Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Catco schreef:
28-01-2020 20:28
Ja doen ze hier met 18 maanden. Ben daarvoor ook alle afspraken bij cb geweest. Geen idee!
Haha teckel mooi verwoord, maar goed ik ben dan aan het werk dus ik vind het prima.

Sneeuwbal waarom oor en oog test?
Lekker genieten van je wijntje :)
Vraag het anders eens, of laat het je man vragen.
Gewoon dat je met vriendinnen uit het land hebt gesproken en dat zij je allemaal raar aankeken toen je het over een huisbezoek had. Ben wel benieuwd naar de reden ;-)
Had ik na het belletje van hun voor dochter vorig jaar al gevraagd en ze zeiden dat ze het hier in de regio gewoon zo doen! Naja prima dan. Voordeel scheelt ons weer een ritje 20 km naar het cb!
Alle reacties Link kopieren
20km rijden? Ik heb het idee dat er in elke wijk wel een CB punt zit hier.
Och wat zielig fiona, sterkte. Hopelijk is de pijn snel weg voor dochter. Geen idee hoe lang dat kan duren.

Goed gepland catco! Bijzonder huisbezoek met 18 maanden. Hier is ook niemand meer geweest na de babyperiode. Eerste maanden is de wijkverpleegkundige wel wat vaker geweest omdat ik niet lekker in mijn vel zat wat later overging in een pnd.

Vriendin was laatst met peuter van drie op cb en zij namen de oogtest niet meer af en ging dat pas met vier jaar doen. Ben benieuwd wat ze hier over paar maand doen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, hier krijgen ze de test met 3 én 4 jaar.

Maar wij hebben dan wel geen afspraak meer met 18 mnd, gaan van 14 mnd in een keer naar 2 jaar.
Ik heb geloof ik ook geen afspraak meer gehad met 18 maanden.


Ik heb over jullie gedroomd. We zaten in een appgroep voor de meet. En ik keek naar jullie foto's, jullie zagen er allemaal eng uit. Duisters zelfs.
En toen durfde ik niet meer voor die meet. :-?
Maartje2016 schreef:
29-01-2020 07:09
Ow, hier krijgen ze de test met 3 én 4 jaar.

Maar wij hebben dan wel geen afspraak meer met 18 mnd, gaan van 14 mnd in een keer naar 2 jaar.
Wij ook ja. En daarna 3 jaar en 4 jaar. Maar geen idee wat ze met 3 en 4 jaar doen. Weet dat zoon van een vriendin destijds idd een testje had voor zicht maar haar zoon vond de kleur trui van de arts niet leuk en heeft geen woord gezegd toen, peuters :heart:.

Peuter had vannacht weer een nachtmerrie. Dit keer wel baby wakker. Man heeft 't zwaar gehad met ze. Ik ben vannacht aan de beurt...
Volgens mij ligt dat gewoon aan de regio. Hier doen ze geen huisbezoek maar heb het weleens vaker gehoord. Ik zou het alleen maar fijn vinden als het me 20 km scheelt. Hier is t echt dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft peuter bij vorige arts bezoek van baby al snel test gedaan op mijn verzoek want peuter struikelt nogal veel. Was helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Haha sneeuwbal waar je allemaal over kan dromen!

Wij hebben na de kraamweek ook geen huisbezoek meer gehad. Dat vond ik prima, je hebt toch het gevoel dat je gescand wordt ofzo.

Dochter zei vanmorgen tijdens het aankleden papa is mijn lievelings. Dus ik en mama dan, nee mama niet.. Oo ok dan.
Alle reacties Link kopieren
Hier deden ze ook huisbezoek met 18 maanden. Geloof dat ze kind willen zien in de huiselijke omgeving. Was allemaal prima.

Hier ook ogentest, maar dan met 3 jaar en 10 maanden. Afspraak staat gepland voor peuter.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen huisbezoek van het CB, op die in de kraamweek na dan. Als het 20km rijden scheelt is dat wel handig. Ik heb trouwens een vermoeden wie je bent Catco, maar weet het niet zeker ;)

Fiona, wat zielig! Hoe gaat het nu? Nog steeds zoveel pijn? Hopelijk geneest de breuk snel, beterschap.

Wat betreft het maken van keuze's; hier wisselt het per moment. Zoon kan soms heel goed een keuze maken en blijft daarbij. Maar meestal maakt hij een keuze en komt daar 100x op terug, heel vervelend soms.

Wij hebben onze zomervakantie geboekt :) we gaan in september naar Turkije. Een super kindvriendelijk resort vol met glijbanen en vermaak voor zoon. Heb er nu al zin in!
Ik heb griep, oma is beneden met rozetje. Nog even slapen.

Ik heb zelf oogproblemen dus test komt met 3 jaar
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de ogentest met 3 jaar gehad en met 4 jaar krijgen ze nog een ogentest. Dochter is erg verlegen en de verpleegkundige was erg opdringerig waardoor ze nog meer dichtklapte. Ze zei dus geen woord, pas toen we met de baby bij de arts waren een half uur later wilde ze de plaatjes benoemen.

We hebben vannacht bijna niet geslapen, dochter heeft heel veel pijn. Het lijkt erop alsof ze nu ook nog de griep erbij krijgt, ze voelt erg warm en baby heeft 38,9 koorts. Ze zit echt op de bank als een doodziek vogeltje. Door de pijn wil ze alleen maar zitten maar ze is doodmoe en durft dus niet te gaan liggen. Ik heb de huisarts maar weer gebeld voor overleg, arm kind.
Sterkte Fiona, arm mupke
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig Fiona, heeft ze pijnstillers?

Beterschap Rosings, hopelijk knap je snel op. Gelukkig dat oma er is om voor Rozetje te zorgen.
Beterschap Rosings.

Fiona wat rot zeg. Huisarts al gesproken? Hopelijk kan die wat betekenen. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap rosings en fiona

Hier straks ook naar dokter want O heeft een enorme opgezwollen klier in zijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Rosings.

Dochter kreeg de max hoeveelheid paracetamol maar dat hielp niet genoeg. Ze krijgt daarnaast nu ibuprofen voorgeschreven. Ze wil alleen maar zitten en zit dus nu te slapen.
Ahh fiona jeetje zeg , zo zielig . Meer kunnen ze denk ik niet doen ?
Ik hoop echt dat de pijn snel minder wordt?

Rosings Beterschap.

Teckel lekker met je oordoppen op zolder gelegen vanacht haha groot gelijk.

sneeuwbal haha wat een droom , alhoewel sommigen van ons met wallen op de grond misschien iets duisters hebben :) ik vind mezelf smorgen ssoms best eng in de spiegel
Catco schreef:
29-01-2020 14:39

sneeuwbal haha wat een droom , alhoewel sommigen van ons met wallen op de grond misschien iets duisters hebben :) ik vind mezelf smorgen ssoms best eng in de spiegel
Hahaha. Ik heb dat 's avonds voor het naar bed gaan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen inderdaad niet meer doen dan dit. Peuter is zo ziek, ik heb haar nog nooit zo gezien. Een gebroken sleutelbeen en hoge koorts tegelijk, ik heb het zo met haar te doen. En ik was de hele dag alleen maar bezig met de koortsige baby terwijl ik haar juist had willen vertroetelen met haar zere arm.
Ze ligt nu op bed maar durft niet te liggen vanwege de pijn. Ze blijft dus rechtop zitten, ik hoop dat ze toch in slaap valt straks.

Over twee uur is mijn man weer thuis dus dan sta ik er niet meer alleen voor. Gelukkig zijn de opa's en oma's vandaag volop aanwezig geweest voor een helpende hand, echt super.
Alle reacties Link kopieren
Ah fiona, zo sneu! Niet om je nog ongeruster te maken, maar zodat je, bij twijfel, direct aan de bel trekt. De griep die heerst geeft vaak en veel complicaties bij kinderen. Ik weet het helaas van een kinderarts, omdat mijn beide kinderen zijn opgenomen met allebei een (dubbele) longontsteking en middenoorontsteking. Beide als complicatie vd griep. Ik had ze ook nog nooit zo ziek gezien..... hopelijk knapt de jouwe op zonder complicaties en heeft ze vlug minder pijn. Anders zou je in overleg met de huisarts evt diclofenac kunnen geven voor het sleutelbeen? Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Funnymiss, voor de waarschuwing. Ik bel zeker als ik het niet vertrouw. Peuterdochter doet het redelijk op de ibuprofen maar slaapt niet omdat ze niet durft/wil/kan liggen. Het was dus een slapeloze nacht voor ons allemaal. Baby plast niet en drinkt weinig maar de koorts is nu wel gezakt dus ik kijk het bij haar nog een uurtje of twee aan. Anders bel ik vanavond gewoon de HAP.

Al met al gaat het een heel klein mini beetje beter vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag Rosings?

Ach Fiona wat ontzettend zielig zeg! Hoop dat ze wel een beetje geslapen heeft vandaag.

Hier is dochter ook vrij specifiek in wat ze wil. Dat kan om de juiste pyjama gaan maar ook over eten en op welke manier het gesmeerd moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven