pgb voor onze zoon met pdd-nos
maandag 8 december 2008 om 12:37
op het forum kan ik het niet vinden.
voor onze zoon van 8 hebben we pgb gekregen.
wat is ong. het uurloon wat je je zelf toekent (persoonlijke begeleiding)
mensen die hier mee te maken hebben weet wat ik bedoel.
ik vind het nog erg ingwikkeld allemaal, ik heb wel mensen die mijn zoontje met bepaalde activiteiten willen begeleiden, maar dat willen ze liever niet op papier hebben. prof.instantie"s vragen zoveel uurloon dat het geld ook zo op is. (ik heb voor 4 uren in de week)
heeft iemand ervaring hier mee?
voor onze zoon van 8 hebben we pgb gekregen.
wat is ong. het uurloon wat je je zelf toekent (persoonlijke begeleiding)
mensen die hier mee te maken hebben weet wat ik bedoel.
ik vind het nog erg ingwikkeld allemaal, ik heb wel mensen die mijn zoontje met bepaalde activiteiten willen begeleiden, maar dat willen ze liever niet op papier hebben. prof.instantie"s vragen zoveel uurloon dat het geld ook zo op is. (ik heb voor 4 uren in de week)
heeft iemand ervaring hier mee?

maandag 8 december 2008 om 13:26

maandag 8 december 2008 om 14:04
ook wij hebben een zoon met pdd-nos en een pgb.
je mag niets zwart doen, overal moet je rekeningafschriften van hebben.
bij ons is het uurloon heel wisselend, we hebben een professionele buddy, die krijgt 60 euro per uur.
maar onze oppas bijvoorbeeld 10 euro per uur, je kan het beste uitrekenen hoeveel je hebt en dan kijken hoeveel je kan besteden per week.
veel succes!
je mag niets zwart doen, overal moet je rekeningafschriften van hebben.
bij ons is het uurloon heel wisselend, we hebben een professionele buddy, die krijgt 60 euro per uur.
maar onze oppas bijvoorbeeld 10 euro per uur, je kan het beste uitrekenen hoeveel je hebt en dan kijken hoeveel je kan besteden per week.
veel succes!
maandag 8 december 2008 om 14:06
een pgb kan je inderdaad niet zwart uitgeven vanwege de strakke lijn op het verantwoorden van de gelden.
je kunt proberen iemand in te huren die vaker voor mensen/kinderen met een PGB werken.
zelf werk ik op een logeerhuis waar we alleen kinderen "aannemen" met een PGB en alles op ook met PGB gelden financieeren.
Van verschillende ouders met kinderen met een stoornis binnen het autistisch spectrum hoor ik dat zij thuis ondersteuning krijgen van mensen die dat als freelance baan doen en bij verschillende kinderen thuis werken.
Het uurloon zou ik zo niet kunnen vaststellen, ligt ook aan ervarring van mensen denk.
Is het wellicht een optie om een student van een pedagogische opleiding met wat stageervaring te zoeken? die hoeven dan ook niet een topuurtarief!
succes!
heb je trouwens alleen een pgb gekregen voor 4 uur ondersteunende begeleiding per week? best weinig voor hoe zwaar het kan zijn met een kindje met PDD_NOS.
mocht je vragen hebben, ik hou je topic in de gaten .
groeten Mimmie
je kunt proberen iemand in te huren die vaker voor mensen/kinderen met een PGB werken.
zelf werk ik op een logeerhuis waar we alleen kinderen "aannemen" met een PGB en alles op ook met PGB gelden financieeren.
Van verschillende ouders met kinderen met een stoornis binnen het autistisch spectrum hoor ik dat zij thuis ondersteuning krijgen van mensen die dat als freelance baan doen en bij verschillende kinderen thuis werken.
Het uurloon zou ik zo niet kunnen vaststellen, ligt ook aan ervarring van mensen denk.
Is het wellicht een optie om een student van een pedagogische opleiding met wat stageervaring te zoeken? die hoeven dan ook niet een topuurtarief!
succes!
heb je trouwens alleen een pgb gekregen voor 4 uur ondersteunende begeleiding per week? best weinig voor hoe zwaar het kan zijn met een kindje met PDD_NOS.
mocht je vragen hebben, ik hou je topic in de gaten .
groeten Mimmie

maandag 8 december 2008 om 14:15
inderdaad, een stuk ontlasting door een etmaal voor logeeropvang bijv zou helemaal niet gek zijn. Als ik kijk naar de PGB v an de kinderen met autisme op mijn werk zijn die veel ruimer, vaak komen deze kinderen meerdere dagdelen door de week spelen en vaak ook wel 1 nacht per 7 a 14 dagen logeren.
mocht je vragen hebben over je aanvraag stel ze gerust!
mocht je vragen hebben over je aanvraag stel ze gerust!
maandag 8 december 2008 om 14:46
Zoals al gezegd is: zwart zal niet gaan lukken ivm bewijs voor het zorgkantoor. Via een professionele instantie moet je toch rekenen tussen de 45 en de 65 euro per uur ongeveer.
Succes met het vinden van een instantie die bij jou en je zoontje past! Ik weet niet in welk deel van het land je woont, misschien kan ik je wat tips geven qua instanties.
Succes met het vinden van een instantie die bij jou en je zoontje past! Ik weet niet in welk deel van het land je woont, misschien kan ik je wat tips geven qua instanties.
maandag 8 december 2008 om 14:47
bedankt voor jullie antwoorden, we krijgen gewoon 4 uur ondersteunende begeleiding, er komt ook zoveel op ons af.
het is een hele onderneming per dag al om hem te begeleiden, dus als ik hem een middag of dagdeel b.v naar een zorgboerderij laat gaan dan blijft er bijna niks over.
terwijl ik zelf ook (wat je eigelijk al normaal vond) meer tijd kwijt ben per dag aan mijn zoon, dan mijn dochter. kan ik daar ook uren voor aanvragen.
want bij het eerste gesprek zeg je gewoon ja en nee, en heb je eigelijk weinig vragen.
je hebt natuurlijk zoveel verschillend gradatie's van ppd-nos.
maar mijn zoon, bepaald eigelijk alles wat hij in zijn hoofd heeft, wat voor kleren, jas open of dicht. dus je moet de hele dag oppassen met wat je zegt of wat voor opdracht je hem geeft. dus dit kost gewoon veel tijd.
het is een hele onderneming per dag al om hem te begeleiden, dus als ik hem een middag of dagdeel b.v naar een zorgboerderij laat gaan dan blijft er bijna niks over.
terwijl ik zelf ook (wat je eigelijk al normaal vond) meer tijd kwijt ben per dag aan mijn zoon, dan mijn dochter. kan ik daar ook uren voor aanvragen.
want bij het eerste gesprek zeg je gewoon ja en nee, en heb je eigelijk weinig vragen.
je hebt natuurlijk zoveel verschillend gradatie's van ppd-nos.
maar mijn zoon, bepaald eigelijk alles wat hij in zijn hoofd heeft, wat voor kleren, jas open of dicht. dus je moet de hele dag oppassen met wat je zegt of wat voor opdracht je hem geeft. dus dit kost gewoon veel tijd.
maandag 8 december 2008 om 15:25
maandag 8 december 2008 om 15:56
volg je gevoel graspolletje en vraag de dingen waar je hulp bij nodig hebt aan anderen en bijv hier.
wij zijn een instantie en hebben een uurtarief van 16 euro. dat valt dus wel mee en daarvan zijn er vast nog meer te vinden.
( dat is dan wel de zorg bij ons op de groep, thuiszorg is duurder)
ik vraag werktenchnisch PGb's aan voor ouders dus mocht je vragen hebben, ze zijn welkom.
sterkte met alles.
wij zijn een instantie en hebben een uurtarief van 16 euro. dat valt dus wel mee en daarvan zijn er vast nog meer te vinden.
( dat is dan wel de zorg bij ons op de groep, thuiszorg is duurder)
ik vraag werktenchnisch PGb's aan voor ouders dus mocht je vragen hebben, ze zijn welkom.
sterkte met alles.
dinsdag 9 december 2008 om 23:42
donderdag 11 december 2008 om 21:50
vanmiddag schoolarts met mijn zoon, op een gegeven moment zegt ze, het is allemaal niet makkelijk he, omdat hij op dat moment gewoon vertikt om opdrachten te doen. ik voel de tranen weer komen.
dit heb ik alleen maar met vreemden, dus vorig jaar tegen zijn vorige juf, tegen maatschaplijk werk. enz.
nooit tegen mijn man of kennissen.
vanmiddag was het weer alleen mijn zoon die aandacht vroeg, niet altijd op een vervelende manier, maar ik vind als hij het netjes vraagt om hem te helpen ik geen nee kan zeggen.
en ik zie mijn dochter alleen spelen.
maar heb niet de inzet meer om daar ook positief op in te gaan.
want zo hoort het. niet alleen aandacht geven als ze vervelend zijn.
tuurlijk lukt me dat wel eens, maar dat heeft geen directe invloed op de opvoeding.
sorry dit heeft niks met het onderwerp te maken maar moest het ff kwijt
dit heb ik alleen maar met vreemden, dus vorig jaar tegen zijn vorige juf, tegen maatschaplijk werk. enz.
nooit tegen mijn man of kennissen.
vanmiddag was het weer alleen mijn zoon die aandacht vroeg, niet altijd op een vervelende manier, maar ik vind als hij het netjes vraagt om hem te helpen ik geen nee kan zeggen.
en ik zie mijn dochter alleen spelen.
maar heb niet de inzet meer om daar ook positief op in te gaan.
want zo hoort het. niet alleen aandacht geven als ze vervelend zijn.
tuurlijk lukt me dat wel eens, maar dat heeft geen directe invloed op de opvoeding.
sorry dit heeft niks met het onderwerp te maken maar moest het ff kwijt
donderdag 11 december 2008 om 21:58
donderdag 11 december 2008 om 22:52
het probleem is dat mijn zoon 2 gezichten heeft, niemand heeft het bijna nooit gemerkt, hij uit zich alleen maar bij veilige mensen.
toen hij een paar maanden geleden naar een crisisopvang in het speciaal onderwijs terecht kwam, toen heb ik van mensen te horen gekregen dat ze er nooit wat van gemerkt hebben (ouders van vriendjes) daarom heeft het ook zo lang geduurd.
hij was van baby af al erg. 12 borstvoedingen per dag. enz.
volgende week een gesprek op school. (ging niet goed) maar dan krijgen we de uitslag van de testen die ze daar gedaan hebben.
en ik zal eerlijk wezen mamzelle je hebt het goed gezien, en ik zal nu boze berichten krijgen.
want tuurlijk is het even fijn dat hij opgevangen wordt, maar hij heeft het heel erg in de gaten dat zijn gedrag hier na toe geleid heeft.
dus hij begint zichzelf te slaan, ik ben dom, ik kan niks, ik kan beter dood wezen.
we reageren hier niet op. want we zeggen een aantal keren per dag waar hij goed in is.
grrrrrrrrrrrrrr moeilijk hoor.
toen hij een paar maanden geleden naar een crisisopvang in het speciaal onderwijs terecht kwam, toen heb ik van mensen te horen gekregen dat ze er nooit wat van gemerkt hebben (ouders van vriendjes) daarom heeft het ook zo lang geduurd.
hij was van baby af al erg. 12 borstvoedingen per dag. enz.
volgende week een gesprek op school. (ging niet goed) maar dan krijgen we de uitslag van de testen die ze daar gedaan hebben.
en ik zal eerlijk wezen mamzelle je hebt het goed gezien, en ik zal nu boze berichten krijgen.
want tuurlijk is het even fijn dat hij opgevangen wordt, maar hij heeft het heel erg in de gaten dat zijn gedrag hier na toe geleid heeft.
dus hij begint zichzelf te slaan, ik ben dom, ik kan niks, ik kan beter dood wezen.
we reageren hier niet op. want we zeggen een aantal keren per dag waar hij goed in is.
grrrrrrrrrrrrrr moeilijk hoor.