Peutertopic III
vrijdag 31 januari 2020 om 15:07
De urine was schoon gelukkig, geen bloed aangetroffen. Dus misschien had ze dan toch een klein wondje. We blijven haar in de gaten houden maar ze is al veel actiever dan de afgelopen twee dagen en heeft ook weer wat gegeten vandaag.
Teckeltje, met de baby gaat het ook beter. Ze heeft 2 dagen hoge koorts gehad en vannacht zat haar hele bed/slaapzak/alles onder de diarree, maar ze drinkt haar flessen weer. Gelukkig maar, want ik was bang voor uitdroging omdat ze bijna niet meer plaste.
Sterkte en beterschap voor alle zieken. Het is me wel het seizoen hoor, met al die virussen..
Teckeltje, met de baby gaat het ook beter. Ze heeft 2 dagen hoge koorts gehad en vannacht zat haar hele bed/slaapzak/alles onder de diarree, maar ze drinkt haar flessen weer. Gelukkig maar, want ik was bang voor uitdroging omdat ze bijna niet meer plaste.
Sterkte en beterschap voor alle zieken. Het is me wel het seizoen hoor, met al die virussen..
vrijdag 31 januari 2020 om 15:11
Gelukkig Fiona, hopen dat ze nu snel opknapt.
Nou indd ik ben er ook echt klaar mee, naar mijn idee hebben beide kids al 4 maanden doorlopen snotneuzen, zakdoeken zijn niet aan te slepen. Tijd voor de lente. tuindeuren open, buiten spelen en geen virussen meer.
HA vertelde vorig jaar dat die kleintjes in de winter gemiddeld 15-20 virussen doorlopen. KDV helpt ook niet echt mee hahah
Nou indd ik ben er ook echt klaar mee, naar mijn idee hebben beide kids al 4 maanden doorlopen snotneuzen, zakdoeken zijn niet aan te slepen. Tijd voor de lente. tuindeuren open, buiten spelen en geen virussen meer.
HA vertelde vorig jaar dat die kleintjes in de winter gemiddeld 15-20 virussen doorlopen. KDV helpt ook niet echt mee hahah
vrijdag 31 januari 2020 om 15:36
Gelukkig maar! The only way is up!!!fiona2018 schreef: ↑31-01-2020 15:07De urine was schoon gelukkig, geen bloed aangetroffen. Dus misschien had ze dan toch een klein wondje. We blijven haar in de gaten houden maar ze is al veel actiever dan de afgelopen twee dagen en heeft ook weer wat gegeten vandaag.
Hier zijn ze weer wakker. Eens bedenken wat ik nu weer uit de hoge hoed ga toveren om peuter blij te houden...
vrijdag 31 januari 2020 om 15:54
Een ballon?Teckeltje88 schreef: ↑31-01-2020 15:36Gelukkig maar! The only way is up!!!
Hier zijn ze weer wakker. Eens bedenken wat ik nu weer uit de hoge hoed ga toveren om peuter blij te houden...
vrijdag 31 januari 2020 om 15:55
Goed idee. Alleen op het moment niet interessant. Hij is nu even blij met een lege eierdoos...
zaterdag 1 februari 2020 om 08:01
zaterdag 1 februari 2020 om 08:08
Oh fijn fiona dat het allemaal de goed kant opgaat.
Wij gaan vandaag boodschappen doen, moet nog kastje ophalen en huishouden van een week doen. Man is net naar zijn werk vertrokken. Zit alweer vanaf half 6 beneden. Dacht dat man wel begreep dat ik na 5 dagen werken even zou willen blijven liggen maar nee hoor ben van ellende vloekend op hem eruit gegaan.
Hoe is het met de rest van de ziekenboeg hier?
Wij gaan vandaag boodschappen doen, moet nog kastje ophalen en huishouden van een week doen. Man is net naar zijn werk vertrokken. Zit alweer vanaf half 6 beneden. Dacht dat man wel begreep dat ik na 5 dagen werken even zou willen blijven liggen maar nee hoor ben van ellende vloekend op hem eruit gegaan.
Hoe is het met de rest van de ziekenboeg hier?
zaterdag 1 februari 2020 om 08:11
fiona2018 schreef: ↑01-02-2020 08:01Beide kinderen hebben de nacht doorgeslapen, baby slaapt zelfs nog steeds. Ik heb dochter nu voor het eerst geen pijnstilling gegeven, kijken hoe ze het doet. Ze zit nu heerlijk met de Duplo te spelen (wat wel lastig is met één hand).
Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Heb je zelf ook lekker geslapen, Fiona? Ik heb 't gister iets te laat gemaakt en zit nu met hoofdpijn op de bank terwijl peuter peppa pig kijkt en baby zich heerlijk vermaakt op de grond. Man moet dit weekend werken van half 9 tot 6.
Nu eerst even een paar sloten koffie en glazen water en dan gaan we op stap, naar het museum. Hij zei gister dat hij liever naar het museum ging dat de kinderboerderij
zaterdag 1 februari 2020 om 08:15
Hier heeft peuter de halve nacht gespookt met koorts en een nat bed aan begin van de nacht. Na een zetpil heeft hij na kwart voor 5 nog wel 2,5 uur geslapen.
Wij gaan straks even naar dorp en vanavond steppegras eten. Morgen verjaardag van stiefvader. En ik moet nog studeren want heb maandag WFT vermogen examen.
Wij gaan straks even naar dorp en vanavond steppegras eten. Morgen verjaardag van stiefvader. En ik moet nog studeren want heb maandag WFT vermogen examen.
zaterdag 1 februari 2020 om 08:27
Oh dat is wel vervelend Catco, kon je hem niet uit het bed schoppen? Wij spreken meestal de avond van tevoren af wie er uitgaat maar vanwege mijn man zijn nachtdiensten ben ik dat meestal op vrije dagen.
Teckeltje, klinkt als een leuke dag! Naar welk museum gaan jullie? De nachtmerries zijn inderdaad heftig, dochter had de nacht dat ze haar arm had gebroken haar eerste night terror. Schreeuwen en huilen met haar ogen wijd open en niet te troosten, zo sneu. Ik heb vannacht ook heerlijk geslapen gelukkig. Ik lag er ook al om 21.15 in en ben snel in slaap gevallen. Dat was wel nodig ook, want ik kon gisteren niet meer op mijn benen staan van vermoeidheid.
Due, jouw peuter is dus ook al ziek, beterschap en sterkte. Het is een heftig virus.
Teckeltje, klinkt als een leuke dag! Naar welk museum gaan jullie? De nachtmerries zijn inderdaad heftig, dochter had de nacht dat ze haar arm had gebroken haar eerste night terror. Schreeuwen en huilen met haar ogen wijd open en niet te troosten, zo sneu. Ik heb vannacht ook heerlijk geslapen gelukkig. Ik lag er ook al om 21.15 in en ben snel in slaap gevallen. Dat was wel nodig ook, want ik kon gisteren niet meer op mijn benen staan van vermoeidheid.
Due, jouw peuter is dus ook al ziek, beterschap en sterkte. Het is een heftig virus.
zaterdag 1 februari 2020 om 14:44
Naturalis is ook leuk Teckeltje, hebben jullie het leuk gehad?
Even een vraag waar ik niet helemaal een nieuw topic voor wil openen: wie van jullie kan een goede oorthermometer aanraden? Ik heb er ooit eens bij de Lidl gekocht maar die gaf bij 3x temperaturen verschillen van 2 graden dus die hebben we weer teruggebracht.
Heeft iemand een tip voor eentje die wel goed is?
Even een vraag waar ik niet helemaal een nieuw topic voor wil openen: wie van jullie kan een goede oorthermometer aanraden? Ik heb er ooit eens bij de Lidl gekocht maar die gaf bij 3x temperaturen verschillen van 2 graden dus die hebben we weer teruggebracht.
Heeft iemand een tip voor eentje die wel goed is?
zaterdag 1 februari 2020 om 16:30
Ik gebruik ook altijd nog een normale thermometer maar een oorthermometer was wel handig geweest nu dochter niet wil liggen i.v.m. haar arm. Daarom denk ik dat ik er toch maar eentje aanschaf. Het gaat hier goed! Baby is weer beter, peuter heeft nog wel veel pijn in haar arm denk ik. Ze is in elk geval heel erg huilerig en niet zichzelf.
Hier was peuter een spraakwaterval toen ze 2,5 was en inmiddels spreekt ze bijna net zo goed als ik. Maar ze was wel snel met praten voor haar leeftijd, motorisch juist wat langzamer.
Hier was peuter een spraakwaterval toen ze 2,5 was en inmiddels spreekt ze bijna net zo goed als ik. Maar ze was wel snel met praten voor haar leeftijd, motorisch juist wat langzamer.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:41
Wat fijn dat het zo goed gaat. Zielig dat peuter nog pijn heeft. Enig idee hoe lang dat duurt?fiona2018 schreef: ↑01-02-2020 16:30Ik gebruik ook altijd nog een normale thermometer maar een oorthermometer was wel handig geweest nu dochter niet wil liggen i.v.m. haar arm. Daarom denk ik dat ik er toch maar eentje aanschaf. Het gaat hier goed! Baby is weer beter, peuter heeft nog wel veel pijn in haar arm denk ik. Ze is in elk geval heel erg huilerig en niet zichzelf.
Peuter is ook echt een spraakwaterval en maakt volledige volzinnen. Soms zijn woorden nog niet goed uitgesproken maar z'n woordenschat is enorm. Werkwoorden vervoegen gaat nog niet altijd goed en over zichzelf praat ie als mij en niet ik. Maar ik kwam laatst bij iemand die hadden een peuter van 3,5 en mijn peuter sprak dus beter terwijl er met die jongen niks aan de hand was in de zin van een spraak taal achterstand. k heb verder weinig referentie kader in m'n omgeving dus dacht vraag 't hier.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:54
Hier wisselend succes met praten. Peuter is net 3. Ze snapt bijna alles, zegt ook dingen als: ik wil naar dierentuin! Klinkt wel meer als: ikke we die tui!
Maar als je haar nogmaals vraagt word het steeds verstaanbaarder.
Zijn nu bezig met zindelijkheid. Laatst 2 dagen zonder luier, maar ze heeft moeite om op commando te gaan. Het ritueel snapt ze wel, ze voelt het ook aankomen dat ze moet, maar de controle is nog moeilijk.
Maar als je haar nogmaals vraagt word het steeds verstaanbaarder.
Zijn nu bezig met zindelijkheid. Laatst 2 dagen zonder luier, maar ze heeft moeite om op commando te gaan. Het ritueel snapt ze wel, ze voelt het ook aankomen dat ze moet, maar de controle is nog moeilijk.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:11
Fijn Fiona dat je goed hebt geslapen. Wij hebben ook nog een gewone thermometer.
Leuk teckel, het was ook heerlijk weer vandaag!
Hier ook een kletskous! Echt heel gezellig.
Wij hebben vandaag een kast gekocht voor de babykamer, heb een beetje nesteldrang geloof ik. En vanmiddag kwamen er vrienden langs met hun zoontje, de kindjes waren heerlijk aan het spelen samen.
Leuk teckel, het was ook heerlijk weer vandaag!
Hier ook een kletskous! Echt heel gezellig.
Wij hebben vandaag een kast gekocht voor de babykamer, heb een beetje nesteldrang geloof ik. En vanmiddag kwamen er vrienden langs met hun zoontje, de kindjes waren heerlijk aan het spelen samen.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:01
Tisookwat, in die periode zette ik dochter zelf elke 1,5-2 uur op het potje. Soms deed ze dan wat, soms niet. Als ze het maar even probeerde. Daardoor bleef haar blaas leeg en had ze weinig tot geen ongelukjes. Na een maand ongeveer kon ze het zelf ophouden, maar nog steeds moet ik haar soms helpen herinneren om te gaan.
Teckeltje, het klinkt alsof hij dan inderdaad ook voor loopt met taal. Dochter houdt echt hele verhalen en zegt dingen als "Kom naambabyzusje, we gaan straks naar de speeltuin met de babyschommel. Als jij later groot bent, mag je ook in de babyschommel. Ik ga dan van de grote glijbaan" En zo kan ze rustig een half uur doorkletsen.
Werkwoorden gaan nog niet altijd goed, zo zegt ze bijna altijd 'heb' i.p.v. 'heeft' (zij heb ook een...) . Maar dat wordt hier in de omgeving ook vaak verkeerd gezegd, dus ze krijgt niet altijd het goede voorbeeld. Ik corrigeer haar dan wel altijd en dan zegt ze het daarna wel goed.
Teckeltje, het klinkt alsof hij dan inderdaad ook voor loopt met taal. Dochter houdt echt hele verhalen en zegt dingen als "Kom naambabyzusje, we gaan straks naar de speeltuin met de babyschommel. Als jij later groot bent, mag je ook in de babyschommel. Ik ga dan van de grote glijbaan" En zo kan ze rustig een half uur doorkletsen.
Werkwoorden gaan nog niet altijd goed, zo zegt ze bijna altijd 'heb' i.p.v. 'heeft' (zij heb ook een...) . Maar dat wordt hier in de omgeving ook vaak verkeerd gezegd, dus ze krijgt niet altijd het goede voorbeeld. Ik corrigeer haar dan wel altijd en dan zegt ze het daarna wel goed.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:05
Ohja herkenbaar. Peuter zegt bijvoorbeeld mij bent een dokter ipv ik ben een dokter. Overigens is hij qua Grove motoriek ook minder ver ontwikkeld dan andere kinderen van zijn leeftijd. Hij vindt heel veel eng, vindt of denkt dat hij het niet kan en doet het daarom niet of blokkeert/verstijfd als ik hem wil helpen. Ieder z'n kwaliteiten.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:12
Wij overwegen ook een oorthermometer Fiona. Zoon heeft zo'n hekel aan rectaal. Maar oor is wel minder betrouwbaar dacht ik?
Teckeltje, onze zoon is iets jonger (2j4m) en kletst veel, maar nog geen volzinnen. 3-4 woordzinnen. Articulatie kan nog wel beter, maar voor zijn leeftijd is het heel gemiddeld denk ik. Zoals ik jou hoor over je zoon, is ie inderdaad snel in z'n taalontwikkeling.
Teckeltje, onze zoon is iets jonger (2j4m) en kletst veel, maar nog geen volzinnen. 3-4 woordzinnen. Articulatie kan nog wel beter, maar voor zijn leeftijd is het heel gemiddeld denk ik. Zoals ik jou hoor over je zoon, is ie inderdaad snel in z'n taalontwikkeling.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:55
Onze peuter is ook een spraakwaterval maar tevens ook motorisch sterk. Geven ze bij kdv ook aan. Wel is bij snel praten iedereen nog een hij en gaan voltooid deelwoorden bijzonder. De gewone werkwoorden worden wel steeds vaker goed vervoegd. Ik denk dat ik verschil pas merk als baby ook in praatfase komt.
zondag 2 februari 2020 om 09:42
Gelukkig gaat het bij jullie thuis wat beter Fiona!
Zoon kletst heel de dag door maar geen vol zinnen. Wel een aantal woorden achter elkaar zodat we snappen wat hij bedoelt. Maar soms ook een woord waarvan we geen idee hebben wat hij bedoelt.
Voor degenen die een hond hebben, hoe doen jullie dat met uitlaten etc? Vriend en ik zijn allebei opgegroeid met honden, zoon is gek op honden dus we zitten er steeds meer aan te denken om een hondje te nemen.
Zoon kletst heel de dag door maar geen vol zinnen. Wel een aantal woorden achter elkaar zodat we snappen wat hij bedoelt. Maar soms ook een woord waarvan we geen idee hebben wat hij bedoelt.
Voor degenen die een hond hebben, hoe doen jullie dat met uitlaten etc? Vriend en ik zijn allebei opgegroeid met honden, zoon is gek op honden dus we zitten er steeds meer aan te denken om een hondje te nemen.
zondag 2 februari 2020 om 09:50
Wij hebben een hond! Zoon gaat twee tot drie keer per dag mee met uitlaten waarvan 1 keer een grote ronde van een uur. Hij gaat afwisselend mee in de wagen, lopend of op zijn loopfiets. Toen ie nog jonger was had ik 'm ook vaak in de draagzak. We gaan dan vaak ook tijdens de wandeling wel even langs de speeltuin/bakker/supermarkt.