Op autovakantie met kindje van 18 maanden

28-04-2009 10:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag.....,

Wij gaan in juni op vakantie naar Frankrijk en Italie.

Nu willen wij in 1 dag gaan rijden naar Italie, waardoor we wel op dinsdagavond rond 9 uur willen gaan rijden, want normaliter slaapt de kleine meid dan.

Maar voor de uren dat ze wakker is, wil ik graag van jullie evt weten hoe jullie jullie zoon/dochter entertainen. Al reacties zijn van harte welkom.

Wij gaan ook voor de eerste keer kamperen in een bungolow tent. Nog tips wat we eventueel mee moeten nemen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties...

Dank je wel alvast

X Neekee
Wij doen het in 2 dagen naar Frankrijk, met 1 overnachting en voor de uren dat hij wakker is een DVD spelertje aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wij hadden kleine kado'tjes voor de kinderen. Kleine boekjes enzo van de zeeman en Action enzo. En begonnen niet te vroeg met die te geven. Ben er ook naast gaan zitten om voor te lezen, plaatjes aan wijzen, met voor hun nieuwe biebboeken. En af en toe even flink rennen met de bal als we de auto uit gingen. Al was mijn dochter daar minder van gecharmeerd die wilde liever rijden en zitten. Maar gaat vast goed hoor. De kinderen vonden het al spannend om met de auto op vakantie te gaan. Hadden het wel door dat het niet een gewone autorit was naar oma.
Bij ons ging het heel probleemloos. Wij reden overdag en hadden wel een aantal disney verhalen op cd staan die ze graag heeft geluisterd, verder kleine kadootjes (net als Maxem). Ze sliep ook heel veel, veel meer dan normaal. Wij hebben wel overnacht, zodat ze tussendoor ook lekker haar energie kwijt kon.

Met wintersport zijn we tussendoor gestopt bij Mc, zodat ze lekker daar kon spelen (buiten was te koud!) en in de zomervakantie op een speelveld met een bal en/of bellenblaas gespeeld. Lekker even uitrazen. Ging prima!

Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Goede tips allemaal.

(al denk ik dat een dvd speler bij ons niet gaat werken... hij houdt niet zo van tv kijken.)

Wij vertrekken morgen al naar Italië... :-).. met de auto.

Vertrekken ook eind van de middag na het (vervroegde) eten en overnachten vlak bij Zwitserland (komen we wel pas 12 uur 's nachts aan) en vertrekken de volgende morgen weer op tijd om verder te rijden. Verwacht dus dat hij op de heenweg veel zal slapen.

Terugweg rijden we wel in één keer en dan is dat uitrazen op een grasveld een hele goede! Dat zal hij wel erg leuk vinden!
Wij zijn met ons ukkie naar Oostenrijk (karinthie) gereden, toen ze 1 1/2 jaar was. Ook 's avonds weg gereden, dus de eerste helft sliep ze. We hadden de reis in twee stukken willen doen, dus een overnachting, maar het ging zo goed dat we toch doorgereden zijn. We hadden geen dvd-speler toen. Ze heeft zich vermaakt met boekjes, liedjes zingen (cd bassie en adriaan), doosjes rozijnen (doen ze heeeel lang mee). Een extra broodje tussendoor, anti-lekbeker en sultanakoekjes zijn ook zeer handig voor onderweg.

En natuurlijk op tijd een keer stoppen en de benen strekken (deden wij om de drie uur ongeveer) en de kleine even laten spelen, rennen, razen, uitwaaien.

Hoop dat je er wat aan hebt, fijne vakantie trouwens.

Neem aan dat je een campingbedje wel al bij je hebt, deze is namelijk overdag ook ideaal als box te gebruiken.
Wij hebben dat ook een keer gedaan. 's nachts rond 2 uur vertrekken want dan zou er wel geslapen worden door onze zoon van toen 1,5 jaar. We kwamen de volgende ochtend om 11 uur aan en al die tijd heeft hij een half uur geslapen!!!!

Hij is verder niet vervelend geweest, niet voor ons en ook niet voor zichzelf. we hadden eigenlijk niets bij ons voor hem onderweg, behalve een klein speeltje.

Dit jaar gaan we in september en weer lang rijden maar dan toch niet zo vroeg weg want onze kids (zoon dan 3,5 en dochter 1,5) slapen gewoon niet in de auto. Bijna nooit tenminste. We overnachten dus wel en blijven meteen een paar dagen op dezelfde plek zodat iedereen zijn energie kwijt kan. Op de terugweg hetzelfde, zo hebben we meteen 3 plekjes waar we heen gaan.
Wij gaan deze zomer weer kamperen in Frankrijk, net als vorig jaar. Toen was dochter 8 maanden, nu 18 maanden.

Wij gaan overdag rijden, dochter houdt niet zo van in de auto slapen, dus dat risico wil ik niet nemen. Daarbij kunnen we dan zelf ook lekker slapen als we aankomen en zij op bed ligt. Wij nemen altijd veel te eten mee, dochter is niet zo'n grote eter, maar in de auto wel . Verder boekjes en speelgoed en regelmatig stoppen (om de 2/3 uur, mijn vriend rijdt meestal 3 uur achter elkaar en ik 2). Wij hebben inmiddels ook een dvd speler voor in de auto, maar tijdens een autorit van 4 uur laatst maar een half uur gebruikt en eigenlijk niet echt 'nodig' gehad, ze vermaakte zich nog prima. Maar wel fijn om achter de hand te hebben, ook voor in de tent.

Wat betreft kamperen, wij gaan met onze eigen tent en wij nemen gewoon wat speelgoed mee en hebben dus een dvd spelertje voor als het echt slecht weer is of als we even rust willen . Het bedje gebruiken wij niet als box, ten eerste wil dochter dat absoluut niet en daarbij willen wij graag dat ze haar bed als slaapplek zit en niet als speelplek, ze slaapt al niet zo denderend overdag in haar campingbed (gaat snel keten).

Wij gaan dus naar Frankrijk, eerst naar mijn schoonouders op 8 uur rijden. Die reis vind ik al lang genoeg eigenlijk dus ik zou Italie in 2 dagen doen, persoonlijk. Wij blijven altijd een paar dagen bij mijn schoonouders en gaan dan naar de camping (zo'n 4/5 uur rijden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven