November/december 2014 kinderen naar groep 3

02-07-2020 19:17 53 berichten
Welke ouders van herfstkinderen uit 2014 van wie zoon/dochter in augustus in groep 3 start zou het leuk vinden om samen in een topic te schrijven.

(tip voor leukere topic-titel welkom).
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Wisselende verhalen lees ik.
Onze dochter (december 2014) vond het in de eerste week maar niks. Het was allemaal veel te veel en iedereen was sneller dan zij.

Maar op de dag van het eerste gesprek met juf is het omgedraaid. Ze zijn dat ik niet tegen de juf hoefde te zeggen, want nu was ze opeens de snelste. (Waarheid zal in het midden liggen)

Juf zei dat ze precies op haar plek zit en er geen twijfel was dat ze , ondanks haar leeftijd, in groep 3 thuis hoort.
Alle reacties Link kopieren
Kind is ambitieus, maar ook een beetje faalangstig. Ze laat alleen iets zien als het perfect is of als ze de beste is.

Vorig jaar hadden we een gesprekje met juf dat ze zelf in het makkelijkste groepje was begonnen, de juffen haar zelf maar naar het middelste groepje hadden verplaatst en dat ze uiteindelijk in de moeilijkste groep terecht kwam.

En nu kreeg ze het 2-sterren boekje om te werken en was beledigd dat ze geen 3-sterren boekje kreeg. En eigenlijk wil ze een klas overslaan. Waar ze dat idee vandaan heeft weet ik niet.

Ik word soms wel een beetje onzeker van haar leeftijd. Ik was zelf ook altijd een hele jonge leerling én een laatbloeier en zie in haar hetzelfde gedrag terug.
fruitfris schreef:
12-09-2020 08:53
Juf zei dat ze precies op haar plek zit en er geen twijfel was dat ze , ondanks haar leeftijd, in groep 3 thuis hoort.

Dat was hier ook de feedback.

Als ik dochter op kom halen, ben ik vaak wat vroeger en dan loop ik langs de 1/2 groep (kleine school met maar 5 groepen 1/2, 3/4, 5/6, 7/8 en een expat-groep), en kijk even die klas in. En dan ben ik - ondanks dat juf van 1/2 een tof mens is met verstand van zaken - inderdaad erg blij dat ze naar kind hebben gekeken en niet naar hun “wij zijn voorstander van lang kleuteren”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven