Peutertopic III

zaterdag 30 november 2019 om 17:48
Zoon doet dat met tijden ook. Laatst advies gevraagd aan de fysio die toch bij ons kwam voor dochter. Zij zei dat je op deze leeftijd (zoon was toen bijna 2) het vooral moet zoeken in het type schoen. Echt oefeningen is ie nog te klein voor. Zij adviseerde wat hogere schoenen met een stugge zool. Dat nodigt blijkbaar het minst uit om op de tenen te gaan lopen, waardoor die achterste spieren niet te kort worden.Aardbei-banaan schreef: ↑30-11-2019 12:57Nog een vraagje: zoon loopt echt super veel op zijn tenen. Hij kan ook normaal lopen maar vind zijn tenen fijner ofzo. Gisteren in het tuincentrum heb ik in een stukje van 10 minuten hem 6 keer moeten zeggen dat hij niet alleen op zijn tenen moest lopen. Ik zit eraan te denken om bij de HA een doorverwijzing naar de fysio oid te vragen. Wil niet dat hij hier later last van gaat krijgen. Wat zouden jullie doen?
Wat leuk Envelop! Super goed natuurlijk om moeite te blijven doen voor elkaar. Moet zeggen dat dat er hier een beetje bij inschiet sinds baby er is. Maar binnenkort hebben we weer een date.
zaterdag 30 november 2019 om 18:08
Wat leuk envelop, veel plezier!!!
En wat een gezellige plannen allemaal!
Wij gaan volgend weekend een kerstboom kopen. Love it!
Ja ik zou er even naar laten kijken aardbei, als het niks is weet je het ook en anders krijg je misschien tips.
Ik heb net lekker een hapje toko gegeten, dochter is in goede handen bij opa en oma.
Ja het is wel pittig alleen omdat man deze week is maar ik heb ook wat relax momenten voor mezelf ingebouwd dat scheelt al voor mijn gevoel en ik kan nu iig (hopelijk) twee nachten later dan 5.30 wakker worden dus ik hoop dat ik wat energie kan bijtanken.
En wat een gezellige plannen allemaal!
Wij gaan volgend weekend een kerstboom kopen. Love it!
Ja ik zou er even naar laten kijken aardbei, als het niks is weet je het ook en anders krijg je misschien tips.
Ik heb net lekker een hapje toko gegeten, dochter is in goede handen bij opa en oma.
Ja het is wel pittig alleen omdat man deze week is maar ik heb ook wat relax momenten voor mezelf ingebouwd dat scheelt al voor mijn gevoel en ik kan nu iig (hopelijk) twee nachten later dan 5.30 wakker worden dus ik hoop dat ik wat energie kan bijtanken.

zaterdag 30 november 2019 om 19:16
Ik zou het inderdaad even checken, aardbei. In ieder geval kan advies vragen geen kwaad. En de tip van maud klinkt wel heel logisch!
Date avond hier, zoals ik al zei, filmpje/serie met wat lekkers. Een toast met brie etc, meer dan een zak chipsnin ieder geval, speciaal bier voor vriend en wijntje voor mij.
Vaak kook ik dan al wat luxer die avond
En ook wat extra tijd met elkaar in bed of onder de douche doorbrengen.
Wij hebben geen oppas, dus heel af en toe gaat zoon logeren bij schoonouders, dat we dan lekker uit eten gaan.
Date avond hier, zoals ik al zei, filmpje/serie met wat lekkers. Een toast met brie etc, meer dan een zak chipsnin ieder geval, speciaal bier voor vriend en wijntje voor mij.
Vaak kook ik dan al wat luxer die avond
En ook wat extra tijd met elkaar in bed of onder de douche doorbrengen.
Wij hebben geen oppas, dus heel af en toe gaat zoon logeren bij schoonouders, dat we dan lekker uit eten gaan.
zaterdag 30 november 2019 om 19:24
Fijn dat jullie er hetzelfde over denken, ik ga volgende week eens contact met de HA opnemen 
@date night: wij hebben ook lekker avondje samen. Blijven vandaag lekker thuis maar steken de open haard aan als zoon in bed ligt. Hebben toastjes met vanalles, wraps etc en ik wilde weer een keer monopoly spelen. Hebben toevallig laatst ook massage olie gekocht dus die gaan we ook eens uit proberen
gewoon lekker een avondje samen in ieder geval.
Ik vind het in ieder geval een heel leuk idee dat jullie om en om iets verzinnen en regelen. Ga ik ook eens voorstellen thuis

@date night: wij hebben ook lekker avondje samen. Blijven vandaag lekker thuis maar steken de open haard aan als zoon in bed ligt. Hebben toastjes met vanalles, wraps etc en ik wilde weer een keer monopoly spelen. Hebben toevallig laatst ook massage olie gekocht dus die gaan we ook eens uit proberen

Ik vind het in ieder geval een heel leuk idee dat jullie om en om iets verzinnen en regelen. Ga ik ook eens voorstellen thuis

zaterdag 30 november 2019 om 20:56

zondag 1 december 2019 om 08:48
Sneeuwbal ahh het heerst hier ook... Beterschap
Op de tenen lopen deed dochter een tijdje geleden ook, doet hij het ook op blote voeten?
date-night wat een gezellige plannen allemaal! Hier moeten we ook de tijd echt wel even inplannen, meestal gaan we dan uit eten/naar een filmpje. Thuis spelletjes doen met hapjes kan zonder oppas en is makkelijker te regelen.
Hier was het weer heeeeel vroeg vanmorgen, al die sinterklaasdingen mogen wel weer voorbij zijn
vind het superleuk, maar de spanning/slecht slapen.. daar ben ik wel een beetje klaar mee...
Op de tenen lopen deed dochter een tijdje geleden ook, doet hij het ook op blote voeten?
date-night wat een gezellige plannen allemaal! Hier moeten we ook de tijd echt wel even inplannen, meestal gaan we dan uit eten/naar een filmpje. Thuis spelletjes doen met hapjes kan zonder oppas en is makkelijker te regelen.
Hier was het weer heeeeel vroeg vanmorgen, al die sinterklaasdingen mogen wel weer voorbij zijn

zondag 1 december 2019 om 10:02
Wat een leuke plannen allemaal! Wat hebben jullie uiteindelijk gedaan Envelop? Leuk om elkaar zo elke keer te verrassen. Hier schiet een echte date-night er vaak een beetje bij in. Mijn man werkt elk weekend dus als we al samen iets doen is het vaak doordeweeks samen op de bank kletsen met een biertje (i.p.v. allebei op een andere laptop aan het werk of hersenloos Netflixen
) Ik zal eens voorstellen om binnenkort even samen uit eten te gaan, dat is wel makkelijk te regelen als ik zelf de kinderen al op bed leg.
Sneeuwball, beterschap voor peuter! Mijn dochter had het vorige week ook, maar dat was eigenlijk maar één dag en ze was er ook niet echt ziek van. Baby was wel een week van de rel.
Over op je tenen lopen: dochter deed dat ook maar dat was toen ze net kon lopen. Hier was dat een fase en ging het na een paar weken vanzelf over.
Rosings, leuk dat Sinterklaas geslaagd was! Wat vond Rozetje ervan?
De kerstboom komt er hier pas in na pakjesavond, elk jaar halen we die op 6 december in huis. Ik hoop dat het nu ook gaat lukken want er past geen boom in onze auto ons koekblik en mijn man moet werken. Anders wordt het maandag.
Ik heb hier een heerlijk rustig weekend met alleen de baby gehad, wat een verschil zeg. Ik kan opeens weer de deur uit en heb twee dagen hele stukken gelopen. Met peuterdochter erbij kom ik eigenlijk vaak niet verder dan de speeltuin, helemaal nu ze net zindelijk is. Alle cadeautjes staan al ingepakt klaar voor donderdag, alle losse kleine klusjes zijn gedaan, van mij mag ze wel weer thuiskomen

Sneeuwball, beterschap voor peuter! Mijn dochter had het vorige week ook, maar dat was eigenlijk maar één dag en ze was er ook niet echt ziek van. Baby was wel een week van de rel.
Over op je tenen lopen: dochter deed dat ook maar dat was toen ze net kon lopen. Hier was dat een fase en ging het na een paar weken vanzelf over.
Rosings, leuk dat Sinterklaas geslaagd was! Wat vond Rozetje ervan?
De kerstboom komt er hier pas in na pakjesavond, elk jaar halen we die op 6 december in huis. Ik hoop dat het nu ook gaat lukken want er past geen boom in onze auto ons koekblik en mijn man moet werken. Anders wordt het maandag.
Ik heb hier een heerlijk rustig weekend met alleen de baby gehad, wat een verschil zeg. Ik kan opeens weer de deur uit en heb twee dagen hele stukken gelopen. Met peuterdochter erbij kom ik eigenlijk vaak niet verder dan de speeltuin, helemaal nu ze net zindelijk is. Alle cadeautjes staan al ingepakt klaar voor donderdag, alle losse kleine klusjes zijn gedaan, van mij mag ze wel weer thuiskomen

zondag 1 december 2019 om 17:11
Een (dikke) winterjas van de C&A of H&M, met een spijkerbroek. Als het gaat vriezen een thermospijkerbroek (note to self: nog even in de goede maat bestellen).
Als het regent allebei de iELM, met laarzen. Als we naar het strand gaan trouwens ook. Wel met een dikkere trui eronder dan ze normaal aan zouden hebben.
Volgens mij blijven ze in die iELM trouwens best wel warm. Als we zoon van de psz moeten halen en dochter werkt niet mee met aankleden, dan werkt ze vaak wel mee met de iELM, dus uiteindelijk gaat ze dan mee met alleen een romper onder dat ding
Disclaimer: of mijn kinderen hebben het gewoon niet koud, dat kan natuurlijk ook
Als het regent allebei de iELM, met laarzen. Als we naar het strand gaan trouwens ook. Wel met een dikkere trui eronder dan ze normaal aan zouden hebben.
Volgens mij blijven ze in die iELM trouwens best wel warm. Als we zoon van de psz moeten halen en dochter werkt niet mee met aankleden, dan werkt ze vaak wel mee met de iELM, dus uiteindelijk gaat ze dan mee met alleen een romper onder dat ding

Disclaimer: of mijn kinderen hebben het gewoon niet koud, dat kan natuurlijk ook

zondag 1 december 2019 om 18:36
zondag 1 december 2019 om 18:47
zondag 1 december 2019 om 18:51
Haha, dan gaan glijbanen hardEnvelop schreef: ↑01-12-2019 18:47Leuk dat jullie dat ook doen las Vegas!
Hier ook gewoon een broek (ook wel een dunnere legging aangezien het maar lastig blijft om passende dikkere broeken te vinden) met een winterjas en handschoenen. Het ielm pak gebruiken we alleen als het regent of als we naar de speeltuin gaan net na een bui

zondag 1 december 2019 om 18:53
Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden peuters iets anders in de winter aantrekken dan kleuters, oudere kinderen of volwassenen?Due-scimmie schreef: ↑01-12-2019 14:25Wat dragen jullie peuters in de winter buiten? Denk dat softshellpak te koud is nu (baby heeft een gevoerde softshell, maar peuter een gewone ielm)

zondag 1 december 2019 om 19:14
Ik begon mij al af te vragen of ik zo'n loedermoeder ben dat ik peuter gewoon naar buiten doe ik een spijkerbroek met dikke jas (sjaal, muts en wanten dat wel).Maartje2016 schreef: ↑01-12-2019 18:53Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden peuters iets anders in de winter aantrekken dan kleuters, oudere kinderen of volwassenen?
zondag 1 december 2019 om 19:33
Mijn dochter heeft gewoon een winterjas aan. Vanwege de zindelijkheid draagt ze nu geen spijkerbroeken (die krijgt ze zelf niet open), dus ze heeft een (dunne) legging, maillot of joggingbroek aan. Als het echt heel koud is doe ik een maillot en legging over elkaar heen. Verder een muts, sjaal en soms wanten. Eigenlijk heeft ze gewoon aan wat ik ook aan heb.
Peuterdochter is weer thuis na een weekend logeren bij haar oudere neven/nichten en ze wilde geen kus meer voor het slapen gaan
"Hoeft niet hoor mama", ze draaide zich zo om en ging slapen.
Peuterdochter is weer thuis na een weekend logeren bij haar oudere neven/nichten en ze wilde geen kus meer voor het slapen gaan

zondag 1 december 2019 om 19:58
Ik draag ook een dikke panty onder mijn broek op de fietsMaartje2016 schreef: ↑01-12-2019 18:53Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden peuters iets anders in de winter aantrekken dan kleuters, oudere kinderen of volwassenen?

Hij vindt het koud op de fiets nu namelijk (en bij voorstoel had ik soort voetenzak, maar wederom heb ik die voor achter nog niet gevonden)
zondag 1 december 2019 om 20:22
Maar je kan voor peuter dan toch een maillot kopen voor op de fiets? Of een skibroek?Due-scimmie schreef: ↑01-12-2019 19:58Ik draag ook een dikke panty onder mijn broek op de fiets. Maar peuter heeft geen panty's. En baby heeft nog een heel fijn gevoerd softshell pakje, maar die heb ik in peuter maat niet gevonden.
Hij vindt het koud op de fiets nu namelijk (en bij voorstoel had ik soort voetenzak, maar wederom heb ik die voor achter nog niet gevonden)
zondag 1 december 2019 om 20:25
Haha dochter weigert een muts/sjaal/wanten aan te doen. Al vanaf de winter dat ze 1,5 was (nu 3,5). Vind het wel prima, dan niet.. Ze zeurt ook nooit over kou. Wij hebben thuis een koude vloer, ze loopt nu ook gewoon bijna altijd op blote voetenTeckeltje88 schreef: ↑01-12-2019 19:14Ik begon mij al af te vragen of ik zo'n loedermoeder ben dat ik peuter gewoon naar buiten doe ik een spijkerbroek met dikke jas (sjaal, muts en wanten dat wel).