*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
Hallo Meiden,

Ten eerste wil ik iedereen feliciteren die inmiddels bevallen is.

Queenie wat een goed nieuws.

Met de kleine gaat het goed.

Ik begin ook een beetje bij te komen van wat er allemaal is gebeurd. Heb een zware bevalling gehad, ben achteraf erg blij dat ik in het ziekenhuis lag. Aangezien de weeen niet door zetten en de ontsluiting ook moeizaam vlotte heb ik een ruggeprik en stimulans gekregen. Het meest verveelende is dat mijn placenta er met geweld verwijderd is. Waardoor ik fors bloed verlies had en ik nog een nachtje extra mocht blijven voor de zakjes bloed. Het is nu eenmaal zo dat een pleeg beter aan de goede kant van het bed kan staan dan er in liggen.

Ik wordt geroepen

Groetjes
Hallo Meiden,

Ten eerste wil ik iedereen feliciteren die inmiddels bevallen is.

Queenie wat een goed nieuws.

Met de kleine gaat het goed.

Ik begin ook een beetje bij te komen van wat er allemaal is gebeurd. Heb een zware bevalling gehad, ben achteraf erg blij dat ik in het ziekenhuis lag. Aangezien de weeen niet door zetten en de ontsluiting ook moeizaam vlotte heb ik een ruggeprik en stimulans gekregen. Het meest verveelende is dat mijn placenta er met geweld verwijderd is. Waardoor ik fors bloed verlies had en ik nog een nachtje extra mocht blijven voor de zakjes bloed. Het is nu eenmaal zo dat een pleeg beter aan de goede kant van het bed kan staan dan er in liggen.

Ik wordt geroepen

Groetjes
Hoi meiden,

Van harte die allemaal bevallen zijn!

Ik moet bekennen meer op hyves te zitten dan hier...al lees ik daar ook meer mee dan ik krabbel.

Voor de overgebleven zwangeren,lees dat jullie je nog goed voelen,lekker!!

Met ons gaat het goed! Een 2de is zoveel makkelijker dan de 1ste! Ik ben veel zekerder van mezelf,herstel veel sneller van de bevalling,voel me goed! De gebroken nachten zijn weer ff wennen zeker met een kindje erbij die al om 6uur wakker is maar daar hebben we verlof voor!
He meiden,

Echt te erg, maar ben echt al een tijd niet geweest hier. Gefeliciteerd voor alle meiden die bevallen zijn!

En tegelijkertijd wil ik me afmelden. Ik schrijf al met een stel meiden en merk dat ik er niet toe kom om hier of op de hyves te schrijven.

Wil jullie allemaal heel veel geluk en gezondheid toewensen en misschien tot later weer!

Liefs
Hallo allemaal, even berichtje vanuit een piepend en krakend huis..... wat een storm vandaag!

Nog geen nieuwe baby's erbij ondertussen?! Of blijven ze bij dit weer nog maar liever even veilig & warm 'binnen'.....

Hier alles nog rustig, al heb ik wel een wat een onrustig gevoel onder in mn buik sinds gisteren.... beetje kramperig.... Maar dan continue en niet af en toe, dus het zullen mn darmen wel zijn.

Ben de laatste dagen veel aan het niksen.... ook wel fijn. En helemaal met dit weer! Ga nu lekker kopje thee drinken en mezelf dan naar buiten slepen voor boodschappen. En dan vanavond laatste keer zwangerschapscursus. Tot snel!
Kersje, hier ook nog geen baby. Hij zit ook nog erg hoog, dus ik begin de hoop een beetje te verliezen dat hij voor de bevalling gaat indalen. Ik doe ook erg rustig aan overdag (op de crechedagen dan), dan ben ik ten minste nog een beetje aanspreekbaar 's avonds. Gisteren was Meisletje thuis en een beetje zeurderig/hangerig vanwege een verkoudheid, en ik heb de hele avond last gehad van harde buiken. M'n lichaam geeft dus wel aan wanneer ik te veel getild heb ofzo.

Maandag een mex. griepprik gehaald. Ik ga denk ik niet meer voor de tweede prik, m'n vk zei dat 1 genoeg was. Meiseltje zal binnenkort opgeroepen worden, m'n zusje en vader zijn ook al geprikt. Nu m'n man nog, al weet ik niet of hij er zomaar 1 krijgt. Het advies is volgens mij wel om alle mensen om een baby tot 6 maanden in te enten. Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb 1e prik gehad en verwacht zelf dat ik de 2e ook wel haal, staat gepland voor woensdag a.s. Zo nee, dan is dat volgens HA en VK niet erg. Eerder 2e prik halen mag in ieder geval niet, eventueel mag ik wel wat later komen als dat zo uitkomt met bevalling.

Omdat advies is gezinsleden van baby's tussen de 0 en 6 mnd in te enten - en wij echt zeker weten dat wij straks ook een uk van die leeftijd hebben - GGD gebel; omdat onze baby nu nog niet geboren is valt manlief in ieder geval nu nog buiten die groep; ze gaan namelijk uit van geboortedata van kindjes die nu al geboren zijn. GGD wist ook niet zo goed hoe en wat (ik was blijkbaar de 1e die die vraag stelde) en stuurde ons door naar de HA. Nu dus maar de HA bellen en vragen hoe het zit en of man kan komen voor prik. Want lijkt mij juist slim om hem in te enten vóórdat spruit er is in plaats van dat hij/zij al geboren is en dan nog wachten op een oproep; dan is hij immers beter beschermt en loopt spruit vanaf het begin al minder risico! Dus moet er nog achteraan bij huisarts, maar wat een gedoe.... mensen die er over gaan lijken dus zelf ook niet te weten wat te doen......
Ladies, van harte met jullie mopjes allemaal!!

Hi Darceltje&Kersje!!

yep, ook ik ben nog in het land der wandelende tonnetjes :-)

Ook ik check het meest op hyves hoor, maar nu het een 1,2,3tje is hier op het forum is het net wat makkelijker bij te houden. Ik ben ook zo'n lazy bastard he?

Maar hier ook rustig, ik hoop ook zoooo dat het niet rond 5 december gebeurt, lijkt me echt niet leuk zo met de sint, voor de kleine dan he? Bij mij heeft het overigens ook een beetje gerommeld, af en aan, vooral snachts in bed met krampen gelegen, de voorweeen zouden dat moeten zijn, maar die zijn ook weer weggetrokken en heb er geen last meer van gehad.

Verder ben ik ook zo niet mobiel meer...ik ben ruim 20 kilo aangekomen. Zo in en om het huis gaat het prima, lekker sloffen van kamer 1 naar kamer 2, en van de keuken weer naar de slaapkamer, lekker relaxen, heeerlijk. Maar als ik naar buiten moet dan gaat het mis. Ik woon in een dijkhuisje (benedendijks) dus begin ik met een lange trap en voordat ik bij mijn auto ben voelt het alsof het hoofdje er al aankomt. Een hele zware lage buik heb ik dan en dan moet ik echt even bijkomen. En op het winkelcentrum doe ik alles in etappes. Dus winkel, bankje, winkel, bankje. Terwijl ik normaal een echte sjees ben en van hot naar haar ren, alles zelf til etc etc.

Bij de albert heijn heb ik zelfs geweigerd toen een oude vrouw die naar mijn idee nog prima ter been was vroeg of ze voor mocht met haar pap en suiker. Ik had zelf denk ik 4 boodschapjes meer maar heb echt: "nee sorry" gezegd.

En ik slaap op nu echt voortreffelijk, met een groter kussen tussen mijn benen en een kleintje onder mijn buik. Heb nu alleen het probleem dat als ik wakker wordt om te plassen, ik het besterf van je pijn. Mijn blaas zit dan helemaal vol, maar omdat ik zo ontspannen en vooral plat heb gelegen, lijkt het alsof mijn kindje met zijn hele lijfje onder mijn ribben heeft gelegen. Ik kom dan echt adem tekort en mijn ribben doen mega veel zeker. Ik kan dan echt niet overeindkomen en manlief moet me echt omhoog trekken...

Ik heb me trouwens ook laten vaccineren. 30 nov zou ik voor de 2e prik moeten maar mijn ha zei dat ik maar even moest kijken, als ik in mijn kraambed zou liggen dan moest ik bellen, dan zouden ze een andere oplossing bedenken.

En alles is geregeld verder, de uitzet, alles is zo goed als schoon en gestreken, ik moet alleen nog kinderopvangtoeslag aanvragen maar ik zie op de sites helemaal niets over 2010.....

oh en mijn vluchtkoffertje moet ook nog haha.

Ben zo benieuwd he? ik ben ook niet bang voor de bevalling maar wel super ongeduldig, want ik wil nou wel weten of wij een jochie of meisje krijgen. Onze geboortekaartjes regelen we online dus dat is gelukkig ook 1 druk op de knop zodra we weten wat het is geworden. Nou meiden, nog even de laatste loodjes!!

zet hem op!
hallo ladies...... vandaag mn uitgerekende datum (jij ook Darceltje! Al een baby in zicht bij jou?!)..... maar nog geen enkel teken te bekennen dat spruit van plan is snel te komen..... we wachten maar weer af! Maar nu wil ik niet meer wachten eerlijk gezegd... :(
Was even aan het bijlezen...hou vol kersje en darceltje!

Hier bezig met de wenfase met voeding en slaapjes enz..

Superblij zijn we dat hij thuis is en dat slapen komt later wel weer!
Queenie, wat heerlijk dat jullie zo genieten! Kan me voorstellen dat slapen nu inderdaad ondergeschikt is aan het feit dat je je kindje eindelijk lekker thuis bij je hebt!

En Elientje, bij jou al nieuws?!

Dan even een update van mijn kant, want nog geen kind in zicht hier. Vanmiddag weer op controle geweest bij de VK; heb duidelijk aangegeven dat ik doorlopen tot 42 weken te lang vind (hebben jullie Zembla gezien afgelopen week?!). Het beleid van mijn VK praktijk is in principe pas doorsturen naar de gyn bij 41 +6. Ook heb ik aangegeven dat ik mn volgende afspraak, na de controle van vanmiddag, een week na vandaag (ben dan 41 + 1) te ver weg vind en dat ik het ook echt zat ben..... Heb ook gevraagd wanneer ze gaan strippen.

Resultaat;

helaas, strippen doen ze nu niet, ze gaan er vanuit dat baarmoedermond toch nog niet rijp genoeg is, maar ik mag wel eerder terugkomen voor controle; a.s. vrijdag. Gelukkig. En dan gaan we ook overleggen of ze me doorsturen naar de gyn voor onderzoek hoe het ervoor staat met baby/placenta/vruchtwater en kunnen we zelf met de gyn overleggen over inleiden (en niet doorlopen tot week 42).

Dit geeft me gelukkig weer wat rust.... maar hoop in de tussentijd dat baby zich uit zichzelf nog aandient.

O ja, mijn eigenwijze kindje is nog steeds niet ingedaald ('floept' de hele tijd weer uit mn bekken en ligt er nu gewoon weer boven!) dus ik moet sowieso gaan liggen als mn vliezen breken en word dan direct doorgestuurd naar ziekenhuis. Als door weeën kind nog steeds niet in gaat dalen wordt het mogelijk toch nog een KS..... we shall see.....
Kersje, bij mij valt het met mijn zoontje bijna samen. 5 dec. de sint en 6 dec. zijn verjaardag. Erg moeilijk met bedenken wat je zult geven en ook lekker duur ;) Maar wel een hele gezellige tijd om te kramen. Maar wel spannend bij jou, maar bij mijn eerste 2 was dat net zo en tijdens het breken van de vliezen daalde ze in. Het enige gevaar is dat de navelstreng ervoor gaat zitten, dat houden ze wel goed in de gaten. Bij mijn derde draaide ze uit zichzelf nog even van een sterrenkijker naar een gewone hoofdligging bij 5 cm ontsluiting. dit deed ze toen ze de vliezen braken. Kortom het kan alle kanten nog op...succes !!

Na lang wikken en wegen zit hier de mg prik erin. Mijn huisarts vond het wel verstandig om te doen ivm de baby. Wij hadden alleen geen oproep gehad. Ik heb gg-gd gebeld en daar zeiden ze dat je het geboortekaartje en je id mee moest nemen en dan alsnog gewoon de prik kon krijgen. En inderdaad. Mijn huisarts zei wel dat het van belang was om beide te halen omdat je bij de eerste voor 40% beschermd bent en bij de tweede voor 70%. de kans dat je mg nog krijgt is klein maar helaas dan toch nog aanwezig. Eerder hadden ze namelijk ook nog de derde prik maar daar is de regering snel van terug gekomen.

Mijn arm is nu wel gevoelig en bij mijn zoontje is het echt te merken dat hij de prik gehad heeft. Hij is er gewoon hangerig en huilerig van...wel sneu.
anoniem_34091 wijzigde dit bericht op 25-11-2009 15:14
Reden: nog wat toegevoegd
% gewijzigd
vandaar dat ik moest zoeken, we waren afgedaald
Nog niks?

Wij hebben ook de mgprik gehaald.. vond het wel sneu voor mijn andere 2 kids, maar met prematuur kindje in huis toch wel belangrijk.
Up ik wacht op de laatste november beebjes!

Zet m op
Me too!! Zet hem op ladees!

We zitten meer op hyves he?

Hier e prik ook gehad. Viel echt mee.

Hey dames, wat doen jullie?

baby in de babykamer of bij jullie in de slaapkamer?

Ik slaap zo vreselijk slecht de laatste nachten vanwege alle geluiden die ze maakt, maar kan het ook nog niet goed laten gaan. Maar moet wel, want ik slaap tegenwoordig niet meer dan 4 uur per nacht en word er niet gezelliger van..
hallo dames, mn berichtje stond idd al op hyves, maar ben afgelopen zaterdag 28 nov. bevallen van een lief meiske!

Alles gaat hier eigenlijk goed, borstvoeding zelf loopt als een trein alleen is het nog even goed oefenen en zoeken want dochterlief hapt niet goed..... maar er zit vooruitgang in!
Kersje gefeliciteerd met je dochter.

HIer gaat alles zijn gangetje, de kleine man laat flink van zich horen, als hij zijn speen weer eens kwijt is.

De borstvoeding gaat goed, alleen meneer heeft er niet genoeg aan en wil dan nog een toetje (de fles). Maar het is vooral genieten.

Gliene; Mijn kleine man slaap op zijn eigen kamer. Dit was het advies van de kraamverzorgster. Nadat ik aan gaf, dat ik van elk geluidje wakker werd. En dat ik het te benauwd vond, aangezien wij altijd met het raam of ventilatie rooster open slapen.

Wel hebben we de slaapkamer deur open en we maken gebruik van de babyfoon.

Als er nog meiden zijn die nog moeten bevallen, heel veel succes.

Groetjes
hey kers!

Gefeliciteerd met je dochtertje. Wat super dat de bv goed loopt, nu al. Lekker van genieten allemaal.

travelgirl. Bij jou dus ook al lekker genieten. Fijn!

Hier ook hoor. ben inmiddels weer bijgeslapen dus dochter gaat dit weekend naar eigen kamer. Moest eerst even bijslapen anders ga ik toch op elk geluidje liggen. Kamer even weer opruimen (hoe snel worden ongebruikte ruimtes toch een opslag voor was die nog opgevouwen moet worden?!) en dan kan ze naar haar eigen kamertje..

Rustig hier meiden!!
idd erg rustig, zowel hier als op hyves. Iedereen aan het bijslapen na weer een gebroken nacht?
* kopietje van hyves *

hallo meiden, hier even een berichtje. Na een bevalling van 11 uur ('s avonds 11 uur braken de vliezen --> ziekenhuis ivm niet ingedaalde baby én meconiumhoudend vruchtwater --> om 1 uur 's nachts aan het infuus -->s ochtends eerste een uur lang persweeën op moeten vangen omdat ze nog niet voldoende was ingedaald en daardoor ook 1 1/2 uur moeten persen) is onze dochter afgelopen zaterdag geboren om 9.55 uur. Helaas een knip voor mij (volgens de VK waren mn bekkenbodemspieren te sterk en hield ik haar zo tegen) en nog wat extra (kleine) scheurtjes hier en daar. Ze was de eerste dagen helaas erg misselijk van al het meconiumhoudend vruchtwater wat ze binnen heeft gekregen. De BV liep bij mij eigenlijk direct heel goed, maar zij hapte steeds niet goed aan. Dat is nog steeds lastig maar gaat gelukkig wel steeds beter. Daarnaast loopt de BV zó hard dat ze zich steeds verslikt en weer loslaat....moet ze weer opnieuw aanhappen....... nog even worstelen dus, maar ik hoop heel erg dat we de lijn omhoog nu vast kunnen houden!

Verder gaat het hier heel goed; we houden het lekker rustig met bezoek, genieten volop van haar en het kersverse ouderschap en sinds gisteren groeit ze als een trein!

Morgen is alweer de laatste dag dat de kraamhulp er is, dat vind ik allemaal wel heel spannend. Gelukkig is manlief de hele volgende week vrij, zijn we dan lekker een hele week met zn drietjes en kunnen we rustig samen het 'normale leven' weer opstarten.....
lieve dames, ik trek me terug uit dit topic. Merk dat ik er niet toe kom om hier of op hyves regelmatig te schrijven. Ik wil jullie alle succes, geluk en liefde wensen met jullie kindertjes. Bij mij gaat alles oke, Jesper is een lekker mannetje!

Ik kom jullie vast nog wel tegen op het forum en spiek hier zeker zo af en toe mee!

Lieve groetjes, Krokus
hi allemaal,

ik wil voorstellen om op hyves verder te gaan. Dat is makkelijker om op 1 plek bij te lezen en te posten.....

ik hoor wel wat jullie ervan vinden!
hyves vind ik wel leuk! Daar spiek ik nl wel regelmatig.
hyves is goed! merk dat ik hier ook niet vaak meer kom..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven