November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
Schaap, leuk van je peuterspeelzaal. Klinkt echt super! Ik ben gewoon alweer vergeten hoe het gaat met het eten en drinken op leliedreumes haar psz. Waar ik vandaag overigens pas het inschrijfformulier van heb ingeleverd . Maar met een man met een reisschema van een schipper moet ik zo alert zijn op alles wat getekend moet worden. En dat ben ik nog niet echt



Over aparte regels op het kdv/de psz. Ik kan daar zelf wel goed mee leven. In iedere groep gelden gewoon andere leefregels. Ik ga er vanuit dat Rougefils ook gewoon op dezelfde groep verbleef (ivm toezicht). Maar bijvoorbeeld even uit de situatie werd getrokken omdat hij niet echt meedeed met een activiteit (of iets?).



Dan is het misschien niet helemaal je eigen manier, maar ja... Thuis heb je er 1 of 2 op wie je je volledig kan richten en deze dames hebben afhankelijk van de groep 6 of 7 kinderen onder zich. En als je bezig bent met de rest van de kinderen kan je niet altijd direct in gesprek/afleiden. Soms moet dat even wachten...

(Bijvoorbeeld om de veiligheid van de andere kinderen te waarborgen tijdens een activiteit).



Wollen onderdeken is trouwens binnen. Het is echt een wollig laagje! Lekker naïef had ik dat niet bedacht. Wat zal ik behaaglijk in het bedje liggen als lelieman er niet is. Gelukkig mogen we 'm morgen alweer ophalen!



Morgen komt leliedreumes haar pyjama binnen. Die overigens dus echt aan het peuterpuberrellen is. Vandaag wilde ze alleen haar wollen legging aan. Prima, maar ik heb er ook maar gelijk bijgezegd dat ik haar vannacht niet uit bed pluk als ze het koud krijgt. Nu moet ik me nog aan mijn woorden zien te houden...

...en als het goed is komt morgen ook newbornoverbroekje nummer 2 binnen. Ik ben ze inmiddels aan het 'sparen' - scheelt weer voor straks!



Nu tijd voor thee en chocola en dan naar bed!
Alle reacties Link kopieren
En nu vergeet ik weer te zeggen dat ik dinsdagavond een avondje babygebaren ga doen! Ben benieuwd. Dat is dan weer de leuke kant van gastouder zijn - deze cursusjes meepikken!
Alle reacties Link kopieren
Rougefils was apart gezet op de groep met toezicht en ik ken mijn kind wel een beetje en kan me er absoluut iets bij voorstellen dat hij op bepaalde momenten niet luistert. Ik vind dat prima, hoewel ik er zelf anders mee omga thuis. Als ik weet dat we ergens naar toe gaan waar hij goed moet luisteren (bijv. In de supermarkt) dan bereid ik hem voor door te vertellen dat we zo naar de supermarkt gaan, dat we geen winkelwagen nodig hebben en dat hij zelf moet lopen. Dat hij bij mij moet blijven en goed moet luisteren. Dat gaat altijd goed.

Als we in het speeltuintje zijn gaan alle remmen los bij Rougefils, ik laat hem, en als ik er genoeg van heb zeg ik Rougefils nog 3x en dan gaan we. Hij is inmiddels zo ver dat hij zelf nog 1 keer zegt...

Ik denk dat dat op het kdv lastiger is, maar als hij vaker niet luistert vind ik dat de meiden zeker iets moeten doen. En tja... Rougefils is enthousiast, wild, vrolijk, maar daardoor is hij wel lastig af en toe denk ik.

Ik denk overigens wel dat er een leidster is die hem moeilijk vindt en hem ook niet begrijpt. Andere leidsters zijn haar 'problemen' voor omdat ze begrijpen wat Rougefils wil.



Oh Lelie je voelt Bebelis gewoon al lekker ploffen! Wat leuk!! Leuk die cursus!



Schaap wat goed van de psz! Leuk voor Schaapje!



Schaap is trouwens weer ingeruild voor een knuffel hond. Erg trouw is die Rougefils dus niet.

Vanmorgen riep hij me toen hij wakker werd en toen vriend binnenkwam zei hij enigszins teleurgesteld: oh papa. hij was ook erg blij om me te zien vanmiddag. Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Rouge, lekker zo'n zoon! Voordat ie met leliedreumes verkering mag, moet hij dan eerst z'n wilde haren kwijt raken hoor .



Hier trouwens dezelfde tactiek, van de super. En verassend genoeg werkt het inderdaad ook 99 van de 100 keer. Die ene keer dat het niet werkt heeft ze trek of is ze moe. Dan werkt eigenlijk even niets..



Hier trouwens een gebrek aan ruggegraat, om kwart voor 12 hoorde ik toch gemiep. Resultaat: een heel koud lijfje, dat ik maar lekker mee nam naar het grote warme bedje.



Redden jullie het trouwens de hele nacht op een wegwerpert? Hier heeft ze dus (volkomen ombewust) vanmorgen even lekker ons grote bed natgepiest. Fijn! Tot op het matras! Nog fijner! En die kan dus niet de wasmachine in, gewoonweg omdat dat niet past.

Is het omdat ze 4+ heeft? Ik vind die trouwens nauwelijks beter absorberen dan een gewone 4, maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Vanmorgen om half 7 wakker geaaid door Broekje

Hij was gezellig naar ons komen wandelen en vond het een mooie tijd voor mama om wakker te worden. Wat ik trouwens wel wonderlijk vind, hij stoot werkelijk nergens tegenaan in het aardedonker. Erg knap!



Lelie, hier nooit lekkage met de 4+. Misschien merk afhankelijk? Wel mooi knudde van je matras....

Wel leuk dat je zulke cursussen kunt volgen!



Rouge, hahaha! Grappig dat schaap alweer is ingeruild



Schaap, wat klinkt de psz leuk! Daar zou ik me ook wel kunnen vermaken



Straffen op het kdv. Ik weet dat ze daar ook een kindje even apart zetten van de situatie, maar wel gewoon in het lokaal. En ik kan me daar ook niet druk om maken, hij zal toch moeten leren dat overal andere regels gelden. Wat daar mag, mag misschien thuis niet of andersom.



Hier is het echt erg mistig! En dat zie ik nu, omdat ik gister de ramen heb gezeemd

Zo meteen even naar de winkels, nog even kijken voor gezellige sinterklaas versiering voor thuis. En een wortel voor in de schoen natuurlijk!

En nog even gezellig naar de kinderboerderij, fijn dagje in het vooruitzicht! Jullie ook allemaal een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dankjewel nog voor die tip van de bekken-oefening Zephra! Die werkt echt goed!

Gister al snel last, met het ramen zemen. Maar daarna even de oefening gedaan en 's avonds nog 2 keer en vannacht zowaar prima kunnen slapen, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Hier met n 4+ ook nooit (meer) lekkage, in de tijd van de 5 nachtvoedingen wel... Blij te lezen dat jullie ook in dat maatje zitten, neefje van 20 maanden zit (overdag) in een 5 ik was al bang dat ik Smurf in miniluiers aan t proppen was.



Straffen hier op kdv gebeurt niet voor zover ik weet. Bij slaan/duwen/etc nemen een kind apart, leggen uit (als het kan legt het geduwde kind het uit) dat dat niet fijn is. En soms mag er een even ergens anders in het lokaal gaan spelen. Ik probeer thuis (en in de supermarkt) veel uit te leggen (maar goed uitleggen dat je niet de hele ochtend in het hamster-reclame-geval waar je ook nog eens flink voor mag betalen vooraf heeft geen effect op het protest als hij eruit moet en dan komt mijn uitleg waarschijnlijk niet aan door z'n eigen volume).



Wat zijn jullie allemaal verantwoord bezig met de wol! Zijn die rompers er in grotere maten? Wij hadden Hema rompers maar die worden met een volle luier te krap dus zijn het nu hemdjes en onderbroeken, goed die kunnen ook van wol. Ik ga maar eens kijken naar jullie site.



Maar we moeten de komende tijd zuinig doen, wel met een goede reden. We zijn van onze dubbele hypotheek af! Wel met enorm verlies uit verkoop, dus vandaar het zuinig doen, maar goed dat deden we al met de dubbele hypotheek dus what's new eigenlijk. (Toch wol bestellen?) maar na 5,5 jaar hebben we nog maar 1 huis jeeeeh!



Zo nu ns naar beneden naar de mannen (ik mocht uitslapen, maar was klaarwakker dus maar ff forummen) op naar de intocht en laatste inkopen voor het feest van morgen, heb ik dan officieel nu een peuter?



Hani, ik heb ook geen passende cheerleader outfit maar, zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Chrissi, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Wat zal dat inderdaad fijn zijn!

Wollen rompers worden vaak gemaakt t/m maatje 100 (die maten zijn net iets anders, maar werken wel volgens hetzelfde principe: volgens de lengte.



Trui, hier dus nauwelijks mist. En lelieman heeft vertraging door de mist, dus ik vond het al wat flauw.



Zo nog even snel een boodschap doen, dan hoeven we dat dit weekend niet meer te doen en dan lekker lelieman ophalen! Pepernoten heb ik wel al in huis :-)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als heerlijk dagje voor de boeg voor zowel trui als Lelie, geniet ervan dames!



Hier nog bol- maar zal niet eindeloos meer duren verwacht ik. Vanaf vannacht echt regelmatig gerommel al voelt het nog niet écht als weeën is wel zo om de 10 min. We shall see...



Geen intocht voor mij in elk geval
Alle reacties Link kopieren
En Chrissie gefeliciteerd! Al is restschuld stom (hebben wij ook helaas, een forse)
Alle reacties Link kopieren
Chrissie wat heerlijk om weer van je te lezen! Gedicteerd met de verkoop. En ja, restschuld is niet fijn. Als wij ons huis gaan verkopen hebben we dat ook...



Hani,:heb je een bad? Daar even lekker in gaan, misschien helpt het? Of avers even lekker douchen.



Ik heb de hele ochtend al twee onrustige kinderen. Jongste slaapt nu in de doek en ik zit nu naast de oudste in de hoop dat ze zo in slaap valt.

Gisteren vlees gebakken in boter met sojav en daar pluk Ik nu de vruchten van...



Zwaai nat de rest!
Alle reacties Link kopieren
Pff die autocorrect
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ze zijn beide in het land! Lelieman en Sinterklaas!



En m'n patroontje voor Leliedreumes haar verjaardagsjurk, het new born overbroekje èn een wollen pyjama voor leliedreumes van Joha. En die is bizar zacht! Echt! Dat pakje voor bib is lang niet zoooo zacht. Deze is net zo zacht als het metertje merinowol dat ik heb liggen, waar ik dus niet in durf te knippen....

En twee lamswollen truien voor nop (oke, voor echt wollen truien voor nop - ¤35,- en ze zijn dik en zacht!) bij de Aldi voor lelieman gehaald.



En nu wil ik eigenlijk stof halen voor leliedreumes haar jurkje! Gisteren kon ik niet slagen, maar wie weet elders wel?
Alle reacties Link kopieren
We werden vanmorgen om 8.15 wakker gezongen... Poesje miauw....



Hani, Ienieminimuk maakt het wel spannend hoor! Ik ga wel een weeëndansje voor je doen! Wie doet er mee?



Chrissie, gefeliciteerd! Fijne verjaardag. Die Smurf, peuter nummer 3! En huis verkocht, wat goed zeg! Lekker!

Hier ook met verlies denk ik, maar dat verlies delen we met de woningbouw.

We hebben weleens gedacht om juist nu een groter huis te kopen en dit huis te verkopen, maar we wonen hier zo lekker, zo fijn dicht bij de stad. En ik ben gek op de stad. Platteland is voor vakanties...



Trui, schattig zeg, die Broekje!



Lelie, Rougefils wordt van zelf minder wild...
Alle reacties Link kopieren
Luiers hier nog maat 4. Nooit lekkage. Maat 5 hadden we vorige week even (had die gekocht op voorraad, want maar ¤5 per pak en de maat 4 waren op). Die zijn echt nog veel te ruim.



Chrissie - fijn van de verkoop, iets minder fijn die restschuld.



Wij waren vanmorgen pas om 9:15 wakker! Minimodus is erg verkouden en moe, dus we konden lekker uitslapen. Vanavond hebben we een feest/ concert, dus komt goed uit. Hopelijk slaapt hij morgen weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Tsssssk! Platte land voor vakanties?! Tsssssk! Net even bij de buren paardjes gekeken en stro gehaald voor het paard van Sinterklaas. Dat vind je niet in de stad, hoor .



En hier geen weeënsdans, ik wil niet vroegtijdig iets aanwakkeren... Maar ik cheer wel!



Ohw. Wat hebben jullie toch heerlijke uitslapers! Hier is het echt met heeeeel veeeeeel geluk kwart over 7/half 8. En met nog meer geluk vermaakt ze zich nog even, zodat ik nog even kan doezelen.

Helaas heb ik niet zo vaak geluk . Wat dat betreft mag ze ook wel wat meer pubergedrag laten zien
Alle reacties Link kopieren
Zo, Schaap staat ingeschreven bij de PSZ. Is ook weer gebeurd, en hoewel ik er nooit echt vaart achter had gezet, voelt het nu toch als een opluchting



Hier maatje 4+ luiers en sinds een tijdje weer geen lekkage meer. Een maand of wat terug begon ik er ook over vanwege lekkage. Oplossing hier is minder drinken Maar dat was aan schaap zelf natuurlijk. Hij dronk gewoon erg veel.



Vannacht drama. Schaap overstuur. Ik heb hem bij ons genomen. Maar hij vond onder de dekens eng. Met als gevolg dat hij overdwars lag en ik half in de co-sleeper. Ik denk dat ik elk uur wakker ben geweest, ofwel door lammetje, ofwel door een por van schaap. En half 7 was het opstaan. Gelukkig kon ik vanmorgen met lammetje weer mee naar bed anders was ik nu echt niet te genieten.



Chrissie, lekker van de verkoop!! Balen van de rest schuld. Maar die is eindig gelukkig. Hier vraag ik me wel eens af voor hoeveel we de boot in zouden gaan als we moesten verhuizen. Maar gelukkig hoeft dat niet, dus doen we dat ook lekker niet



Zeeph en Modus, sterkte met de kids vandaag! En Hani, sterkte met het gerommel!! Trui fijne dag en Lelie genieten van Lelieman dit weekend



Ik ga een poepbroek verschonen!
Alle reacties Link kopieren
Dubbele intocht vandaag, Lelieman en Sint jeeh!



En Hani had je toch naar de intocht gekund?



Gelukkig hebben we de afgelopen jaren wel veel afgelost en hard gespaard (huis was onder leegstandswet verhuurd en dat geld heb ik altijd apart gehouden). Manlief baalt die had van t geld graag n midlifecrisis auto gekocht, ik heb gezegd dat ie z'n motor mag houden, das toch ook al wat? (-;

Oh en hier blijven we nog jaaaaren wonen we offeren maar wat tuin op voor een uitbouw ofzo als het te klein wordt, zetten een kippenhok in de tuin als het landelijker moet etc.



Schaap ik hoop dat je vannacht niet weer in de co-sleept beland (misschien kun je verhuizen naar het grote bed van Schaapje?)



Wat een uitslapers hier inderdaad. Lelie hier ook een vroege vogel hoor, alles na 6:15 is uitslapen maar goed we doen het zelf want doordeweeks maken we hem zelf zo vroeg wakker.
Alle reacties Link kopieren
Chrissie, leuk weer van je te horen! Nog gefeliciteerd met je peuter!Bevalt je nieuwe baan goed? En fijn dat jullie van dat andere huis af zijn. Dat is (ondanks de restschuld) toch een zorg minder. Jij hebt ook een heftige periode achter de rug. Het is super om te weten dat je spontaan zwanger kan worden, maar die miskraam is niet niets. Hoe lang was je zwanger toen het gebeurde?



Lelie, hier ook maat 4 overdag en 4+ voor de nacht. Wij zaten er juist aan te denken om over te stappen op maat 5 na twee poepincidenten van de week. Beide keren kwam vanwege ruimtegebrek door een overvolle plasluier ('s ochtends na het wakker worden). Oh en misschien speelde ook mee dat we beide keren de dag ervoor helemaal geen poepluier gehad hadden . Voorlopig hebben we nog een megavoorraad 4 en 4+ liggen, dus die moet eerst op.



Hier trouwens ook een uitslaper. Vanmorgen was het 8.15 uur. En eigenlijk wordt ze zelden voor 7.30 wakker. Maar ik ben me wel erg bewust dat we ons hiermee erg gelukkig mogen prijzen!



Hani, hoe is het bij jou? Nog rustig?
Alle reacties Link kopieren
Meld zich vanuit ziekenhuiskamer met .. Naweeën! Auwieeee



Dat was me een heftige en spannende bevalling, ik ga er maar niks over schrijven tot ik toestemming heb van alle zwangeren hier



Maar nu tussen de pijn door een echte ROZE wolk want we zijn sinds 18.14 een prachtige dochter rijker! En we zijn er gelukkig gezond uitgekomen, dat is wat telt.



Sinterklaasie kwam met n klein zussie dus!



Nu ff proberen te slapen. Liefs Hani
Oooh Hani, voor jou breek ik natuurlijk even mijn forumminderregel. Gefeliciteerd met jullie mooie dochter. Je klinkt erg gelukkig, houden zo!!! Wanneer mogen jullie naar huis? Of was het een thuisbevalling? Fijn idee om met Sinterklaas samen met je gezin voor de houtkachel te hangen!



Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lieve Hani!



Je mag best je verhaal plaatsen - dus toestemming 1 heb je
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! En verhaal mag! (Ben dan wel niet zwanger, maar ooit nog wel een wens voor een derde )



Is de kennismaking tussen minimuk en haar zusje al geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hoera Hani

Goed gedaan! En deze zwangere is wel wat gewend, dus kom maar op met je verhaal! Ik ben nieuwsgierig!

En wat een mooie naam heeft Ieniemieniemuk gekregen, erg leuk! Ik hoop dat je snel naar huis mag, of inmiddels al thuis bent.



Hier vanmorgen uit mogen slapen tot 7 uur, fijn!

Vannacht even een klein huiltje gehoord, maar hij is toch weer zelf verder gaan slapen. Ik denk dat hij wat last heeft van die laatste kiezen, ik kan ze voelen, maar ze zijn nog niet door. Ook een heel rode wang gisteravond en qua gedrag merk ik ook dat hij net niet fijn in z'n vel zit. Tenminste, hij is iets aanhankelijker en wat meer hangerig. Nog wel gezellig gelukkig.



De gevulde schoen werd vanmorgen straal genegeerd, want eten is het aller-aller-aller belangrijkste wat er 's morgens moet gebeuren

Maar nu zit hij inmiddels lekker te spelen met mr potato-head en gelukkig ben ik ook lief geweest en heb een tijdschrift gehad. Lekker om vanmiddag met een bak thee in te duiken.



Zo gaan we lekker naar een natuurgebied en even lekker een frisse neus halen. Ik hou van dit weer! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Pom, wij hebben het sundvik bed en een vysa vackert matras. Dit matras hebben we ook in het ledikant en is na 2 jaar echt nog mooi en voelt nog stevig. Dus de keuze voor hetzelfde matras, maar dan een tikkie groter was makkelijk gemaakt.

Wij hebben trouwens wel een 1 persoonsdekbed.

En ik heb gekozen voor dit bedje, omdat Broekje met z'n hoofd graag ergens tegenaan ligt en deze aan het hoofdeind een opstaand randje heeft aan de zijkanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven