Op welk niveau geven ze les in een combiklas (middelbare)

29-11-2018 16:51 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begrepen dat wanneer een kind in een havo/vwo brugklas terecht komt het niet vaststaat dat hij/zij les krijgt op het hoogste niveau, de ene school kiest voor les geven op havo niveau en de ander voor les geven op vwo niveau.

Hoe is dit bij jullie kinderen op school? Is het niet beter om les te krijgen op het hoogste niveau? Is het in dat geval dan zo dat je bij allemaal voldoendes door mag naar 2vwo of moet je dan gemiddeld alsnog een 7 staan voor alle vakken? Wat zijn de criteria om over te gaan naar het hogere niveau bij jullie kinderen op school?
dannas schreef:
29-11-2018 22:30
Hier moet dochter voor engels, nederlands en wiskunde een 7.5 per vak staan. Over alle kernvakken een 8.0 gemiddeld. Echt bizar hoog. Ben heel benieuwd of ze het gaat halen. Is een havo/vwo brugklas en ik vermoed dus op havo niveau les, gezien de hoge eis van een 8 gemiddeld over alle vakken behalve gym, muziek en dat soort vakken.
Of ze hebben geen zin dat kinderen nu wel een 7 halen, doorgaan naar VWO, volgend jaar nauwelijks iets doen vanwege minder zware eisen en dan alsnog in 3HAVO belanden.

In VWO moeten een heel deel kinderen gewoon stevig werken voor hun punten en daar kunnen ze dus beter nu aan wennen.
De enkeling die niet / nauwelijks moet werken voor zijn punten is meestal al automatisch ineens naar 't gymnasium gegaan ipv naar een combi-klas.

Het niveau en de moeilijkheid gaat de komende 5 à 6 jaar alleen maar omhoog.
Als ze nu dus al moeite zouden hebben om die 7 of 8 te halen en ze willen toch naar VWO vanuit de combi ... worden het nog zware jaren.

Een 8 gemiddeld vind ik ook aan de hoge kant, maar als school er bijvoorbeeld in 't verleden teveel zag wegglijden de jaren daarna kan ik ze wel snappen.

Ik zou er in 2 VWO ook liever een klas van 20 gemotiveerde leerlingen bijeen krijgen waarbij er in 6 VWO met 16 wordt geëindigd.
Dan 30 leerlingen in 2 VWO waar er in 6 VWO ook maar 16 eindigen. Omdat de halve klas tijdens de volgende jaren afvalt.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
29-11-2018 22:19
Ja....... Havo/Atheneum combi moest 7,5 halen, en Atheneum+ kon doorhuppelen met 5,6jes.
Dat is toch een appelen/peren vergelijking?!
In een H/V klas worden de cijfers op een andere manier bepaald dan in een VWO klas.
Alle reacties Link kopieren
Zoon zit in combiklas vmbo-tl/havo. Er wordt les gegeven op tl niveau. Om naar 2 Havo te gaan moet je gemiddeld 7,5 staan.
In deze klas zitten kinderen met een tl of tl/havo advies. De kinderen met havoadvies worden in de brugklas havo/vwo geplaast.
Alle reacties Link kopieren
Zion zat vorig jaar in de havo/vwo brugklas, en nu op havo 2, stof is hetzelfde alleen ligt het tempo nu lager op de havo .
Wat hun in havo vwo brugklas in 1 week moesten leren deden vriendjes in havo brugklas 2 weken over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven