Peutertopic III

zondag 1 december 2019 om 20:51
Peuter deed dat ook maar trok weer bij. Al liep hij vandaag op zijn tenen want hij had kleine hakjes, net als mamaAardbei-banaan schreef: ↑01-12-2019 16:05@koekiemonster: ook op blote voeten of sokken loopt hij op zijn tenen.

zondag 1 december 2019 om 20:53
Daarom vraag ik toch wat jullie peuters dragen ter inspiratieMaartje2016 schreef: ↑01-12-2019 20:22Maar je kan voor peuter dan toch een maillot kopen voor op de fiets? Of een skibroek?

zondag 1 december 2019 om 20:57
Ik bedoel het ook niet lullig, maar als het puur is voor op de fiets dan zou ik hem inderdaad iets onder zijn broek aantrekken, en dat bij aankomst op locatie weer uittrekken. Is wat omslachtig, maar wel warmer.Due-scimmie schreef: ↑01-12-2019 20:53Daarom vraag ik toch wat jullie peuters dragen ter inspiratie. En ik wil juist niet iets onder zijn gewone broek want dan moet alles uit voor dat uit kan en das niet handig met de wc. Maar ik heb inmiddels al gevonden wat ik zocht.
Wat heb je nu gevonden dan?

zondag 1 december 2019 om 21:00
Zou er dan juist voor kiezen om een ski broek over de broek aan te doen ipv een maillot er onder.Maartje2016 schreef: ↑01-12-2019 20:57Ik bedoel het ook niet lullig, maar als het puur is voor op de fiets dan zou ik hem inderdaad iets onder zijn broek aantrekken, en dat bij aankomst op locatie weer uittrekken. Is wat omslachtig, maar wel warmer.
zondag 1 december 2019 om 21:02

zondag 1 december 2019 om 21:04
Haha. Hier een naakt loper, als het aan hem lag! Zegt ie wel als ie op z'n stoel gaat zitten oei,koud hihih, mij koude billen. En een lol dan.
En maar aan z'n piemel zitten de hele dag.
Maar verder is hij heel ijdel en wil alles het liefst zoals mama. Dus mama handschoenen = peuter handschoenen. Idem met muts en sjaal.
Vanmorgen was ik zo trots. Ik probeerde hem te leren z'n jas op te hangen ipv binnenkomen, jas uittrekken en laten liggen waar ie dan op de grond valt. En vanmorgen komen we binnen (via de achter deur), doet z'n jas uit, loopt naar de gang, hangt keurig z'n jas op, sjaaltje in de mouw en muts in de capuchon. Wat worden ze groot dan he.
Vanavond Sint gevierd. Het was een succes. Opa had aangebeld, zak neergezet en om gelopen. Peuter ging blij kijken toen de bel ging en zag de zak staan. SINTERKAAS!!!!!!!!! Zo cute.
zondag 1 december 2019 om 21:14
Bij decathlon heb je softshell broeken onder mom van wandelbroek. Lang leve Google want had hier nooit op gezochtMaartje2016 schreef: ↑01-12-2019 20:57Ik bedoel het ook niet lullig, maar als het puur is voor op de fiets dan zou ik hem inderdaad iets onder zijn broek aantrekken, en dat bij aankomst op locatie weer uittrekken. Is wat omslachtig, maar wel warmer.

zondag 1 december 2019 om 21:19
Laat even weten hoe het bevalt, dit klinkt super handig!Due-scimmie schreef: ↑01-12-2019 21:14Bij decathlon heb je softshell broeken onder mom van wandelbroek. Lang leve Google want had hier nooit op gezocht. En meteen maar wanten meebesteld die redelijk ver over zijn jas gaan.

maandag 2 december 2019 om 09:12
die lancering heb ik met rozetje ook een keer gezien ja... oeps

maandag 2 december 2019 om 17:50
Hier een meelezer met wellicht een tip....
Ze hadden laatst bij de Aldi gevoerde regenpakken, broek en jas gevoerd met fleece.Krijgt peuterdochter aan naar bijv. het bos, op de fiets bij regen of als er sneeuw ligt over de normale kleding heen.Vorig jaar ook gehad en veel plezier aan gehad en niet duur.
Volgens mij hebben ze zoiets ook online in de Lidl webshop voor niet zoveel geld.
Ze hadden laatst bij de Aldi gevoerde regenpakken, broek en jas gevoerd met fleece.Krijgt peuterdochter aan naar bijv. het bos, op de fiets bij regen of als er sneeuw ligt over de normale kleding heen.Vorig jaar ook gehad en veel plezier aan gehad en niet duur.
Volgens mij hebben ze zoiets ook online in de Lidl webshop voor niet zoveel geld.
maandag 2 december 2019 om 18:34
Onze zoon gaat voor de Grote Broer Award 2019!!
Dochter heeft een geweldige meltdown, dus hij biedt zijn knuffel aan waar normaal nog niet eens iemand niet eens naar mag kijken. Die hoefde ze niet, dus is hij erbij op de grond gaan liggen om liedjes te zingen en d'r te kalmeren. Als klap op de vuurpijl is het hem ook nog gelukt om haar aan tafel te krijgen en te laten eten.
Dochter heeft een geweldige meltdown, dus hij biedt zijn knuffel aan waar normaal nog niet eens iemand niet eens naar mag kijken. Die hoefde ze niet, dus is hij erbij op de grond gaan liggen om liedjes te zingen en d'r te kalmeren. Als klap op de vuurpijl is het hem ook nog gelukt om haar aan tafel te krijgen en te laten eten.

maandag 2 december 2019 om 18:58
Thanks! Aldi is helaas weg uit. Mijn dorp, maar ga eens bij Lidl online kijken.Tulpje78 schreef: ↑02-12-2019 17:50Hier een meelezer met wellicht een tip....
maandag 2 december 2019 om 19:00
Maartje2016 schreef: ↑02-12-2019 18:34Onze zoon gaat voor de Grote Broer Award 2019!!
![]()
![]()
![]()

Hier is het momenteel meer: Baby niet afpakken

maandag 2 december 2019 om 19:33
Wij hebben hem altijd geleerd dat hij bij afpakken iets vervangends moest geven, bijvoorbeeld een andere auto waar hij niet mee speelde op dat moment. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen: toen de oudste van de week iets van de jongste wilde afpakken werd hij afgescheept met een vervangend speeltje
(Maar ook: toen ik even de kamer uit liep had zoon een stift en dochter een krijtje. Toen ik terug de kamer in liep had zoon het krijtje en dochter een groen gezicht omdat ze de stift wilde opeten
...)

(Maar ook: toen ik even de kamer uit liep had zoon een stift en dochter een krijtje. Toen ik terug de kamer in liep had zoon het krijtje en dochter een groen gezicht omdat ze de stift wilde opeten

maandag 2 december 2019 om 20:08
wow, dit zijn onze "goals"Maartje2016 schreef: ↑02-12-2019 18:34Onze zoon gaat voor de Grote Broer Award 2019!!
![]()
![]()
![]()
maandag 2 december 2019 om 20:59
Haha. Ja dat leren we oudste ook, maar jongste snapt dat met 9 maanden nog nietMaartje2016 schreef: ↑02-12-2019 19:33Wij hebben hem altijd geleerd dat hij bij afpakken iets vervangends moest geven, bijvoorbeeld een andere auto waar hij niet mee speelde op dat moment. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen: toen de oudste van de week iets van de jongste wilde afpakken werd hij afgescheept met een vervangend speeltje![]()
(Maar ook: toen ik even de kamer uit liep had zoon een stift en dochter een krijtje. Toen ik terug de kamer in liep had zoon het krijtje en dochter een groen gezicht omdat ze de stift wilde opeten...)

maandag 2 december 2019 om 21:00
VolhoudenDue-scimmie schreef: ↑02-12-2019 20:59Haha. Ja dat leren we oudste ook, maar jongste snapt dat met 9 maanden nog niet. Die wil gewoon alles wat grote broer heeft

(En wij hadden toevallig een paar autootjes dubbel, dus iedereen blij met "hetzelfde" speeltje)

dinsdag 3 december 2019 om 03:17
dinsdag 3 december 2019 om 09:56
Dit is zo enorm liefMaartje2016 schreef: ↑02-12-2019 18:34Onze zoon gaat voor de Grote Broer Award 2019!!
![]()
![]()
![]()

dinsdag 3 december 2019 om 09:58
Wij hebben gisteren een slaaptrainer besteld... Zoon is zaterdag- en zondagochtend weer bij ons in bed gekropen en zondagavond 20x uit bed gekomen toen hij er net in lag. Hopelijk blijft hij wel liggen als hij ziet dat het schaapje ook de ogen nog dicht heeft
Vriend en ik hopen dat het pakketje vandaag of morgen binnen komt zodat we deze nog mooi bij de Sinterklaas cadeautjes kunnen doen.

Vriend en ik hopen dat het pakketje vandaag of morgen binnen komt zodat we deze nog mooi bij de Sinterklaas cadeautjes kunnen doen.
dinsdag 3 december 2019 om 11:54
Ohh Maartje ik smelt bij je berichtje, wat mooi
.
Sinterklaas is hier ook een hit, al is zoon pas 2. Zo schattig, spontaan sinterklaasliedjes zingen! Vandaag komt sint langs op het KDV, morgen vieren we het met familie thuis. Zelf ook zin in
.
@aardbei-banaan: hopelijk helpt de slaaptrainer!
@tulpje: lijkt me handig zo'n gevoerd regenpak, ga ik voor kijken. Dank voor de tip!

Sinterklaas is hier ook een hit, al is zoon pas 2. Zo schattig, spontaan sinterklaasliedjes zingen! Vandaag komt sint langs op het KDV, morgen vieren we het met familie thuis. Zelf ook zin in

@aardbei-banaan: hopelijk helpt de slaaptrainer!
@tulpje: lijkt me handig zo'n gevoerd regenpak, ga ik voor kijken. Dank voor de tip!
happiness = reality - expectations
dinsdag 3 december 2019 om 21:26

woensdag 4 december 2019 om 08:42
@maartje: wat lief!
@aardbei: hopelijk helpt de slaaptrainer!
Beetje afwezig geweest, druk met werk door ziekte, verplichtingen van het vrijwilligerswerk en we gingen een weekendje met zijn tweeën weg. De timing van alles van fantastisch maar niet heus, dus had zaterdag het wel even te kwaad toen we peuter voor mijn gevoel weer weg brachten. Maar goed uiteindelijk toch kunnen genieten van het weekendje en peuter had zich ook goed vermaakt!
Eten gaat weer slecht hier, alles is vies, janken aan tafel enz. Het gaat steeds in fases, maar wat niet helpt is dat schoonouders dan tegen je beginnen ja wat eet ze weinig he, enz. Nou dat wisten we zelf ook al wel, maar we zullen het erin proppen. Ja even weer doorbijten totdat de betere fase weer aanbreekt. Volgende week wegen en telefonisch consult met kinderarts.
Vandaag oppassen op baby van vriendin. Eens kijken of ik dan voor altijd genezen ben van de gedachtes aan een tweede kindje of misschien wel andersom.
Nog een vraagje: iemand tips voor smalle thermoleggings voor onder jurkje? Die van de action zaten als een soort joggingbroek bij peuter
@aardbei: hopelijk helpt de slaaptrainer!
Beetje afwezig geweest, druk met werk door ziekte, verplichtingen van het vrijwilligerswerk en we gingen een weekendje met zijn tweeën weg. De timing van alles van fantastisch maar niet heus, dus had zaterdag het wel even te kwaad toen we peuter voor mijn gevoel weer weg brachten. Maar goed uiteindelijk toch kunnen genieten van het weekendje en peuter had zich ook goed vermaakt!
Eten gaat weer slecht hier, alles is vies, janken aan tafel enz. Het gaat steeds in fases, maar wat niet helpt is dat schoonouders dan tegen je beginnen ja wat eet ze weinig he, enz. Nou dat wisten we zelf ook al wel, maar we zullen het erin proppen. Ja even weer doorbijten totdat de betere fase weer aanbreekt. Volgende week wegen en telefonisch consult met kinderarts.
Vandaag oppassen op baby van vriendin. Eens kijken of ik dan voor altijd genezen ben van de gedachtes aan een tweede kindje of misschien wel andersom.
Nog een vraagje: iemand tips voor smalle thermoleggings voor onder jurkje? Die van de action zaten als een soort joggingbroek bij peuter

woensdag 4 december 2019 om 10:31
Hopelijk helpt de slaaptrainer Aardbei-Banaan! Ik vind het echt de uitvinding van de eeuw en het werkt hier ook heel goed. Ik vind het jammer dat we hem niet eerder hebben gekocht.
Lavendel, balen dat jullie weer in zo'n slechte eetfase zitten, helemaal vanwege je dochters gewicht. Hier ook hoor, dochter eet echt bijna geen avondeten meer. En dan wel daarna nog een appel willen
Geen tips voor thermoleggings, op koude dagen doe ik een maillot (Prenatal) en gewone legging (Hema) over elkaar.
Dochter heeft vanochtend de baby in haar hand gebeten. Baby begon te krijsen van de pijn en pas na een serieus gesprek van vijf minuten op de gang gaf dochter toe dat ze gebeten had. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Wij vieren pakjesavond morgen en ik ben eigenlijk wel blij dat het daarna klaar is. Dochter heeft nu al zoveel haar schoen gezet (opa/oma/school/ooms/tantes etc) dat ze een beetje sinterklaasmoe is. De opa's en oma's maakten er ook meteen een groot ding van, dus het was niet alleen 1 klein schoencadeautje. En pakjesavond moet nog beginnen.
Lavendel, balen dat jullie weer in zo'n slechte eetfase zitten, helemaal vanwege je dochters gewicht. Hier ook hoor, dochter eet echt bijna geen avondeten meer. En dan wel daarna nog een appel willen

Geen tips voor thermoleggings, op koude dagen doe ik een maillot (Prenatal) en gewone legging (Hema) over elkaar.
Dochter heeft vanochtend de baby in haar hand gebeten. Baby begon te krijsen van de pijn en pas na een serieus gesprek van vijf minuten op de gang gaf dochter toe dat ze gebeten had. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Wij vieren pakjesavond morgen en ik ben eigenlijk wel blij dat het daarna klaar is. Dochter heeft nu al zoveel haar schoen gezet (opa/oma/school/ooms/tantes etc) dat ze een beetje sinterklaasmoe is. De opa's en oma's maakten er ook meteen een groot ding van, dus het was niet alleen 1 klein schoencadeautje. En pakjesavond moet nog beginnen.