Peuter (2) mee naar ziekenhuis

28-10-2019 20:26 26 berichten
Morgen moet ik een röntgenfoto laten maken, na controle na een hsg (baarmoederfoto met contrast).
Vandaag was mijn man mee, maar morgen lukt het niet. En geen oppas die in de gelegenheid is.. en de oppas die ik had, heeft zich ziek gemeld :-(

Is het heel raar als ik hem mee neem?
Op zich kan hij prima even in de buggy zitten. Hij gaat voor echo's (iui) ook vaak mee.
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 20:27
7.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bel ze even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Moet er morgen om 8u al zijn...🙈
Tuurlijk is dat niet raar. Je kunt hem moeilijk aan een boom binden.
Krentjes mee of iets anders waar hij twee minuten mee bezig is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het niet anders kan neem hem gewoon mee. Het is een ziekenhuis ze zien gekkere dingen dan peuters.
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Was best gezellig, kind kreeg een opgeblazen rubberhandschoen van de verpleging.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Raar is niet helemaal het begrip haha
Of het überhaupt kan :facepalm:
Ik zou hem gewoon meenemen. Met speelgoed en wat te eten. Of als je het niet erg vindt als hij even wat kijkt, iPad of telefoon.
Je zal de eerste niet zijn hoor.
Is niet raar! Neem wat speelgoed mee en laat hem in de buggy zitten!
Bij een röntgenfoto mag er geen ander in de kamer zijn, dat zou ik wel lastig vinden. Dat kun je niet vergelijken met een gewoon doktersbezoek waar je een peuter/dreumes gewoon mee kunt nemen.
Oké dan ga ik hem gewoon meenemen.
Mijn telefoon met een filmpje werkt vaak ook perfect idd ;-)
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 20:32
2.11% gewijzigd
Tuurlijk neem je hem gewoon mee. Hij zal alleen even uit die ruimte moeten waar de foto wordt gemaakt. Tja, dan zit hij even alleen in de buggy, bij de verpleegster of verpleger die de foto maakt en ook even de ruimte uit moet. Inderdaad iets meenemen waar hij die twee minuten mee bezig kan zijn. Succes!
sleepingbeauty87 schreef:
28-10-2019 20:30
Raar is niet helemaal het begrip haha
Of het überhaupt kan :facepalm:
Natuurlijk kan dat. Alleen thuis laten, dat kan dus niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
De meeste ziekenhuizen hebben een kinderopvang waar je onaangekondigd je kind een uurtje kan laten, precies voor situaties als de jouwe.
Staat op de site van je ziekenhuis als het er is.
Natuurlijk kan dat als je geen oppas hebt.
Fitcross dank voor de tip ga eens kijken.
Maar ben het nooit regen gekomen en loop al best lang in dit ziekenhuis...
Fitcross schreef:
28-10-2019 20:32
De meeste ziekenhuizen hebben een kinderopvang waar je onaangekondigd je kind een uurtje kan laten, precies voor situaties als de jouwe.
Staat op de site van je ziekenhuis als het er is.
Universitaire ziekenhuizen wel, de (meeste) andere dacht ik niet. Tenminste dat is mijn ervaring, die van mij vonden de opvang oveigens prima en artsen begrepen het ook dat mijn kinderen vaak mee waren.

Hoe lang duurt je onderzoek? Even snel buiten de kamer (bij een verpleegkundige of bij de balie) vind ik wat anders dan bv een scan van een half uur oid. Voor zo lang vind ik dat je een ander niet verantwoordelijk kan maken voor je kind van wie het niet het werk is. Laat maar, ik heb niet goed gelezen. Een röntgenfoto is zo gemaakt dus dat kan prima dan. Neem idd iets van speelgoed of een telefoon mee zodat je kind zich even zelf kan vermaken in de wagen en komt goed.

Geen vriendin, buurvrouw of collega die mee kan? Een Collega van vriend heeft hier wel eens opgepast op de (toen slapende kinderen) toen ik met spoed naar het ziekenhuis was, vriend achter me aan wilde en familie niet gelijk bereikbaar was. Vond ze geen probleem om te doen (al hebben we haar wel eens vaker buiten werk gezien dus misschien anders dan een collega die je alleen op werk ziet). En ook van de buren zou ik zo een kind opvangen als het nodig is.
anoniem_64a46782bc5f2 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 20:57
8.34% gewijzigd
Ik moest laatst ook naar de gyn en heb hierover toen ook een topic geopend. Ik heb dus mijn peuter (2,5 jaar) ook mee genomen. Hij zat in de buggy met rozijntjes en een ipad en het ging meer dan prima.
Zoon zat op de stoel naast mij tijdens de inwendige echo omdat hij het maar niks vond dat die meneer mij onderzocht. Toen hij zag dat het niet eng was ging hij weer verder met zijn ding.

Gewoon meenemen en je niet te druk maken. Het komt goed.
Ik heb geen kleine kinderen meer ,maar ik zou als mede patiënt op de röntgen afdeling geen moeite mee hebben.
Ik zou het een ander verhaal vinden bij bv afdeling oncologie. Jaren geleden meegemaakt dat moeder en oma het reuze gezellig hadden met hun oogappel op deze afdeling.....terwijl daar op dat moment de meest zieke mensen zatten te wachten. Zo ook mijn man.......vreselijk
jerima schreef:
28-10-2019 21:11
Ik heb geen kleine kinderen meer ,maar ik zou als mede patiënt op de röntgen afdeling geen moeite mee hebben.
Ik zou het een ander verhaal vinden bij bv afdeling oncologie. Jaren geleden meegemaakt dat moeder en oma het reuze gezellig hadden met hun oogappel op deze afdeling.....terwijl daar op dat moment de meest zieke mensen zatten te wachten. Zo ook mijn man.......vreselijk
Kan voor mensen juist ook een welkome afleiding zijn
jerima schreef:
28-10-2019 21:11
Hoewel ik snap dat het voor jullie echt niet leuk kan zijn geweest op dat moment kan het natuurlijk ook dat die moeder of oma zelf ook heel ziek was en het juist nodig had om afleiding te hebben van het kind (dat ze mogelijk niet zal zien opgroeien) of dat die kindje zelf heel ziek was.
anoniem_64a46782bc5f2 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 21:26
0.34% gewijzigd
Ik heb mijn kind altijd meegenomen, ook als ik bij de dokter of in het ziekenhuis moest zijn. Ik heb ooit rare blikken ofzo gehad. Een speelgoedje mee en eventueel iets te drinken en te eten. Een keer liep het in het ziekenhuis heel erg uit, toen werd m`n kind onrustig. Toen zijn de verplegers met `m gaan wandelen en `m klusjes gegeven. Kortom: geen probleem, gewoon meenemen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik heb zelf jarenlang als radiodiagnostisch laborant gewerkt. Je kunt je kind meenemen. Op het moment van maken van de foto gaat hij mee achter het raam bij de laborant of even in het kleedhokje voor die 20 seconden. Dat is hoe ik het deed. Zodra de foto dan was gemaakt ging kind weer mee de kamer in of deed ik de deur naar de kleedkamer weer open. Oudere kindjes liet ik 'zelf' de foto maken en gaf ik uitleg, vonden ze geweldig.
Geen crèche in het ziekenhuis? Toen mijn kind 3 jaar was, heeft ze daar vaak een uurtje gespeeld. Ik weet niet of dit gangbaar is in elk ziekenhuis maar in het ziekenhuis in Nieuwegein wel.
Misschien op de website van het ziekenhuis kijken?

Edit. Dit betrof geen universitair ziekenhuis.
summerheat wijzigde dit bericht op 28-10-2019 22:26
9.23% gewijzigd
Zolang je geen rode stieren tegenkomt kan je best je kind meenemen. Toen ik eens een foto moest maken bleef kind in de buggy even in de kleedkamer staan. Was zo gepiept.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven