Onrustige benen, wie heeft er tips?

09-08-2008 12:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben nu 37 weken zwanger en heb al enkele weken last van "onrustige" benen. Op dit moment is het echter zo erg dat ik er ook slecht (bijna niet) van slaap. Heeft er iemand tips hoe ik met mijn benen om kan gaan om het draaglijker te maken?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes mms06
Het kan zijn dat je magnesium te kort hebt, ik heb (niet zwanger) ook vaak last van benen die een eigen leven lijden, en magnesium helpt daar voor,

dat kun je oplossen door voeding, en door een suplement te slikken, ook goed voor je baby trouwens!

kijk maar even op:

http://www.fonteine.com/magnesium_tekort.html

dan weet je meer,
Ikke ikke ikke! (31 weken zwanger)

Weleda-créme speciaal hier voor helpt erg goed.

Helaas is het vrij duur en ben je snel door het flesje heen

Ik gebruik nu Gehwolh-beenzalf en dat helpt ook. Gewoon benen insmeren voor het slapen gaan.

Een koude douche erop zetten wil ook erg prettig zijn

En ik lig altijd even een min. of 10 met mijn benen op een kussen voordat ik ga slapen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb een kussen onder de matras en als ik overdag of savond's last krijg ik ga ff lopen helpt ook goed.
Kussen tussen mijn onderbenen hielp bij mij een beetje.
Ui onder je bed.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Bedankt voor jullie reacties.

Als ik loop heb ik er het minst last van...maar om nou de hele nacht te gaan lopen...
Hoe herkenbaar! Een paar weken geleden sliep ik 2 uur, werd ik wakker van die ellendige benen en was ik 2 uur lang wakker. Slopend. Ik gebruik sinds een week venodoron creme van weleda (weet eigenlijk niet of ik dat mag noemen op het forum, zo niet, excuses!) en dat werkt goed. Of het nu echt helpt of alleen een placebo-effect heeft maakt me niet zoveel uit, ik slaap ten minste weer.
Schrijf ik het nog verkeerd ook: venadoron-gel!
Venadoron-gel van Weleda helpt goed.

En ik heb ook ooit gelezen dat je een ijzervijl onder je matras moet leggen bij het voeteneind ????
Magnesiumtabletten bij de reformwinkel. Helpen mijn vader erg goed. Slaapt eindelijk nachten door.

Ook heb ik wel eens gehoord van een magneet onder je matras, maar dat heeft mijn vader niets geholpen.
quote:mamayahoo schreef op 09 augustus 2008 @ 15:14:

Schrijf ik het nog verkeerd ook: venadoron-gel!

Die bedoelde ik ook.

Geen placebo-effect, het werkt echt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
[quote]moppetoet schreef op 09 augustus 2008 @ 20:15:

Venadoron-gel van Weleda helpt goed.

En ik heb ook ooit gelezen dat je een ijzervijl onder je matras moet leggen bij het voeteneind ????[/quote]

Ik had er ook vreselijk last van tijdens de zwangerschap. De fysio zei dat zo'n vijzel (of koperen muntje, magneetje) alleen werkt als je bed geheel uit metaal bestaat (Kooi van Farakan of zoiets).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Een beker warme melk voordat je gaat slapen hielp bij mij. En bij de pufclub kreeg ik een paar oefeningetjes, draaien met je voeten, 10 keer linksom en 10 keer rechtsom en je voeten 10 keer naar boven en naar beneden bewegen (dit alles terwijl je ligt, alleen je voeten bewegen dus).
Ik heb een keer de tip gekregen om een flesje sportdrank te drinken (aquarius of AA-drink of zoiets) voor je naar bed gaat. Je hoeft het niet vlak voor het naar bed gaan te drinken, als je dat gewoon 's avonds drinkt ipv of naast wat je normaal drinkt, zou het moeten werken. Onrustige benen kan komen door tekorten aan mineralen, en door die sportdrank vul je dat weer aan.
Bedankt voor de reacties.

Heb inmiddels de venadoron gel gekocht. En nu maar hopen dat het werkt zodat ik "uitgerust" kan gaan bevallen.
En Mms06, al een beetje geslapen?
Via VK kun je ook Calcium-VitD bruiszakjes krijgen.

max. 1 per dag oplossen in water en opdrinken.

Die heb ik gehad en die hielpen hartstikke goed. Ik had er maar 1x per drie dagen eentje nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven