Oppep-topic voor makkelijke 2e bevalling
dinsdag 16 maart 2010 om 12:31
Ik zou elk moment kunnen gaan bevallen van mijn tweede kindje. De eerste bevalling verliep volgens mij aardig gemiddeld.
Ik ben nu alleen behoorlijk de kriebels te krijgen over bevaling no. 2. Het vertrouwen in mezelf is lang zo groot als de eerste keer. Bovendien zie ik op tegen de pijn.
Ik weet dat er tweede bevallingen die niet zo soepel verliepen als de eerste. Laat die maar achterwege. Wie kan me geruststellen met verhalen van makkelijke 2e bevalling. Misschien ben ik wel zo naïef om vol vertrouwen aan de weeën te beginnen.
Ik ben nu alleen behoorlijk de kriebels te krijgen over bevaling no. 2. Het vertrouwen in mezelf is lang zo groot als de eerste keer. Bovendien zie ik op tegen de pijn.
Ik weet dat er tweede bevallingen die niet zo soepel verliepen als de eerste. Laat die maar achterwege. Wie kan me geruststellen met verhalen van makkelijke 2e bevalling. Misschien ben ik wel zo naïef om vol vertrouwen aan de weeën te beginnen.
dinsdag 16 maart 2010 om 12:44
Ik beval sowieso heel makkelijk, maar over mijn 2e heb ik maar een half uurtje gedaan! Daarvoor alleen maar harde buiken gehad.
Al mag ik over de 1e niet klagen, die bevalling duurde alles bij elkaar nog geen 4 uur!
Gewoon over je heen laten komen, niet de pijn gaan tegenwerken, want dan duurt het alleen maar langer! Ik heb veel aan yoga ademhaling gehad (via de buik dus - nu doe ik dat altijd eigenlijk) maar dat hielp echt goed. Zoveel mogelijk proberen te ontspannen.
Al mag ik over de 1e niet klagen, die bevalling duurde alles bij elkaar nog geen 4 uur!
Gewoon over je heen laten komen, niet de pijn gaan tegenwerken, want dan duurt het alleen maar langer! Ik heb veel aan yoga ademhaling gehad (via de buik dus - nu doe ik dat altijd eigenlijk) maar dat hielp echt goed. Zoveel mogelijk proberen te ontspannen.
dinsdag 16 maart 2010 om 12:48
Eerste ca. 10 uur, waarvan 1,5 uur persweeën tegenhouden omdat in de verloskamer naast me ook iemand lag te bevallen......
Tweede lekker thuis, 3 uur weeënstorm en 1 perswee.
Ik ging die bevalling relaxed in, wilde alleen maar dat het kindje eruit kwam. Heb dus alles gedaan om de weeën te bevorderen. Ik ben rond gaan lopen, onder de douche gaan staan, etc. En maar denken aan het kindje dat gaat komen. Dat heeft echt geholpen! En het geeft je het gevoel dat je wat kunt doen.
(het vervolg wil je niet weten, daar heb ik het dan niet over )
Ik wens je een goede bevalling en een mooi kindje.
Tweede lekker thuis, 3 uur weeënstorm en 1 perswee.
Ik ging die bevalling relaxed in, wilde alleen maar dat het kindje eruit kwam. Heb dus alles gedaan om de weeën te bevorderen. Ik ben rond gaan lopen, onder de douche gaan staan, etc. En maar denken aan het kindje dat gaat komen. Dat heeft echt geholpen! En het geeft je het gevoel dat je wat kunt doen.
(het vervolg wil je niet weten, daar heb ik het dan niet over )
Ik wens je een goede bevalling en een mooi kindje.
dinsdag 16 maart 2010 om 12:52
De tweede keer heb ik 12 minuten geperst, geen scheurtjes gehad(eerste ook niet trouwens) en ben ik nadat mijn kindje was aangekleed en voor het eerst in haar bedje lag zelf koffie gaan zetten voor alle aanwezigen en ben lekker in de tuin gaan zitten. (viel nog mee hoor, bij de eerste vond ik dat ik wel even patat kon gaan halen toen we uit het ziekenhuis thuiskwamen, want daar had ik trek in)
dinsdag 16 maart 2010 om 12:55
1e bevalling, 20 uur weeën, infuus in het zh met ruggeprik en uiteindelijk toch keizersnee ivm groot kind van 4515 gram (daalde niet in)
2e bevalling, ongeveer 12 uur weeën, geen infuus, wel ruggeprik, ondanks groot kind (4570 gram) toch vaginale bevalling en is me 100% meegevallen. Ik heb wel meer dan een uur geperst, maar ik wilde koste wat kost een keizersnee vermijden en dat is me gelukt (wel ingescheurd en ingeknipt, maar dat kon me niks schelen haha)
2e bevalling, ongeveer 12 uur weeën, geen infuus, wel ruggeprik, ondanks groot kind (4570 gram) toch vaginale bevalling en is me 100% meegevallen. Ik heb wel meer dan een uur geperst, maar ik wilde koste wat kost een keizersnee vermijden en dat is me gelukt (wel ingescheurd en ingeknipt, maar dat kon me niks schelen haha)
dinsdag 16 maart 2010 om 13:03
1e bevalling: start 5u met gebroken vliezen. Om 10u algehele ontsluiting, begin persen. Na een half uur nog geen enkele vooruitgang dus besluit om naar het zh te gaan, want geen goede persweeën. Om 13u wordt zoon geboren met de vacuumpomp. Achteraf nog veel last van het infuus in mijn pols (peesontsteking, komt daarna in 2 jaar tijd nog een aantal maal terug), hechtingen (flinke knip voor de pomp en au! au! au! veel te strak gehecht) en nog maandenlang last van blaas (katheter)...
2e bevalling: start 4u 's morgens met flinke weeën. Bij voorbaat al voor een zh-bevalling gekozen vanwege 1e ervaring. Weeën zijn enorm sterk en pijnlijk maar om 7.30 heb ik algehele ontsluiting en dit maal heb ik wél goede persweeën en om 7.55 is dochter geboren! Wel een kleine knip maar dit maal bijna geen last. Wat een makkie (maar wel pijnlijk!!)...
2e bevalling: start 4u 's morgens met flinke weeën. Bij voorbaat al voor een zh-bevalling gekozen vanwege 1e ervaring. Weeën zijn enorm sterk en pijnlijk maar om 7.30 heb ik algehele ontsluiting en dit maal heb ik wél goede persweeën en om 7.55 is dochter geboren! Wel een kleine knip maar dit maal bijna geen last. Wat een makkie (maar wel pijnlijk!!)...
tinus1977 wijzigde dit bericht op 16-03-2010 13:05
Reden: nog wat ellende toegevoegd
Reden: nog wat ellende toegevoegd
% gewijzigd
dinsdag 16 maart 2010 om 13:09
De koeien stonden tot hun buik in de nevel. De zon was net opgekomen en we reden naar het ziekenhuis, niet wetend of ik nu weeen had of dat de baby zich gedraaid had.
Het was half zes en een prachtige Zondagmorgen.
Om vijf over acht, lag mijn beeldschone dochter op mijn buik.
2e dus he, maar daar gaat dit topic ook over.
Het was half zes en een prachtige Zondagmorgen.
Om vijf over acht, lag mijn beeldschone dochter op mijn buik.
2e dus he, maar daar gaat dit topic ook over.
dinsdag 16 maart 2010 om 13:27
2e bevalling was binnen een vloek en een zucht gebeurt. wel veel voorwerk in de 2 weken ervoor...iets minder maar achteraf niet voor niets.
de nacht na de uitgerekende datum precies om middernacht toch een hevige kramp. vk was er op 01.10 en om 01.55 is 2e dochter geboren zonder noemenswaardige pijn.....piece of koekje....
de nacht na de uitgerekende datum precies om middernacht toch een hevige kramp. vk was er op 01.10 en om 01.55 is 2e dochter geboren zonder noemenswaardige pijn.....piece of koekje....
dinsdag 16 maart 2010 om 17:00
Eerste bevalling 3 uur en 1 kwartier, waarvan drie kwartier persen, thuis op mijn eigen bed. Viel me toen al ontzettend mee.
De tweede liet even op zich wachten want hij kwam 9 dagen later dan verwacht, maar opnieuw viel de bevalling erg mee. ongeveer 2,5 uur, met 1 enorme perswee. En weer thuis. Vooral het laatste stuk ging ontzettend snel, van 4 cm tot baby in minder dan een kwartier.
De tweede liet even op zich wachten want hij kwam 9 dagen later dan verwacht, maar opnieuw viel de bevalling erg mee. ongeveer 2,5 uur, met 1 enorme perswee. En weer thuis. Vooral het laatste stuk ging ontzettend snel, van 4 cm tot baby in minder dan een kwartier.
..
woensdag 17 maart 2010 om 21:13
Mijn tweede bevalling was echt super! Eerste overtijd gelopen en uiteindelijk vacuum etc, dus ik was best bang voor de tweede bevalling. Wilde de vk niet bellen, want het deed nog helemaal niet veel pijn, maar bleek al 5cm te hebben. Naar het ziekenhuis, en ik mocht in bad. Toen moest ik eruit omdat de vk wilde kijken hoe ver ik was: 10 cm. 7 minuten later had ik nr 2 op mijn buik. Echt, amper pijn gehad.