Overgaan van Omneo naar Pepti

12-06-2009 08:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit weekend zullen we gaan starten met de Pepti voeding voor ons zoontje van bijna 3 mnd ivm mogelijke koemelkallergie. Hij krijgt nu nog de Omneo voeding. Wie weet of ik hier zo mee kan starten of dat dit eerst nog gemengd moet worden (de poeders) ivm de overgang? Ben het gister vergeten te vragen aan de kinderarts.
Ik zou even bellen met Nutricia, die weten alles over die voeding en over het overstappen.
Je kan het eerst mixen en dan steeds minder Omneo en steeds meer pepti doen. Maar omdat Pepti voor hem makkelijke te verwerken is, kan je volgens mij ook gewoon in 1x overgaan.
Ik ben gewoon gestart in 1 keer, toen.

En vanaf dag 2 een totaal ander kind, welek nog wel moest afleren om te huilen, want hij was er behoorlijk aan gewend om te huilen, en dan meteen opgepakt te worden.

Maar goed, hij was toen al 5 maanden, ruim....

Succes hoor!!
Ik ben ook in 1 keer overgestapt. Gaf geen problemen, in tegendeel, ik had binnen 24 uur een veel vrolijker kind. Ik zou dus niet gaan mengen, maar meteen overstappen. Mocht het inderdaad een KMA zijn, dan is het alleen maar zielig om nog langer Omneo te geven.
wij zijn ook in eens overgestapt zonder problemen, `t spul smaakt erg vies en ruikt naar kaas, maar voor jou waarschijnlijk erger dan voor de kleine, wij gaan nu weer over op de gewone voeding om te testen of het idd een kma is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven