November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
O misschien troost, Raf eet denk ik nog minder.

gisteren stond hier op het menu:

-2 bekers melk

-een hapje brood met kaas

-een kwart appel

-kruimel wortel

-kruimel aardappel

2 hapjes ijs

Ik bied hem nog altijd alles aan in kleine hoeveelheden maar meneer blieft het gewoon niet. maak me er niet te druk om, hij groeit nog steeds omhoog en heeft ontzettend veel energie...

Hij drinkt wel veel trouwens maar pas na het eten krijgt hij drinken (aanlenglimonade)
Keukentje hebben wij ook was van Madelief. Stond op haar kamer maar nu op zolder.
Jeetje, als ik hier zo meelees dan realiseer ik me des te beter wat een geluk wij hebben met ons goed etende gezonde meisje!

O, goed idee om Neeltje eens te wegen en advies te vragen op het cb. Al moet het volgens mij wel heel extreem zijn dat ze er echt onder lijden, als ze slecht eten. Maar afvallen is ook niet de bedoeling natuurlijk.

Lijnes, wat eet Raf weinig inderdaad!! Wauw. Ik vrees dat ons kliko'tje 3x zoveel eet op een dag.

Wel drinkt ze heel veel, nog steeds. Zelfs op het KDV viel het op. We hebben een poosje terug al een bloedonderzoekje laten doen naar suikerziekte (zit een klein beetje in de familie, twee van mijn nichtjes hebben een kindje met suikerziekte) maar daar kwam niets uit. Nu krijgen we van die plakzakjes om urine op te vangen en die dan te laten testen. Chica, was jij het niet die al eens van die plakzakjes had gebruikt? Of was dat Q? Ben zeer benieuwd hoe dat wordt. Overigens is ze verder volkomen gezond en vertoont geen andere verschijnselen, maar ter geruststelling laten we toch haar plasje even onderzoeken.

Chica, een hele dikke !! En denk je eraan: ik woon op een half uurtje rijden he. Als je een keer een oppas nodig hebt, of een keer een van de twee (of allebei) eventjes kwijt wilt, geef je dan een gil? Ik werk nota bene om de hoek bij je (nouja, 5 minuutjes rijden, kwam ik achter bij onze vorige meet) dus als je eens een avondje eruit wilt, geef een gil!! Echt, doen hoor!!

Over meet gesproken, was daar nou al een nieuwe datum en lokatie uit gekomen? Ik weet het niet meer.
Ja Binti, ik was er ook over aan het denken om hem eens te laten onderzoeken op suiker. Doen ze dat bij die kleintjes in eerste instantie ook met prikken?

Hihi en Bintje een kliko'tje.

Ik zie mijn lijstje terug en zie dat ie gisteren inderdaad wel heul erg weinig op heeft normaal zal het iets meer zijn. Raf heeft ook periodes dat ie wel alles vreet en ik weet dat Tijn ook ooit zo'n 'niet-eten' periode had. Dan vond ik echt de boterhammetjes achter tegen de verwarming geplakt enzo die at echt helemaal niks. Hij bleef wel drinken altijd. Je hebt hem wel eens gezien toch, t'is nu echt een bink van een jongen, misschien een klein beetje te licht maar wel behoorlijk lang voor zijn leeftijd. Daarom laat ik Raf nu ook gewoon, die is nu wel een flink stuk slanker dan Tijn was op die leeftijd maar even goed zijn energie is gewoon in orde...
Ach, binti, echt zorgen maak ik me ook niet. Ons meisje heeft net haar derde verkoudheid achter de rug, waarvan 2 samen met veel kiezen/tanden, dus ze is inderdaad mega gezond. Als Raf nog minder eet, zal het wel aan de geboortedag liggen

Meet was volgens mij 26 september. Dit staat tenminste nog zonder locatie bij mij op de kalender.

De baas vist vandaag alweer achter het net: vannacht was nelis weer de hele nacht onrustig, dus ik heb mijn ochtend zonder kinderen lekker relaxed in de tuin doorgebracht! Vanmiddag nog maar even wat klanten......
De waterpokken voor Anniek.. ach nee he. Nou 1 voordeel, dat is dan gelijk de laatste keer. Maar ach wat moet ze zich rot voelen. Ik weet nog dat ik het had, en hoeveel pijn dat deed, bah.

Zou dat betekenen dat ze dan ook geen AB hoeft voor die oorontsteking? Want de koorts is dan daarvan afkomstig.

En Raf en Neeltje eten inderdaad niet veel. Vaantjes dag ziet er zo uit nu:

-1 bord pap

-vers fruit

-1 of 2 boterhammen + 150 ml melk

-1 biscuitje + limo

-avondeten (soms wat meer soms wat minder) steeds vaker met de pot mee

-toetje

-180 ml melk

Maar ik zie vaantje ook slanker worden. Ze is ook echt de hele dag bezig met vanalles, dus calorieen worden wel verbrand.

Keukentje lijkt me enig! Maar op het KDV staat er ook een en daar kijkt ze niet naar om, dus ik denk dat het de tijd nog niet is.

Weet iemand wanneer ze zich voor poppen gaan interesseren? Vaantje vindt ze echt maar niks. Liever een auto, boekjes of kleuren. Beetje zoals ik vroeger :-) maargoed ik wil haar het geluk van een babypop niet onthouden, duss..

Weet je ik ga gewoon vroeg stoppen vandaag. Mijn werk is af en ik heb het gehad hier.

Tot later.
Ik ben er weer hoor, nog niet bijgelezen, want aan het werk... voor het eerst sinds zeven maanden ...
Och Chica.... Ik zou zo graag iets voor je doen! Durf ook om hulp te vragen!!!

Nu mag het ook hier openbaar: mijn echo vandaag was helemaal goed!!!! Een mooi kloppend boontje van 7 weken en 3 dagen. Helemaal kloppend met mijn eerdere echo. En nu is ook de vage test verklaard, die test heb ik namelijk al gedaan ruim voordat ik vier weken was! Ik ben op 20 maart 2010 uitgerekend.

En nu ben ik uitgeput en ga ik naar bed. Mijn zus is hier de hele dag geweest met nichtje, supergezellig maar ook wel druk. Tessje poepte zich net voordat ze naar bed ging nog helemaal onder. Poep zat tot haar voeten en er lag zelfs een hoopje op de grond. Bah, we konden nog net voorkomen dat nichtje erin ging graaien... Hoe dan ook, Tessje is niet helemaal lekker, is ook weer flink aan het knorren met haar ademhaling. Hopelijk doet een goede nachtrust haar (en mij) goed!
Tess; gefeliciteerd!!!! Een mooi kloppend hartje, super! Beterschap voor Tessje.

Chica; hoe is het nu? Wat een gelazer zeg met je HA, om gek van te worden. Het wordt nu toch wel eens tijd dat je zonder zieke kindjes kan bijkomen.

Ibbel; werk ze! Hoe was je vakantie?

Eten; Suzy eet altijd wel goed. Papfles, fruit, bruine boterham, groente/vlees en toetje, het gaat er allemaal wel in. En nog steeds een fles voor het slapen gaan, gaat ook nog steeds altijd op.

Oja, en ik hoorde gisteren dat je na het geven van AB altid goed het mondje moet spoelen (tip van de tandarts). Schijnt enorm slecht te zijn voor de tanden, zeker als tanden/kiezen net door zijn en het glazuur nog niet zo hard is. Vriendin heeft een zoontje die daardoor allemaal zwarte puntjes op zijn tanden heeft, echt zonde. Ik weet niet of het voor alle AB kuren geldt, maar baat het niet...

Binti; hopelijk komt er niets uit de onderzoeken. Zakjes om urine op te vangen heb ik geen ervaring.

Met schoonvader gaat het nog niet echt denderend. Ligt op hartbewaking, vocht krijgen ze niet weg, nierfunctie gaat niet goed, is kortademig... ze dachten binnen een paar dagen het vocht weg te halen, maar hij ligt er nu al bijna een week. Met zijn toch al slechte hart maak ik me daar best zorgen over. Hij en Suzy zijn 2 handen op 1 buik, dus ik moet er niet aan denken.... hopelijk gaat het weer snel de goede kant op.
Grr, tektst getypt, alles weg.

DAn nog maar even kort. Lizzie en O gefeliciteerd met de baan van jullie mannen.

Tess, gefelciteerd met je zwangerschap.

Suzaa, naar zeg van je schoonvader. Duimen voor beterschap.

Vana, fijn dat je weer beter bent.

Chica, wat goed van je dat je de stap hebt gezet om te stoppen met bv. Je hebt het weer geprobeerd en tja als het niet gaat, dan gaat het niet hé. Maar snap wel je schuldgevoelens, maar over een tijdje zal je jezelf dankbaar zijn.

Sterkte in huize Chica, kunnen jullie alle 4 wel gebruiken. Ruzie maken mag, maar maak je het ook weer goed?

Ibbel, welkom terug en sterkte met het weer werken.

Mitsy, over hoeveel weken ga je met vakantie?

Haha, als ik inderdaad wel eens verhalen lees over poepsmerende kindjes, moet ik ook altijd erg lachen. In de hoop dat het ons nooit overkomt. Ben inderdaad blij dat het op het kdv was en dat hij het thuis nog niet herhaald heeft.

O, sterkte met het niet eten van neeltje.Lust ze vis? Binkie eet regelmatig vissticks, vind hij lekker en is hij tenminste rustig aan tafel. En echt waar, ooit gaan ze vast eten. Vorige week at hij weleenswaar 1 ieniminie wortel!! We keken elkaar echt aan van, hé zag jij dat ook?! En blote pasta lust hij ook. Maar hij eet voor de rest wel goed, dus daarover mag ik niet klagen.

En ja hoor, het is hier ook zover. Meneer heeft het praten ook ontdekt. Wat hij zegt, lijkt steeds meer op iets verstaanbaards. Erg leuk, hij is er erg druk mee. Is ook veel meer geinteresseerd in boekjes. Ze zijn niet aan te slepen, maar ook folders zijn prima.

Ojee, zijn alarm gaat af
Lijnes, onderzoek voor suiker deed de huisarts hier. Bintje moest vroeg in de ochtend -nuchter- komen (wat een drama was, want madam is niet in haar humeur tot ze haar ochtend papfles heeft gehad.) Toen een druppeltje bloed geprikt en daarna met papfles in de wachtkamer. Daarna nog een broodje gegeten en na een uurtje nog een keer geprikt om de waarden te vergelijken. Daaraan was niets bijzonders te zien.

De huisarts heeft toen wel gezegd dat als we het echt zeker wilden weten, we zo'n urinetestje moesten doen, die geeft echt uitsluitsel. En aangezien ze op het KDV er ook al over begonnen dat Bintje zoveel kan drinken (en dan hebben we het over 4 volle bekers water in een middagje, dus na het slapen) willen we dat toch maar doen. De apotheek had alleen maar plaszakjes voor jongens, dat schijnt niet handig te zijn dus nu zijn de meisjes-zakjes besteld. Nu nog uitzoeken of ze nuchter moet plassen of dat het niet uitmaakt.

Verder:

Tess! Gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed was met de echo, en lekker dat je het nou overal (nouja, in ieder geval hier) rond kunt schreeuwen.

Eten: ik heb gister eens bijgehouden wat Bintje naar binnen werkt, ook om te zien hoeveel ze nou drinkt:

08.00 papfles 200cc

09.00 1 banaan, 1 kiwi, beker thee en beker melk

10.00 soepstengel, halve beker water

12.00 1 boterham met kaas, halve met pindakaas, 2 bekers melk

14:30 soepstengel, halve appel, beker water

16.00 doosje rozijntjes, halve beker water

18.30 avondeten (vol bordje met pasta), yoghurt met wat fruit

19.00 half bekertje water voor het slapen gaan

Dat is nog best aardig wat drinken heb ik het idee, toch?

:-)) wel heeft ze de vertragingstaktieken ontdekt, tegenwoordig moet ze voor ze gaat slapen even wat drinken. Staat ze daar in bed "tinke! tinke!" te roepen. Maar voordeel is wel dat dat nu zo onderdeel van de routine is dat ze na een paar slokjes ook onmiddellijk gaat liggen.

Ibbel, succes met je eerste werkdag!! Dat zal wel even wennen worden, maar ook wel weer lekker denk ik??

Keukentje: hebben wij ook, met zo'n mini-pannensetje van de Hema. Ze kan er uren zoet mee zijn, grappig genoeg kookt ze altijd hetzelfde: denne appels. Die raapt ze op als we 's ochtends met de hond in het bos lopen en gooit ze thuis van het ene pannetje in het andere. En weer terug. En weer terug. enzovoorts enzovoorts. Grote lol om weinig.

Poppen vind ze wel aardig, vooral leuk om heel hard rond te scheuren in het poppenwagentje. Bij opa en oma heeft ze een oud knuffelkonijn van mijn broertje, daarmee loopt ze wel de hele dat rond te sjouwen. Ze heeft daar ook een poppenbedje (van mij van vroeger) en ze is daar dus de hele dag bezig met het instoppen van het konijn onder de dekens ("sssssst, sape!") en hem rondsjouwen op een hele onhandige manier, want het dekentje moet om hem heen blijven zitten maar dat past net niet.

Het allermeest speelt ze met boekjes, die zijn het helemaal. Ze heeft er ook staaaapels van, maar 'leest' ze ook echt allemaal.

Zo, nu maar weer aan het werk. Is ook wat, hebben we weer mooi weer, moet ik werken!
Hier ook alle getypte tekst weg gisteren...

Vandaag nog maar een poging.

Chica, een hele dikke knuffel!

Ibbel welkom terug en succes met je eerste week!

Meet op 26 september: jullie zijn van harte welkom bij mij, maar het is wel een pokke-eind weg voor de meesten...

Binti: ik heb een heel leuk beeld bij dat kinderkeukentje van jullie!

De eerste dagen werken van manlief waren prima verlopen, dus dat is fijn. Leon had papa wel gemist. Bij het avondeten zat hij in zijn stoel tussen ons in en zei telkens weer met een gelukkige glimlach: papa, papa en aaide papalief over zijn arm. Heel vertederen!

Wat een hoop kindertjes trouwens die moeilijk eten! Helpt het misschien om ze bij het koken af en toe een tomaatje of komkommer of iets anders toe te stoppen?

Leon zegt Eon tegen foto's van zichzelf. Leuk.
Even kort hier; beetje moeilijke en drukke dagen. Net bij de gyn geweest, en alles is goed. Kindje is wat groot, loopt 1 week voor en weegt nu op dit moment 6 pond. Eigenlijk loopt zel al de helft of 3/4 van de zwangerschap voor, maar is prima. (ben 36 weken trouwens), verder bloeddruk enzo goed.

Binti; niet om je ongerust te maken, maar als ik het zo lees drinkt jouw dochter echt veel idd, maar ja, wij als volwassenen drinken ook niet allemaal even veel op een dag. Hier krijg ik er met moeite 's ochtends een 1/2 bekertje water/limonade in en 's middags over de hele middag een hele en dan ben ik dus voor mijn gevoel de hele middag bezig met haar slokjes drinken aanbieden.

Tess; gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws. Pas je de openingspost aan .

Nu...middagslaapje!

Chica; Grote knuffel voor jou! Goed dat je de knoop doorgehakt hebt!!!
Dat was ik dus vergeten:

Tess, nogmaals van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en al helemaal met je goede echo!

Misty fijn dat het zo goed gaat!
Tess: jaaaaaa open en bloot gefeliciteerd met de goede echo. Wat fijn dat je de bevestiging hebt gehad. Mooie uitgerekende datum hoor.

Lala; 36 weken ok dat gaat ook al snel zeg. Is het erg dat het voorloopt dan? Als alles een week voorloopt, loopt het toch op schema? of zij lopen gewoon een weekje achter haha. Niet te druk maken he deze dagen zijn al lastig genoeg met deze temp.

O: hier eet ons klikootje ook wat minder de laatste tijd. ze heeft altijd super gegeten maar gewoon nu wat minder. Maar ja, ze is ook ziek dus dat is eigenlijk niet te vergelijken. Anniek heeft altijd goed gegeten. Vissticks met Broccoli en aardappelen zijn favoriet. Als je je trouwens echt zorgen maakt om vitamines enzo er zijn ook kindervitamine siropen te krijgen. Speciaal voor kinderen vanaf 1,5 jaar.

Binti: Tjeee ze drinkt inderdaad veel. Hier een slechte drinker, maar ze krijgt sochtends en savonds nog een fles met 220ml melk, dan op kdv natuurlijk bij het eten en tijdens het avondeten krijgt ze ook nog een bekertje limonade. Al met al dus wel genoeg dacht ik.

Suzaa: mond spoelen na AB. Hoe doe je dat dan bij zon klein kind. Ik krijg er niet eens een slokje drinken in als ze niet wil hoor. heel veel beterschap voor je schoonvader want dat klinkt niet echt lekker.

Keukentje: leuk maar nu nog even niet. Ze heeft best wel weer veel dingetjes gehad van de kraam visite enzo dus ze is weer schandelijk verwend.

Hier verder in huize Chica is het redelijk. Anniek blijkt op te knappen maar is nog lang niet haarzelf. vandaag weer voor het eerst naar KDV. Pokken lijken op zijn retour en oortjes worden schoner (maar zitten nog dicht). Sara doet het nog steeds helemaal goed en is zon lief en relaxt meisje. Heerlijk. BV en FV geef ik nu om en om. Daardoor staan borsten soms op kanppen, maar ik knap er al meteen van op Ik geef dus 4x BV en 4x FV en dat gaan we langzaam op en afbouwen.

Tevens vandaag met aantal meiden van zw gym op terras gezeten. Erg gezellig en doen we volgende week weer. Leuk om weer eens wat nieuwe mensen te leren kennen. Volgende week ook playdate gemaakt voor Anniek (zij heeft dochter in dezelfde leeftijd) Morgen lekker bij ouders naar het strand en zo komen we de dagen wel door. Er even uit heeft voor mij echt een positieve werking. Er is dus duidelijk vooruitgang hier.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh, over dat plaszakje voor Binti. Inderdaad was ik dat (natuurlijk als het medisch is dan moet je bij Anniek zijn )

En Q volgens mij ook. Waar ben je trouwens Q, gaat alles goed met je????

Was een drama want het zakje bleef niet goed plakken, dus dat moet onder de luier en met een billenschuiver blijft dat niet echt goed zitten. Uiteindelijk dus niet gelukt. Ik zou dus meerder zakjes vragen, zodat je niet elke keer terug hoeft als er een poging mislukt is.

Meet 26 sept. Ik ga het meteen opschrijven Gezellig om jullie weer eens te zien.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Tessa, GEFELICITEERD!! En nu maar genieten, hoop ik.

Chica, je klinkt alweer een stukje beter. Ga zo door meid!

Suzaa, heel veel sterte met je schoonvader

Eten: wat jij opschrijft, Vana, zou het dagmenu van Neeltje tot een maand geleden kunnen zijn. Ik vind het nu dus echt te weinig, maar ik hoor nu ook van veel kanten dat met 1,5 het babyvet eraf gaat. En ze is natuurlijk pas een dikke maand aan het lopen, dus misschien is ze ook met het babyvet wat laat

Ik vind ook dat Bintje veel drinkt zeg, tjonge. Succes met het zakje

Lala, die week voorlopen: ze kunnen vaak zo weinig zeggen met een echo. Jij wilt graag dat het kind in september komt, dus daar moet ze zich maar aan houden

Binti, dat keukentje klinkt weer eens te schattig voor woorden.

Lizzie, leuk he, dat praten! En goed dat hij ook leert om papa te missen

Chica, dat knappen van je borsten kan nog knap lang duren: Nelis is nu 2 weken gestopt met borstvoeding, maar vandaag heb ik nog steeds wat au moeten wegkolven.......

En Q: waar ben je!!!

Vandaag een heerlijk dagje met kids gehad. neeltje had van mij een wasbakje met water gehad, met het idee dat ze erbij ging zitten kliederen. Madam ging er met jurk/luier en al in zitten Ze heeft daarna nog ca. een uur in haar blootje in dat bakje doorgebracht. Als ze kippenvel kreeg, vulde ik gewoon wat warm water aan Geen badje meer nodig, hoewel ze vanavond vanwege de zandbak ook maar even in het echte bad heeft gezeten. Ik vind dit echt een geweldige leeftijd, had ik dat al gezegd? Ik word zo heerlijk blij van een lijf zonder hormonen, dat wil je niet weten. De slaap is nog steeds niet terug, want Nelis was vannacht en gisternacht weer ieder uur of meer aan het mopperen, maar ik kan er zoveel beter tegen, dat is niet te geloven. Echt Chica, het stoppen met borstvoeding doet wonderen voor je humeur!
Nou dames, jullie promoten borstvoeding wel lekker! Eigenlijk is het gek dat je je zoveel beter voelt zonder borstvoeding. Als de natuur het slim had bedacht, hadden ze er juist voor gezorgd dat je je helemaal blij voelt met borstvoeding!

26 september staat hier ook in de agenda. Jullie zijn welkom bij mij! Maar als het voor iemand anders handiger is om het ergens anders te doen vind ik het ook prima. (Of we gaan op kraamvisite bij Lala ). Wel verse baby's meenemen!

Q is op vakantie toch?

Chica, je klinkt inderdaad alweer wat beter! En wat klinkt Sara ontzettend lief! Lekker van genieten! En nu maar hopen dat Anniekje voorlopig helemaal beter is!

Lala, kunnen ze het gewicht van de baby zo goed schatten dan? Krijg je een lekkere bolle baby. Mijn ervaring is dat die sneller doorslapen omdat ze genoeg reserve hebben. Dus dat is alleen maar heel fijn!

Binti, Bintje drinkt inderdaad veel! Maar dat heeft ze toch altijd gedaan? Ben benieuwd wat eruit komt!

Suzaa, heel veel sterkte met je schoonvader!

Ik heb de openingspost aangepast, welkom Suzoon heb ik eruit gegooid, sorry Suzaa . Sara mag nog even blijven staan, tot ze plaats moet maken voor Lala's baby. Voor iedereen die vrij is: geniet van het lekkere weer! Ik moet werken, maar we gaan vanavond wel lekker BBQ'en!
Hoera Tess! Gefeliciteerd met de mooie echo en datum!

Bintje drinkt best veel als ik het zo lees, maar hopelijk niets aan de hand. Leuk beeld bij keukentje en oude knuffel.

Lala, maak je je zorgen om grootte van kindje? Is toch juist prima? Als ze nu weekje eerder komt ook :-)

26e nou ik zal het weer eens proberen. Nog steeds geen rijbewijs..

Stoppen met bv, tja het is zonde, maar als je het niet meer trekt.. Die opluchting van stoppen voelde ik ook. Oxytocine heeft dus ook nadelen. Maar ik heb juist bv zo handig gevonden met die nachtvoedingen. Juist de nachten waren dan goed te doen en overdag met werken (en het verder niet naar mn zin hebben) viel het tegen. Maar pas nu voel ik me echt weer als vanouds. Dat heeft echt wel anderhalf jaar geduurd dus na de bevalling.

Wat een heerlijk weer. Ik ben gevlucht naar het platteland. Lekker in de tuin. Vanmorgen boodschappen gedaan op de fiets met vaantje, en vanavond bbq - relaxed.

Gisteren strand in de ochtend was ook leuk. Samen met nicht en zoontje. Kleintjes heerlijk gespeeld in pierenbadje. Vaantje deed daarna alleen geen middagdutje meer. Dus maar weer uit bed gehaald na 30 minuten.
Oh, ik ben zo verdrietig. Schoonvader is uitbehandeld, terminaal, hoe je het ook noemen wilt. Het kan een kwestie zijn van dagen, weken, in maanden denken we nog maar niet. Z'n hart is te zwak om de boel rond te pompen, ze krijgen het vocht niet weg, nieren zijn slecht. Niets meer aan te doen dus, behalve hopen dat het stabiliseert en nog even mee kan. Maar herstel is uitgesloten. Vind het zo erg, nog maar 67, en zo'n lieve man. Suzy is zijn oogappeltje, alles wat ze doet vind hij geweldig en andersom ook. Viend is uiteraard ook uit het veld geslagen, zo verdrietig.

Oh, Suzy is wakker van haar verlate middagslaapje..
ach Suzaa wat rot, voor jullie allemaal. Ik weet uit ervaring met mijn eigen vader wat zoiets voor een impact heeft. Veel sterkte de komende tijd.
Suzaa, heel veel sterkte voor jullie allemaal
Suzaa: !! Heel veel sterkte voor julllie! Probeer nog te genieten van de tijd die jullie met hem hebben. Liefs!!
Tess ook hier nog even een proficiat met je zwangerschap!

Ok Binti dank je voor de informatie. Raf drinkt minder dan Bintje maar het scheelt niet echt veel geloof ik. Mijn oma had ook aangeboren diabetes (type 1 is dat dan geloof ik toch, geen ouderdoms in elk geval) dus er zit misschien ook bij ons ook iets genetisch in.

Vana wat fijn dat je je nu weer wat beter voelt, wat heeft het krijgen van een kind toch veel gevolgen... Als ik er zo over nadenk kom ik er best wel redelijk vanaf. Alleen bij Tiojn heb ik lang herstel nodig gehad maar ja dat was ook een 'bevalling from hell'

Lala 6 pond met 36 weken is toch wel te overzien? Daarbij komt dat ze er echt wel vak naast zitten bij die echo's. Bij mij tot 3 keer toe meer dan een kilo verschil tussen schatting en uiteindelijk geboorte gewicht, zowel naar boven als naar beneden en na verschillende echo's door verschillende mensen geschat. Ik zou proberen me er niet te druk over te maken. Hoe groot was Alissa? Hoe gaat het verder met je? Heb je erg veel last van de warmte? Ik hoop dat het allemaal nog een beetje draaglijk voor je is.

Ibbel, leuke vakantie gehad? Hoe ging het met 2 kleine boefjes in de tent? En nu aan het werk? Hoop ook voor jou dat het allemaal lukt!

O wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van je kroost! Geef ze water en ze zijn weer een flink tijdje zoet en dat duurt nog wel een paar jaar hoor! Mijn kinderen zitten ook al een paar dagen bijna onafgebroken in het zwembadje, echt super om ze bezig te zien!!!

Chica hoe is het met Anniek? En met jullie verder??

Q was toch op vakantie??
Q wás op vakantie.

Halloooo!!!!

Wij zijn weer thuis! Iets eerder teruggekomen, omdat het meisje het he-le-maal zat was. Maar genoeg gedaan, lekker genoten van natuur, cultuur en... ehhh... zandsculptuur ... strand dus.

Bergwandelen hebben we iets minder gedaan dan gepland door combi van pufhitte, onhandig ritme van het meisje en niet-meewerkend bekken mijnerzijds, maar we zijn op voldoende fronten aan onze trekken gekomen. De streek waar we uiteindelijk terecht kwamen was vergeven van oude cultuur. Strand was precies op dut-afstand voor Qtie, dus daar zijn we ook een paar keer heen geweest en uiteindelijk toch nog wel een paar mooie tochten gelopen ook. Het was een heerlijke vakantie!

Even snel de laatste berichten gescand. Tess, gefeliciteerd!

Suzaa, wat vreselijk naar lijkt me dat voor jullie en voor je schoonvader. Veel sterkte!

Binti, ik ben een beetje verbaasd dat ze Bintje op suiker testen. Ik heb zelf een genetische variant van diabetes (MODY heet het dan, Lijnes en het gedraagt zich dan vaak als type 2 juist, maar dan niet op oudere leeftijd en ook niet met overgewicht dus, wat tegenwoordig zo leuk in de kijker staat in combinatie met type 2. ). Ik heb aan de kinderinternist gevraagd of Qtie daarop getest moest worden, omdat die al van begin af aan onverzadigbare dorst lijkt te hebben. Volgens de kinderinternist had het geen zin om voor het vierde jaar te testen, omdat het zich voor die tijd niet zou manifesteren. Maar goed, dat was misschien info toegespitst op onze situatie, dus wellicht dat het bij "normale" diabetes anders werkt.

Anyways: urine hoeft niet nuchter. Bij suiker in de urine (dat is waar ze op gaan testen) zit dat er sowieso in als er sprake zou zijn van diabetes. Maar op basis van de bloedwaarden zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken eerlijk gezegd.

Die plaszakjes daar moet je even handigheid in hebben (en goed mikken). Je plakt ze tussen vagina en anus in een v-tje goed er tussen en dan richting de voorkant plak je het verder gewoon vast. Maar wat ik ook wel heb gedaan is terwijl Qtie ligt een urine-bakjes of een uitgekookt via-bakje eronder gehouden en gewacht tot ze plast. Beetje blazen wil wel helpen om dat proces wat te versnellen. En ik heb haar ook wel op een (goed schoongemaakt) potje gezet en gewacht op een toevallige plas, maar het potje is hier finaal uit de gratie, dus die truc werkt helaas niet meer in huize Q.

Succes met opvangen!

Verder nog niets bijgelezen hoor, dat komt later nog. Nu lekker naar bed. We hebben gedrieën ook al de halve dag liggen slapen, na de nacht doorgereden te hebben, dus 't is niet of we slaap tekort zijn gekomen. Maar nu maar weer proberen een normale nacht te maken. Eens kijken hoe snel we dan hier de zaken weer in het gareel hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven