Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

vrijdag 27 september 2019 om 20:17
Spannend teckel, hopelijk krijg je goede uitslag.
Haren wassen: zoon speelt altijd in de douche, ik sop zijn haar dan in. Ik spoel het uit met een bekertje water, dat water hou ik dan tegen met mn hand. (En dan een paar keer)
Zoon reageert er eigenlijk niet op.
Stomme vraag misschien.. maar hebben jullie straie? En is het een beetje weggetrokken?
Met zoon had ik vrijwel niets (1
Streepje op mn borst) en nu met bijna 34 weken zwanger, heb ik toch al wat strepen op mn onderbuik
Haren wassen: zoon speelt altijd in de douche, ik sop zijn haar dan in. Ik spoel het uit met een bekertje water, dat water hou ik dan tegen met mn hand. (En dan een paar keer)
Zoon reageert er eigenlijk niet op.
Stomme vraag misschien.. maar hebben jullie straie? En is het een beetje weggetrokken?
Streepje op mn borst) en nu met bijna 34 weken zwanger, heb ik toch al wat strepen op mn onderbuik

vrijdag 27 september 2019 om 20:29
Sneeuwbal, ja best veel. Ook pas in m'n tweede zwangerschap gekregen. Ik had echt een enorme buik (en een grote baby). Zoon is nu 7 weken maar ik denk echt dat t wel wat wegtrekt maar dat duurt lang. Ik herinner me ook niet echt hoe lang dat flubberige aan je buik blijft of dat ik t bij dochter helemaal niet zo had.

vrijdag 27 september 2019 om 21:08
Ik heb geen striae van beide zwangerschappen.
@maartje waarom vindt jij landal Veluwemeer niet geschikt voor kleine kinderen? We zijn vanmiddag aangekomen en ik vind de huisjes echt super. Zwembad is klein, maar voldoet aan peuters eisen en is warm genoeg voor baby. Er zijn leuke speeltuinen. De binnen speeltuin zag er ook goed uit. Dat er overal water is, is misschien wat onhandig maar met dit weer geen ramp.
@maartje waarom vindt jij landal Veluwemeer niet geschikt voor kleine kinderen? We zijn vanmiddag aangekomen en ik vind de huisjes echt super. Zwembad is klein, maar voldoet aan peuters eisen en is warm genoeg voor baby. Er zijn leuke speeltuinen. De binnen speeltuin zag er ook goed uit. Dat er overal water is, is misschien wat onhandig maar met dit weer geen ramp.
vrijdag 27 september 2019 om 21:18
Toen wij er waren hadden ze eigenlijk alleen dat grote speelkasteel qua buitenspelen, daar kon hij met 1,5 nog niks mee (terwijl hij toch best mobiel was). Die grotere speeltuin met airtrampo was toen afgesloten, maar niemand kon uitleggen waarom.Teckeltje88 schreef: ↑27-09-2019 21:08Ik heb geen striae van beide zwangerschappen.
Edit: ik heb nog maar even gegoogeld omdat ik het me niet kon voorstellen dat onze meningen daar zo over zouden verschillen, maar het hele speelkasteel is veranderd

(Sorry als ik je op voorhand eventuele extra stress heb veroorzaakt

vrijdag 27 september 2019 om 21:52
Haha ja ik had inderdaad even flink de P er in; hoezo heeft schoonmoeder ene park geboekt wat niet geschikt is voor kleintjes. Maar er zijn ook nog andere leuke speeltuinen. En zo'n trampoline springkussen. Een of ander avonturen bos wat ik morgen ochtend wel uit wil proberen met peuter. Heb z'n ielm pak maat 86 van vorig jaar mee. Benieuwd of die nog past haha.
Ik heb trouwens al wel de speelhoek gespot in het restaurant. Dat zag er goed uit.
Ik heb trouwens al wel de speelhoek gespot in het restaurant. Dat zag er goed uit.
vrijdag 27 september 2019 om 22:08
Bij baby 1 bijna niks (alleen mijn borsten konden de rek niet aan) , bij baby 2 werd mijn buik echt lelijk. Maar nav je post heb ik even mijn buik bekeken en nu na 6 maanden is het al stuk lichter.sneeuwball schreef: ↑27-09-2019 20:17
Streepje op mn borst) en nu met bijna 34 weken zwanger, heb ik toch al wat strepen op mn onderbuik![]()
zaterdag 28 september 2019 om 08:23
Teckel, veel plezier!
En fijn dat je bij de ha bent geweest en dat ze het verder onderzoeken.
Jammer due! Wij hebben het ook een aantal keer gehad maar ben uiteindelijk heel blij dat we een fijn huis hebben gevonden en dat de buren zo prettig zijn!
@ haren wassen, is hier drama net als tanden poetsen. Nou ja het is niet anders, moet nu eenmaal gebeuren.
@ staie, ja heb het op buik gekregen. Is wel minder maar weggaan doet het niet.
Hier werd dochter om vijf uur wakker, man ging kijken en nam haar mee naar ons bed, geen idee waarom maar sindsdien is het gejengel want is eigenlijk moe. En man draait zich dan om en ronkt verder.. grr. Nou ja straks een verjaardag. Hoop dat ze vanmiddag wel slaapt.
En fijn dat je bij de ha bent geweest en dat ze het verder onderzoeken.
Jammer due! Wij hebben het ook een aantal keer gehad maar ben uiteindelijk heel blij dat we een fijn huis hebben gevonden en dat de buren zo prettig zijn!
@ haren wassen, is hier drama net als tanden poetsen. Nou ja het is niet anders, moet nu eenmaal gebeuren.
@ staie, ja heb het op buik gekregen. Is wel minder maar weggaan doet het niet.
Hier werd dochter om vijf uur wakker, man ging kijken en nam haar mee naar ons bed, geen idee waarom maar sindsdien is het gejengel want is eigenlijk moe. En man draait zich dan om en ronkt verder.. grr. Nou ja straks een verjaardag. Hoop dat ze vanmiddag wel slaapt.
zaterdag 28 september 2019 om 08:58
Ik heb geen striae gekregen door de zwangerschappen. Volgens mijn VK is het erfelijk of je het wel of niet krijgt, maar geen idee of dat klopt.
Teckeltje, veel plezier! Wij gaan over een maand een midweekje naar Landal, ik heb er ook zoveel zin in. Even eruit.
Pip, hopelijk heeft je dochter nog even geslapen!
Hier echt een dramanacht en -ochtend achter de rug. Man heeft nachtdiensten, dus ik sta er alleen voor dit weekend. Baby werd de hele nacht elke 45 minuten wakker, maar sliep wel weer in als ik het speentje gaf. Om 4.15 toch maar een nachtfles gegeven terwijl ze die normaal niet meer krijgt, maar toen was ze klaarwakker. Om 6.15 sliep ze eindelijk en om 6.20 werd peuter wakker.
Om 7.00 met peuter naar beneden maar ze maakte zoveel herrie dat baby ook huilend wakker werd. Peuter kreeg een driftbui omdat ze eerst pap moest eten voordat ze een banaan mocht en vervolgens een tweede driftbui omdat ik na 100x vragen zelf de pap maar had gemaakt, terwijl ze normaal altijd graag wil helpen. Op dat moment kwam mijn man thuis die peuter even overnam, zodat ik de (inmiddels krijsende) baby de fles kon geven. Tot overmaat van ramp stak ik door de vermoeidheid heel hard met mijn duim in het oog van de baby.
Baby is oké en ligt weer te slapen, peuterdochter is weer vrolijk na de pap en haar banaan en ik lig uitgeput op de bank. En het is nog niet eens 9 uur.
Teckeltje, veel plezier! Wij gaan over een maand een midweekje naar Landal, ik heb er ook zoveel zin in. Even eruit.
Pip, hopelijk heeft je dochter nog even geslapen!
Hier echt een dramanacht en -ochtend achter de rug. Man heeft nachtdiensten, dus ik sta er alleen voor dit weekend. Baby werd de hele nacht elke 45 minuten wakker, maar sliep wel weer in als ik het speentje gaf. Om 4.15 toch maar een nachtfles gegeven terwijl ze die normaal niet meer krijgt, maar toen was ze klaarwakker. Om 6.15 sliep ze eindelijk en om 6.20 werd peuter wakker.
Om 7.00 met peuter naar beneden maar ze maakte zoveel herrie dat baby ook huilend wakker werd. Peuter kreeg een driftbui omdat ze eerst pap moest eten voordat ze een banaan mocht en vervolgens een tweede driftbui omdat ik na 100x vragen zelf de pap maar had gemaakt, terwijl ze normaal altijd graag wil helpen. Op dat moment kwam mijn man thuis die peuter even overnam, zodat ik de (inmiddels krijsende) baby de fles kon geven. Tot overmaat van ramp stak ik door de vermoeidheid heel hard met mijn duim in het oog van de baby.
Baby is oké en ligt weer te slapen, peuterdochter is weer vrolijk na de pap en haar banaan en ik lig uitgeput op de bank. En het is nog niet eens 9 uur.

zaterdag 28 september 2019 om 10:11
Striae erfelijk? Niet per se volgens mij, mijn moeder heeft helemaal niks. Maarja ik had ook wel een achterlijk grote buik m'n tweede zwangerschap dus t verbaasde mij niks.
Wat een ochtend Fiona. Hier was peuter half 7 wakker. Baby half 8 (na een voeding om half 4). M'n man ligt nu in bed met de baby dus peuter en ik hebben lekker lopen dollen.
Wat een ochtend Fiona. Hier was peuter half 7 wakker. Baby half 8 (na een voeding om half 4). M'n man ligt nu in bed met de baby dus peuter en ik hebben lekker lopen dollen.
zaterdag 28 september 2019 om 11:14
Erfelijk, of in elk geval dat het uitmaakt of je er aanleg voor hebt of niet. Erfelijk zal het inderdaad niet zijn want mijn moeder en zus hebben het wel.
Jij ook sterkte Teckeltje! Hebben jullie veel plannen vandaag of blijven jullie lekker in het huisje?
Peuterdochter gooide net expres een handvol speelgoed in het gezicht van de baby.
Baby huilen, ik boos en dochter erg geschrokken van zichzelf. Ze heeft daarna een kwartier lang boekjes voorgelezen aan de baby.
Jij ook sterkte Teckeltje! Hebben jullie veel plannen vandaag of blijven jullie lekker in het huisje?
Peuterdochter gooide net expres een handvol speelgoed in het gezicht van de baby.

zaterdag 28 september 2019 om 14:12
Ah teckel en Fiona, klinkt ook pittig!
Ja dochter heeft tot tegen tienen geslapen. Ik kon me rustig douchen en aankleden, was wel even heel fijn! Nu is ze in slaap gevallen in de auto. Dat is wel prettig want vanavond gaan we uit eten voor man zijn verjaardag nog.
Ik heb geen elektrische fiets, ben wel een bakfiets aan het overwegen. Heeft iemand hier een bakfiets? Bij ons zie je veel urban arrows maar die vind ik zo ontzettend duur!
Ja dochter heeft tot tegen tienen geslapen. Ik kon me rustig douchen en aankleden, was wel even heel fijn! Nu is ze in slaap gevallen in de auto. Dat is wel prettig want vanavond gaan we uit eten voor man zijn verjaardag nog.
Ik heb geen elektrische fiets, ben wel een bakfiets aan het overwegen. Heeft iemand hier een bakfiets? Bij ons zie je veel urban arrows maar die vind ik zo ontzettend duur!
zaterdag 28 september 2019 om 14:23
Hopelijk valt de biopsie mee en is de uitslag goed. Geniet van jullie weekend Teckeltje.
@straie: helaas flink straie op mn buik aan de zwangerschap over gehouden. Ik vind het echt nog heel goed zichtbaar (na 2 jaar). Wat me wel opviel, vorige week op vakantie was mn buik bruin geworden en toen vielen de striemen een stuk minder op.
@straie: helaas flink straie op mn buik aan de zwangerschap over gehouden. Ik vind het echt nog heel goed zichtbaar (na 2 jaar). Wat me wel opviel, vorige week op vakantie was mn buik bruin geworden en toen vielen de striemen een stuk minder op.

zaterdag 28 september 2019 om 14:46
Ik heb man eruit gestuurd om half 7 en zelf tot 9u blijven liggen. Ik voel me dus nog best fit, haha.
Vanmorgen lekker buiten geweest. Zelfs nog koffie op het terras kunnen drinken.
Bij thuiskomst was peuter weer zo moe, terwijl hij dus giga had uitgeslapen (half 10 ofzo) en om 1315 sliep hij weer en nu nog steeds. Vanmiddag gaan we nog lekker zwemmen.
Ben een beetje boos op man. Die was even vergeten dat hij woensdag (zijn dag met de kids) een dienst moet werken. En ik moet ook gewoon werken en ivm drukte kan ik echt geen vrij nemen. Schoonmoeder kan niet, mijn ouders op vakantie. Dus als kdv niet kan, wat dan? Ik vind het super kut en voel me dus ook verantwoordelijk en zit te denken of ik niet kan schuiven met werkzaamheden terwijl ik eiglk zoiets heb van je zoekt het maar uit. Ga je collega's maar smeken of wat dan ook. Waarom zou ik jouw puinhoop opruimen. Maar ja het zijn ook mijn kinderen. Pffff. Wat een sukkel.
Vanmorgen lekker buiten geweest. Zelfs nog koffie op het terras kunnen drinken.
Bij thuiskomst was peuter weer zo moe, terwijl hij dus giga had uitgeslapen (half 10 ofzo) en om 1315 sliep hij weer en nu nog steeds. Vanmiddag gaan we nog lekker zwemmen.
Ben een beetje boos op man. Die was even vergeten dat hij woensdag (zijn dag met de kids) een dienst moet werken. En ik moet ook gewoon werken en ivm drukte kan ik echt geen vrij nemen. Schoonmoeder kan niet, mijn ouders op vakantie. Dus als kdv niet kan, wat dan? Ik vind het super kut en voel me dus ook verantwoordelijk en zit te denken of ik niet kan schuiven met werkzaamheden terwijl ik eiglk zoiets heb van je zoekt het maar uit. Ga je collega's maar smeken of wat dan ook. Waarom zou ik jouw puinhoop opruimen. Maar ja het zijn ook mijn kinderen. Pffff. Wat een sukkel.

zaterdag 28 september 2019 om 14:59
Ik heb een beetje zo'n zelfde buik als bij zoon. Vind het wel jammer dat het bin de 2e nu straie is, je zou denken dat hrt al een keer allemaal is uitgerekt haha. Nouja niets aan te doen.
Wat een nachten en ochtenden zeg, vermoeiend! Succes vandaag.
Snap wel dat je boos bent op man teckeltje. Is het een extra dienst die je man had genomen?
Maar als jij wat kan schuiven met werk, dat man een andere dag vrij kan nemen, is toch ook fijn? Is er toch een oplossing.
Wat een nachten en ochtenden zeg, vermoeiend! Succes vandaag.
Snap wel dat je boos bent op man teckeltje. Is het een extra dienst die je man had genomen?
Maar als jij wat kan schuiven met werk, dat man een andere dag vrij kan nemen, is toch ook fijn? Is er toch een oplossing.

zaterdag 28 september 2019 om 15:04
Ja ik! Wat wil je weten?Due-scimmie schreef: ↑28-09-2019 12:53Iemand hier trouwens elektrische fiets met kinderstoeltje? Zo ja, aan- of afraders
Ik had er twee Yepps op, nu nog 1 achter want jongste paste niet meer voorop. Ik vind fietsen met een kind erbij op vreselijk instabiel/zwaar (met gewone en met elektrisch fiets), maar dat ligt aan mij. Man vindt het wel makkelijk. Dus ik heb een fietskar gekocht voor als ik met ze fiets.
zaterdag 28 september 2019 om 16:29
Wat voor merk heb je?ShaunTheSheep schreef: ↑28-09-2019 15:04Ja ik! Wat wil je weten?
Ik had er twee Yepps op, nu nog 1 achter want jongste paste niet meer voorop. Ik vind fietsen met een kind erbij op vreselijk instabiel/zwaar (met gewone en met elektrisch fiets), maar dat ligt aan mij. Man vindt het wel makkelijk. Dus ik heb een fietskar gekocht voor als ik met ze fiets.
Ik vond met 1 geen probleem. Peuter zat op gewone fiets nog voorop want geen 15 kg. Ik wil nu elektrische zodat ik niet bezweet aankom op mijn werk nadat ik ze heb weggebracht.
zaterdag 28 september 2019 om 16:53
Wij zijn vandaag wezen zwemmen en het was zo leuk! Peuter is 1x eerder in een zwembad geweest op vakantie en vond het nu weer geweldig. Golfslagbad, springen, koppie onder alles was lachen, gieren, brullen. Zelfs nog van de hele hoge dichte waterglijbaan geweest waar je aan het einde gelanceerd wordt en flink koppie onder gaat was helemaal top.
Direct al een vriendinnetje gemaakt waar ze lekker mee aan het spelen was, echt te verliefd op mijn twee kids na zo'n leuke dag
Nu speelt ze lekker bij de buren terwijl ik rustig kook en baby slaapt en nadat zij gegeten hebben ga ik met een vriendin eten en een wijntje drinken in de stad. Heerlijke dag!
Direct al een vriendinnetje gemaakt waar ze lekker mee aan het spelen was, echt te verliefd op mijn twee kids na zo'n leuke dag

Nu speelt ze lekker bij de buren terwijl ik rustig kook en baby slaapt en nadat zij gegeten hebben ga ik met een vriendin eten en een wijntje drinken in de stad. Heerlijke dag!
zaterdag 28 september 2019 om 17:08
Ik wil binnenkort ook een elektrische fiets kopen (zeg ik al een paar mnd maar komt er steeds niet van). Ik heb wat op het oog maar wil die eerst proefrijden dus dat moeten we nog even doen. Geen idee meer hoe die heet maar kan het opzoeken. Het is hier best heuvelachtig en met 2 kids vind ik dat echt te zwaar.
@teckel, snap dat je pissig bent. Als jij niet kan ruilen en er is geen oplossing kan hij dan nog wel ruilen denk je?
@teckel, snap dat je pissig bent. Als jij niet kan ruilen en er is geen oplossing kan hij dan nog wel ruilen denk je?

zaterdag 28 september 2019 om 17:26
Wij hebben een bakfiets. Een tweewieler van Bertus. Dat is de Skoda van Bakfiets.nl zeg maar.
Ik kan met veel inspanning wel ruilen maar ik heb met een reden as donderdag al vrij genomen en geruild met vrijdag. Ik wíl dus niet werken donderdag. Als kdv niet kan, heeft hij pech. Hopelijk kan het dan opgevangen worden door z'n collega's. Hij moet er maar eens leren van dag slechte plannen van hem. Ik ben er wel een beetje klaar mee om zijn PA te zijn.
@envelop dat klinkt als een heerlijke dag. Fijne avond ook!!!
@maartje wij gaan zo uit eten en hebben de tafel naast de speelhoek
dank aan je man voor de tip!
Ik kan met veel inspanning wel ruilen maar ik heb met een reden as donderdag al vrij genomen en geruild met vrijdag. Ik wíl dus niet werken donderdag. Als kdv niet kan, heeft hij pech. Hopelijk kan het dan opgevangen worden door z'n collega's. Hij moet er maar eens leren van dag slechte plannen van hem. Ik ben er wel een beetje klaar mee om zijn PA te zijn.
@envelop dat klinkt als een heerlijke dag. Fijne avond ook!!!
@maartje wij gaan zo uit eten en hebben de tafel naast de speelhoek

zaterdag 28 september 2019 om 20:46
Ik vermoed dat mijn auto apk niet haalt dus eigenlijk is planning hier over 1,5 maand als baby dan ook stabiel zit. Anders wordt het auto oplappen denk ik.Envelop schreef: ↑28-09-2019 17:08Ik wil binnenkort ook een elektrische fiets kopen (zeg ik al een paar mnd maar komt er steeds niet van). Ik heb wat op het oog maar wil die eerst proefrijden dus dat moeten we nog even doen. Geen idee meer hoe die heet maar kan het opzoeken. Het is hier best heuvelachtig en met 2 kids vind ik dat echt te zwaar.