Picknick bij kind haar verjaardagsfeest??
maandag 3 augustus 2009 om 09:19
Hoi,
Ik stel hier even mijn vraag omdat ik niet zeker ben over mijn plan.
Ik woon in de buurt van een groot park en nu heeft het mij altijd leuk geleken om verjaardag van dochter (over 3 wken, dus hopelijk mooooi weer) daar eens te vier in de vorm van een picknick. Maar nu twijfel ik toch een beetje.
Misschien hebben jullie hier tips of voors en tegens?
Ik heb in de loop der tijd een aantal plaids aangeschaft, maar zijn de mensen blij om op een kleedje te gaan zitten? (had al bedacht dat ik voor de wat oudere mensen een klapstoeltje meeneem).
Als iedereen komt die ik uitnodig zijn het ongeveer 20 volw en 20 kids.
Het is bijvoorbeeld niet handig met taart/drinken/chips, hoe doe ik dat, iemand ervaring mee?
Ik stel hier even mijn vraag omdat ik niet zeker ben over mijn plan.
Ik woon in de buurt van een groot park en nu heeft het mij altijd leuk geleken om verjaardag van dochter (over 3 wken, dus hopelijk mooooi weer) daar eens te vier in de vorm van een picknick. Maar nu twijfel ik toch een beetje.
Misschien hebben jullie hier tips of voors en tegens?
Ik heb in de loop der tijd een aantal plaids aangeschaft, maar zijn de mensen blij om op een kleedje te gaan zitten? (had al bedacht dat ik voor de wat oudere mensen een klapstoeltje meeneem).
Als iedereen komt die ik uitnodig zijn het ongeveer 20 volw en 20 kids.
Het is bijvoorbeeld niet handig met taart/drinken/chips, hoe doe ik dat, iemand ervaring mee?
maandag 3 augustus 2009 om 09:24
maandag 3 augustus 2009 om 09:29
maandag 3 augustus 2009 om 09:34
Oh, het lijkt me juist ideaal. Als de kinderen lekker kunnen rennen (kunnen ze nergens weg?) en de mensen lekker kunnen zitten is het toch prima? Je hebt geen rommel in je huis en iedereen wordt blij van de zon en de buitenlucht.
Het is een kinderverjaardag dus hoeft toch allemaal niet heel sjiek ofzo? Taart gewoon van tevoren snijden, plastic bordjes, chips in grote bak. Of je maakt muffins of iets dergelijks, wat sandwiches. Paar flessen fris mee, thermoskan koffie/thee. Leuk hoor!
Het is een kinderverjaardag dus hoeft toch allemaal niet heel sjiek ofzo? Taart gewoon van tevoren snijden, plastic bordjes, chips in grote bak. Of je maakt muffins of iets dergelijks, wat sandwiches. Paar flessen fris mee, thermoskan koffie/thee. Leuk hoor!
maandag 3 augustus 2009 om 09:37
maandag 3 augustus 2009 om 09:39
Ja bij slecht weer is het gewoon thuis. Zal ik idd de mensen bellen.
De kinderen kunnen wel weg natuurlijk, maar het is een groot grasveld. Ik had wel al bedacht om ballen en schepjesemmertjes te halen en mee te nemen ofzo. Er is ook zand.
Het is niet dicht bij huis maar er zijn openbare toiletten (mandje met toiletpapier en schoonmaakdoekjes mee?)
De kinderen kunnen wel weg natuurlijk, maar het is een groot grasveld. Ik had wel al bedacht om ballen en schepjesemmertjes te halen en mee te nemen ofzo. Er is ook zand.
Het is niet dicht bij huis maar er zijn openbare toiletten (mandje met toiletpapier en schoonmaakdoekjes mee?)
maandag 3 augustus 2009 om 09:47
Ik vind al die maars, en als, en beren op de weg een beetje overdreven. Als t gaat regenen pak je toch je boeltje? Het is een super leuk idee, ook leuker voor de volwassenen dan thuis in een kringetje zitten. Kussens, stoeltjes, dekens mee, eventueel een inklaptafeltje waar je wat op kan zetten, en even naar de "eten"-pijler voor wat handige snelle recepten. Je hebt (ik spreek uit ervaring) overal tegenwoordig plastic servies en zelfs mooie plastic (wijn)glazen (slijter, Hema), voor de kids dingen met water (ballonnen waar ze water in kunnen doen etc) en t feest wordt gegarandeerd een succes. Veel leuker dan binnen vind ik. Dan maar een houten reet
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 3 augustus 2009 om 09:50
Het lijkt me juist een harstikke leuk idee. Ideaal.... geen rommel in huis en de kinderen kunnen lekker ravotten.
Wat die 20 kinderen betreft: ik neem aan dat de ouders ook zijn uitgenodigd? Nou... die zijn dan toch verantwoordelijk voor hun eigen kinderen?
Ik zou zeker niet te moeilijk doen. Lekker een hapje en een drankje en wellicht voor de ouderen een stoel. Maar zijn er geen bankjes in de buurt?
Wat die 20 kinderen betreft: ik neem aan dat de ouders ook zijn uitgenodigd? Nou... die zijn dan toch verantwoordelijk voor hun eigen kinderen?
Ik zou zeker niet te moeilijk doen. Lekker een hapje en een drankje en wellicht voor de ouderen een stoel. Maar zijn er geen bankjes in de buurt?

maandag 3 augustus 2009 om 10:01
Jaa, leuk! Ik woon vlakbij het Amsterdamse Westerpark en daar viert iedereen van jong tot oud zijn verjaardag buiten. Ballonnen in de boom, speelgoed mee, plastic servies, een tafeltje om wat drank op te zetten, koelboxen etc. Het is een beetje een gezeul maar wel heel gezellig. Als je alles in grote kratten pakt en genoeg vuilniszakken meeneemt om troep na afloop meteen weg te gooien is het prima te doen en ERG leuk! In plaats van taart kun je misschien meer park-eten meenemen: fruit aan spiezen, koekjes, eventueel wat borrelhappen. Koud biertje uit de koelbox erbij: heerlijk!
maandag 3 augustus 2009 om 10:20
Nou Mlle, juist daar heb ik het al een aantal keer gezien en kwam ik op het idee. Nou woon ik dan niet bij het Westerpark in de buurt maar even buiten A'dam.
Ik denk ook dat we het maar gewoon moeten proberen, wordt het niks dan volgend jaar weer in de kring
We gaan vanavond met manlief even een rondje fietsen, kijken voor de meest geschikte plek.
Leuke tips blijven nog steeds welkom natuurlijk! Bedankt!
Ik denk ook dat we het maar gewoon moeten proberen, wordt het niks dan volgend jaar weer in de kring
We gaan vanavond met manlief even een rondje fietsen, kijken voor de meest geschikte plek.
Leuke tips blijven nog steeds welkom natuurlijk! Bedankt!
maandag 3 augustus 2009 om 10:39
Nou lijkt het alsof ik je echt van het idee af wil praten, dat is dus niet de bedoeling.
Geen idee of het bij jullie ook zo is maar bij ons zijn dus erg veel wespen op het moment.
Buiten allerlei zoetigheden eten kan die krengen massaal aantrekken, zeker in een park. Dat zou voor mij zeker iets zijn om rekening mee te houden.
Geen idee of het bij jullie ook zo is maar bij ons zijn dus erg veel wespen op het moment.
Buiten allerlei zoetigheden eten kan die krengen massaal aantrekken, zeker in een park. Dat zou voor mij zeker iets zijn om rekening mee te houden.
Ja, dat vind ik echt.

dinsdag 4 augustus 2009 om 11:32
Ja mamasaar, wespen, ik heb er aan gedacht....
Ik neem in elk geval zo'n electrische mepper mee en insectenbeten creme. Goed dat je meedenkt hoor!
We hebben gisteren de plek uitgezocht, kreeg er al helemaal zin in.
Nu nog hopen dat het mooi weer is en dat er die dag geen andere mensen op ONZE plek zitten
Ik neem in elk geval zo'n electrische mepper mee en insectenbeten creme. Goed dat je meedenkt hoor!
We hebben gisteren de plek uitgezocht, kreeg er al helemaal zin in.
Nu nog hopen dat het mooi weer is en dat er die dag geen andere mensen op ONZE plek zitten
dinsdag 4 augustus 2009 om 18:40
Gewoon doen, hardstikke leuk! Echt zo oer-Nederlands om er allemaal maars tegenaan te gooien, toch veel en veel leuker dan die oersaaie kringetjes thuis *gaap*. Ik heb met mijn verjaardag ook een picknick gedaan in een natuurgebied vlakbij. Uurtje voor geplande tijd heen en vast opgezet: Plekje nabij bomen voor wat schaduw, Ballonetjes en vlaggetsjes in boom om de boel herkenbaar te maken. Kleedjes op het gras. Parasoletje voor opa en oma en paar stoeltjes voor hen en ook de zwangere dames. Koelboxje met eten, en een met drinken. Paar omgekeerde kratjes met theedoekjes eroever voor "tafeltje" om wat hapjes op te zetten, en een tafeltje voor het bestek en de bekertjes enzo... klaar! Als mensen wilden mochten ze ook zelf wat hapjes meenemen, hoefde niet maar ik wist dat een aantal hobby-chefs het fijn vinden een bijdrage te doen. Echt supergezellig voor jong en oud.. zo leuk dat we nu al besloten hebben er een jaarlijke traditie van te maken. Veel plezier alvast!
dinsdag 4 augustus 2009 om 20:26
Ja hoor, hartstikke leuk om te doen. Tot vorig jaar woonden wij op een kleine flat maar wel een groot, mooi park vlakbij. Vaak vierden we verjaardagen van de kinderen (of van ons zelf) ook in het park. Wij waren zeker niet de enigen. Ik zag daar zo vaak mensen verjaardagen vieren met een picknick of een (stiekeme) barbecue.
Juist vaak veel gezelliger dan thuis, alle ruimte voor iedereen, lekker ongedwongen en voor de kinderen ook alle ruimte om te spelen.
Als het slecht weer is dan ga je alsnog naar huis.
Je kan een tafel met schragen meenemen (zo'n plank) maar echt nodig is het niet. Alleen plaids en klapstoeltjes is ook prima. Slingers en ballonnen om de boel wat op te vrolijken (en ook handig voor de gasten om jullie vlug te vinden). Veel servetjes, keukenrol en zo meenemen want er gaat altijd van alles om. Schoonmaak doekjes is ook een handige en zo'n zeepflesje voor het geval de toiletten geen zeep hebben.
Wat eten betreft: sandwiches, broodjes knakworst (vinden kinderen vaak lekker) verschillende salades (pasta salade, taboulet, rijst salade), stokbrood. Snacks zoals samosa's, koude stukjes pizza, chips, loempia's (ik verzin maar wat). Verder cake, taart, muffins, snoepjes voor de zoetigheid.
Ik zou zeker wat speelspulletjes meenemen zoals strandballen, badmintonsets enzovoorts.
Misschien kan je ook een paar kleine spelletjes organiseren (beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen)
Juist vaak veel gezelliger dan thuis, alle ruimte voor iedereen, lekker ongedwongen en voor de kinderen ook alle ruimte om te spelen.
Als het slecht weer is dan ga je alsnog naar huis.
Je kan een tafel met schragen meenemen (zo'n plank) maar echt nodig is het niet. Alleen plaids en klapstoeltjes is ook prima. Slingers en ballonnen om de boel wat op te vrolijken (en ook handig voor de gasten om jullie vlug te vinden). Veel servetjes, keukenrol en zo meenemen want er gaat altijd van alles om. Schoonmaak doekjes is ook een handige en zo'n zeepflesje voor het geval de toiletten geen zeep hebben.
Wat eten betreft: sandwiches, broodjes knakworst (vinden kinderen vaak lekker) verschillende salades (pasta salade, taboulet, rijst salade), stokbrood. Snacks zoals samosa's, koude stukjes pizza, chips, loempia's (ik verzin maar wat). Verder cake, taart, muffins, snoepjes voor de zoetigheid.
Ik zou zeker wat speelspulletjes meenemen zoals strandballen, badmintonsets enzovoorts.
Misschien kan je ook een paar kleine spelletjes organiseren (beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen)