Peutertopic III
vrijdag 27 december 2019 om 19:33
Oo Wester balen en pittig zeg! Tja die hormonen lijken me zo heftig.
Las Vegas wat knap!
Wij zijn tegelijk met onze verhuizing een half jaar geleden gewisseld van kdv. Ze is normaal heel makkelijk maar dit was wel veel tegelijk waardoor ze echt moest wennen. Voornamelijk tijdens het brengen, volgens de opvang was het ook weer goed zodra we weg waren. Dat duurde een paar weken maar al snel had ze een vast clubje kindjes waar ze dikke mik mee is en ze heeft er thuis hele verhalen over.
Las Vegas wat knap!
Wij zijn tegelijk met onze verhuizing een half jaar geleden gewisseld van kdv. Ze is normaal heel makkelijk maar dit was wel veel tegelijk waardoor ze echt moest wennen. Voornamelijk tijdens het brengen, volgens de opvang was het ook weer goed zodra we weg waren. Dat duurde een paar weken maar al snel had ze een vast clubje kindjes waar ze dikke mik mee is en ze heeft er thuis hele verhalen over.
vrijdag 27 december 2019 om 19:34
Balen wester.
Oh en over het wisselen van opvang.
Zoon ging heel lang naar een gastouder.
Vanaf zijn 2/2,5 naar een kdv ook. Wennen bleek erg lastig. Vooral afscheid nemen.
Moet wel zeggen dat zoon dat altijd heeft gehad hoor.
Als ik weg was, uit beeld, was het over en had zoon het erg naar zn zin. Nu nog steeds en hij gaat er al bijna een jaar heen.
Wel zijn we naar 2 dagen gegaan ipv 1, en dat heeft het wel makkelijker gemaakt.
We zijn ook na de zomervak gewisseld van gastouder (1 dag in de week) en dat ging zonder problemen.
En poepen vind zoon ook eng ofzo op de wc/potje. Hij vraagt ook om een luier ervoor. Dus heel herkenbaar.
Oh en over het wisselen van opvang.
Zoon ging heel lang naar een gastouder.
Vanaf zijn 2/2,5 naar een kdv ook. Wennen bleek erg lastig. Vooral afscheid nemen.
Moet wel zeggen dat zoon dat altijd heeft gehad hoor.
Als ik weg was, uit beeld, was het over en had zoon het erg naar zn zin. Nu nog steeds en hij gaat er al bijna een jaar heen.
Wel zijn we naar 2 dagen gegaan ipv 1, en dat heeft het wel makkelijker gemaakt.
We zijn ook na de zomervak gewisseld van gastouder (1 dag in de week) en dat ging zonder problemen.
En poepen vind zoon ook eng ofzo op de wc/potje. Hij vraagt ook om een luier ervoor. Dus heel herkenbaar.
vrijdag 27 december 2019 om 19:40
Balen Wester....
Volgens mij hebben meerderen het hier al wel eens geroepen dat peuter vlak voor de derde verjaardag nog een standje erger ging in hun dwarsigheid en driftbuien.
Gisteren een driftbui met gillen, schreeuwen, stampen, springen, enz over een maillot en vandaag over een cracker
Nou nou nou deze draak hadden we nog niet gezien van ons peutertje pfieuw
Was ze een stuk liever toen ze ziek was.
Volgens mij hebben meerderen het hier al wel eens geroepen dat peuter vlak voor de derde verjaardag nog een standje erger ging in hun dwarsigheid en driftbuien.
Gisteren een driftbui met gillen, schreeuwen, stampen, springen, enz over een maillot en vandaag over een cracker
vrijdag 27 december 2019 om 21:13
Sterkte wp
Ik ben ook benieuwd hoe het met glitter is!
@quest hoe gaat het bij jou en de ziekenboeg?
@tandarts, wij zijn al twee keer geweest, eens met 1,5 en met 2,5 weer. De laatste keer was ik niet mee maar ze hebben wel echt goed gekeken volgens man. De opmerking was dat we goed poetsten maar dat hij al wel een lichte overbeet zag door de speen. Hoe langer ze de speen heeft hoe groter de kans op een beugel later.
Ik ben ook benieuwd hoe het met glitter is!
@quest hoe gaat het bij jou en de ziekenboeg?
@tandarts, wij zijn al twee keer geweest, eens met 1,5 en met 2,5 weer. De laatste keer was ik niet mee maar ze hebben wel echt goed gekeken volgens man. De opmerking was dat we goed poetsten maar dat hij al wel een lichte overbeet zag door de speen. Hoe langer ze de speen heeft hoe groter de kans op een beugel later.
vrijdag 27 december 2019 om 21:48
Wat schrijven jullie weer veel, gezellig.
Wat goed Las Vegas! Zoon duimt en daar zie ik 'm voorlopig nog niet mee stoppen. Is wel al 4 keer naar de tandarts geweest, nog nooit iets gezegd over een overbeet. Zal er volgende keer eens specifiek naar vragen.
Balen Wester!
Zindelijkheid gaat hier goed, alle plasje op het potje/wc. Alleen poepen is nog niet gelukt.
Wat goed Las Vegas! Zoon duimt en daar zie ik 'm voorlopig nog niet mee stoppen. Is wel al 4 keer naar de tandarts geweest, nog nooit iets gezegd over een overbeet. Zal er volgende keer eens specifiek naar vragen.
Balen Wester!
Zindelijkheid gaat hier goed, alle plasje op het potje/wc. Alleen poepen is nog niet gelukt.
vrijdag 27 december 2019 om 22:12
Wat verdrietig Wester, sterkte voor jullie.
Dank voor je ervaring Sneewball. Ik verwacht inderdaad moeite met afscheid. Dat heeft ze nu niet maar ik denk wel in een nieuwe omgeving. Ze is een stille ik hoop dat ze wat mondiger wordt want ze is anders een kind dat snel vergeten wordt. In een groep bedoel ik dan hè. Thuis is ze een gezellige spring in het veld. Het zal wel loslopen maar ik vindt het spannend. Nu laat ik baby achter die de hele dag huilt dat is ook niet echt een optie zeg maar.
Dank voor je ervaring Sneewball. Ik verwacht inderdaad moeite met afscheid. Dat heeft ze nu niet maar ik denk wel in een nieuwe omgeving. Ze is een stille ik hoop dat ze wat mondiger wordt want ze is anders een kind dat snel vergeten wordt. In een groep bedoel ik dan hè. Thuis is ze een gezellige spring in het veld. Het zal wel loslopen maar ik vindt het spannend. Nu laat ik baby achter die de hele dag huilt dat is ook niet echt een optie zeg maar.
zaterdag 28 december 2019 om 09:55
Balen wp.
Lijkt me lastig naniene, dat je ene kindje het wel goed bij de gastouder en de ander niet. Hopelijk vind je een fijn kdv en heeft je dochter het daar ook naar haar zin!
Zoon gaat medio januari voor het eerst naar de tandarts. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, als hij in zijn hoofd heeft dat hij iets niet wil zal hij het ook niet doen.
Gisterochtend hoorden wij een klap gevolgd door gehuil, was zoon uit bed gevallen... Hij heeft een bult op zn hoofd maar verder viel het gelukkig mee met de pijn en de schrik. Ook zijn slaap schaapje werpt zn vruchten af, hij blijft nu weer braaf tot 7u liggen
Lijkt me lastig naniene, dat je ene kindje het wel goed bij de gastouder en de ander niet. Hopelijk vind je een fijn kdv en heeft je dochter het daar ook naar haar zin!
Zoon gaat medio januari voor het eerst naar de tandarts. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, als hij in zijn hoofd heeft dat hij iets niet wil zal hij het ook niet doen.
Gisterochtend hoorden wij een klap gevolgd door gehuil, was zoon uit bed gevallen... Hij heeft een bult op zn hoofd maar verder viel het gelukkig mee met de pijn en de schrik. Ook zijn slaap schaapje werpt zn vruchten af, hij blijft nu weer braaf tot 7u liggen
zaterdag 28 december 2019 om 19:54
Wp, knuffel. Niet leuk!!!!lief zijn voor elkaar!
Over peuters en poepen op het potje/wc: hier werkt het om een boekje te geven. Dan blijft hij rustig zitten om te poepen en het leid af. Voorheen ging peuter zich altijd terugtrekken en zoet spelen om in z'n luier te poepen. Nu gaat ie dus rustig een boekje lezen.
Tandarts is peuter een x geweest. Peuter vond het prachtig en deed z'n mond wagenwijd open. Ze blijven je verbazen die peuters. Bij de dokter is hij ook altijd meewerkend. Roept zelf 'ja leuk' als we naar de dokter moeten.
Over peuters en poepen op het potje/wc: hier werkt het om een boekje te geven. Dan blijft hij rustig zitten om te poepen en het leid af. Voorheen ging peuter zich altijd terugtrekken en zoet spelen om in z'n luier te poepen. Nu gaat ie dus rustig een boekje lezen.
Tandarts is peuter een x geweest. Peuter vond het prachtig en deed z'n mond wagenwijd open. Ze blijven je verbazen die peuters. Bij de dokter is hij ook altijd meewerkend. Roept zelf 'ja leuk' als we naar de dokter moeten.
zaterdag 28 december 2019 om 20:32
Dank je. Hoe is het ondertussen met jou?Teckeltje88 schreef: ↑28-12-2019 19:54Wp, knuffel. Niet leuk!!!!lief zijn voor elkaar!
zaterdag 28 december 2019 om 21:33
Lief dag je het vraagt. Beter. Wel een grillig evenwicht, maar beter.
zondag 29 december 2019 om 08:32
1.00: "Mama, ik moet poepen en plassen!"
Ik met haar naar beneden, klein plasje (die nachtluier kunnen we dus ook wel weglaten voortaan). Terug in bed, toegedekt.
1.15: Huilend: "Mama, ik wil met de kralen spelen!!"
Ze sliep gelukkig weer redelijk snel maar ik lag nog anderhalf uur wakker. Mijn man is net uit de nachtdienst gekomen en heeft de ochtend opgestart, er stond heerlijk een kop thee voor me klaar
Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?
Ik met haar naar beneden, klein plasje (die nachtluier kunnen we dus ook wel weglaten voortaan). Terug in bed, toegedekt.
1.15: Huilend: "Mama, ik wil met de kralen spelen!!"
Ze sliep gelukkig weer redelijk snel maar ik lag nog anderhalf uur wakker. Mijn man is net uit de nachtdienst gekomen en heeft de ochtend opgestart, er stond heerlijk een kop thee voor me klaar
Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?
zondag 29 december 2019 om 08:45
Haha Fiona, moet er wel een beetje om lachen. Heerlijk dat man de ochtend heeft opgestart.
Peuter heeft hier van half 8 tot half 9 geslapen. Heerlijk. Komt goed uit want we gaan straks brunchen met mijn ouders, nog voor kerst want toen was m'n moeder ziek. Peuter geen middagslaapje dus vandaag.
Baby heeft hier van 1 tot half 4 gekletst in bed. Had niet gehoeven van mij. Was steeds eventjes stil, sliep ik net, en hoorde ik haar weer
Peuter heeft hier van half 8 tot half 9 geslapen. Heerlijk. Komt goed uit want we gaan straks brunchen met mijn ouders, nog voor kerst want toen was m'n moeder ziek. Peuter geen middagslaapje dus vandaag.
Baby heeft hier van 1 tot half 4 gekletst in bed. Had niet gehoeven van mij. Was steeds eventjes stil, sliep ik net, en hoorde ik haar weer
zondag 29 december 2019 om 19:45
Ben je beide thuis, maar het is de heeeeellle dag mama, mama, mama
Ben bijna hele week vrij van het werk, niet omdat ik vakantie heb aangevraagd, maar komt zo uit met mijn rooster, super fijn! Helemaal nu zich door de antibiotica weer beter voelt. Wij zijn vandaag naar een binnenspeeltuin geweest en morgen samen met peuter bij een vriendin eten! Manlief gaat eind van de middag, begin van avond naar de film met zijn broer.
Ben bijna hele week vrij van het werk, niet omdat ik vakantie heb aangevraagd, maar komt zo uit met mijn rooster, super fijn! Helemaal nu zich door de antibiotica weer beter voelt. Wij zijn vandaag naar een binnenspeeltuin geweest en morgen samen met peuter bij een vriendin eten! Manlief gaat eind van de middag, begin van avond naar de film met zijn broer.
maandag 30 december 2019 om 10:30
Wat aandoenlijkWesterpaviljoen schreef: ↑29-12-2019 14:13Had net even een huil momentje maar dat loste Otis mooi op.
Hij lag in bed maar wilde niet slapen en besloot toen maar heel hard slaap kindje slaap te gaan zingen.
Ik moest lachen en huilen tegelijk.
Lavendel, geniet van je vrije dagen, fijn dat je dochter weer fit is!!
Lola-Lily, daar mag je ook wel even trots op zijn (is er hier trouwens geen poep-smiley
happiness = reality - expectations
maandag 30 december 2019 om 22:01
Vanaf welke leeftijd laten jullie de peuters van het normale servies mee eten? Er zijn nu een paar van haar borden stukgegaan (niet door gooien ofzo) en ik denk dat het best kan om normale borden te gebruiken. Of komt er nog een sloopfase aan waar ik rekening mee moet houden? (ze is nu 2.5) alleen bekertjes wil ik nog kunststof/plastic houden want die laat ze wel eens vallen.
Verder hebben we hier dag 6 van 8 fulltime peuter overleefd. Donderdag mag ze weer
Verder hebben we hier dag 6 van 8 fulltime peuter overleefd. Donderdag mag ze weer
maandag 30 december 2019 om 22:20
Glazen gebruiken wij juist al heel lang. En daar is hij voorzichtiger mee want pas 1 kapot. Normaal bestek en borden sinds maand of 3 want hij wil hetzelfde als wij. Idem voor kinderstoel. Hij wordt in februari 3.rosings schreef: ↑30-12-2019 22:01Vanaf welke leeftijd laten jullie de peuters van het normale servies mee eten? Er zijn nu een paar van haar borden stukgegaan (niet door gooien ofzo) en ik denk dat het best kan om normale borden te gebruiken. Of komt er nog een sloopfase aan waar ik rekening mee moet houden? (ze is nu 2.5) alleen bekertjes wil ik nog kunststof/plastic houden want die laat ze wel eens vallen.
Verder hebben we hier dag 6 van 8 fulltime peuter overleefd. Donderdag mag ze weer![]()
maandag 30 december 2019 om 22:21
Ik gebruik nog steeds melamine bordjes. Ik heb een stapel van ongeveer 10 bordjes van euro per stuk. Ik vind ze nog steeds handig, maar ze zou ook van het gewone servies kunnen eten. Het is nu meer bord wegduwen dan weggooien
Nog even volhouden
Peuter gaat ook donderdag weer en dan zijn wij nog lekker een dagje samen thuis!
Nog even volhouden
dinsdag 31 december 2019 om 08:11
Yes, hier exact hetzelfde.Lavendel_12 schreef: ↑30-12-2019 22:21Ik gebruik nog steeds melamine bordjes. Ik heb een stapel van ongeveer 10 bordjes van euro per stuk. Ik vind ze nog steeds handig, maar ze zou ook van het gewone servies kunnen eten. Het is nu meer bord wegduwen dan weggooien![]()
Nog even volhoudenPeuter gaat ook donderdag weer en dan zijn wij nog lekker een dagje samen thuis!
Wat zijn jullie plannen vandaag? Dochter is al de dagen aan het aftellen tot ze haar kindervuurwerk mag proberen al vraag ik me af of ze echt met een sterretje in haar hand durft te staan of dat toch veel te eng gaat vinden.
dinsdag 31 december 2019 om 08:31
Peuter gaat zo naar de opvang, ik ga lekker rustig aan doen met baby.
Vanavond krijgen we mensen over de vloer. Vind het wel spannend hoe baby er op gaat reageren, op het vuurwerk.
Peuter gaat gewoon naar bed en a
Willen we wakker maken voor het vuurwerk. Die vind het prachtig. Ben alleen benieuwd of hij wel wakker wil worden...
Vanavond krijgen we mensen over de vloer. Vind het wel spannend hoe baby er op gaat reageren, op het vuurwerk.
Peuter gaat gewoon naar bed en a
Willen we wakker maken voor het vuurwerk. Die vind het prachtig. Ben alleen benieuwd of hij wel wakker wil worden...