Onzeker over kind door anderen....

12-07-2009 20:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week op de zwemles van mijn zoon vroeg een van de zwemjuffen hoe lang hij al zwemt voor diploma A . In middels bijna twee jaar , (zoon is bijna 7).

Toen gaf ze aan dat hij volgens haar wel luistert maar niet alles in zich opneemt en weinig oogcontact maakt met sommigen , is hij niet licht autistisch vroeg ze mij toen.....

Nu heb ik daar zelf ook weleens aan gedacht maar de orthopedagoog die bij ons op school werkzaam is heeft hem een paar keer geobserveerd en gaf aan dat er niks met hem aan de hand is.

Dus daar heb ik me toen ook bij neergelegd.

Maar goed , zwemjuf begon van alles te vragen ; heeft hij wel vriendjes , wordt hij wel gevraagd voor feestjes want ja kinderen merken het wel als er iets anders aan een kind is etc.

Nu ben ik gewoon gaan twijfelen aan alles mbt mijn kind , terwijl ik daar net van af was.

Het is nu vakantie en 3 van de 5 vriendjes van mijnzoon zijn op vakantie en door het slechte weer zijn we steeds wat in huis geweest waardoor hij niet veel gespeeld heeft deze week . Normaal zit ik daar niet mee , maar door de vragen van de zwemjuf ben ik wat in een negatieve gedachtenspiraal geraakt en begin ik weer op alle kleine (negatieve)dingen te letten die mijn zoon "uithaald".

Hoe kom ik hier weer uit?????
ik vind het niet netjes dat zij met termen gooit en veel vragen stelt, dat hoort ze niet te doen, ik vind het wel goed dat ze haar twijfels uit naar je. Dat is toch alleen maar goed als ze dat doet? zij ziet dagelijks heel veel kinderen en ik vind het logisch dat ze bij dingen die zij afwijkend of vreemd vindt, dat doorgeeft aan de ouders, althans, ik zou het op prijs stellen als zo iemand twijfels heeft en die zou het met mij bespreken. Diagnoses stellen en aandoeningen benoemen is natuurlijk onzin, dat kan zij helemaal niet. En twijfel is genoeg voor verder onderzoek zou ik zelf vinden bij mijn kinderen.
aanvulling: twijfel bij mezelf. Als ik me nergens zorgen over zou maken zou zo'n opmerking van een zwemjuf me niet uit het veld slaan en zou ik die gewoon naast me neer leggen. Als ik zelf twijfels heb en me zorgen maak, dan zou ik verder onderzoek graag willen. Overigens ben ik het met enigme eens hoor, al die labeltjes, sommige kinderen zijn graag op zichzelf, niks mis mee. Je hebt kat uit de boom kijkers en op de voorgrond treders en alles daar tussen in. En elk kind heeft zijn eigen karakter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven