Per se op de rug slapen?

12-07-2008 21:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Je hoort allemaal vreselijke gruwelverhalen dat je je kind niet op z'n buik mag laten slapen omdat hij dan extra kans maakt op wiegendood.

Nu is het zo dat mijn kleine jongen van 6 maanden een enorme draaitol is en hoe stevig ik zijn trappelzak ook instop, hij wurmt zich los en slaapt ondersteboven of op zijn buik verder.

Omdat ik niet graag een gestreste moeder wil worden die 'm tien keer per nacht wakker maakt om 'm weer netjes op z'n plek te leggen, zou ik graag van jullie horen dat jullie kinderen dat ook doen en dat ik me niet zo vreselijk moet aanstellen

Of, moet ik toch 'n manier bedenken om 'm zó in bed te leggen dat hij alleen maar op z'n rug kan blijven liggen? En weet iemand dan zo'n manier?
Never is reven spelled backwards
pixymama wijzigde dit bericht op 12-07-2008 22:42
Reden: Ik heb de smilies gevonden! Kan ik mezelf gaan verduidelijken.
% gewijzigd
Gezellig hier!
Dat was dan weer niet sarcastisch.

(Dit dan weer wel, dat dat niet sarcastisch was.)

(Dat ook wel een beetje.)

Pff.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik wil ook wel een kind dat op d'r buik slaapt. Mijn kind draait ook om in bed, tilt d'r koppie op en denkt dat ze dan onwíjs grappig is. En zie d'r dan maar eens duidelijk te maken dat ze dat 1) niet is, dat het 2) niet handig is wat ze doet en dat ze 3) moet slapen, omdat het midden in de nacht is.
Qwertu, hoe oud is jouw dochtertje? Mijn dochtertje draait sinds ze 4 maanden is naar haar buik, maar legde haar hoofd nooit neer en ging dus zo niet slapen, dus ik moest haar wel omdraaien telkens... toen ze 6 maanden was had ze het opeens door en ging ze op haar buik slapen . Wat een verademing!
Mijn dochter is 9 maanden en heeft in het geheel niet de intentie hoor, om te gaan slapen als ze op d'r buik rolt. Op je buik rollen is léuk namelijk en grappig. (Behalve na een tijdje dan, dan moet moeders een overdwars op d'r buik liggend grinnikend kind om komen keren. Want hihi, hihihi, dit is heel leuk, mama. Maar ik wil nu weer even anders liggen.)

In de woonkamer kan ze het prima hoor, haar hoofd neerleggen als ze op haar buik ligt. Ligt ze totaal verveeld met haar hoofd op haar arm te plukken aan wat er toevallig maar voor haar ligt. Maar in bed is op je buik liggen alleen maar grappig dus. Dat we het even weten.
Oeh Qwertu,

Dat is altijd grappig, zeker om 4 uur 's nachts. Jammer dat je kindjes soms toch een ander gevoel voor humor hebben!

Mijn zoon heeft weer een nacht 'overleefd'. Hij lag vanochtend alleen maar ondersteboven!

(Ik ben met aan het oefenen.)
Hey maar Pixymama, heb je je gezicht weleens in dat matrasje geduwd?
Nou, ik heb dat matjeding in m'n gezicht geduwd en dat ging qua ademen prima. Maar als ik pixy straks in bed leg, zal ik m'n hoofd es in z'n matras draperen.
Draperen nog wel

Echt geloof me, je kunt zonder enige inspanning doorademen.
Dat denk ik niet, want zijn ledikantje staat op de laagste stand en ik haal de 1.55 niet, dus dat zal nog moeilijk worden, ademtechnisch, als ik dubbelgevouwen met m'n benen in de lucht hang.

Gelukkig is pixypapa niet thuis om de foto's te maken.
webcam??
Helaas... we hebben zelfs nog maar nét draadloos internet!

Maar ik kwam zojuist op het briljante idee om het matras óp te tillen en dán mijn hoofd erin te stoppen. Soms is de oplossing simpel door z'n eenvoud.

Toen ging het ademen trouwens prima! Dus de moraal van dit verhaal: laat pixy maar rondtollen.
Dochter van 7,5 maand ligt tegenwoordig het liefst op haar buik met haar hoofdje aan de ene zijkant tegen de spijlen aan gedrukt en haar voetjes tegen de andere zijkant aan gedrukt. Zolang zij dat lekker vindt slapen vind ik het ook best. Eigenlijk heb ik me er helemaal nooit druk om gemaakt, maakt mij dat dan een slechte moeder ? Zelf heb ik de redenering dat als ze helemaal zelf dat soort fratsen uit kan halen ze ook wel zo kan slapen. Gewoon alleen in een slaapzak zodat ze niet onder dekens terecht komt. Ze slaapt trouwen ook vaak op haar zij.
Hier niet eens een aerosleep, maar sinds beiden kinderen konden slapen sliepen ze op hun buik. (na eerst een paar weken van wat Qwertu beschrijft, wel omdraaien, niet slapen en weer terug willen maar dat niet kunnen)

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht of dat te gevaarlijk is, mijn idee was dat als ze groot en sterk genoeg waren om zelf om te rollen dat ze ook groot en sterk genoeg waren om hun hoofd op te tillen en goed neer te leggen. En tot nu toe doen ze het prima

Vish en Star zijn raar.

En was niet sarcastisch maar gewoon waar.

En dat rijmt.
Oh, de dekens gingen hier wél de deur uit zodra ze gingen rollen. Heb dochter 1x gevonden terwijl ze onder en verstrikt in de dekens lag en dat was minder prettig. Dus hier alleen een slaapzak, dan kan er niets gebeuren.
En Q, Qtje heeft in elk geval wél gevoel voor humor midden in de nacht!
quote:Eowynn_ schreef op 13 juli 2008 @ 11:48:

Hier niet eens een aerosleep, maar sinds beiden kinderen konden slapen sliepen ze op hun buik.Goh, wat deden jouw kinderen dan voordat ze konden slapen? Lijkt me erg vermoeiend kinderen die 24/7 wakker zijn .
Als je kind eerst nog moet leren slapen... Dan heb je écht zware maanden!

Ik denk dat dat de beste manier is om ertegenaan te kijken, TessTan: als-ie sterk genoeg is om heen te komen, dan komt-ie ook wel terug. En inderdaad met een slaapzak aan kan er eigenlijk niets misgaan.

Ben wel watje genoeg om de hydrofiel die als 'kussensloop' (maar dan zonder kussen) diende, weg te halen. Want die kon-ie nog wel eens redelijk onhandig om zichzelf heenfrommelen.

Star, vind jij Gregory House leuk? Ik ook!
Draaien
quote:TessTan schreef op 13 juli 2008 @ 11:48:

Dochter van 7,5 maand ligt tegenwoordig het liefst op haar buik met haar hoofdje aan de ene zijkant tegen de spijlen aan gedrukt en haar voetjes tegen de andere zijkant aan gedrukt. Zolang zij dat lekker vindt slapen vind ik het ook best. Eigenlijk heb ik me er helemaal nooit druk om gemaakt, maakt mij dat dan een slechte moeder ? Zelf heb ik de redenering dat als ze helemaal zelf dat soort fratsen uit kan halen ze ook wel zo kan slapen. Gewoon alleen in een slaapzak zodat ze niet onder dekens terecht komt. Ze slaapt trouwen ook vaak op haar zij.

Hier slaapt dochter (6,5 maand) ook zo! Het liefst aan het hoofdeinde, op haar buik, overdwars, hoofd tegen de spijlen en voeten door de spijlen heen, met slaapzak. Of ze ligt bovenin op haar zij. Of ze ligt met haar hoofd richting voeteneinde en haar armen langs haar lichaam (op haar buik dus, grappig gezicht). Meestal wisselt ze een paar keer per avond/nacht van positie.

Hier ook geen dekens lakens meer, die zouden ook totaal geen functie meer hebben.
quote:Eowynn_ schreef op 13 juli 2008 @ 15:03:

Draaien

Echt waar?

Er ligt hier nog wel een hydrofiel in haar bedje, maar eigenlijk heeft die inderdaad ook geen functie meer. Die ga ik dus ook maar weg halen. Fijn, weer minder was!

Hier ook geen aerosleep. Ik heb me veel laten aansmeren door verkopers in babyzaken, maar geen aerosleep. Wel een goed matrasje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven