Onaardige collega moeders

31-08-2016 12:11 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn moeders onderling altijd zo onaardig? Waarom geen begrijpende blik of een helpende hand?

Ik stond net bij de kassa in de Appie, en mijn baby van 4 maanden was aan het mopperen. Toen ik mijn boodschappen op de band legde, het waren er veel want ik heb gehamsterd, viel er een zak chips af. Tegelijktijd stootte mijn peuter haar teen, en begon te huilen. Toen ik met het zweet op mijn rug aan de mevrouw achter mij vroeg of ik er even langs mocht, zodat ik de zak chips even kon pakken, kreeg ik chagrijnige blik. Nadat ik snel de boodschappen inpakte en de kinderen probeerde te troosten liep ik een stukje verderop zodat we de doorgang niet blokkeerden. De bewuste vrouw die achter mij in de rij stond liep lang, stopte even en keek me aan, en zei tegen haar tienerdochter dat ze snel wegmoesten vanwege die 'kutkinderen' hier. Ik was verbaasd en had haar willen vragen of haar tampon scheef zat, maar op dat moment ben ik niet zo ad rem.



Waarom niet een knikje van verstandhouding? Als mijn peuter nou als een of ander terror kind de schappen aan het leeg trekken was dan had ik haar ergernis nog kunnen begrijpen, maar nu?



Eigenlijk is dit meer een oproep aan alle moeders, wees een beetje aardig voor elkaar. Dat helpt, echt.
quote:valentinamaria schreef op 31 augustus 2016 @ 13:32:

[...]





hahahaha, ik word regelmatig aangesproken door oudere vrouwen of ik iets van het bovenste schap kan pakken.

door buitenlandse vrouwen met vragen over maandverband en laatst nog door een oudere dame die een specifiek ingredient in haar thee moest hebben, maar die kleine letters niet kon lezen.



maar kinderen laat ik links liggen in de supermarkt.O gut dat moet je ook niet doen hoor, aardig kijken in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 13:25:

[...]





Je hoeft ook niks met de kinderen van een ander,daar heb ik ook niet altijd zin in.

Net zo min als dat ik altijd zin heb iemands reddende engel te zijn als ze lopen te stuntelen met iets.

Maar mensen gaan uitschelden die je een beetje in de weg zitten om wat voor reden dan ook vind ik van een heel andere orde,dat is gewoon aso.



Dank je, dit bedoel ik nou precies. Als ik dingen niet alleen kan of wil doen, dan doe ik dat niet. Dus verwacht ik niet dat mensen mijn zak chips oprapen of boodschappen naar de auto helpen sjouwen. Maar om te zuchten omdat ik al sorry mompelend vraag of ik er langs mag en vervolgens mijn kinderen uit te schelden vind ik niet normaal. Daardoor voel ik me alleen maar rotter, en op zo'n moment kan een glimlach helpen. Maar goed, ik krijg niet echt de indruk dat vanaf morgen veel moeders naar elkaar zullen

lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 31 augustus 2016 @ 13:35[/message]:

[...]





O gut dat moet je ook niet doen hoor, aardig kijken in de supermarkt.



ik ben gewoon een makkelijke prooi voor bejaarden, ze ruiken het.

heb er zelfs een keer eentje met de auto naar huis gebracht, omdat ze zo erbarmelijk zat te vertellen dat hele eind te moeten lopen met die zware tas, hahahaha.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik negeer kinderen trouwens vakkundig. Iedereen trouwens. Zuchtend wegkijken is wel typisch iets voor mij. In de supermarkt, en vooral in de apotheek... Maar luid schelden zal ik nooit doen, daar ben ik te goed voor opgevoed. Ik denk het hooguit in mezelf.



In de supermarkt vragen ouderen me wel vaak om iets uit een hoger schap te pakken voor ze. Dat doe ik natuurlijk, zo netjes ben ik nog wel.



En kinderen beseffen gewoon niet hoe relaxt ze het hebben (ik vroeger ook niet hoor): als kind kom je namelijk echt overal mee weg. Laatst in de Lidl was er een jengelende dreinende peuter. Ik had vreselijk veel zin om met die peuter mee te gaan doen, want het was bloedheet en de panini's waarvoor ik eigenlijk kwam waren allemaal op. Tja, toen baalde ik wel even stevig. Hoe heerlijk is het dan als je gewoon even ongegeneerd kunt dreinen en jengelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 31 augustus 2016 @ 12:50:

moederschap is geen baan

we zijn dus geen collega's

het is ieder voor zich in deze mad worldIk vind het af en toe verdomd hard werken
Nou, als mijn tampon scheef zit, moet je ook niet met een huilend kind bij me in de buurt komen hoor.



Serieus: dat je hier langer dan 5 seconden mee bezig bent... I don't snap.
Alle reacties Link kopieren
De opmerking van de vrouw is natuurlijk asociaal.



Maar eerlijk gezegd zou ik mij ook ergeren als je met 2 huilende kinderen in de supermarkt staat. Ga boodschapoen doen als je baby net gevoed en uitgerust is. Een kind wat gelijk begint te janken omdat hetha as r teen stoot vindt ik ook maar een jankerige aanstelster.



En leg je boodschappen gewoon netjes op de band. Dan valken ze er ook niet af en hoef je je ook niet langs mensen te wringen.
Bestel gewoon je boodschappen online en laat ze bezorgen. Veel handiger en dan heb je dit gedoe niet en hoeft ook niemand zich te ergeren aan het hele spektakel met twee blèrende kinderen.
Ik heb zelf een tijd achter de kassa gezeten. Ik vond mama's met kindjes juist superleuk. Zat soms gekke bekken te trekken met ze, of probeerde ze af te leiden met iets. Leukste was als er kleurplaten waren om uit te delen. Die blije toetjes.



Maar ik sta ook wel eens met een onweersgezicht in de rij bij de kassa achter een jengelend kind. In mijn geval is het mijn angststoornis en heb ik dan een slecht moment. Heeft dus helemaal niks met die kinderen te maken dan. M'n hoofd staat gewoon op springen. En zo heeft iedereen wel van die dingen waar je af en toe vet chagrijnig van bent, of gespannen door bent. Een zieke moeder, stress op werk, een ziek kind thuis etc. Dus dat houd ik mezelf altijd voor als ik andersom een keer vervelend behandeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Even vooropgesteld dat ik het heel onbeschoft vind om zoiets over/tegen kleine kinderen te zeggen ('kutkinderen', echt heel aso)...



Toch snap ik het ook wel dat een andere supermarktbezoeker zich ook wel eens iets laat ontvallen. Of dat nou een mede-moeder is of niet. Regelmatig staan er kinderen op orkaanvolume volhysterisch te gillen terwijl mama er niets aan doet. En dat zou die moeder ineens op haar ziel getrapt zijn door een vinnige opmerking van een andere klant, terwijl in een straal van 10m alle trommelvliezen zowat geperforeerd zijn... Ik denk dan, knap dat je die ene rotopmerking nog kon horen. Ik erger me soms ook groen en geel aan de enorme heisa die kinderen in het openbaar maar gewoon maken, en no way dat ik daar begrijpend naar ga kijken. Schelden, nee. Geërgerd kijken, ja....
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 13:23:

[...]





Omdat ze duidelijk niet lekker in haar bovenkamer is



En dat weet jij, door een verhaal van een vreemde, waar je dus niet bij was en door één onbetamelijke reactie van iemand?



Wauw.

Knap wel.
quote:valentinamaria schreef op 31 augustus 2016 @ 13:38:

[...]





ik ben gewoon een makkelijke prooi voor bejaarden, ze ruiken het.

heb er zelfs een keer eentje met de auto naar huis gebracht, omdat ze zo erbarmelijk zat te vertellen dat hele eind te moeten lopen met die zware tas, hahahaha. lief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 31 augustus 2016 @ 13:21:

[...]





Heerlijk dat ik zulke moeders niet ken irl.

Kom ze alleen hier weleens tegen.Toen mijn (schoon)zussen nog in de kids zaten ging dat heel vaak zo op verjaardagen enzo. Echt te vreselijk voor woorden. Ik heb weleens tegen een zwaar zuchtende zus gezegd 'En jij noemde mij zojuist nog een kinderachtige puber? Zeg dan gewoon tegen (naam schoonzus) wat je van haar kinderen vindt'. En dan zo luid dat schoonzus en haar kids die in diezelfde kamer zaten het wel moesten horen Om vervolgens zelf de daaropvolgende ruzie te ontlopen door naar de kroeg te gaan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 31 augustus 2016 @ 13:47:

[...]





En dat weet jij, door een verhaal van een vreemde, waar je dus niet bij was en door één onbetamelijke reactie van iemand?



Wauw.

Knap wel.



Als dit echt zo gebeurd is is dat mijn conclusie ja.

Of het tijdelijke of permanente gestoordheid is durf ik dan weer niet te zeggen.

Maar als iemand zo tegen mijn kinderen zou doen vind ik hem/haar behoorlijk gestoord ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe trouwens heel vaak een knipoog of een begrijpende blik naar moeders met dreinende kids. Weten zij veel dat ik ze zelf niet hoef
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 31 augustus 2016 @ 13:54:

[...]



Toen mijn (schoon)zussen nog in de kids zaten ging dat heel vaak zo op verjaardagen enzo. Echt te vreselijk voor woorden. Ik heb weleens tegen een zwaar zuchtende zus gezegd 'En jij noemde mij zojuist nog een kinderachtige puber? Zeg dan gewoon tegen (naam schoonzus) wat je van haar kinderen vindt'. En dan zo luid dat schoonzus en haar kids die in diezelfde kamer zaten het wel moesten horen Om vervolgens zelf de daaropvolgende ruzie te ontlopen door naar de kroeg te gaan









Jij kreng!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissFields schreef op 31 augustus 2016 @ 13:44:

Even vooropgesteld dat ik het heel onbeschoft vind om zoiets over/tegen kleine kinderen te zeggen ('kutkinderen', echt heel aso)...



Toch snap ik het ook wel dat een andere supermarktbezoeker zich ook wel eens iets laat ontvallen. Of dat nou een mede-moeder is of niet. Regelmatig staan er kinderen op orkaanvolume volhysterisch te gillen terwijl mama er niets aan doet. En dat zou die moeder ineens op haar ziel getrapt zijn door een vinnige opmerking van een andere klant, terwijl in een straal van 10m alle trommelvliezen zowat geperforeerd zijn... Ik denk dan, knap dat je die ene rotopmerking nog kon horen. Ik erger me soms ook groen en geel aan de enorme heisa die kinderen in het openbaar maar gewoon maken, en no way dat ik daar begrijpend naar ga kijken. Schelden, nee. Geërgerd kijken, ja....Jij hebt zeker geen kind(eren)? Want behalve altijd thuis laten voorkom je gehuil en geschreeuw niet en behalve in een geluidsdichte doos stoppen is er ook geen directe oplossing voor. Er zitten namelijk wel een flink aantal maanden tussen het starten van het tonen van de eigen wil bij je kind en de neiging van het kind om te gaan luisteren als je dat gedrag verbiedt of probeert te stoppen. Dus die hoeveelheid lawaai stoten ze een bepaalde periode uit, tenzij je ze altijd hun zin geeft en dan eigenlijk ook, als iets bijvoorbeeld niet lukt (plus dat dat altijd hun zin geven niet zo goed matcht met dat opvoeden).
quote:juul29 schreef op 31 augustus 2016 @ 13:35:

[...]





Dank je, dit bedoel ik nou precies. Als ik dingen niet alleen kan of wil doen, dan doe ik dat niet. Dus verwacht ik niet dat mensen mijn zak chips oprapen of boodschappen naar de auto helpen sjouwen. Maar om te zuchten omdat ik al sorry mompelend vraag of ik er langs mag en vervolgens mijn kinderen uit te schelden vind ik niet normaal. Daardoor voel ik me alleen maar rotter, en op zo'n moment kan een glimlach helpen. Maar goed, ik krijg niet echt de indruk dat vanaf morgen veel moeders naar elkaar zullen

lachenJoh, je hebt gelijk wat dat gedrag van die vrouw betreft. Maar wat heeft dat te maken met 'moeder-zijn'? Ik denk dat dat deel van je post tot die reacties leiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 31 augustus 2016 @ 13:55:

[...]









Jij kreng!Ik was 16 he. Het zal er al vroeg in
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 13:55:

[...]





Als dit echt zo gebeurd is is dat mijn conclusie ja.

Of het tijdelijke of permanente gestoordheid is durf ik dan weer niet te zeggen.

Maar als iemand zo tegen mijn kinderen zou doen vind ik hem/haar behoorlijk gestoord ja.Want gewoon een slechte dag hebben kan niet? Ik vind die reactie ook totaal niet okay hoor, maar dat is voor mij nog geen reden om iemand helemaal gestoord te vinden. Gewoon een kut-opmerking, dat was het.
quote:hatsetats schreef op 31 augustus 2016 @ 13:57:

[...]



Ik was 16 he. Het zal er al vroeg in Net als sommige allergieën: je groeit er steeds meer in
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 31 augustus 2016 @ 14:01:

[...]





Want gewoon een slechte dag hebben kan niet? Ik vind die reactie ook totaal niet okay hoor, maar dat is voor mij nog geen reden om iemand helemaal gestoord te vinden. Gewoon een kut-opmerking, dat was het.



Dan verschillen we van mening,een baby en een peuter uitschelden vind ik gestoord.



Als een moeder zelf tegen haar baby en peuter kutkinderen zegt vinden we dat kindermishandeling,als je dat de buurvrouw hoort roepen en je opent er hier een topic over dan roept iedereen :bel veilig thuis! (Of hoe de instantie nu ook mag heten)

Maar als een wildvreemde het roept moeten we begrip hebben want misschien zit haar tampon scheef.Dat begrijp ik dus niet.
quote:Star schreef op 31 augustus 2016 @ 13:24:

[...]





Oh please, daar kan ik zo slecht tegen, dat hele 'omdat ik toevallig een baarmoeder heb moet ik het met alle baarmoederwezens een zijn'.

.Haha, ik heb er ook niks mee. Iiiieeew, zeg.
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 13:55:

[...]





Als dit echt zo gebeurd is is dat mijn conclusie ja.

Of het tijdelijke of permanente gestoordheid is durf ik dan weer niet te zeggen.

Maar als iemand zo tegen mijn kinderen zou doen vind ik hem/haar behoorlijk gestoord ja.



Gestoord nog wel.

Zo'n snel oordeel over een niet eens zelf meegemaakt incident vind ik dan weer nogal bijzonder.



Ach, zo hebben we allemaal onze dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 31 augustus 2016 @ 14:10:

[...]





Haha, ik heb er ook niks mee. Iiiieeew, zeg.Ik vind dat juist altijd zo aardig van mezelf
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven