ovulatietesten

23-12-2008 13:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben in februari gestopt met voorbehoedsmiddelen (implanon), maar helaas nog niet zwanger. Deze maand ben ik begonnen met ovulatietesten (matcare), en ik zit inmiddels op dag 17, maar nog niks... ja wel op dag 14 een heel licht streepje, maar volgens de bijsluiter is een licht streepje niet voldoende. Oh ja, cyclus is 28/29 dagen.

Iemand ervaring? Ik begin me nu toch eigenlijk wel lichtelijk zorgen te maken, wat nou als ik uberhaupt niet ovuleer? Ben overigens van plan om in februari (dan een jaar bezig) naar de huisarts te gaan.

Alvast bedankt!
Ik gebruikte voorheen (en nu weer voor nr. 2) ook altijd de testen van Matcare en was/ben er erg tevreden over. Misschien test je op het verkeerde moment van de dag?

Het schijnt niks uit te maken, maar ik test zelf eigenlijk altijd met ochtendurine.

Succes met zwanger raken!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ik gebruik de staafjes van de Persona, twee streepjes = ovuleren. Werkte bij mij goed en duidelijk.
Ik heb diverse merken ovulatietesten gedaan, maar nooit is er 1 echt positief geweest. ik ben nu 32 weken zwanger van nr2, dus ik ovuleerde wel

Wat ik wil zeggen is, dat ze niet voor iedereen werken. Gewoon temperaturen werkte bij mij wel. Je weet dan weliswaar pas achteraf dat je eisprong is geweest, maar na een maand of 3 weet je redelijk zeker je eisprong te plaatsen in de maand.

Het hoeft helemaal niet dat je eisprong na 2 weken is, dus het is wel fijn als je een methode hebt om te weten wanneer hij is.

Succes!
ik gebruikte de ovulatietesten van clearblue, echt ideaal, je krijgt gewoon een sip of blij gezichtje te zien en bij mij deed ie het meteen op de tiende dag en een maand later was ik zwanger.
Ik gebruik nu sinds 2 maanden kruidvat ovutesten.

Bevallen mij erg goed, je krijgt echt een hele dikke 2e streep als je de eisprong nadert.

En ze kosten niet zo veel, 10 euro voor 5 stuks.

En wat ik doe is de test s'middags, want je mag ze niet met ochtendurine doen. En het beter 2 uur voor de test niet te drinken en te plassen. Zodat je urnie ook goed sterk geconcentreerd is.

Er zijn meerdere topics al geopend maar dan moet je even verder naar onder zoeken. Ik heb daar ook wel eens geschreven.

Succes ,ik hoop over 2 weken meer te weten.
quote:Fyrin schreef op 23 december 2008 @ 13:47:

Ik gebruik de staafjes van de Persona, twee streepjes = ovuleren. Werkte bij mij goed en duidelijk.

Ik ook en is tevens een goede zwangerschaps test, 2 streepjes is namelijk ook zwanger. En zo zag ik én mijn ovulatie én mijn zwangerschap terug in persona staafjes en nog goedkoop ook.

Succes!
Ik had ook de persona maar op dag 12 was er bijna geen streep meer te zien. En heb nu de persona niet meer gebruikt.

Ik had overigens wel omdat ik 16 staafjes moest gebruiken om te starten, bij test 15 wel 2 streepjes toen was ik zwanger.

Dus die metode werkte dus wel, alleen het andere niet. Helaas na 10 weken niet goed afgelopen.

Kon ook geen eisprong meten op het computertje en dus niet op de staafjes.

Vond het dus echt niets.
Ik heb een half jaar lang sensitest gebruikt (de dipsticks) en iedere maand heb ik mijn eisprong gevonden. Ze zijn goed en goedkoop (1 euro p.s.) , vind ik.

Maar ik heb hier op het forum ook wel eens gelezen dat ze voor sommigen niet goed werken.

Ik testte meestal vanaf dag 9 en kwam dan vanzelf mijn eisprong tegen (meestal dag 11 of 12). Mijn cyclus was eigenlijk altijd 26 of 27 dagen.

Deze maand ben ik zwanger geworden, dus ze hebben het toch goed gedaan!
Dank jullie wel allemaal! Ik blijf het nog maar gewoon even proberen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven