Pestgedrag?
woensdag 4 juli 2018 om 17:13
Mijn dochter wordt al een schooljaar lang gepest door voornamelijk vier jongens uit haar klas.
Dit bestaat uit schoppen, slaan, schelden en achtervolgen na schooltijd.
Een aantal weken terug hadden wij het zoveelste gesprek hierover met de mentor en afdelingsleider. Die zeggen dat mijn dochter lokt.
Mijn dochter heeft kennelijk gisteravond, zonder dat ik dat wist, in een groepswhatsapp van 160 tweedeklassers collages geplaatst van screenshots van scheldmails, bedreigingen en dergelijke die zij ontvangt van o.a. de vaste pestkoppen.
Nu ben ik hiervan vandaag op de hoogte gesteld door de mentor met dat wat mijn dochter doet pestgedrag is en zij hun privacy moet respecteren.
Sorry maar wat moet ik hiermee? Enerszijds het is niet netjes om priveberichten met afzender aan 160 personen te sturen maar anderszijds doet de mentor alsof alleen de afzenders, de heren, slachtoffer zijn?
Vrijdag is de laatste dag en moeten de kinderen gezamelijk het jaar afsluiten. Mijn dochter heb ik aangesproken op dat ze risico’s heeft genomen met de collegas. Waarop zei zegt “nee hoor want iedereen weet nu wat er echt aan de hand is, zij pesten mij en ik vraag daar niet eens om”
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast
Dit bestaat uit schoppen, slaan, schelden en achtervolgen na schooltijd.
Een aantal weken terug hadden wij het zoveelste gesprek hierover met de mentor en afdelingsleider. Die zeggen dat mijn dochter lokt.
Mijn dochter heeft kennelijk gisteravond, zonder dat ik dat wist, in een groepswhatsapp van 160 tweedeklassers collages geplaatst van screenshots van scheldmails, bedreigingen en dergelijke die zij ontvangt van o.a. de vaste pestkoppen.
Nu ben ik hiervan vandaag op de hoogte gesteld door de mentor met dat wat mijn dochter doet pestgedrag is en zij hun privacy moet respecteren.
Sorry maar wat moet ik hiermee? Enerszijds het is niet netjes om priveberichten met afzender aan 160 personen te sturen maar anderszijds doet de mentor alsof alleen de afzenders, de heren, slachtoffer zijn?
Vrijdag is de laatste dag en moeten de kinderen gezamelijk het jaar afsluiten. Mijn dochter heb ik aangesproken op dat ze risico’s heeft genomen met de collegas. Waarop zei zegt “nee hoor want iedereen weet nu wat er echt aan de hand is, zij pesten mij en ik vraag daar niet eens om”
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast
donderdag 5 juli 2018 om 13:07
Mwah. Het hele punt van zomerschool is dat kinderen in de zomervakantie werken aan een tekort om alsnog bevorderd te mogen worden. Als je dat in de gewone lestijd gaat doen, dan is het hele effect weg.DrogeHenque schreef: ↑05-07-2018 08:45Scholen hebben vrijheid van inrichting van onderwijs, dus hoe het is op de school van Mariola kunnen wij niet zeggen.
donderdag 5 juli 2018 om 13:13
Dan ben ik eigenlijk wel heel benieuwd waar je kind op school zit. Kan je mij eem pb sturen?Mariola070 schreef: ↑04-07-2018 17:45Wij wonen in Voorburg, mijn dochter zit daar niet op school maar het is hier iets te dichtbevolkt om anoniem te kunnen “switchen”
No way dat ik mijn kind daar op school ga doen.
donderdag 5 juli 2018 om 20:34
donderdag 5 juli 2018 om 20:37
Haha, nou geen Dalton, Maartens of Novum iig.
Wij zijn wel op het Maartens wezen kijken maar dat leek ons niets, Novum is gymnasium, Dalton niks voor dochter dus we zijn buiten Voorburg wezen kijken.
Al overweeg ik nu wel om haar op bv het Veurs in Leidschendam te zetten of toch het Maartens. Maar ik weet niet of er plaats is en hoor op mijn werk dat Maartens bekend zou staan om de incidenten.
Ik wacht wel eerst af hoe morgen de rappordag verloopt voordat we opnieuw een paar scholen gaan bellen, volgens mij zijn de scholen nog zeker een week bereikbaar.
donderdag 5 juli 2018 om 20:39
Ik zou haar duidelijk maken dat jullie achter haar staan, no mather what die mentor morgen allemaal uitkraamt.Mariola070 schreef: ↑05-07-2018 20:34Ik heb een mail binnen gehad dat mijn dochter morgen eerder moet komen om met de mentor te praten.
Met hierachteraan gelijk een reactie terug met dat de school eerst maar eens een veilige omgeving moet garanderen voordat ze mijn dochter aanspreken op het openbaar maken van ontvangen hatemail.
Desnoods is ze maar selectief doof voor zijn woorden.
HIJ had al een heel jaar moeten ingrijpen.
Bovendien heeft ze volgend jaar waarschijnlijk toch weer een andere mentor.
Hij kan nu dus verdomd weinig doen.
donderdag 5 juli 2018 om 20:43
Als je zo geinteresseeed bent in de scholen hier een hele rits informatie
Het Novum is voor gymnasium. Had ook atheneum maar dat is wegens overaanmelding eruit.
Dalton is m/h/v maar niks voor dochter. Wel goede school heb ik gehoord maar het moet passen.
Maartens is m/h/v en goed maar ik hoor op werk veel over incidentjes daar.
Veurs Lyceum m/h/v is eigenlijk in Leidschendam prima school maar een beetje "saai" zoals sommige kinderen het noemen. Al zegt dochter dat ze miss toch hierheen wil
Corbulo is vmbo daar is in 2014 een leerling neergestoken omdat hij andere leerlingen zou pesten volgens de dader
Veurs College is ook vmbo
Schakenbosch is vso in Ldam
Er was volgens mij ook ooit Dalton Stip voor vmbo in Ldam maar die is volgens mij weg?
Het Wellant wat jij noemde is geen Voorburg, ik adviseer je de volgende keer beter research te doen want je bent wat scholen vergeten.
Dus ja je snapt vast nu wel waarom mijn dochter niet in Voorburg op school zit
donderdag 5 juli 2018 om 20:46
Precies ja. Ik heb mijn dochter verteld dat als de mentor haar apart wil nemen ze dan mag weglopen en desnoods zegt "u heeft een jaar de kans gehad om mij te helpen, dat deed u niet, dus ik vertrouw u niet."Tornacense schreef: ↑05-07-2018 20:39Ik zou haar duidelijk maken dat jullie achter haar staan, no mather what die mentor morgen allemaal uitkraamt.
Desnoods is ze maar selectief doof voor zijn woorden.
HIJ had al een heel jaar moeten ingrijpen.
Bovendien heeft ze volgend jaar waarschijnlijk toch weer een andere mentor.
Hij kan nu dus verdomd weinig doen.
donderdag 5 juli 2018 om 21:22
Nou. Schitterend.Mariola070 schreef: ↑05-07-2018 20:46Precies ja. Ik heb mijn dochter verteld dat als de mentor haar apart wil nemen ze dan mag weglopen en desnoods zegt "u heeft een jaar de kans gehad om mij te helpen, dat deed u niet, dus ik vertrouw u niet."
Als je kind toch van school gaat, dan begrijp ik niet dat ze nog met de mentor gaat praten. Ik neem aan dat je vandaag de school van haar wensen al benaderd hebt of ze je dochter kunnen plaatsen?
vrijdag 6 juli 2018 om 13:26
Aangezien vader en zoon graag willen dat hun bericht zoveel mogelijk in de media gedeeld word,hierbij (de bijbehorende foto's met middelvinger plaats ik er niet bij en namen erin van de personen heb ik er ook uit gelaten)
Ook een school die niets aan hun pestprotocol doen
Ik heb bewust gewacht tot je daadwerkelijk je diploma had, en de uitreiking was vanavond. Waarom de middelvinger zult u denken?
Ik zal het even uitleggen.
De afgelopen jaren ben jij (en vele anderen met jou) bij vlagen, soms stelselmatig, geintimideerd. Bedreigd, in hoeken gedreven, nooit alleen, altijd door groepjes. Op het schoolplein na schooltijd opgewacht, getrapt met voetbal tijdens de gymles etc. Nooit ben je het handgemeen aangegaan, maar je zocht hulp bij jouw schoolleiding. Op zoek naar rugdekking.
Die rugdekking bleef uit.
Keer op keer mails sturen, in gesprek gaan met de school, het haalde allemaal niets uit. De ruggengraatloze schoolleiding van ISG de Arcus liet het allemaal op z'n beloop.
Ik ben uiteindelijk zelfs bij de (vorige) directeur op de koffie geweest. Ik heb zelfs aangeboden te helpen, en zou betrokken worden bij een project om gedrag te veranderen/verbeteren. Allemaal gebakken lucht. Op een drietal leraren na die jou WEL gesteund hebben, gebeurde er vanuit de school HE-LE-MAAL niets! Pestprotocol? Daar deden ze niks mee. Dat is blijkbaar slechts een loos stukje tekst op de website.
Leren gaat je al niet makkelijk af, en nu werd je dat nagenoeg onmogelijk gemaakt. Iedere dag naar school, terwijl je weet dat het een klotedag wordt. De Arcus is in mijn ogen dan ook een schande voor het onderwijs.
Het was makkelijk op te lossen hoor. Gewoon naar een andere school gaan, net als zoveel andere (gepeste) kids gedaan hebben.
Maar jij niet. Buigen voor onrecht, daar doe jij namelijk niet aan. En wegkijken staat ook niet in jouw woordenboek. Je bent de strijd aangegaan met jezelf. Rug recht, hard werken, en doorgaan. Jij zou wel op jouw manier wraak nemen.
Dat diploma staat dus voor meer dan alleen 'een papiertje'. Het staat voor onverzettelijkheid, doorzettingvermogen en veerkracht. Kwaliteiten die je gaan helpen in de toekomst bij de Politie. Je hebt het dus aan NIEMAND anders te danken dan jezelf. En ik ben dan ook mega-trots op je!!
Dus voor wat betreft die middelvinger? Als school wellicht beledigd misschien? Kan het niet door de beugel?
Suck it up.
Tot nooit meer ziens.
Ik heb bewust gewacht tot je daadwerkelijk je diploma had, en de uitreiking was vanavond. Waarom de middelvinger zult u denken?
De afgelopen jaren ben jij (en vele anderen met jou) bij vlagen, soms stelselmatig, geintimideerd. Bedreigd, in hoeken gedreven, nooit alleen, altijd door groepjes. Op het schoolplein na schooltijd opgewacht, getrapt met voetbal tijdens de gymles etc. Nooit ben je het handgemeen aangegaan, maar je zocht hulp bij jouw schoolleiding. Op zoek naar rugdekking.
Keer op keer mails sturen, in gesprek gaan met de school, het haalde allemaal niets uit. De ruggengraatloze schoolleiding van ISG de Arcus liet het allemaal op z'n beloop.
Ik ben uiteindelijk zelfs bij de (vorige) directeur op de koffie geweest. Ik heb zelfs aangeboden te helpen, en zou betrokken worden bij een project om gedrag te veranderen/verbeteren. Allemaal gebakken lucht. Op een drietal leraren na die jou WEL gesteund hebben, gebeurde er vanuit de school HE-LE-MAAL niets! Pestprotocol? Daar deden ze niks mee. Dat is blijkbaar slechts een loos stukje tekst op de website.
Leren gaat je al niet makkelijk af, en nu werd je dat nagenoeg onmogelijk gemaakt. Iedere dag naar school, terwijl je weet dat het een klotedag wordt. De Arcus is in mijn ogen dan ook een schande voor het onderwijs.
Het was makkelijk op te lossen hoor. Gewoon naar een andere school gaan, net als zoveel andere (gepeste) kids gedaan hebben.
Maar jij niet. Buigen voor onrecht, daar doe jij namelijk niet aan. En wegkijken staat ook niet in jouw woordenboek. Je bent de strijd aangegaan met jezelf. Rug recht, hard werken, en doorgaan. Jij zou wel op jouw manier wraak nemen.
Dat diploma staat dus voor meer dan alleen 'een papiertje'. Het staat voor onverzettelijkheid, doorzettingvermogen en veerkracht. Kwaliteiten die je gaan helpen in de toekomst bij de Politie. Je hebt het dus aan NIEMAND anders te danken dan jezelf. En ik ben dan ook mega-trots op je!!
Dus voor wat betreft die middelvinger? Als school wellicht beledigd misschien? Kan het niet door de beugel?
Suck it up.
Tot nooit meer ziens.
vrijdag 6 juli 2018 om 15:13
Dochter heeft vandaag dus haar rapport opgehaald.
De mentor heeft haar niet apart willen spreken dus het verliep zonder problemen.
Ik heb zonet een mail binnengehad over dat een stranduitje vorige week wegens wangedrag niet doorgaat.
Mijn dochter vertelde dat andere leerlingen met de mentor volgende week naar het strand zouden gaan en in het lokaal moesten blijven na het uitdelen van rapporten, conform afspraak, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor zij een mail heeft dat wegens vertrouwen het uitje niet doorgaat.
Zij had zich er niet eens voor opgegeven.
Nou ja zij wilde niet eens mee omdat het een r*tklas is maar dat wil de mentor zelf niet echt toegeven.
De mentor heeft haar niet apart willen spreken dus het verliep zonder problemen.
Ik heb zonet een mail binnengehad over dat een stranduitje vorige week wegens wangedrag niet doorgaat.
Mijn dochter vertelde dat andere leerlingen met de mentor volgende week naar het strand zouden gaan en in het lokaal moesten blijven na het uitdelen van rapporten, conform afspraak, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor zij een mail heeft dat wegens vertrouwen het uitje niet doorgaat.
Zij had zich er niet eens voor opgegeven.
Nou ja zij wilde niet eens mee omdat het een r*tklas is maar dat wil de mentor zelf niet echt toegeven.
donderdag 12 juli 2018 om 17:22
Precies, scholen schuiven pestgedrag al snel van zich af met “ga maar naar de politie”, hier helaas persoonlijke ervaringen met gebeurtenissen die in het schoolgebouw zelf plaatsvonden.Habbekratz schreef: ↑05-07-2018 09:41Nee de politie handelt het niet af omdat het een taak van school is. En dat is het ook.
De school moet zorgen voor een veilige omgeving en niet een buitenstaander als het plaatselijke politiebureau.
donderdag 12 juli 2018 om 17:24
Is dit in Lelystad? Van wat ik weet van familie zou ik dit van de Arcus niet verwachten.Habbekratz schreef: ↑06-07-2018 13:26Aangezien vader en zoon graag willen dat hun bericht zoveel mogelijk in de media gedeeld word,hierbij (de bijbehorende foto's met middelvinger plaats ik er niet bij en namen erin van de personen heb ik er ook uit gelaten)
Suck it up.
Tot nooit meer ziens.