Per se op de rug slapen?

12-07-2008 21:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Je hoort allemaal vreselijke gruwelverhalen dat je je kind niet op z'n buik mag laten slapen omdat hij dan extra kans maakt op wiegendood.

Nu is het zo dat mijn kleine jongen van 6 maanden een enorme draaitol is en hoe stevig ik zijn trappelzak ook instop, hij wurmt zich los en slaapt ondersteboven of op zijn buik verder.

Omdat ik niet graag een gestreste moeder wil worden die 'm tien keer per nacht wakker maakt om 'm weer netjes op z'n plek te leggen, zou ik graag van jullie horen dat jullie kinderen dat ook doen en dat ik me niet zo vreselijk moet aanstellen

Of, moet ik toch 'n manier bedenken om 'm zó in bed te leggen dat hij alleen maar op z'n rug kan blijven liggen? En weet iemand dan zo'n manier?
Ik zou hem maar laten. Hij kan zich omdraaien, neem aan dat 'ie zijn kopje op kan tillen, hij kan zich misschien al terugdraaien?

Heb zelf kindjes van veel jonger al op de buik laten slapen. Uiteraard wel met de nodige angsten want stel dat..

Anyway: redelijkerwijs kun je er niets meer aan doen. Hij kiest zelf.
Koop een Aerosleep en slaap lekker door allebei.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Hoi mamzelle,

Ja, hij kan zelf van z'n buik op z'n rug op z'n buik op z'n rug enz., dat doet hij dan ook de hele dag. En hij houdt z'n hoofd goed rechtop. Hij is al eens wakker geworden met hele patronen in z'n wangetje, maar ik wil eigenlijk ook gewoon aannemen dat hij echt niet met z'n neus in het matras in slaap valt...
Vishnu,

Een aerosleep is zo'n matje met gaatjes erin, zeg maar? Die heb ik al, haha.
Druk die eens tegen je eigen snoetje aan dan.
Vishnu, jij vindt dat ik me aanstel! Bedankt! Dat slaapt een stuk rustiger, haha.
?
quote:pixymama schreef op 12 juli 2008 @ 21:37:

Omdat ik niet graag een gestreste moeder wil worden die 'm tien keer per nacht wakker maakt om 'm weer netjes op z'n plek te leggen, zou ik graag van jullie horen dat jullie kinderen dat ook doen en dat ik me niet zo vreselijk moet aanstellen Dat bedoelde ik! Jij vindt dat het geen kwaad kan, zeker omdat ik al een Aerosleep heb.
Vanaf het moment dat mijn oudste zoon kon draaien sliep hij op zijn buik (net als zijn ouders trouwens). In het begin draaide ik hem op zijn rug als ik het zag, maar daar ben ik snel mee opgehouden. Want ik had mijn kont nog niet gekeerd of hij lag alweer op zijn buik, het liefst met zijn hoofd naar het voeteneind. Ik denk dat als hij goed zelf kan draaien en als hij zijn hoofd goed omhoog kan houden dat het geen kwaad kan, zeker als je zo'n veilig matras hebt.
quote:pixymama schreef op 12 juli 2008 @ 22:03:

[...]

Dat bedoelde ik! Jij vind dat het geen kwaad kan, zeker omdat ik al een Aerosleep heb.Nee ze vindt niet dat je je aanstelt, maar ze stelt voor zelf eens te proberen door dat ding te ademen zodat je je misschien wat minder zorgen maakt.
Wat m'n seppie zegt dus.

Maar als je wilt dat ik je even flink laat weten dat je je aanstelt Kan geregeld worden hoor!
Ik ben nogal een sarcastisch type en bedoelde dat 'aanstellen' eigenlijk heel aardig naar Vishnu toe. Maar dat komt op een forum met typen en tijd ertussen en zonder gezichtsuitsdrukkingen en intonatie natuurlijk allemaal niet over...

Maar bedoel het dus niet rot, maar letterlijk als bedankt!
Dat, dus!
Ah kijk en wij zijn helemaal niet sarcastisch
En vorige posting was dan ook helemaal niet sarcastisch
Smilies zijn soms best wel handig
Maar goed, moeten we even tegen je tekeer gaan dan?
Ow weer smilie vergeten
Domme doos, wie laat zijn kind nou op zijn buik slapen? Onverantwoord, ongelooflijk.
Djieeezzzzz als je toch niet in die aerosleep gelooft kun je hem net zo goed in de kliko flikkeren.
Ondersteboven verder slapen? Nee, aan zijn voetjes ophangen das veilig!
Oh ja, je moet je niet zo vrééééééééééééééésel;ijk aanstellen pixymama.

Dat wilde ik nog even zeggen.

Doen we het goed??
Ben je nou alweer je kind aan het omdraaien??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven