Pestgedrag?

04-07-2018 17:13 65 berichten
Mijn dochter wordt al een schooljaar lang gepest door voornamelijk vier jongens uit haar klas.
Dit bestaat uit schoppen, slaan, schelden en achtervolgen na schooltijd.
Een aantal weken terug hadden wij het zoveelste gesprek hierover met de mentor en afdelingsleider. Die zeggen dat mijn dochter lokt.
Mijn dochter heeft kennelijk gisteravond, zonder dat ik dat wist, in een groepswhatsapp van 160 tweedeklassers collages geplaatst van screenshots van scheldmails, bedreigingen en dergelijke die zij ontvangt van o.a. de vaste pestkoppen.
Nu ben ik hiervan vandaag op de hoogte gesteld door de mentor met dat wat mijn dochter doet pestgedrag is en zij hun privacy moet respecteren.

Sorry maar wat moet ik hiermee? Enerszijds het is niet netjes om priveberichten met afzender aan 160 personen te sturen maar anderszijds doet de mentor alsof alleen de afzenders, de heren, slachtoffer zijn?

Vrijdag is de laatste dag en moeten de kinderen gezamelijk het jaar afsluiten. Mijn dochter heb ik aangesproken op dat ze risico’s heeft genomen met de collegas. Waarop zei zegt “nee hoor want iedereen weet nu wat er echt aan de hand is, zij pesten mij en ik vraag daar niet eens om”
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast
Alle reacties Link kopieren
neem aan dat dochter volgend jaar naar een andere school gaat?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Stoere dochter en ik zou school heel duidelijk maken dat zij hebben verzaakt om een veilige omgeving te bieden en er dan zulke dingen gaan gebeuren als iemand het zat is.

En idd. Andere school. Weg halen daar. Maar dat had je vast al bedacht/geregeld na die houding van school?
Victimblaming. Te triest voor woorden, maar helaas bijna standaard bij instanties.

En je dochter is echt :thumbsup: Daar mag je trots op zijn!
Waarom naar een andere school? Van weglopen wordt niets beter..
Internagelaktisch
Maaique schreef:
04-07-2018 17:29
Omdat de leiding van deze school niet ingrijpt? Ze komt voor zichzelf op en dat is heel goed, maar ik zou mijn dochter zeker niet door jongens laten schoppen, slaan en achtervolgen.
Maaique schreef:
omdat er geen enkele steun vanuit school komt, sterker dochter wordt nu als schuldige aangewezen. No way dat ik mijn kind daar nog langer op school zou laten en dat heeft niets met weglopen te maken. School kan niet in staan voor de veiligheid van mijn kind dus nemen we afscheid
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat een stoere en dappere meid!
Maaique schreef:
Van blijven hier helaas ook niet....
Je dochter lokt het niet uit ; ze komt voor zichzelf op juist! Heel goed!
Heel goed gedaan van je dochter. Petje af. En nu als ouders doorpakken en samen met haar aangifte doen. Schoppen, slaan en bedreigen zijn namelijk allemaal strafbare feiten. Iemand moet hier grenzen stellen, als de ouders en de school dat niet doen, dan maar zo.
Maaique schreef:
Eh.. Vaak wel.

Zeker als school niet ingrijpt en je geslagen en bedreigt en achtervolgt word.
Dan heb je meer kans op een normale schooltijd op een hele andere school. Liefst eentje niet daar vlakbij en die wel iets doet aan pesten.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 17:44
4.48% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 17:23
Stoere dochter en ik zou school heel duidelijk maken dat zij hebben verzaakt om een veilige omgeving te bieden en er dan zulke dingen gaan gebeuren als iemand het zat is.

En idd. Andere school. Weg halen daar. Maar dat had je vast al bedacht/geregeld na die houding van school?

Ik heb drie keer dit jaar (2018) met dochter politieaangifte gedaan en meerdere medewerkers gesproken. Allen zijn zij verbaasd over dat de school hetgeen waarvan wij aangifte deden niet afhandelt want eigenlijk is een bedreiging op school werk voor personeel op school en niet de politie.
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 17:43
Eh.. Vaak wel.

Zeker als school niet ingrijpt en je geslagen en bedreigt en achtervolgt word.
Dan heb je meer kans op een normale schooltijd op een hele andere school. Liefst eentje niet daar vlakbij en die wel iets doet aan pesten.
Wij wonen in Voorburg, mijn dochter zit daar niet op school maar het is hier iets te dichtbevolkt om anoniem te kunnen “switchen”
Ghehe die mentor was van mij. Geloof me. Ik had hem de wind van voren gegeven. Mafklapper.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ver-school

Bij een vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs kunt u terecht met een klacht over:
seksueel misbruik en seksuele intimidatie;
discriminatie en radicalisering;
ernstig fysiek geweld;
grove pesterijen.

De vertrouwensinspecteur behandelt de klacht niet zelf. Hij geeft advies en begeleidt u als u een klacht wilt indienen of aangifte wilt doen. Hij onderneemt geen actie zonder uw instemming. De klacht dient u in bij de klachtencommissie van de school.
Mariola070 schreef:
04-07-2018 17:45
Wij wonen in Voorburg, mijn dochter zit daar niet op school maar het is hier iets te dichtbevolkt om anoniem te kunnen “switchen”
Het gaat toch niet alleen om de anonimiteit, maar juist ook om de kans om op een school te komen waar mogelijke pesterijen wel adequaat worden aangepakt?
Belachelijk dat de politie niets doet. Ik zou een artikel 12 strafvordering-procedure starten om recht voor mijn dochter te halen.
Wat wil kind zelf dat er volgend jaar gebeurt?
Wil ze zelf op die school blijven? Met een stel pestkoppen waartegen niets gedaan wordt?

Ik zou ook kijken of en welke reactie ze krijgt vrijdag vanuit de rest van de klas / de school.
Kan immers natuurlijk ook dat er niet langer 4 pesters zijn, maar 40.
En daar blijf je helaas niet tegen op kunnen als puber van pakweg 14.
SallySpectra* schreef:
04-07-2018 17:58
Het gaat toch niet alleen om de anonimiteit, maar juist ook om de kans om op een school te komen waar mogelijke pesterijen wel adequaat worden aangepakt?
Precies.
Ik zou een stad/dorp/gemeente verderop ook gaan kijken. Er een busreisje/fietstocht elke dag voor over hebben als het zo uit de hand loopt en er een betere school qua veiligheid is.
Tegen die docenten en school zeggen dat je dochter in jou ogen prima heeft gehandeld gezien het feit dat er al 160 pestincidenten en mails vooraf waren gegaan aan haar zelfsverdedigingsreactie en de school niet adequaat e.a. heeft aangepakt ondanks al deze signalen. Sterker nog ik zou even een klachtbrief aan de directeur sturen waarin je e.a. vermeldt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mariola070 schreef:
04-07-2018 17:43
Ik heb drie keer dit jaar (2018) met dochter politieaangifte gedaan en meerdere medewerkers gesproken. Allen zijn zij verbaasd over dat de school hetgeen waarvan wij aangifte deden niet afhandelt want eigenlijk is een bedreiging op school werk voor personeel op school en niet de politie.
Of dit is gewoon een ordinair reltopic (want A, het gebeurt na schooltijd schrijf je zelf dus dan is het aan ouders om aangifte te doen, je kunt als school pas aangifte doen als het op het schoolterrein plaats vindt of tijdens schooltijd op een excursie o.i.d., B sinds het convenant Veilige School moeten alle meldingen van fysiek geweld, hoe klein ook, beschreven worden in logboeken en doorgegeven worden aan de ‘schoolagent’) of je hebt op twee plaatsen (school en politie) amateurs van de bovenste plank getroffen.
viva-amber schreef:
04-07-2018 18:25
Tegen die docenten en school zeggen dat je dochter in jou ogen prima heeft gehandeld gezien het feit dat er al 160 pestincidenten en mails vooraf waren gegaan aan haar zelfsverdedigingsreactie en de school niet adequaat e.a. heeft aangepakt ondanks al deze signalen. Sterker nog ik zou even een klachtbrief aan de directeur sturen waarin je e.a. vermeldt.
Schoolinspectie ook meteen.
Overigens hebben ze vakantie vanaf 14 juli in die regio, dus niet nu komende vrijdag.
Op een normaal functionerende school zou allang het pestprotocol zijn ingezet. Elke school is verplicht om pestgedrag aan te pakken. Bij ons worden we er regelmatig op gewezen om actief te handelen als er een vermoeden is van pesten. Mijn bloed gaat koken als ik verhaal van to lees. Moedig van dochter om voor zichzelf op te komen. Als moeder zijnde zou ik er alles aan doen om mijn kind te beschermen en als de school hierin tekort schiet, haal ik mijn kind van school. Veiligheid boven alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven