Ons kind minder geliefd en gewild dan kind van zus

30-12-2019 15:29 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even mijn hart luchten en ik heb ook wel wat advies nodig. Mijn zus heeft onlangs een kindje gekregen en de hele familie is dolgelukkig. Nu ben ik ook zwanger (van mijn man, dus geen reden om niet blij te zijn), maar mijn ouders lijken allesbehalve blij met dit kleinkind. Sterker nog: het wordt ook hardop uitgesproken dat opa en oma worden van haar baby zo leuk is, maar dat ze het van mijn kindje een stuk minder leuk vinden. Waarom vertellen ze er niet bij.

Nu vind ik het zelf natuurlijk al vreselijk, maar voor de kleine nog meer. Wij hebben er jaren over gedaan om zwanger te worden en dan krijg je dit te horen, erg pijnlijk dus. Ook het idee dat er niet zoveel van ons kindje wordt gehouden als van mijn neefje doet me onwijs veel pijn... Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? :(
Misschien is het niet zo zeer een gebrek aan houden van maar eerder een zorg van je familie gezien je vorige topic. Misschien ligt je man niet goed in de groep gezien zijn verleden en het feit dat jij al zijn 3de gezin bent en hij naar de eerdere kinderen ook niet echt om kijkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou toch maar vragen waarom
Wat een vreemde reactie ? Kan me niet voorstellen waarom zoiets zo benoemd zou moeten worden - heb je helemaal geen idee waar het vandaan komt ? Of is het gewoon zo dat het eerste kleinkind nu eenmaal een unieke eerste ervaring is ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Moet ik loepen?
En ga je ook nog reageren in je eerdere topic?
waarom vraag je dat aan ons en niet aan je ouders?!
Als iemand zoiets zegt, vraag je toch waarom ze dat zeggen.

En daarna of ze hun klep willen houden.
EsterInside schreef:
30-12-2019 15:34
Moet ik loepen?
doe maar
viva-amber schreef:
30-12-2019 15:32
Misschien is het niet zo zeer een gebrek aan houden van maar eerder een zorg van je familie gezien je vorige topic. Misschien ligt je man niet goed in de groep gezien zijn verleden en het feit dat jij al zijn 3de gezin bent en hij naar de eerdere kinderen ook niet echt om kijkt.
Dat vorige topic is door veel mensen compleet verkeerd geïnterpreteerd. Mijn man heeft altijd alles gedaan om zijn kids te zien, tot rechtszaken aan toe, maar zij wilden dat niet. Sinds een poos mag het eindelijk en zien we zijn kinderen zeer regelmatig. Mijn familie is gek op m’n man, dus daar zal het niet aan liggen. Verder hebben ze niets als reden gegeven.
Jeetje zeg wat hard en gemeen omdat ook echt te zeggen dat ze jouw zwangerschap minder leuk vinden. :hug: Echt heel sneu zeg!
Ik heb geen advies eigenlijk om hiermee om te gaan maar probeer des te meer samen met je man te genieten van jullie zwangerschap.
IDAJJ78 schreef:
30-12-2019 15:36
Dat vorige topic is door veel mensen compleet verkeerd geïnterpreteerd. Mijn man heeft altijd alles gedaan om zijn kids te zien, tot rechtszaken aan toe, maar zij wilden dat niet. Sinds een poos mag het eindelijk en zien we zijn kinderen zeer regelmatig. Mijn familie is gek op m’n man, dus daar zal het niet aan liggen. Verder hebben ze niets als reden gegeven.
Dan vraag je er nogmaals naar.

En dit was wel handig geweest om in je andere topic te zetten....
EsterInside schreef:
30-12-2019 15:34
Moet ik loepen?
JAAA
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien interpreteert je familie de situatie ook verkeerd. Of zij maken zich zorgen om jullie samengestelde gezin. Ik zou het eens vragen. Je hebt een man met wie jij de eerste baby krijgt maar hij moet zijn aandacht verdelen over meerdere gezinnen en kinderen. Misschien is dat een zorg voor je familie.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-12-2019 15:40
37.22% gewijzigd
IDAJJ78 schreef:
30-12-2019 15:36
Sinds een poos mag het eindelijk en zien we zijn kinderen zeer regelmatig.

1x gezien, met Kerst dit jaar...

Ook al zijn ze dol op je man, ik kan wel begrijpen dat het niet zo lekker voelt dat je een kind krijgt met een man die al 2 kinderen bij 2 andere vrouwen heeft.
viva-amber schreef:
30-12-2019 15:39
Misschien interpreteert je familie de situatie ook verkeerd. Of zij maken zich zorgen om jullie samengestelde gezin. Ik zou het eens vragen.
Ja, dit denk ik inderdaad ook na loepen..
het wordt ook hardop uitgesproken dat opa en oma worden van haar baby zo leuk is, maar dat ze het van mijn kindje een stuk minder leuk vinden. Waarom vertellen ze er niet bij.

Zo dan, dat is nog 's een fijne opmerking zeg.
En jij vraagt dan niet wat ze daar precies mee bedoelen?
There is always something happening, and it's usually right now
Someonenew schreef:
30-12-2019 15:40
Ja, dit denk ik inderdaad ook na loepen..

Ik ook. Inclusief moederS schrijft ze in het vorige topic. Je familie is bang dat jij moeder nummer 3 wordt.
Volstrekt logisch dat ze er niet blij mee zijn dat hun dochter het derde kind van een man gaat baren als derde partner op rij.

Als een kerel zijn zaken goed regelt (zorgt voor erkenning en gezag, of beter nog een huwelijk) heeft hij dergelijk gezeik niet met ex partners. Want gezag betekent ook dat moeders de koters niet kan weghouden. Hij kan die schuld dus niet alleen bij z’n exen neerleggen.
Ow, ik snap dit wel. Of dat hardop uitgesproken moet worden... tja.
Eens met Gizmo en Grobbekuiken. Als je moeder zoiets zegt, zeg je toch meteen dat je dat een kwetsende rotopmerking vindt en vraag je wat ze daarmee bedoelt.
Gaat het verder wel goed met je? Ben je mentaal stabiel?
Malinois schreef:
30-12-2019 15:47
Als een kerel zijn zaken goed regelt (zorgt voor erkenning en gezag, of beter nog een huwelijk) heeft hij dergelijk gezeik niet met ex partners. Want gezag betekent ook dat moeders de koters niet kan weghouden. Hij kan die schuld dus niet alleen bij z’n exen neerleggen.
Dat zou je denken en is officieel ook zo, maar in de praktijk kunnen moeders de boel aardig traineren, al heb je als vader 10 keer het gezag.
Eens dat het een verschrikkelijk rotopmerking is.

Anderzijds, zou je vriend op zijn blote knietjes dankbaar moeten zijn dat hij zijn kinderen weer ziet en bezig moeten zijn de band met zijn al bestaande kinderen aan te halen ipv weer een nieuw kind op de wereld zetten.

Ik snap even niet hoe dat werkt in jullie gedachten.
het wordt ook hardop uitgesproken dat opa en oma worden van haar baby zo leuk is, maar dat ze het van mijn kindje een stuk minder leuk vinden

Mag ik het heel vreemd vinden dat dit wordt gezegd zonder ook maar een reden te geven?
En zeker als ze zogenaamd gek op je man zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven