Onzekere toekomst

05-03-2019 12:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,
Ik ben 28 jaar en heb sinds een aantal maanden een serieuze relatie met een man van 36. Het is voor het eerst dat ik ook echt een serieuze relatie heb, het voelt goed en ik vertrouw hem voor 100%. Ik heb hem vorig jaar leren kennen toen hij net gescheiden was. Hij heeft 2 kinderen. Ik ben gek op kindjes En ik werk zelfs in de kinderopvang, dus ik word er elke dag mee geconfronteerd
. Het maakt mij echt niet uit of iemand kinderen heeft ja of nee, maar ik wil al heel mijn leven ook moeder worden. Dit heb ik vanaf het begin al tegen hem gezegd en hij vertelde dat hij er eventueel in de toekomst ook nog voor open zou staan, dus toen ik dat hoorde ben ik met hem gaan daten. Nu 8 maanden verder heb ik het toch nog eens gevraagd aan hem.. sta jij nog open voor kinderen in de toekomst? Toen zei hij dat hij het nog niet weet en dat hij het misschien over een paar jaar wel nog niet weet. Ik wilde graag mijn verhaal hier delen, omdat ik echt niet weet waar ik goed aan doe. Moet ik dit langer de tijd geven, omdat hij eerst misschien na zijn scheiding ook alles op orde moet krijgen of moet ik nu al de knoop doorhakken? Ik hou ontzettend veel van hem en ben gelukkig met hem, maar of ik kan leven met hem met de gedachte dat hij met mij nooit een kind zou willen maakt mij wel ongelukig. Waar doe ik goed aan op dit moment? Ik wil het er nu ook niet te vaak over hebben..
Heb ik eindelijk een serieuze, fijne, geweldige relatie voor het eerst in mijn leven en dat heb ik dit..
Een man van zijn leeftijd en met zijn levenservaring weet precies wat hij wil als het aankomt op (nog meer) kinderen.
Ik zou de knoop al doorhakken. Mijn man had ook al een dochter, maar op 1 van de eerste dates onderwerp kinderen al besproken. Als hij geen kinderen meer had gewild, waren we nu niet meer samen geweest. Inmiddels ben ik hoogzwanger van ons 2e zoontje.

Net als dat ik zeker weet dat ik hierna geen kinderen meer wil en me laat steriliseren. Dus mochten man en ik ooit uit elkaar gaan en een nieuwe partner kinderen willen dan moet hij niet bij mij zijn.
Deze man houdt je aan het lijntje.

Dit heb ik al heel vaak bij vriendinnen (van achter in de dertig) gezien. Man suggereert dat hij open staat voor kinderen. Zet dat ook op zijn datingsprofiel zodat niet een grote groep aan jongere vrouwen hem automatisch afschrijft. Na een jaartje daten vraagt de vrouw nog eens voorzichtig wat nou ook alweer zijn standpunt is. En dan moet hij er alsnog een jaartje of tien over nadenken. Op zijn gemakkie.
Nou, het siert hem dat hij juist suggereert dat hij wellicht niet meer open zal staan voor kinderen. In die zin houdt hij je niet echt aan het lijntje.

Het is overigens nog de vraag of het hem om de kinderen gaat of om de partner..
Ik zou persoonlijk niet aan kinderen beginnen met iemand die ik daartoe eerst moet overhalen....
The time is now
Als jij het echt goed voor hebt met zijn kinderen dan begin je geen tweede leg met hem maar zoek je iemand die nog geen kinderen heeft maar er wel wil.
kadanz schreef:
05-03-2019 13:32
Nou, het siert hem dat hij juist suggereert dat hij wellicht niet meer open zal staan voor kinderen. In die zin houdt hij je niet echt aan het lijntje.
Dat zegt hij pas nu de buit binnen is en de relatie een feit.

In de dating fase zei hij nog wat anders. Hij heeft to onder valse voorwendselen een relatie ingelokt.

In de hoop dat ze het niet gaat uitmaken als ze eenmaal aan hem gehecht is. En het werkt nog ook.

To een man van 36 met 2 kinderen weet echt wel of hij nog meer kinderen wil of niet. Dat over een aantal jaar daar moet je niet intrappen. Bovendien wordt hij dan ook een best oude papa.

To je diet er verstandiger aan om de relatie te verbreken. Ik zou dan ook iemand van je eigen leeftijd gaan zoeken die nog geen kinderen heeft.

Veeleumdr om dat samen voor het eerst mee te maken
sugarmiss schreef:
05-03-2019 17:07
Dat zegt hij pas nu de buit binnen is en de relatie een feit.

In de dating fase zei hij nog wat anders. Hij heeft to onder valse voorwendselen een relatie ingelokt.

In de hoop dat ze het niet gaat uitmaken als ze eenmaal aan hem gehecht is. En het werkt nog ook.

To een man van 36 met 2 kinderen weet echt wel of hij nog meer kinderen wil of niet. Dat over een aantal jaar daar moet je niet intrappen. Bovendien wordt hij dan ook een best oude papa.

To je diet er verstandiger aan om de relatie te verbreken. Ik zou dan ook iemand van je eigen leeftijd gaan zoeken die nog geen kinderen heeft.

Veeleumdr om dat samen voor het eerst mee te maken
Bedankt voor je reactie, we zijn inmiddels een paar maanden verder en we hebben er afgelopen weekend een punt achter gezet. Hij is er achter gekomen dat hij geen kids meer wilt en ik kan mijn kinderwens droom niet opgeven. Toen we net een relatie kregen woonde zijn ex nog bij hem. Dit ivm ze net besloten hadden om te gaan scheiden. Toen zij nog daar woonde had hij het nog niet zwaar. Pas sinds een paar maanden is ze de deur uit en merkte ik al aan hem dat hij het heel zwaar kreeg. Ze hebben co-ouderschap. Hierdoor snap ik wel zijn beslissing, alleen doet het mij natuurlijk wel erg pijn. Hij wilt ook voor zijn kinderen het beste en wilt dat zij zich nog meer aan mij gingen hechten terwijl we allebei wisten dat er geen toekomst meer voor ons was. We hebben ook besloten geen contact meer te hebben zodat we het allebei een plekje kunnen geven en door kunnen gaan. Ik heb het momenteel erg moeilijk. De persoon die er altijd voor me was kan er nu niet voor me zijn 😞 ik kon ook helaas geen afscheid meer nemen van zijn kids. Ik mis hem al zo erg, maar ik weet dat ik erover heen moet komen ivm de toekomst
Hij wilde voorkomen dat zijn kids zich nog meer aan mij gingen hechten*
boerinnetje-van-buuten schreef:
05-03-2019 13:27
Deze man houdt je aan het lijntje.

Dit heb ik al heel vaak bij vriendinnen (van achter in de dertig) gezien. Man suggereert dat hij open staat voor kinderen. Zet dat ook op zijn datingsprofiel zodat niet een grote groep aan jongere vrouwen hem automatisch afschrijft. Na een jaartje daten vraagt de vrouw nog eens voorzichtig wat nou ook alweer zijn standpunt is. En dan moet hij er alsnog een jaartje of tien over nadenken. Op zijn gemakkie.
Ik had het sowieso niet zolang door kunnen laten gaan, omdat ik ook aan samenwonen zat te denken. Daarvoor moet je wel op één lijn zitten als je zo'n beslissing neemt. Hij is erachter dat hij geen kids meer wilt. Merkte al dat sinds zijn ex de deur uit is het heel zwaar heeft. Hij heeft co-ouderschap. Ik snap dat hij van gedachten is veranderd. Een kind neem je niet voor een ander. Je moet het zelf ook willen. Besloten om er een punt achter te zetten en elkaar met rust te laten (het is heel moeilijk) we hadden echt een geweldige relatie. Alleen wetende dat er geen toekomst in zit, zo konden we niet verder gaan.. geen idee hoe ik dit een plekje kan gaan geven 😔 hij was voor mij perfect
Heel knap TO, het is niet makkelijk om elkaar te laten gaan als je wel heel veel om elkaar geeft, maar echt goed dat je voor jezelf hebt gekozen
Je hebt een maand of 4 iets gehad... ik snap dat het heel verdrietig is maar kan je het helemaal niet een beetje relativeren?
De man zat en zit in een hele heftige periode van zijn leven, je kent hem niet eens in een ‘normale’ setting.
Wauw. Doe je er 2,5 maand over om te reageren op je eigen topic??
SjaanRoeispaan schreef:
25-05-2019 22:45
Wauw. Doe je er 2,5 maand over om te reageren op je eigen topic??
Ze komt gewoon een update geven, prima toch?

TO: goed dat je het hebt uitgemaakt. Er komt heus nog wel iemand anders van wie je ook veel houdt en die wel graag een gezin wil stichten met jou. Logisch dat je nu verdrietig bent. Geef het de tijd :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven