit eten gaan en het uitslapen ook vast weer wat goed .
Nog een beetje wiebelig maar veel beter vandaag.

Hier ook altijd drama op KDV. Vriend brengt meestal maar dan nog. Huilen en alles. Ze hangt ook erg veel aan vriend momenteel.

Maar...het goede nieuws is dat ze tegenwoordig alleen nog maar wil staan. Haha helemaal goed en dan inderdaad staan aan de broekspijpen en dan optillen.

Hier trouwens ook veel slapen. Helaas nieet sochtends want ik ben vanaf 0600 weer gezellig paraat, maar smiddags thuis altijd een uurtje of 3. Leg haar rond 1200 -1230 in bed en dan is het echt tot 3 uur ofzo. Zal wel bij de leeftijd horen denk ik.

He hadden jullie het gezien? De eerste Juli baby is al geboren. Oef das snel zeg en het komt nu lekker dichtbij. Helemaal goed.
Hoi hoi! Ben ik ook weer eens. Ik was druk met mijn studie. Had vorige week tentamen (gehaald, met een.... negen!!! ) en moet nu allemaal opdrachten maken. Ik heb ineens de wind onder de vleugels, ben d'r ontzettend blij mee. Dat is voor het eerst sinds de uitval door mijn zwangerschap!

Vandaag gaan we lekker shoppen. Qtie is bruidsmeisje bij de bruiloft van schoonzus binnenkort. Eerst zou ze mee, maar ik heb haar nu toch maar een dagje extra naar de creche gebracht. Was gister even voor nieuwe kleren aan het shoppen (opeens was alles weer te klein, inclusief schoenen, dus Tess, dat aanstipspul gaat hier ook geen nut meer hebben... d'r zomerschoenen kunnen al niet meer aan en de zilveren schoenen zijn ook bijna te klein), maar ik ben na twee uurtjes winkelen met Qtie dus echt geslóópt. En dat terwijl ze dan nog gewoon in de buggy zit. 't Helpt daarbij ook niet dat we een paar dramanachten achter de rug hebben trouwens, terwijl we nog aan het bijkomen waren van tentamenstress. Nou ja, vandaag dus maar even zonder het meisje.

Ik ben niet geheel en al bijgelezen, maar las dat Chica ziek is? Beterschap! En Lala duizelig en flauwvallen? Jakkes wat eng! Is je Hb wel in orde? Binti, het komt wel erg dichtbij zo inderdaad!

Hier gaat het huilen met perioden trouwens. Maar áls ze dan huilt, dan is het ook wel echt meteen vastklampen met armen én benen (echt een klemaapje, ze grijpt met kracht vast met d'r pootjes) en dramatisch huilen. En ik ben mega-favoriet op het moment. Als Qlief haar naar bed heeft gebracht, blijft ze net zo lang krijsen tot ik het opnieuw kom doen.

Dansen doet ze ook, maar met haar kontje schudden heeft ze dus nooit gedaan. Het eerste dansen was met twee handjes zwaaien en wat ze nu doet is met haar armen een soort van hardloopbeweging maken. Hebben jullie beeld?

En ik las ergens over een lopend Neeltje? WOW!!! Geweldig!
Oh iets gans anders trouwens... naar aanleiding van het "auw mama je doet me pijn"-topic...

Qtie is druk bezig met haar lichaamsdelen te benoemen. Bij d'r buik wees ze steeds enthousiast naar haar luier. Ik ben dus nogal nadrukkelijk bezig geweest met het benoemen van buik en vooral ook plasser. In papa's genitaliën heeft ze gelukkig nog geen interesse, maar ik krijg hier dus intussen op de idiootste momenten opeens aangewezen en nadrukkelijk benoemd waar mijn plasser zit.

Over mijn tieten (niet mijn woordkeuze ) heeft ze het gelukkig na die eerste twee keer niet meer gehad. Dat scheelt dan weer.

Leuk hoor, een kind dat druk bezig is d'r lichaamsdelen te herkennen.

En nog iets anders: ik deed gister haar sokken en schoenen aan. Was nog met haar sokken bezig, maar er met mijn hoofd niet helemaal bij. Dus ik zeg "even jouw schóenen aandoen!". Zegt ze "sókken!". Ze zei er nog net geen "domme doos" bij.

Tot zover de anekdotes.
Haha....Domme mama...:-d. Hier ook reuze interesse voor het lichaam momenteel (is natuurlijk ook wel leuk). Helaas blijven mijn borsten niet buiten het benoemen (ook in gezelschap ). Als ik haar vraag mijn buik (baby) te kussen doet ze dat, maar dan moet er standaard ook een kusje volgen op beide borsten (bloot) Geen idee waarom, maar heeft ze in bad ooit bedacht en is nu standaard. Jullie kunnen je wel voorstellen dat dat niet altijd goed uitkomt. Misschien heeft ze toch de bv gemist .

Q; gefeliciteerd met je 9..wow..echt super! Kan me voorstellen dat je er weer helemaal zin in hebt.

Chica; bah zo'n buikgriepje, je word daar altijd zo lamlendig van. Gelukkig knap je vandaag alweer op.

Binti; brrr..de mexicaanse griep zo dichtbij. Gelukkig is er geen gevaar voor Bintje als ik het goed gelezen heb. Maar ik zou voor de zekerheid ook even een paar dagen of weekje tempen hoor.

Tess; Tessje uit logeren, wat lekker! Ik heb dat ook hoor, omdat ik zoveel werk wil ik ze in het weekend niet ook nog wegbrengen, maar uit eten en uitslapen klinkt ook wel heeeel lekker. Weet je al waar jullie heen gaan?

Even vraagje, hoe gaan jullie eigenlijk om met het ontdekken van de wereld door jullie peuters? Tot nog toe hadden manlief en ik alijd nagenoeg dezelfde mening en deden veel dingen hetzelfde. Maar ik bespeur nu een verschil. Ik vind het belangrijk dat Alissa zelf de wereld ontdekt door dingen uit te proberen, ergens op te klimmen, en ook zelf weer af en af en toe een keer haar hoofd stoten of vallen hoort daar wat mij betreft ook wel bij. Ik laat haar ook rustig een paar minuten alleen in de woonkamer om bijv het vuilnis buiten te zetten ofzo. Ik zal haar altijd troosten als ze zich pijn doet, maar ik laat dingen wel gebeuren (en dan bedoel ik natuurlijk geen dramatische dingen zoals van de eettafel afspringen ofzo). Ik hoop op die manier een kind te krijgen wat zelfvertrouwen krijgt, haar eigen lichaam goed leert kennen en beheersen en nieuwe dingen durft uit te proberen. Manlief staat er continue bij, gaat er direct op af voordat ze valt en houd haar soms tegen om dingen uit te proberen (of helpt haar bijv door haar op de bank te tillen en eraf te zetten), evenals schoonmoeder, die haar hele huis kindproef heeft gemaakt met stoot dingen op hoeken van tafels enzo. Terwijl ik denk; ze stoot zich er 1 keer aan, en heel misschien nog een tweede en de volgende keer kijkt ze wel uit. Ik ben heel benieuwd of jullie hier ook verschillen in zien en hoe je daarmee omgaat.
Bij ons is dat wisselend. Als ze net twee keer d'r tand door d'r lip gevallen heeft, zijn we allebei wat voorzichtiger ( ) en de andere keer is Qlief bij het een wat voorzichter dan ik of andersom. We proberen daarbij vooral elkaar in onze waarde te laten, waarbij er begrip is voor de angst van de een en de pedagogische opvatting van de ander, zeg maar. Het scheelt hier wel dat mijn broertje een ongeluk heeft gehad met vallen, daardoor ben ik in bepaalde dingen toch wel wat angstiger en dus wat voorzichtiger. Qtie is ook niet echt handig in klimmen ofzo, ontwikkelt zich daar ook relatief weinig in. Het valt dus ook wel mee hoeveel we ervoor moeten verbieden.

In de kamer laten als ik even het vuilnis buiten zet (of even naar de andere verdieping ben) doe ik wel. Maar dat verschilt natuurlijk per kind. Qtie zit meestal gewoon lief te spelen. 't Is geen Tessje die eens lekker zelfstandig gaat ontdekken hoe ze in d'r stoel kan klimmen ofzo.

Geweldig trouwens, kusjes op je blote borsten.

Ik ben hééééél blij dat Qtie niet zo dankbaar is aangelegd.
Oh en bij het vinden van de oplossing proberen we dus allebei wat mee te geven dan. Tenzij de ander het écht te eng vindt natuurlijk. Dan wint het argument van het gevallen broertje.

Overigens merk ik dat ik hier de strengere ben. Maakt niet zo veel uit verder. Zo lang Qlief mijn gezag niet ondermijnt althans. Hahaha en laatst... mocht ze van mij iets niet... wendde ze zich tot d'r vader... "páppa?". Slim is ze wel hoor, dat meisje van ons. En ook berekenend.
In verband met kwijtraken reacties in delen

Chica: hopelijk blijft het beter gaan.

Q, een negen! Wat goed!

Slapen. Tja. Overdag anderhalf uur, 's nachts slaapt ze van 1930 tot 6 uur. Gewoon normaal dus

En nu snel posten.
Dansen is hier uiteraard nog niet aan de orde. Maar voor zo'n dreumes kan ze zeer goed wijs houden. Dus hier veel zingen zonder dansje

Lichaamsdelen: een broertje doet wonderen. zowel bij het verschonen als in bad moet er grinnikend naar zijn plasser gewezen worden

Lala, hier exact dezelfde verdeling van zorgen. Als het aan manlief had gelegen hadden wqe nog een jaar. Gewacht met de glijbaan. Want o ze kan vallen! Nee hoor, ik zoek een evenwicht tussen zelf de wereld ontdekken en haar dat zo veilig mogelijk te laten doen. En ook hier zie ik haar door ervaring wijs wordenm

Nog even trotse mama: neeltje doet zelf haar sokken en schoenen aan. Nog even en ze kan (kruipend, dat wel ) het huis uit!
Hi,

Chica, gelukkig weer wat beter. Gaat snel he, het is bijna juli!

Ben nu ff op mn werk aan het tikken, dus reageer niet op iedereen.

Q, gefeliciteerd, das is een lekkere binnenkomer, een 9!

Pasfoto, gisteren ook pasfotos van amber laten maken voor in het paspoort. We schrijven dr nu bij allebei erin en per juni 2012 moeten ze een eigen paspoort of id kaart.

Opvoeding, we laten dr allebei wel veel zelf proberen. En ook wel vallen, soms ook niet. Het wisselt een beetje.

Benoemen, hier ook aan de orde. Buik is bekend, maar dan wel alleen blote buik. Dus ze trekt zelf dr shirt omhoog, maar bij ons gaat ook dr handje dr onder om de buik aan te wijzen.

Vanmorgen is manlief bij cb geweest, ging goed.

Gewicht 12,1 iets bovengemiddelde en lengte 80cm iets onder gemiddelde.

Volgens haar liep ze voor omdat ze meer dan 3 woorden sprak!! Nou ik dacht dat ze hier allemaal al minstens 3 woorden spraken? Of is het een wondermaand nov 2007

Tevens werd er gezegd dat we dr aan moesten melden (ivm wachtlijst) bij de peuterspeelzaal omdat ze maar 1 dag naar de kdv gaat?

Heb gekeken en dan moet je gelijk 2 dagdelen. Ik ben blij dat ik dinsdag bij dr ben, dan hoeft ze van mij niet naar de psz. Dan zie ik dr nog minder. Nou volgens mij is ze wel sociaal genoeg, ze deelt gewoon de rozijntjes met het buurmeisje en doet ook niet moeilijk over dr speelgoed.

Wel is ze nu klierig, als ik nee zeg, dan krijgen we toch een scene. Met dweilen en al en afleiden lukt me dan echt niet. Misschien nog een beetje 17 mnd sprong en anders de peuterpubertijd (hoop het niet die duurt wel erg lang)
Oh even tussendoor. Kijken jullie even naar de Vivablog: verdriet kent geen regels? Even op klikken en doorklikken en doorklikken en dan stemmen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven