Peuter goed schoeisel nodig?

12-10-2010 17:47 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 1,5. Ik ben van de week voor winterlaarzen wezen kijken. Volgens mij hebben kleintjes goed schoeisel nodig omdat de voeten nog in ontwikkeling zijn oid. Maargoed; wat een geld zeg!

Nu zie ik ook enige laarsjes op marktplaats staan... Maarja; wel gedragen. Is dat erg? Verder ook prima laarsjes gezien bij de Bristol. Maarja; dat is niet echt kwaliteit.

Kortom; wie kan mij vertellen of kinderen nou wel of geen goed (en dus duur) schoeisel nodig hebben of dat iedereen dit wel denkt maar dat het kul is.

Bedankt alvast!
dat specifieke model van shoesme was niet goed. dat zegt niks over een merk. als jouw familie in de schoenen zit kan ik me wél voorstellen dat zij evt. betere merken hebben aangedragen. studio petit is trouwens het vroegere petit shoes. maar buiten dit alles gaat het er om, dat het model bij de voet past. ongeacht het merk of de prijs.
Nav de topic ging ik vandaag met mijn dreumes schoenen kopen.

Ik wilde naar Deichmann (woon in de buurt van de grens), voor de elefanten schoenen. Door de waarschuwing in dit topic heb ik dit maar gelaten.

Dus naar de scapino voor de dr. visser. Ze hadden één paar in maat 23, voor meisjes. En deze zaten voor geen meter. De verkoopster kwam niet verder dan:" nee, ik denk niet dat we achter nog iets hebben in 23". Dus helaas. Daarna naar de durlinger. Daar hadden ze ook 2 paren schoenen in maat 23. Een was lelijk.......Toen we het ander paar aantrokken, begon meisje meteen te huilen. Tja, dat is dan ook duidelijk.

Van haren had alleen vanalles wat me echt niets leek.

Dus toch de auto maar gepakt om naar een kinderschoen speciaalzaak te gaan, 30 autominuten. Maar daar hadden ze dan ook 8 paar in haar maat. Verkoopster adviseerde om de schoen iets te groot te kopen. Maar dan met een los inlegzooltje zodat het weer 1/2 maar kleiner wordt. Zooltje kan ik na zo'n 2 maanden eruit halen.Dus ... bij de speciaal zaak shoesme gekocht. En de volgende rij ik er toch meteen naar toe. Scheelt veel gedoe. Ze helpen goed en ze hebben er keus.

Alleen, nu vind ik het zo zonde om haar er mee te laten spelen. Ik twijfel om ze volgende week op het kdv aan te doen (want daar kruipt ze met autotjes over de grond... zucht... het is ook nooit goed.)
Deenje, wij doen binnen bij het kdv gewoon slofjes aan en buiten speelt hij op zijn schoenen. Maar hij loopt en rent al echt.
quote:alcofrolic schreef op 15 oktober 2010 @ 08:49:

Slippertjes op hele jonge leeftijd (tenzij birkenstocks) zou ik nooit doen. Al staat het wel super schattig.Kreeg juist op mijn kop van een kinder orthopeed na het zien van de kekke birkenstocks bij mijn 1.5 jaar oude zoontje. Volgens hem zijn de zolen veels te hard en desondanks een goed voetbed zijn ze niet flexibel genoeg. Hij raade me vervolgens Havaianas aan met hielbandje. Moet zeggen dat die kleine er heerlijk op liep.
Familielid heeft de kinderen jaren lang op stevige schoenen laten lopen. Had zelf in haar jeugd altijd last van "moeilijke voeten". Ze dacht dat dit dus te voorkomen door haar kinderen goede en dure schoenen aan te meten. Helaas bleek dit zeker niet goed te zijn. Ze is via de schoolarts bij de kinderarts terecht gekomen. Arts heeft aangegeven dat kindervoeten zich goed moeten ontwikkelen en dat lopen op blote voeten juist heel gezond is. Schoenen die teveel steun geven zorgen voor minder ontwikkeling van de spieren en pezen in de voet. De kinderen hebben nu dus schoenen die veel minder stevig zijn (zelfs slippers en sandalen).
quote:khemam schreef op 16 oktober 2010 @ 21:42:

[...]

Kreeg juist op mijn kop van een kinder orthopeed na het zien van de kekke birkenstocks bij mijn 1.5 jaar oude zoontje. Volgens hem zijn de zolen veels te hard en desondanks een goed voetbed zijn ze niet flexibel genoeg. Hij raade me vervolgens Havaianas aan met hielbandje. Moet zeggen dat die kleine er heerlijk op liep.

Maar Birkenstocks zijn er toch ook helemaal niet in hele kleine maatjes? Dacht dat dat pas bij een jaar of 3 kon.

Misschien dat dat hielbandje de slipper wat minder erg maakt omdat ze dan de tenen niet hoeven te 'klauwen' om de slipper aan de voet te houden.

Maar goed, ik ben geen orhopeed of podoloog. Ik haal mijn kennis maar uit de media
Birkenstock slippers vanaf maat 30 pas. En sandalen wel vanaf een hele kleine maat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven