Ochtenden met je baby....
woensdag 21 januari 2009 om 13:11
Ons zoontje is nu 13 maanden oud en hij is helemaal geweldig ! Waar ik alleen nog steeds moeite mee heb is dat op mijn/onze vrije dagen de dagen soms zo vroeg beginnen. Als hij om 6.30 wakkeer is een fles heeft gehad en dan nog heel even in bed gaat maar de dag toch nog om 7.00 begint denk ik ahhhhh ik wil nog slapen. Hebben jullie tips wat je dan misschien juist moet gaan doen zo vroeg? Een ritueeltje of gewoon de krant? Of iets heel anders? Hoor graag tips.....
Groetjes
Groetjes

woensdag 21 januari 2009 om 13:21
woensdag 21 januari 2009 om 13:25
woensdag 21 januari 2009 om 13:26
welke luiers gebruik je? we zijn toen van etos luiers overgestapt op pampers en daar redde hij het wel mee de hele nacht. je kunt ook gewoon je eigen luiers blijven gebruiken, behalve voor de nacht. je hebt volgens mij zelfs speciale luiers (dry nights ofzo) die beweren dat ze probleemloos de hele nacht omkunnen, maar we hebben daar zelf geen ervaring mee.
en je eerste vraag: vraag je nu om dingen te doen terwijl je op bent? je zou rotklussen kunnen doen als de wc schrobben, keuken soppen, strijken zodat je lekker klaar bent met alles op het moment dat de rest van de wereld ontwaakt. heb je lekker alle tijd om leuke dingen te doen!
sinds wij elke dag tussen 6 en half 7 naast ons bedje staan houden we lekker veel tijd over tijdens de meer courante uren!
en je eerste vraag: vraag je nu om dingen te doen terwijl je op bent? je zou rotklussen kunnen doen als de wc schrobben, keuken soppen, strijken zodat je lekker klaar bent met alles op het moment dat de rest van de wereld ontwaakt. heb je lekker alle tijd om leuke dingen te doen!
sinds wij elke dag tussen 6 en half 7 naast ons bedje staan houden we lekker veel tijd over tijdens de meer courante uren!
woensdag 21 januari 2009 om 13:45
woensdag 21 januari 2009 om 14:15
Nou ben ik een verwende moeder met slaapkoppen.
Ik zou 7.00 ook een lange ochtend vinden.
Toen mijn jongste nog klein was ging ik vaak wandelen,dat brak de ochtend een beetje.
Voor de middag was ik dan ook meestal klaar met het huishoudelijk zodat tijdens het middagslaapje ik op de bank kon ploffen met een boek of tijdschriften,of even wat slaap inhalen.
Ik zou 7.00 ook een lange ochtend vinden.
Toen mijn jongste nog klein was ging ik vaak wandelen,dat brak de ochtend een beetje.
Voor de middag was ik dan ook meestal klaar met het huishoudelijk zodat tijdens het middagslaapje ik op de bank kon ploffen met een boek of tijdschriften,of even wat slaap inhalen.
woensdag 21 januari 2009 om 14:24
Toen mijn zoon nog niet naar school ging sliep hij ook tot 9 a 10 uur in de ochtend. Nu sta ik met samen om 7.30u op, samen ontbijten en alles klaarmaken voor school. Docherlief en zoontjelief slapen dan nog lekker. Dochterlief wordt meestal zo rond 8.30u wakker en zoontjelief 10u.
Kan mij voorstellen dat je 7.00 wat vroeg vind. Ik ben zelf ook geen ochtendmens.
Kan mij voorstellen dat je 7.00 wat vroeg vind. Ik ben zelf ook geen ochtendmens.

woensdag 21 januari 2009 om 15:22
ik vond het in het begin ook lange ochtenden hoor maar het went inderdaad. nu slaapt hij vaak tot half 8, 8 uur en dan vind ik het opeens zo snel gaan allemaal.
wat doe ik op zo'n ochtend....hem een papfles geven op schoot, lekker even knuffelen. dan zelf rustig ontbijten en bijbel lezen, je kunt ook de foldertjes doorkijken natuurlijk. kind speelt of zit even voor de video.
dan of zelf snel douchen terwijl hij nog voor de video zit, of samen met hem de badkamer in.
aanrecht enz. opruimen, slaapkamers opruimen was aanzetten terwijl kind lekker om me heen scharrelt. muziekje aan.
dan aan tafel met nog een kop koffie voor mij en limo + iets koekerigs voor hem. ik lees wat hij kleurt oid.
dan naar buiten. boodschapje, 1x per week de markt, zomers fietsen, eendjes voeren, 1x per week naar de bieb, deed ik ookal toen hij 13 mnd was in de onze kunnen kleintjes leuk spelen en ik lekker koffiedrinken en tijdschriftjes lezen of kletsen met andere moeders.
dan weer naar huis, brood eten, de boel weer opruimen, kind in bed.
ik doe iets wat niet makkelijk gaat met kind erbij of als ik moe ben lekker op de bank, serietje kijken.
ik geniet er altijd wel van eerlijk gezegd. lekker aankeutelen met m'n kind.
maar goed dit doe ik. misschien vind jij het wel niks. je moet zelf je draai vinden.
ik ga trouwens ook zeker 1x per 2 weken een dag op pad hoor, winkelen ergens. om een uur of 10, 10.30 weg. broodje mee voor kind, en die slaapt wel in de wagen. dat geluk heb ik. maar je moet ook een beetje ondernemend zijn om het zelf leuk te hebben.
veel plezier!
wat doe ik op zo'n ochtend....hem een papfles geven op schoot, lekker even knuffelen. dan zelf rustig ontbijten en bijbel lezen, je kunt ook de foldertjes doorkijken natuurlijk. kind speelt of zit even voor de video.
dan of zelf snel douchen terwijl hij nog voor de video zit, of samen met hem de badkamer in.
aanrecht enz. opruimen, slaapkamers opruimen was aanzetten terwijl kind lekker om me heen scharrelt. muziekje aan.
dan aan tafel met nog een kop koffie voor mij en limo + iets koekerigs voor hem. ik lees wat hij kleurt oid.
dan naar buiten. boodschapje, 1x per week de markt, zomers fietsen, eendjes voeren, 1x per week naar de bieb, deed ik ookal toen hij 13 mnd was in de onze kunnen kleintjes leuk spelen en ik lekker koffiedrinken en tijdschriftjes lezen of kletsen met andere moeders.
ik doe iets wat niet makkelijk gaat met kind erbij of als ik moe ben lekker op de bank, serietje kijken.
ik geniet er altijd wel van eerlijk gezegd. lekker aankeutelen met m'n kind.
maar goed dit doe ik. misschien vind jij het wel niks. je moet zelf je draai vinden.
ik ga trouwens ook zeker 1x per 2 weken een dag op pad hoor, winkelen ergens. om een uur of 10, 10.30 weg. broodje mee voor kind, en die slaapt wel in de wagen. dat geluk heb ik. maar je moet ook een beetje ondernemend zijn om het zelf leuk te hebben.
veel plezier!
woensdag 21 januari 2009 om 15:38
wow rrinkje; dat klinkt wel lekker relaxed zeg! makkelijk kindje heb je ook wel, lekker aan het spelen of even rustig een videootje kijken. die van ons moet je echt bezig houden. we hebben wel ingesteld dat ze beiden in ieder geval in de ochtend en in de middag een tijdje voor zichzelf moeten spelen.
eind van de dag kijken ze een keer een filmpje, vinden ze idd geweldig!
we doen zelf ook wel veel met ze: spelen, samen lezen, kleuren, verven enz. dat kan trouwens ook prima om 7 uur 's-ochtends TO!
eind van de dag kijken ze een keer een filmpje, vinden ze idd geweldig!
we doen zelf ook wel veel met ze: spelen, samen lezen, kleuren, verven enz. dat kan trouwens ook prima om 7 uur 's-ochtends TO!

woensdag 21 januari 2009 om 17:03
Ik heb vanochtend piepers zitten jassen en boontjes zitten doppen voordat ik naar mijn werk ging. Om half 8 waren we al helemaal klaar met eten en aankleden en de creche zit om de hoek en gaat om 8 uur open.
Ik vermaak me wel met die kleine (15 maanden en ook zeeeeer vroeg wakker). Ga een beetje opruimen, dingen kijken op uitzending gemist, was opvouwen, boekje lezen. Beetje aanrommelen dus, o, forummen is ook een goede bezigheid
Ik vermaak me wel met die kleine (15 maanden en ook zeeeeer vroeg wakker). Ga een beetje opruimen, dingen kijken op uitzending gemist, was opvouwen, boekje lezen. Beetje aanrommelen dus, o, forummen is ook een goede bezigheid

woensdag 21 januari 2009 om 17:14
quote:tilalia2 schreef op 21 januari 2009 @ 13:16:
0700? prima toch? Wen er maar aan, zou ik zeggen.
Of spreek met je vent af dat je om en om mag uitslapen.
Ik ben er na twee jaar nóg niet aan gewend. En waarom is het toch zo dat we de kinderen elke ochtend wakker moeten maken voor creche, behalve in het weekend, dan is zes uur een prima tijd om wakker te worden voor ze...
Maar inderdaad, wij slapen in het weekend ook om-en-om uit, héérlijk!
0700? prima toch? Wen er maar aan, zou ik zeggen.
Of spreek met je vent af dat je om en om mag uitslapen.
Ik ben er na twee jaar nóg niet aan gewend. En waarom is het toch zo dat we de kinderen elke ochtend wakker moeten maken voor creche, behalve in het weekend, dan is zes uur een prima tijd om wakker te worden voor ze...
Maar inderdaad, wij slapen in het weekend ook om-en-om uit, héérlijk!
woensdag 21 januari 2009 om 18:29
woensdag 21 januari 2009 om 18:37
quote:rrinkje schreef op 21 januari 2009 @ 15:22:
Ik weet niet hoe oud je kindje is (als het nog een jong kindje is en jij zwangerschapsverlof hebt, snap ik dat je lichaam aan het herstellen is), maar is dit serieus wat jij doet op een dag?? Lekker de hele dag een beetje "keuvelen"?? Heb je dan niet meer interesse/ambitie/drijfveer als volwassen vrouw?
Ik weet niet hoe oud je kindje is (als het nog een jong kindje is en jij zwangerschapsverlof hebt, snap ik dat je lichaam aan het herstellen is), maar is dit serieus wat jij doet op een dag?? Lekker de hele dag een beetje "keuvelen"?? Heb je dan niet meer interesse/ambitie/drijfveer als volwassen vrouw?
woensdag 21 januari 2009 om 18:40
Ik herken dat wel hoor! Ik heb vaak ook nog steeds 'moeite' met de ochtenden. Ze kunnen best lang aanvoelen en inderdaad, wat dòe je dan he? Mijn dochter is inmiddels 16 maanden. Ik sta soms al vroeg te koken voor het avondeten, dan is dat maar gedaan. Dit is zoals het bij ons meestal gaat: Rond 07 uur uit bed, boterham eten aan tafel. Ik lees dan de krant en drink thee. Daarna kijkt dochter even tv en spring ik onder de douche. Daarna kleed ik haar aan en zijn we in principe klaar voor de dag, zeg maar. De ene keer gooi ik er eerst nog een was in en rommelt dochter een beetje in huis. Soms ga ik daarna even naar buiten, even boodschappen doen. Of we maken samen een tekening. Die natte luiers heb ik trouwens ook een tijdje gehad, ik ben toen een maat groter gaan gebruiken en inderdaad die met een 'slaaplaagje' of zoiets. Het is vanzelf weer over gegaan.
woensdag 21 januari 2009 om 18:42
quote:El_lebel schreef op 21 januari 2009 @ 18:37:
[...]
Ik weet niet hoe oud je kindje is (als het nog een jong kindje is en jij zwangerschapsverlof hebt, snap ik dat je lichaam aan het herstellen is), maar is dit serieus wat jij doet op een dag?? Lekker de hele dag een beetje "keuvelen"?? Heb je dan niet meer interesse/ambitie/drijfveer als volwassen vrouw?Wat gaat jou dat aan. Wat een k*treactie.
[...]
Ik weet niet hoe oud je kindje is (als het nog een jong kindje is en jij zwangerschapsverlof hebt, snap ik dat je lichaam aan het herstellen is), maar is dit serieus wat jij doet op een dag?? Lekker de hele dag een beetje "keuvelen"?? Heb je dan niet meer interesse/ambitie/drijfveer als volwassen vrouw?Wat gaat jou dat aan. Wat een k*treactie.

woensdag 21 januari 2009 om 19:18
Ja zeg, sufferd. Ik werk 4 dagen, maar zit op vrijdag of zaterdag of zondag ook echt wel eens vroeg te kijken met mijn dochter. Met haar kan ik lekker keuvelen en kwekken en met de pop spelen. Is wel een verademing na al die intelligente dingen die ik op mijn werk moet doen. En het is een verademing als ik na dat gekeutel weer naar mijn werk kan.
En wat dan nog, als iemand lekker wil keuvelen, dan gaat jou dat toch niets aan?
En lees goed, want ze zegt dat haar kindje al 13 maanden is geweest.
En wat dan nog, als iemand lekker wil keuvelen, dan gaat jou dat toch niets aan?
En lees goed, want ze zegt dat haar kindje al 13 maanden is geweest.
woensdag 21 januari 2009 om 20:01
quote:Soep schreef op 21 januari 2009 @ 19:18:
En wat dan nog, als iemand lekker wil keuvelen, dan gaat jou dat toch niets aan?Dat gaat me inderdaad niks aan, maar ik vraag het mij oprecht af!! Als je dat 5 dagen per week doet (ervan uitgaande dat je in het weekend ook je partner thuis hebt en het ritme dan anders is), wordt je daar dan gelukkig van? Ik vraag het me echt af, bedoel het verder niet aanvallend o.i.d. Oprechte verbazing dus, want het is als volwassene toch ook fijn om wat meer prikkels te krijgen dan de hele dag een beetje keuvelen, lijkt me. Maar ik weet het niet, en daarom vraag ik het.
En wat dan nog, als iemand lekker wil keuvelen, dan gaat jou dat toch niets aan?Dat gaat me inderdaad niks aan, maar ik vraag het mij oprecht af!! Als je dat 5 dagen per week doet (ervan uitgaande dat je in het weekend ook je partner thuis hebt en het ritme dan anders is), wordt je daar dan gelukkig van? Ik vraag het me echt af, bedoel het verder niet aanvallend o.i.d. Oprechte verbazing dus, want het is als volwassene toch ook fijn om wat meer prikkels te krijgen dan de hele dag een beetje keuvelen, lijkt me. Maar ik weet het niet, en daarom vraag ik het.