Partner die veel in het buitenland is en kinderen

18-10-2021 10:28 81 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben een hele goede relatie. We zijn dit jaar pas getrouwd en we hebben het echt heel fijn samen. We hebben ook een sterke kinderwens. Nu heb ik zelf een baan waarvoor ik heel veel in het buitenland ben. Ik ben gedurende ca 7 maanden ongeveer in totaal de helft van de tijd thuis. In de andere 5 maanden ben ik wel veel thuis. Vanwege ziekte e.d. kunnen onze ouders en/of andere familie waarschijnlijk niet veel bijspringen. Mijn vrouw zal willen blijven werken en ik wil natuurlijk eigenlijk ook niet dat alle last op haar schouders komt.

Ik ben daarom op zoek naar advies van stellen die in een vergelijkbare situatie zijn geweest. Hoe hebben jullie dit opgevangen en hebben jullie advies of tips? Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
19-10-2021 21:46
Maar de partner van TO is niet alleenstaand of weduwe, als je een stel bent kun je gewoon beide je verantwoordelijkheid nemen. Ik herken het in mijn eigen situatie ook helemaal niet, dat enkel ik als vrouw zou opdraaien voor de zorg. Voor mij zou 5 dagen werken, elke dag overuren en alle avonden en de hele zaterdag op de voetbal ook een dikke no-go zijn. Al die dingen los van elkaar zelfs al. En voor mijn man ook, die ziet zijn eigen kinderen ook graag op meer dagen dan alleen zondag. Ik kan het ook niet rijmen dat je enerzijds schrijft dat het niet leuk was en anderzijds dat het top geregeld was. Dan cijfer je jezelf wel heel erg weg als vrouw. Als het niet leuk is voor mij dan vind ik het verre van top geregeld.
Het ligt er maar helemaal aan wat je samen afspreekt. Voor mij werkt dit prima. Nu de kinderen ouder zijn, zijn ze voornamelijk met pa op stap en heb ik alle tijd voor hobby en werk.

Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt het ook, in mijn omgeving ook veel mensen (mannen en vrouwen) die lange dagen maken en hun kinderen weinig zien. Op jaarbasis misschien nog wel.minder dan mij man die dus veel in buitenland zit.

De dagen dat mijn man er is, is hij zeker wel betrokken bij de kinderen en hun leven. Sowieso hebben we elke dag contact. Hij zit ook in de ouderportals van school /sport en ziet wat ze daar doen, doet evt. online mee aan 10-minuten gesprekken etc. Wat dat betreft maakt internet alles zoveel makkelijker.

Het praktische komt idd grotendeels op mij neer maar dat is een keuze die wij als gezin hebben gemaakt. Toen de kinderen echt klein waren werkte het dus niet, toen hebben we aangepastaan de situatie. Nu kan het weer wel en zijn we daarmee tevreden. Verantwoordelijkheid bestaat uit meer dan praktische zorg. Wij zijn ook heel vaak verhuisd voor zijn werk, deze vaste basis voor de kinderen geeft meer rust en stabiliteit. Ook verzekert deze constructie ons van een goed gezinsinkomen. Ik begrijp dat dit bij TO niet per se het geval is, dan zou ik me wel afvragen of dat het gedoe echt waard is en wat de meerwaarde is tov een reguliere baan in NL.
Mina81 schreef:
19-10-2021 21:35
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar vaak "draait" uiteindelijk moeders op voor de zorg.

Mijn man werkte toen de kinderen klein waren 5 dagen van 6 tot 18.00 elke dag overuren. Op de avonden (behalve vrijdag) en de hele zaterdag voetbal. Dus ik "deed" de kinderen. Ik werkte 21 uur per week verdeeld over 4 dagen, dus kdv/bso. We zorgden gewoon dat de kinderen op mij waren afgestemd.
Leuk? Nee maar dat was nou eenmaal zo. En ik vond dat prima, had vriendinnen met kleine kinderen dus veel op pad. Nu zijn ze ouder en gaat het andersom maar toen was het top geregeld vond ik.

En als alleenstaande ouder zul je ook wel moeten. Of als weduwe.
Oftewel, hij was vrijgezel en jij had een gezin.


Maar dat is dus niet zo, je hebt wel een partner, nogal een heeeeel groot verschil.
Mina81 schreef:
19-10-2021 21:35
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar vaak "draait" uiteindelijk moeders op voor de zorg.

Mijn man werkte toen de kinderen klein waren 5 dagen van 6 tot 18.00 elke dag overuren. Op de avonden (behalve vrijdag) en de hele zaterdag voetbal. Dus ik "deed" de kinderen. Ik werkte 21 uur per week verdeeld over 4 dagen, dus kdv/bso. We zorgden gewoon dat de kinderen op mij waren afgestemd.
Leuk? Nee maar dat was nou eenmaal zo. En ik vond dat prima, had vriendinnen met kleine kinderen dus veel op pad. Nu zijn ze ouder en gaat het andersom maar toen was het top geregeld vond ik.

En als alleenstaande ouder zul je ook wel moeten. Of als weduwe.
Dat slaat natuurlijk ook nergens op, je draait er alleen voor op als je het toestaat.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
20-10-2021 08:58
Dat slaat natuurlijk ook nergens op, je draait er alleen voor op als je het toestaat.

Hahahahahahaha.
Ik ben een beetje verbaasd dat iedereen hier zo over valt. Je bent van de twaalf maanden dus drie en een halve maand weg (niet aaneengesloten) en verder gewoon thuis.
Er zijn talloze ouders die hun kinderen voor 8 uur naar de crèche brengen en ze savonds weer ophalen, twaalf maanden per jaar. En die gaat ook allemaal prima.

Ik ken genoeg stewardessen die 40-60% vliegen, dat is meer dan dat jij weg bent en ook dat gaat prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven