Papa's kindje

22-04-2009 10:41 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Waarschijnlijk maak ik me druk om niks maar ik wil het toch even kwijt.

Mijn zoon is 14 maanden en de laatste weken trekt hij heel erg naar zijn papa. Ik werk 3 dagen achter elkaar en als ik s'avonds thuis kom ziet hij me niet staan! (Bij wijze van spreken)

Als hij verdrietig is, of s'nachts wakker word wil hij wel bij mij liggen. Als ik met hem ben is er ook niks aan de hand, maar zodra zijn papa thuis is strekt hij meteen zijn armpjes uit.

Doe ik iets niet goed? Is dit een fase???
quote:troeleke schreef op 22 april 2009 @ 10:46:

Inderdaad vervelend voor mij. Op de dagen dat ik thuis ben probeer ik ook leuke dingen met hem te doen, maar het huishouden moet ook gebeuren...

Hij kan bij mij ook heel goed alleen spelen en bij zijn vader wat minder...die is er ook continue mee bezig.

Hij is 3 ochtenden thuis dus ja!!!!tsja, dat heb je met die papa-dagen he, papa constant met zoon bezig, moeder moet t huishouden tussendoor doen,Wel t voordeel voor mama dat zoonlief zichzelf kan vermaken als ze ergens anders mee bezig is, en dus op den duur wat meer tijd voor zichzelf overhoudt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het kan een fase zijn, maar het kan ook iets blijvends zijn.

Mijn dochter van 11 is een moederskindje, vrij extreem.
Mijn dochter van bijna 20 mnd riep de hale dagen om haar papa, maar als hij thuis kwam, wilde ze maar weinig van hem weten. Dat vond ik heel vervelend voor hem, zag dat hij het naar vond. Maar nu is het zo dat ze heel enthousiast gaat zwaaien als hij voor t raam langs loopt, gilt van blijdschap, naar de deur toe rent en vervolgens heel hard weer terug omdat ze denkt dat ze pakkertje speelt met papa. Ze heeft veel lol met hem. Als ze 's nachts wakker wordt dan roept ze haar vader (fijn he, voor mij!). Maar als er iets is, dan wil ze mama.. Het komt dus waarschijnlijk wel goed, misschien moet je er een spelletje van maken zoals mijn man doet?
Mijn dochter van bijna 20 mnd riep de hale dagen om haar papa

Lees: hele

Ik herken het. Zoon is hier 13 maanden en ook helemaal idolaat van papa. Zelf denk ik dat het komt, omdat ie mij de hele dag ziet. Op zo'n dag kan ik hem natuurlijk niet continu exclusieve aandacht geven, maar als papa thuiskomt, krijgt hij dat van hem wel.

Persoonlijk vind ik het niet erg. Ik kan er heel erg van genieten om te zien hoe hij glundert als man binnen komt. Heerlijk om te zien hoe gek ze op elkaar zijn.
The time is now
Ja precies, mijn zoontje kan alleen maar Papa roepen. En als hij verdrietig is mama!!!! Het zal ook wel overgaan maar het nu is het gewoon ff niet leuk.

Ik word daar onzeker van!!! En dat ben ik toch al zo snel!
joh, als hij verdrietig is en dan om jou roept, dan heb je toch bevestiging genoeg?
Ik vind het ook heerlijk om te zien dat hij geniet van het stoeien met zijn papa. Maar soms komt er toch een vleugje jaloezie naar boven!!!

***schaam schaam***
Dan kan er dus niemand zo lekker troosten als mama....niet slecht! (anders knijp je hem af en toe een keertje... )

Mijn dochter wil helemaal niets met papa, hij mag nog net aanmoedigen bij het sportveld. Maar geen kussen, geen knuffels... niet leuk. Maar dwingen werkt al helemaal niet.
Misschicken: Vervelend voor je man. Maar idd dwingen heeft ook geen zin.

Soms zeg ik tegen mijn zoontje: mama lief??? En dan krijg ik een knuffel. Dat vind ik dan zo heerlijk.

's Avonds krijgt hij nog een flesje warme melk en dan komt hij zo lekker tegen me aan liggen, heerlijk
quote:fleurtje schreef op 22 april 2009 @ 10:47:

Lijkt me heeeeeeerlijk!Mijn idee! Dat zou even lekker zijn zeg, kan ik eens op de bank blijven zitten als er naar bed gegaan moet worden. Nou weinig kans hier.... Mama rules
quote:troeleke schreef op 22 april 2009 @ 12:49:

Soms zeg ik tegen mijn zoontje: mama lief??? En dan krijg ik een knuffel. Dat vind ik dan zo heerlijk.

's Avonds krijgt hij nog een flesje warme melk en dan komt hij zo lekker tegen me aan liggen, heerlijkIk zie dat papa's kindje niet zo als ik dit lees??
Het is niet zo dat hij helemaal geen oog voor me heeft maar veel meer voor zijn vader!!!

Ik ben soms bang dat ikte weinig leuke dingen met hem doe...

Zijn vader doet 3 ochtenden leuke dingen dus ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het gezellig heeft met zijn papa.
Troeleke, doe eens even rustig meis! Dan zal je zoon wat naar zijn vader trekken, dat hebben kinderen nou eenmaal. Hij geeft jou toch ook gewoon aandacht en is lief voor je?

Deze onzekerheid daar moet je m.i. echt wat mee hoor, want dit straal je vast aan alle kanten ook uit.
Troeleke, volgens mij ben je nu toch wel genoeg gerustgesteld in het feit dat het een fase is.

Mijn dochter had het ook maar verkeerd nu al ruim twee jaar in een permanente "mama' fase.

Terwijl ik veel strenger ben en veel minder leuke dingen met haar doe. Dat zegt dus niets.
quote:neele schreef op 22 april 2009 @ 14:39:

Troeleke, volgens mij ben je nu toch wel genoeg gerustgesteld in het feit dat het een fase is.

Mijn dochter had het ook maar verkeerd nu al ruim twee jaar in een permanente "mama' fase.

Terwijl ik veel strenger ben en veel minder leuke dingen met haar doe. Dat zegt dus niets.Je hebt voor het gemak over mijn posting heen gelezen?
Ja sorry.....:)

Nou, dan kunnen onze mannen dus samen een topic openen....

Mijn dochter zei vanochtend "mam, ik ben helemaal klaar met die papa... Hij moet maar in een tent op straat gaan wonen. Maar dan mag ie soms naar binnen komen om een verhaaltje te vertellen"

Spuit 11 is net 4 geworden.....
quote:nlies schreef op 22 april 2009 @ 12:06:

[...]

tsja, dat heb je met die papa-dagen he, papa constant met zoon bezig, moeder moet t huishouden tussendoor doen,Wel t voordeel voor mama dat zoonlief zichzelf kan vermaken als ze ergens anders mee bezig is, en dus op den duur wat meer tijd voor zichzelf overhoudtWaarom doet papa niet ook het huishouden tussendoor op zijn papadagen?
heel gezond. Is een fase en gaat voorbij
hier ook herkenning. Oudste kreeg zijn papafase toen ik zwanger werd van nr 2 (alsof hij het rook!) en hield die aan tot spruit geboren was. Nummer 2 vervolgens, heeft 1,5 jaar niks van de hele wereld willen weten behalve mama. En nu haalt hij de schade in en is papa de grote held.

Bij de oudste heb ik het ook weleens rot gevonden en me er onzeker over gevoeld. Nu merk ik dat ik er heel anders in sta en dat zoon 2 daar ook overeenkomstig op reageert. Als je je te druk gaat maken of vanalles gaan proberen, dan werkt dat inderdaad vaak averechts. Het helpt ook om hem gewoon niet altijd zijn zin te geven als hij om papa roept. Soms is mama beschikbaar, soms papa en dat gaan we echt niet altijd maar naar believen van meneertje aanpassen. En als mijn zoon roept dat hij uit bed wil en met zijn eigenwijze 2,5 jarige snoet "nee, jij niet!" roept, dan grijns ik vriendelijk, zeg: "oke vent, dan niet" en loop weer zijn kamer uit. Natuurlijk willen ze dan wel worden meegenomen en merk ik ook dat hij ervaart dat zijn wensen niet altijd wet zijn. Grappig is trouwens wel dat ik op de dag dat mijn vent met de kinderen thuis is, bijna altijd hoor dat het dan precies andersom is. Kortom: degene die aanwezig is, is niet interessant, want beschikbaar. Hier dan dus.

En inderdaad; je kerel kan ook stukjes van het huishouden doen, zeker als hij 3 ochtenden thuis is met jullie zoon. Middel het een beetje, zodat jullie allebei leuke dingen met hem doen én allebei ook je eigen dingetjes terwijl je bij hem bent. Voor de rest verstand op nul, blik op oneindig, "het is een faaaaaase" murmelen en er een beetje nuchter mee omgaan.
Papa doet geen huishouding omdat hij de avonden werkt, vandaar die vrije ochtenden. Ik probeer ook zoveel mogelijk s'avonds te poetsen dan ben ik toch alleen...

Ik ben wel gerustgesteld door jullie reactie. Maar hoop stiekem dat het toch een mama's kindje word. hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven