November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Wel vast ff het sosbandje besteld, gratis is nooit erg!

Chica, heb jij al schoenen gekocht?

Ik zie op internet hele leuke, maar in de winkel niet.

Zit nog een beetje met de maat, dus nog ff afwachten.
Jeetje O, weer een fase voorbij, gaat ook al weer snel!

Slapen, hier ook zonder avondfles heerlijk geslapen, dus das mooi. Ik denk dat ik inderdaad voor de zekerheid maar gewoon poeder meeneem voor het geval ze de melk daar niet lust.

Valt misschien wel op, maar ik begin het toch wel spannend te vinden om met zn 3en te gaan vliegen en naar een hotel te gaan, dus er zullen nog wel meer vragen volgen

Chica, vreemd verhaal dat het komt van de 2e? Hier ook veel knuffels van de oudere kindjes op de kdv.

Watervaste stift, misschien handiger en met een beetje zon, staat ie er helemaal goed in dr armpje
Nou Chica, nu maar hopen dat voor al die keer dat je met Anniek bij de Ha bent geweest, dat je daarvoor een aantal jaren niet meer hoeft. Is het een aardige vent?

Waterwratjes ook nog nooit van gehoord.

Wij kregen vorige week op het kdv een tasje van ezeltje prik, incl wat cadeautjes. Waaronder sosbandje. Lijkt me inderdaad wel handig, alleen is het wel met klitterband.....

Vandaag had Binkie een leuke actie op het kdv. Ze hadden hem zonder slaapzak naar bed gebracht. Toen hij wakker was vertelde hij vol trots poe, poe. Had hij dus zijn luier met inhoud over het hele bed uitgesmeerd. Oeps.

Op mijn vraag of ze zijn skaapzak wel achtersevoren hadden aangetrokken, gaven ze gelukkig wel aan dat het niet zo handig was geweest.

Hier al een tijdje geen avondfles meer. Ook binkie gaf het zelf aan niet te meer te willen. Oké, ook goed. Binkie krijgt soja melk en dat heb in verschillende farianten, waaronder één zonder suiker. Dat is echt goor. Maar ook dat drinkt hij gewoon. Dus wie weet lust Amber het ook gewoon.

Kan me trouwens goed voorstellen dat je het spannend vindt.

Balen vana, alweer ziek. Misschien inderdaad verstandig om langs de huisarts te gaan, vooral als je je zo beroerd voelt. Sterkte!

O, goed hoor dat je het zo lang volgehouden heb. Het vreet echt veel meer dan je denkt, hé? Heb met man ook afgesproken dat ik bij een evt. tweede ook niet langer dan een half jaar bv ga geven. Ook al heeft het een allergie.
Lizzie, ik vind het een ronduit domme en ondoordachte opmerking van je moeder. En ik kan me voorstellen dat het niet lekker voelt om dat te horen van je eigen moeder. Bovendien is het volgens mij ook gewoon niet waar. Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ik echt moedergevoelens kreeg bij Tessje. Maar ik weet zeker dat ze daar niet onder geleden heeft, want er is altijd goed voor haar gezorgd. Net zoals jij (en anders man wel) ook altijd goed voor Leon hebt gezorgd. Ik begin bijna te denken dat het instant moedergevoel niet bestaat of dat het eerder regel dan uitzondering is dat je dat niet gelijk hebt. En daar ga je je dan weer schuldig over voelen waardoor het alleen maar langer duurt. En voor nu: lekker van Leon genieten zonder schuldgevoelens!

O, lekker dat je lijf weer van jezelf is!!! En ook heerlijk dat Nelis dit zelf heeft besloten en dat je hem niet van je borst af hebt hoeven rukken .

Vana, beterschap maar weer! Nu even goed uitzieken voordat je weer aan het werk gaat? Geen mexicaanse griep haha?

Binti, fijn om te lezen dat zelfs jou lieve, schattige Bintje ook zo haar kuren heeft .

Dames, bedankt voor de harten onder de riem en alle tips. Het meeste wat jullie zeggen doe ik al, consequent zijn, afleiden, positief gedrag belonen etc. En dat werkt over het algemeen heel goed. Maar soms, zoals gisteren, werkt niks. Dan is mijn schatje gewoon een draakje dat heel enthousiast alle grenzen opzoekt. Het gekke is dat dit alleen bij mij zo is, bij anderen zegt ze ook weleens nee, maar toch een stuk minder! Gelukkig ging het gisteren na haar slaapje alweer een stuk beter. Duplo stond al lang hier op het lijstje en gistermiddag leek me een ideaal moment om dat te kopen. Even een uitje en daarna een zoet spelend kind. Even de negatieve spiraal doorbreken. Vandaag was ze, ondanks dat ze moe was na een dag kdv, ook weer veel beter te handelen. Ik vermoed alleen wel dat ze ziek aan het worden is, heel veel hoesten en kringen onder haar ogen. Dat is bij haar een teken aan de wand. Ik hoop dan maar dat het een kortdurende weekendziekte is, want zowel vriend als ik hebben volgende week een mega drukke week op het werk en opa's en oma's zijn allebei op vakantie.
Bedankt voor de bemoedigende woorden

Chica, sterkte met Anniek d'r oortjes. Er is trouwens nog een geboortekaartje voor Sara onderweg (was in mijn tas blijven zitten: schaam schaam)

Tip bij anti-biotica gebruik: anti-biotica venietigd ook nuttige bacterien in je darmen en ik ga daardoor altijd enorm aan de diaree als ik het gebruik. Mijn zusje (natuurgeneeskundige) tipte me daarom om pilletjes pro-biotica te gebruiken (gewoon bij de DA vandaan) en ik heb nergens last van gehad de laatste keer! (Vana, ook voorhoofdsholteontsteking...)

Lala, probleem herken ik niet, wel af en toe een zwaar/verdoofd gevoel gehad tijdens zwangerschap. Rustig aan hoor zowieso, als ik lees hoe weinig je door kunt slapen word ik al moe!

Orgineel, sterkte met de koude kalkoen. Goed volgehouden trouwens die BV! Fijn!

Leon slaapt trouwens geweldig. Meestal stoppen we hem tussen 19:00-19:30 in bed en dan horen we hem pas rond half acht 's ochtends, maar hij ligt dan zo lekker te babbelen in bed (of valt weer in slaap) dat we hem er vaak pas rond negen uur uithalen voor een knuffel in het grote bed. Tussen de middag slaapt hij van ongeveer 13:00-15:00 uur.

Novem: is er een foto gemaakt van Binkies actie?

Ik zit bij dit soort berichten wel altijd vreselijk te lachen, maar hoop niet dat mij dit ooit overkomt!

Leon kent nu de woorden voor poep en plas ook, maar kan dit nog niet aangeven.

Hoe noemen jullie trouwens de plassertjes van jullie kinderen?

Leon heeft een pipi... hihi

Melk: hier heel veel ijsjes gegeten op vakantie en Danoontjes waren ook verkrijgbaar bij de supermarkt. De melk was trouwens ook prima.

Vandaag eens flink losgegaan in Amsterdam...

Samen met een vriendinnetje de halve H&M leeggekocht:

4 t-shirts, 1 vest, pantalon, broekpak... Helaas had manlief met internetbankieren al gezien wat ik had uitgegeven nog voordat ik thuiswas (hahaha!!!). Nouja, ik ben weer een goedgeklede vrouw komende winter!
Tess, sterkte met Tessje! Leon is deze week ook een paar dagen ziek geweest (zelfs met hoge koorts, 39,3-40,6) maar was binnen drie dagen weer beter. Was een virus volgens de huisarts.

Toen hij 40,6 had(ondanks de paracetamol) toen hij 's middags wakker werd ben ik met hem op de arm naar de huisarts hier op het hoekje gelopen en mocht ik gelijk even tussendoor.

Gelukkig bleef hij wel goed drinken en nog redelijk levendig...

Ook hier trouwens dat uitproberen, kan van dag tot dag verschillend zijn. Het enige wat helpt is consequent blijven en afleiden... Succes!
Wat een nacht. Anniek ineens 40,7 koorts. Shit, paracetamol erin maar de koorts zakte maar tot 39,8. Nog een paracetamol erin (3 uur later) en toen naar 38,8. Hele nacht op geweest omdat ze elk half uur huilde en overgeven enzo. Was best bezorgd, dus vanochtend vriend meteen naar huisartsenpost. Ja hoor, dubbele ooronsteking. Meteen antibiotica en oordruppels. En paracetamol blijven geven. Sara heeft geslapen van 23:30 tot 05:00 dus das harstikke goed (maar moest dus ook nog kolven om 02:00 en om 03:00 een mug uit de lucht meppen). Maar ja, moeders heeft er niet van kunnen genieten. Pfff ben kapot. Heb ik nu de prijs van slechtste nacht gewonnen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet zeggen. Wat ontzettend zielig weer voor Anniek! Alweer een dubbele oorontsteking! Dat is toch niet normaal meer? Zitten die buisjes er nog wel in? Kan je niet terug naar die KNO arts? En natuurlijk ook sneu voor jou, probeer zo veel mogelijk bij te slapen overdag!

Lizzie, Leon ook al ziek geweest dus. Het lijkt hier wel herfst/winter met al die zieke kindjes. Gelukkig lijkt het Tessje over te slaan, die heeft alweer veel minder gehoest dan vorige nacht en is vandaag gewoon vrolijk. Haha, wel een leuke actie van man om je zo te controleren op je uitgaven . Wij gebruiken op aanraden van de homeopaat ook al een tijd p;ro biotica voor Tessje, omdat ze continu dunnen luiers had. En tegenwoordig lekt ze een stuk minder vaak door, dus dat is fijn!

Ik ga nog even genieten van het lekkere weer in de tuin!
Chica; je hebt m met glans gewonnen! Alleen de manier waarop en waarom, krijg haast tranen in mijn ogen als in aan jullie Anniekje (en jullie denk).

Over pro-biotica; daar is vorige week of de week daarvoor iets van op tv geweest, dat die drankjes die je in de supermarkt kunt kopen zoals yacult ofzo niet goed zijn voor kinderen, ik weet het hoe en waarom niet meer.

O; wow...wat goed dat je het weer zo lang volgehouden hebt, alleen cold turkey stoppen lijkt me auw auw.....
Chica, arme jullie! Ik moet zo vaak aan je denken, je hebt het echt niet gemakkelijk zeg!

Misty, ik snap helemaal dat je steeds zenuwachtiger wordt. Ik durf de eerstkomende jaren echt niet zover weg met 2 kleine kinderen. Ik heb te vaak horrorverhalen gehoord van zieke kinderen en zo. Gek he, dat je opeens zo weekhartig wordt als je kinderen hebt!

Tess, dat je meisje alleen bij jou zo'n draak is, is een compliment hoor. Ze vindt de band dan sterk genoeg om dingen uit te proberen. Laat dat een troost zijn. Eergisteren een drama tijdens het eten. Maar als wij rustig blijven en ons aan de gewone routine houden, is het de volgende dag alweer een stuk minder.

Vanmorgen heeft nelis zijn eerste fruit op. Wat een verschil met neeltje: die at gewoon een half potje leeg de eerste keer. Ventje werkte de 2 happen die hij heeft geprobeerd vakkundig naar buiten maar ja, nu is neeltje echt heel slecht met eten, dus als hij het tegenovergestelde wordt ben ik alleen maar blij.
O; alweer zo'n bijzonder moment, het eerste fruithapje. Grappig dat hij het tegenovergestelde van Neeltje is. En drama's tijdens het eten zijn niet leuk idd, maar hoe minder aandacht je het geeft hoe sneller het over is lijkt het wel.

Wij hebben gisteren avond onverwacht bij vrienden lekker aan de bbq gezeten. Was lekker. Alissa heeft ook nog even mee gedaan en heeft wat hamburger en een partij meloen op. Het enige wat ik minder vond was dat ze vond dat die meloen gesopt moest worden in bbqsaus..jakkie.

Misty; ik kan me je stress wel een beetje voorstellen hoor, Wij gaan heel bewust de komende jaren dicht bij huis op vakantie. Ik hoor ook heel veel goede verhalen hoor over vliegvakanties met kinderen! Dus maak je niet teveel zorgen.
Wat sneu voor Anniek toch nu weer, het houdt maar niet op.. En wat een slechte nacht, maarreh waarom kolven om 2 u? Dan zou ik zeggen, neem je rust lekker. Ik heb nooit snachts gekolfd. Of is het anders te pijnlijk?

En beterschap voor de zieke kindjes.

Ik ben beter. Na het bezoek aan de huisarts (die me zwaardere pijnstilers voorschreef) zakte de pijn af, en niet door de pillen.

24 uur erge hoofdpijn gehad, kan het migraine zijn? Ik zag geen lichtflitsen of trillingen oid.

Reizen met kleintjes, ik vind in ons oude autootje rijden op de snelweg al eng soms. Daarom denk ik dat het maar weer een waddeneiland wordt eind augustus. Dus kan het me helemaal voorstellen Misty, al zou ik het heerlijk vinden hoor een huisje in de Provence ofzo. Volgend jaar, als we de loterij gewonnen hebben

haha, die Binkie. Maar gelukkig hoefde jij het niet op te ruimen Novem.

Iedere keer als iemand hier zon verhaal typt vrees ik dat het moment steeds dichterbij komt dat het hier ook gebeurt. Maar ik laat vaantje vaak zonder slaapzak slapen als het warm is. En ook zonder romper onder pyama, dus misschien is de kans dan wel wat groter.

Vanmorgen met vaantje bij een manege geweest, even naar de paarden gekeken. Die vindt ze prachtig. Daarna langs de kinderboerderij.
Probiotica, het is zo dat in veel van die drankjes veel suiker zit, en dat is niet goed voor kinderen. Gewone yakult bevat veel suiker. Ik vind het onzin om dat soort supermarkt drankjes aan kinderen te geven. Of het werkt is van veel produkten niet duidelijk. Allemaal marketing gelul. In de natuurvoedingswinkel heb je ook probiotica, maar ik zou een kind geen kuur of supplement geven zonder overleg met een huisarts of diëtist.

Poep van die kleintjes is vaak nog geen drolletje, maar een flats (haha). Althans hier. Niet dun maar wel zacht. De darmflora is nog niet compleet en het voedsel wordt nog anders verteerd als in ons spijsverteringskanaal.

Vezels zijn belangrijk, weinig suiker, voldoende variatie, etc.

Nu ga ik zo'n reclameverhaal vertellen, let op haha:

ik ben omdat ik zelf al heel lang een slechte stoelgang had bewust meer vezels gaan eten, meer verse groenten, volkorenbrood van biowinkel, banaantjes, minder 'lege' zoete snacks, etc.
...en dat hielp dus.

Welke probiotica heeft tessje?

Gek, op een iPhone kan je niet scrollen in je tekstvenstertje als je een bericht typt.

Haha, Alissa marineert haar meloenstukjes. Dat vindt vaantje ook leuk. Ach ik laat haar lekker experimenteren, ze merkt vanzelf wel als iets vies smaakt. Zolang ze er bij anderen maar geen zooitje van maakt. Want oh man wat kunnen ze gefocused zijn op de borrelhapjes pfff
Voordat iedereen hier denkt dat ik Tessje yakult of andere mierzoete drankjes geef; dat doe ik dus niet . De Probiotica die Tessje krijgt is een poeder waarvan 1,5 schepje door haar ochtendpap gaat. Op recept van de homeopaat die ook gewone arts is. Sinds dat we dat doen gaat het een stuk beter met de poep (bah, vies praatje) en, nog belangrijker, Tessje heeft eigenlijk geen eczeem meer. Daarvoor gingen we naar de homeopaat, maar die heeft amper naar haar eczeem gekeken. De moraal van het verhaal was dat de eczeem een uiting was van iets anders en het probleem zat volgens de homeopaat, na wat gevraag, in haar buik. En sinds die tijd heeft ze ook veel minder last van haar luchtwegen (op de afgelopen dagen na dan). In plaats van dat ze een luchtweginfectie krijgt, is ze nu gewoon een paar dagen verkouden en dat herstelt sneller. Ik ben erg benieuwd of het met deze aanpak komende herfst/winter ook zo goed gaat! Naast de probiotica krijgt ze ook nog een pilletje Belladonna, omdat ze dat type is volgens de homeopaat en daar raakt zou ze ook meer van in balans moeten raken. Persoonlijk geloof ik daar minder in.

Vana, migraine zou best kunnen. Is het bonkende hoofdpijn? Nou ja, het belangrijkste is dat het over is!

O, wat wordt Nelis alweer groot zeg!! Ongelofelijk, alweer een half jaar... Wat mij betreft mag Tessje trouwens gaan bewijzen dat ze ook heel goed aan vriend gehecht is .

Chica, hoe is het met jou en de meisjes? Anniek weer wat beter?

Tessje is vandaag engelachtig lief. Dat mag ook weleens gezegd worden! Ik ben vandaag even met haar naar een leuke kinderwinkel geweest en ik heb een winterjas gekocht. Ja, ik weet het, het is pas 2 augustus. Maar deze was leuk en niet te duur. Vorig jaar was ik te laat en had ik geen keus meer, dus nu toch maar meegenomen.
Tess, Tessje houdt gewoon erg van winkelen daar wordt iedere vrouw toch lief van?? Heeft ze ook al een schoenentic?

Fijn dat het beter gaat!

De probiotica die ik heb geslikt waren pillen van het merk Actibalance. Wij hebben toen ik zwanger was ook yakult e.d. gedronken omdat het zou helpen tegen verstopping e.d. Daar heb ik geen last van gehad, maar of het nou echt aan dat spul lag???

Vana wat is je favoriete eiland? Ik ben zelf helemaal gek op Vlieland, maar manlief is een Terschellingganger (en heeft daar ook zijn beste vriend wonen).

Lala leuk he dat die kinderen van ons nu gewoon mee kunnen eten met bbq e.d.! Hier vindt Leon het heerlijk, beetje vlees, tomaat, komkommer en fruit, stukje brood/patatje, hmmm!

O, Leon spugde de eerste keer ook alles weer uit, maar dat was snel over gelukkig. Nu is hij gek op alle soorten fruit.

Morgen begint manlief in zijn nieuwe baan. Het wordt wel wennen denk ik, want hij heeft vanaf januari thuis gezeten. Vooral het vroege opstaan zal hem wel zwaar vallen...

Ik hoop echt dat hij het naar zijn zin krijgt in die baan!

Chica, red je het wel? Doorwaakte nachten en een ziek meisje zijn niet bevorderlijk om op te knappen. Is er iemand die je een beetje kan helpen of is vriend nog thuis?
Tess, laat Tessje maar heerlijk hechten En hecht zelf met haar aan winkelen....

Probiotica heb ik gelukkig geen ervaring mee

Lizzie, mee-eten met bbq? Neeltje eet de appelmoes Nee echt, dat kind eet zo ontzettend slecht. Ik vind haar ook heel smalletjes worden. Gisteren waren we op een verjaardag (en daarna op kraamvisite, een heerlijk klein vers babytje). Daar vonden ze ook dat ze echt smal wordt. Over een week moeten we met Nelis naar het cb en ga ik haar ook laten wegen. Eens kijken of ze inderdaad in die 2 maanden is afgevallen, wat ik denk. dan hebben ze misschien ook wel tips voor meer kcals in dat kind.

Lizzie, dat zal weer wennen zijn, een werkenden man! Mijne begint over 2 weken ook weer. Dan is het uit met de gewassen en gestreken kleren, de boodschappen die gedaan zijn etc. Het harde leven begint dan weer

Vana, poep is toch een leuk onderwerp Je hebt wel gelijk met je adviezen. En ja, het kan zeker migraine zijn. Kenmerk migraine: het duurt 24 tot 36 uur, is dan weer echt over (er blijft alleen wat moeheid hangen), komt plotseling op. Meestal aan 1 kant van het hoord. De lichtflitsen en zo is maar bij een klein percentage. Wel ben je vaak misselijk en kun je geen licht verdragen bij zo'n aanval.

En dan nu mijn plan voor het tweede halfjaar schrijven. O, o, o, wat zijn we toch nuttig bezig met al die plannen. Maar ja, er is ook geen klant aanwezig op het moment, dus daar heb ik ook niets te doen. Vanaf maandag is het kdv 2 weken dicht. Net in de tweede week kan manlief weer gaan werken. En heb ik in die week 3 dagen training, net op de dagen dat ze normaal naar kdv gaan. Dit in combinatie met een ventje dat nergens zijn fles wil, alleen maar van papa/mama of op het kdv, en we hebben dus direct de eerste week dat man gaat werken stress.......... Hopelijk mag hij een week later beginnen! Duim voor me.
Tess: leuk he, zo'n faaaaaase. Ik kan ook slecht tegen gejammer, maar tegenwoordig laat ik haar lekker in haar sop gaar koken, geen aandacht geven totdat ze opstaat (tijdens een jammersessie gooit ze zich heel dramatisch op de grond) en dan extra aandacht geven en samen puzzeltje doenof boekje lezen.

Probiotica ook geen ervaring mee.

O; lastig dat Neeltje zo slecht eet en je het idee hebt dat ze zelfs afvalt. Ik heb helaas geen tips, Suzy is en stevig dametje dat alles lust behalve pannenkoeken en cake. En dwingen tot eten heeft al helemaal geen zin. Je kunt hooguit zelf met smaak en gezelligheid zitten eten en hopen dat ze dat een keer overneemt. Kdv dicht, ben je lekker mee, ik duim voor je dat je maan nog even uitstel tot werken heeft. En Nelis alweer een half jaar. Knap hoor, dat je de bv hebt volgehouden. Nu ik er zelf weer midden in zit, weet ik hoe zwaar het soms is. Ik hoop dat ik het ook weer een half jaar vol kan houden. Zal blij zijn als het kerst is, kan ik ook bijna af gaan bouwen .

Migraine; ook al geen ervaring mee (gelukkig maar...).

Misty; ik zou ook zenuwachtig zijn voor een vliegreis, spannend hoor.

Lizzie; je weet best dat je een goede moeder bent, niet aan twijfelen hoor, ben je mal!!

Hier gaat alles z'n gangetje, de dagen vliegen voorbij. Suzoon weegt nu 3750 gram, een lang maar dun ventje. Maar groeit voldoende. Suzy woog na een week al meer dan Suzoon nu (is nu een maand). Heel verschil dus, geen spekkige baby dit keer. Afgelopen weekend druk geweest met ziekenhuisbezoekjes aan schoonvader die op de hartbewaking ligt en veel te veel vocht vasthoudt. Hij is al jaren hartpatient, dus dat best spannend, maar onder controle. Wel een uurtje rijden bij ons vandaan, dus je bent zo minimaal een halve dag kwijt om even op bezoek te gaan. Hopelijk knapt hij snel op, maar voorlopig ligt hij er nog wel denk ik.

Chica; ik heb echt met je te doen meid, je krijgt het allemaal wel voor je kiezen nu. Hulp zoeken als je het niet meer trekt hoor, of hulp vragen aan ouders/familie/vrienden etc. Alles wat je uit handen kan geven; echt doen, zodat jij je op jezelf, Sara en Anniek kunt focussen. Een hele dikke . Hopelijk voel je je in elk geval wat beter als je de bv hebt afgebouwd.
O ja, we waren zaterdag nog bij de Ikea. Ik weet niet of iemand nog een speelkeukentje zoekt, maar die hebben ze nu ook, jammer dat wij er al een hebben .
Gekkenhuis. Ze heeft TOCH de waterpokken. Ik wordt er echt gestoord van. Vriend is vandaag nog een keer naar ha geweest (hij had de antibiotica omgegooid) en nu blijkt Anniek geen waterwratjes te hebben maar "gewoon" de waterpokken. Kunnen ze dan niks bij die HA van mij.

Ik ben er eigenlijk wel blij om. Nu kunnen we tenminste wat doen. Ik heb meteen spul gekregen van de ha om te smeren. Hopelijk helpt het, want ze zit echt werkelijk helemaal onder. Zelfs op haar schaamlipjes en anus. Tja dan doet plassen en poepen natuulijk pijn. En ze heeft echt veel jeuk. Morgen meteen havermout badjes enzo.

Vannacht ook weer veel wakker geweest, zal wel van de jeuk zijn. We moesten haar ook om 23:00 wakker maken om de antibiotica te geven (moet om de 8 uur). Dat heb ik nu geschrapt, ik ga haar niet meer wakker maken want ze komt bijna niet meer in slaap.

Dus vanavond moest eerst alles ingesmeerd worden, toen oordruppels en toen nog antibiotica. Dat was dus 1 groot krijs verhaal. Arme pop. Ze is vandaag ook niet naar KDV gegaan. Gewoon nog lang niet lekker.

En met mij gaat het ook niet zo best. Ben weer erg depri, kan niet ophouden met huilen en voel me echt shit. Ga dus stoppen met de BV. Vandaag om en om gedaan. Borsten zijn het er niet mee eens dus spanning eraf kolven. Vind het super moeilijk om nu al te stoppen, voel me er waardeloos onder, maar het kan niet langer zo. Ook de Sint Jans Kruid wordt weer geslikt. Hopelijk gaat het snel beter.

Met Sara daarentegen gaat alles goed. Ik zie haar groeien Ze is echt lief en heeft vannacht van 23:00 tot 05:00 geslapen. Heel goed dus. Beetje jammer dat mama daar geen voordeel bij had omdat ze er minstens 7x uit moest voor Anniek. Hopelijk gaat het vannacht anders. Beetje slaap helpt ook voor je humeur.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica toch!!!! Gelukkig weet je nu wat het is en kun je er vanop aan dat het morgen alweer beter gaat met je oudste moppie. Maar gossie zeg, zij en jij krijgen het wel voor je kiezen. En stoppen met bv: direct doen!! Het geeft zo'n opluchting. Gisteren nog met een vriendin over gehad. Haar meisje is nu 6 weken en ze heeft ook heel erg last van de hormonen en zo van de bv. Echt, ik weet op het moment niet wat ik voel, zo letterlijk lucht je op van geen borstvoeding meer geven. En weet ook: de overstap van 1 naar 2 kinderen is vele malen groter dan die van 0 naar 1. Echt, ik heb bewondering voor je hoor. Tjonge, dat arme zieke meisje en een baby en borstvoeding, dat is niet vol te houden.

Nog even en je Anniekje is weer aan de beterende hand. En nu duimen dat de huisarts zijn nascholingen gaat volgen........
Wat een HA heb je zeg, is er niet nog 1 in de buurt die wel wat weet van het menselijk kinderlichaam??? Hier word je toch helemaal gek van. Hopelijk is de jeuk snel over en kan de hele familie lekker een nachtje doorslapen!

Speelkeuken, lijkt me leuk, maar heb geen idee waar ik het moet stallen. Ik weet niet of het leuk is om op dr kamertje te hebben staan.

Werkende mannen, dat zal wennen zijn. Hopelijk vinden ze het leuk.

mee eten, gisteren een drama met dr boontjes. Ze had eerst al dr vlees op en toen moest ze van mij eerst weer een boontje voordat ze de rest mocht en dat weigerde ze compleet hysterisch . Dus al het eten van tafel. Ik leg nog 1 boon bij dr neer en ga dr toetje halen, zit ze heel rustig die boon op te eten. (doe dat dan gelijk!)

Echt er zit geen logica in, en ze weet nu ook heel goed waar het lekkere eten bewaard wordt, dus ze vraagt geregeld om een koekje. Niet dat ze het krijgt en ze accepteerd het nee ook nog steeds dus dat scheelt.
Misty, troost je, ze eet tenminste! Vlees en groente krijg ik er niet in, 2 inieminie stukjes aardappel alleen. En als beloning een bakje "ammemoes". We houden het maar gezellig aan tafel en ik hoop dat inderdaad ooit de term zien eten doet eten aan kracht wint.

Dit is toch weinig: gisteren:

- half schaaltje pap

- half doosje rozijntjes

- halve banaan

- 3/4 boterham met smeerkaas

- 1 klein koekje

- 2 hapjes ijs

- 2 kleine muizenhapjes aardappel

- klein bakje fruit (appelmoes voor haar )

- 2 hapjes kwark.

Daar doet ons dametje het tegenwoordig op. Dat is sinds een maand of zo. Is er nog eentje die zo weinig eet of is dit echt te weinig? Gelukkig drinkt ze meestal bij al dit eten in totaal wel 3 glaasjes drinken, dus de halve liter vocht haalt ze wel. Maar ja, dat is dan ook alles.
O ja, dat speelkeukentje: wij hebben hem in de "echte" keuken staan, in een hoekje. Ik haal hem tevoorschijn als ik zelf kook. Soms gaat ze dan meekoken. Heel schattig
heb weinig tijd maar voor chica ...

Je krijgt het ook echt niet gemakkelijk.. Arme Anniek en arme jij. Gelukkig doet Saartje het goed. Inderdaad een geluk bij een ongeluk dat het dan toch de waterpokken zijn bij Anniek, daar kan je wel een beetje aan doen en, het belangrijkste, het gaat snel weer beter.

Let je ook wel op jezelf? Juist met jouw voorgeschiedenis mag je eigenlijk niet teveel van jezelf vragen. Het stoppen met de BV is hoewel het jammer is voor jullie een goede stap denk ik. Net wat je al zegt het is beter dat jij nu wat rust krijgt.

Je mag ook niet vergeten dat de eerste jaren en dan vooral de eerste paar maanden met jonge kinderen gewoon tropenjaren zijn. Bij de meeste mensen is die tijd helemaal niet leuk. Ik heb bij Tijn en bij Madelief met eenzelfde gevoel gezeten als hoe jij het nu omschrijft en toch ben ik blij dat ze er zijn en geniet ik elke dag meer van ze ( ook dagen niet hoor als ze weer elkaar in de haren vliegen). Dat is iets wat ik uit eigen ervaring kan zeggen; het word echt allemaal beter!! Daar heb je nu natuurlijk geen bal aan maar het is wel iets om je aan vast te houden.

Kom op meid hou je taai je kan het, je bent gewoon een sterke moeder die enorm veel voor d'r kiezen krijgt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven