ouderschapsplan bij co ouderschap 50/50 regeling

05-01-2020 00:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er met spoed een voorbeeld ouderschapslan bij een co ouderschap regeling 50/50 ?

Situatie is als volgt: vechtscheiding 2 kinderen 3,4 jaar 3e op komst van de zelfde vader.
na de vier gesprek hebben we nog geen ouderschapsplan kunnen maken en onder tekenen.

Wie kan mij met spoed helpen ?
Waarom denk je dat het de vijfde keer wel lukt?

Hup naar een mediator of beide een advocaat.
Is bij 50 50 co ouderschap goede communicatie tussen ouders geen randvoorwaarde? Stop met vechten en ga in gesprek bijv mbv mediator
Hoe denk je met een baby een co ouderschap te kunnen voeren?
snoepzak schreef:
05-01-2020 09:08
Is bij 50 50 co ouderschap goede communicatie tussen ouders geen randvoorwaarde? Stop met vechten en ga in gesprek bijv mbv mediator

Dit!!!!! (Met veel uitroeptekens)
En je denkt dat een ouderschapsplan gekregen via een forum je ex wel zal accepteren en tekenen?

Wanneer de communicatie nu zo slecht is dan kan het nog gezellig worden.

Wil je het goed regelen, investeer dan in een goede mediator waar je beide achter staan en toon beide de wil op co-ouderschap te laten slagen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Besef dat co ouderschap erg lastig is als je bezig met een vecht scheiding. Het wordt na het ondertekenen niet beter want er is wel getekend maar je hoeft je er niet aan te houden. Dus welke verwachtingen heb je als je mijn ouderschapsplan ziet? Ik heb overigens een omgangsregeling van 60/40, net geen co ouderschap. Ik vond samen de financiële verantwoordelijkheid ook geen goed plan dus ik krijg alimentatie en hoef nergens verantwoording over af te leggen. Ik had het graag anders gezien maar ex heeft zelf de keuze gemaakt om het zo te willen.

Laat mij raden, jouw ex wil co ouderschap omdat hij geen alimentatie wil betalen?
Ik doe mijn best
hamerhaai schreef:
05-01-2020 09:20
En je denkt dat een ouderschapsplan gekregen via een forum je ex wel zal accepteren en tekenen?

Wanneer de communicatie nu zo slecht is dan kan het nog gezellig worden.

Wil je het goed regelen, investeer dan in een goede mediator waar je beide achter staan en toon beide de wil op co-ouderschap te laten slagen.
Dit.

Hoe kan een forum nou iets zeggen over hoe jullie onderling zaken als verblijfplaats, zorg, financiële afspraken en communicatie omtrent jullie kinderen regelen?
snoepzak schreef:
05-01-2020 09:08
Niet voor de rechter die ik had helaas. Ex wilde het ook alleen maar zodat hij geen kinderalimentatie hoeft te betalen, en hij is van mening dat communicatie niet nodig is. De helft betalen van verblijfsoverstijgende kosten, na overleg en akkoord, doet ie ook niet.
Een ouderschapsplan zegt feitelijk ook niets ben ik inmiddels wel achter.

Maar welke afspraken wil je maken in een ouderschapsplan? Dan kunnen wij wel met je meedenken hoe je die afspraken kunt maken. Of advies geven waar je nog meer aan moet denken. Ik geef mijn ouderschapsplan niet zo maar af want er staan ook persoonlijke zaken in.

En even ter geruststelling, bij mij hebben we ook 6 gesprekken gehad voordat er getekend kon worden. Mijn ex traineerde het hele traject door steeds aanpassingen te willen. Maar toen zijn hypotheekverstrekker hem geen hypotheek wilde geven omdat ouderschapsplan onderdeel van scheidingsconvenant was werd het gesprek beter. Ik wilde nl convenant niet tekenen als ouderschapsplan niet akkoord en getekend was. Dus toen het hem zelf begon te raken kon hij wel meewerken.
Ik doe mijn best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven