pijn na keizersnede
zaterdag 19 januari 2008 om 22:16
zo'n 5 weken geleden heb ik een keizersnede gehad. Nu heb ik daar nog steeds dagelijks redelijk wat pijn aan. Ik rust veel en til niet dus daar kan het niet aan liggen. Ook kan ik nog steeds niet echt lekker wandelen door de pijn. Als ik zo hier en daar lees duurt dit wel erg lang, of hebben jullie dit misschien ook zo ervaren?
Ook heb ik boven het litteken een flinke kwab met los vel hangen, echt lelijk, weet iemand of dit nog wegtrekt? Ik heb verder absoluut geen overgewicht en ben ook niet veel aangekomen maar dit is echt niet mooi..... hebben jullie ervaringen??
Ook heb ik boven het litteken een flinke kwab met los vel hangen, echt lelijk, weet iemand of dit nog wegtrekt? Ik heb verder absoluut geen overgewicht en ben ook niet veel aangekomen maar dit is echt niet mooi..... hebben jullie ervaringen??
dinsdag 22 januari 2008 om 07:48
kijk fijn om hier al 2 keer te lezen dat het herstel van de 2e KS hetzelfde was al bij de 1e (of zelfs sneller)
Ook ik ben een snel-hersteller en vandaag hoor ik of onze 2e ivm grootte en smal bekken ook via een KS geboren zal worden, spannend dus, en net als fleur teken ik er voor
@TO: kwab: check helaas ook hier aanwezig en niet meer weggegaan, ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik mn best er niet voor heb gedaan omdat we wisten snel voor een 2e te willen gaan dus ik had geen zin in dieeten en weet ik veel wat. Na deze zwangerschap ga ik er uiteraard wel iets aan doen
de pijn kan ik dus niet over oordelen, ook ik ben erg snel hersteld van mn KS, toen uk 2 weken oud was ging ik al schoenen kopen voor stiefzoon op het winkelcentrum waar ik lopend heen ben gegaan. Stiefzoon (toen 4 jaar) was bij thuiskomst bekaf, ikke niet
Ook ik ben een snel-hersteller en vandaag hoor ik of onze 2e ivm grootte en smal bekken ook via een KS geboren zal worden, spannend dus, en net als fleur teken ik er voor
@TO: kwab: check helaas ook hier aanwezig en niet meer weggegaan, ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik mn best er niet voor heb gedaan omdat we wisten snel voor een 2e te willen gaan dus ik had geen zin in dieeten en weet ik veel wat. Na deze zwangerschap ga ik er uiteraard wel iets aan doen
de pijn kan ik dus niet over oordelen, ook ik ben erg snel hersteld van mn KS, toen uk 2 weken oud was ging ik al schoenen kopen voor stiefzoon op het winkelcentrum waar ik lopend heen ben gegaan. Stiefzoon (toen 4 jaar) was bij thuiskomst bekaf, ikke niet
dinsdag 22 januari 2008 om 07:49
Ik denk dat ze dat niet snel doen hoor Fleurtje. Ik weet bijna zeker dat ze het bij mij in het zkh niet zouden doen.
Als je een KS wilt wordt het gepland, hebben ze liever geen spoed-KS
Of wat ze natuurlijk wel kunnen doen, eerst inleiden zodat je weeen krijgt. EN daarna de KS doen.
Maar of ze dat doen
Of wat ze natuurlijk wel kunnen doen, eerst inleiden zodat je weeen krijgt. EN daarna de KS doen.
Maar of ze dat doen
dinsdag 22 januari 2008 om 07:53
fleur ik vrees ook dat ze het niet zo doen, ik ben nu bijna 37 weken zwanger en als baby gehaald wordt met een KS dan gebeurd dat in de komende 1,5 a 2 weken om te voorkomen dat hij te diep weg zakt in het bekken, dat maakt de KS moeilijker voor de gyn.
nou ja zo is het mij uitgelegd hoor.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ook de ruggenprik mij nu al zenuwachtig maakt en ik weet nog niet eens of het uberhaupt een KS wordt
nou ja zo is het mij uitgelegd hoor.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ook de ruggenprik mij nu al zenuwachtig maakt en ik weet nog niet eens of het uberhaupt een KS wordt
dinsdag 22 januari 2008 om 08:31
quote:rammelkont schreef op 22 januari 2008 @ 07:48:
Net zoals ik never nooit meer buikspieren wil hebben bij een ks
Net zoals ik never nooit meer buikspieren wil hebben bij een ks
dinsdag 22 januari 2008 om 08:33
quote:paabs schreef op 22 januari 2008 @ 07:49:
Ik denk dat ze dat niet snel doen hoor Fleurtje. Ik weet bijna zeker dat ze het bij mij in het zkh niet zouden doen.
Maar of ze dat doen
Dan maar liever meteen een ruggeprik, want inleiden wil ik nooit meer meemaken.
Iemand schreef hier iets waar ik me ook wel in kan vinden: afspreken als de ontsluiting niet normaal gaat (dus 1 cm per uur), dan een ks na een x-aantal uur.
Maar of ze dat doen
Dan maar liever meteen een ruggeprik, want inleiden wil ik nooit meer meemaken.
Iemand schreef hier iets waar ik me ook wel in kan vinden: afspreken als de ontsluiting niet normaal gaat (dus 1 cm per uur), dan een ks na een x-aantal uur.
dinsdag 22 januari 2008 om 09:14
ik heb naar aanleiding van die tip van ik geloof dannas idd de afspraak gemaakt met de gyn, als het nu geen KS wordt dan iig 1 cm per uur a 1,5 uur ontsluiting en als dat niet gebeurd huppakee naar de OK ook met 42 weken wordt ik niet ingeleid want dat heb ik ook als heel naar ervaren, nu heb ik natuurlijk dat litteken en is de gyn met littekens heel voorzichtig vertelde hij. Ik heb m ook gezegt dat ik er veel pijn heb aan het litteken en dat is genoteerd.
Nou heb ik een buik waar je u tegen zegt dus ik denk dat de beste man met mij akkoord is gegaan omdat hij vermoed dat het toch een groot kind wordt, hij dacht waarsch. laat maar zeiken, die krijgt er een mooie rits bij
en die ruggenprik?? tja ik had zulke nare weeen dat ik niet voelde dat ze 6 keer moest prikken voor hij er in zat, ik zat alleen te schreeuwen dat ze #$%^&* op moest schieten omdat er weer een wee aan kwam, arm mens.
Ow fleur vriend onder gekotst?? bbrrrrrr hahahha lekker
Nou heb ik een buik waar je u tegen zegt dus ik denk dat de beste man met mij akkoord is gegaan omdat hij vermoed dat het toch een groot kind wordt, hij dacht waarsch. laat maar zeiken, die krijgt er een mooie rits bij
en die ruggenprik?? tja ik had zulke nare weeen dat ik niet voelde dat ze 6 keer moest prikken voor hij er in zat, ik zat alleen te schreeuwen dat ze #$%^&* op moest schieten omdat er weer een wee aan kwam, arm mens.
Ow fleur vriend onder gekotst?? bbrrrrrr hahahha lekker
dinsdag 22 januari 2008 om 09:47
whahahaha ach joh die anasthesisten zijn vast wel wat gewend en zo niet zit diegenen nu vast met een trauma thuis
ja eerste litteken gaat gewoon weer open of er net boven heb ik ook wel eens gehoord. Om dus die beruchte lap spek te beperken ofzo, weet er het mijne niet van hoor.
Inleiden met gel mag niet meer na een KS maar als je al wat ontsluiting hebt mag er geloof ik wel een infuus met weeen opwekkers in.... hell echt als ze me dat nog eens flikken!
ja eerste litteken gaat gewoon weer open of er net boven heb ik ook wel eens gehoord. Om dus die beruchte lap spek te beperken ofzo, weet er het mijne niet van hoor.
Inleiden met gel mag niet meer na een KS maar als je al wat ontsluiting hebt mag er geloof ik wel een infuus met weeen opwekkers in.... hell echt als ze me dat nog eens flikken!
dinsdag 22 januari 2008 om 09:51
Ik ben ingeleid met een infuus, weet verder niet precies hoe en wat; toen het kind er eenmaal uit was, heb ik me niet meer ech verdiept in hoe ze eruit is gekomen. Hoorde pas later dat die weeenstorm van zes uur te danken was aan het inleiden. Ik wil dat echt nooit nooit nooit meer. Als ze me dat beloven, ben ik een tevreden mens, de rest geloof ik allemaal wel.
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat er met die 'kwab' bedoeld wordt...
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat er met die 'kwab' bedoeld wordt...
dinsdag 22 januari 2008 om 10:00
over inleiden naar ks zijn de meningen geloof ik verdeeld.
ik ben na eerste ks de tweede keer ook weer aan het infuus gegaan. maar dit schijnt dan wel weer te kunnen en gel niet..
overigens vonden ze bij mij dat ik na die eerste ks 70% kans had om vaginaal te bevallen, dus een geplande ks wilden ze niet doen...
(pff, hadden ze dus mis, ben wel vaginaal bevallen, maar vraag niet hoe, daarna bleek ook pas dat ik een te klein bekken heb en te grote kinderen)
voordeel is wel: de volgende mag wel een geplande ks (joehoee!)
ik ben na eerste ks de tweede keer ook weer aan het infuus gegaan. maar dit schijnt dan wel weer te kunnen en gel niet..
overigens vonden ze bij mij dat ik na die eerste ks 70% kans had om vaginaal te bevallen, dus een geplande ks wilden ze niet doen...
(pff, hadden ze dus mis, ben wel vaginaal bevallen, maar vraag niet hoe, daarna bleek ook pas dat ik een te klein bekken heb en te grote kinderen)
voordeel is wel: de volgende mag wel een geplande ks (joehoee!)
dinsdag 22 januari 2008 om 10:00
ik ben ingeleid met gel daar heb ik een 12 uur durende weeenstorm aan over gehouden waar ze de laatste 30 min een infuus overheen hebben gegooid omdat de ontsluiting al 11 uur op 4 cm bleef hangen. De gyn was ook wel wat geirriteerd dat ze hem zo laat hadden gebeld het ging achteraf nergens over omdat het hele kind gewoon niet paste.
'de kwab': Ik was 30 kilo aangekomen van mn eerste en daar is mn buikvel zo van uitgelubberd dat dat over het litteken heen is gaan hangen als een soort afdak zeg maar (leeeelijk!!), dat werd wel steeds minder maar hij zit er nog wel, ik zal vragen of de gyn hem deze keer meteen weg kan snijden
ok ik ben weg, groeiecho maken en dan overleg met gyn en evt meteen de datum plannen van de KS als die er komt
'de kwab': Ik was 30 kilo aangekomen van mn eerste en daar is mn buikvel zo van uitgelubberd dat dat over het litteken heen is gaan hangen als een soort afdak zeg maar (leeeelijk!!), dat werd wel steeds minder maar hij zit er nog wel, ik zal vragen of de gyn hem deze keer meteen weg kan snijden
ok ik ben weg, groeiecho maken en dan overleg met gyn en evt meteen de datum plannen van de KS als die er komt
dinsdag 22 januari 2008 om 10:07
Heb er ook eentje gehad bij mijn eerste. Ik hersteld erg snel en wandelde na twee weken alweer hele afstanden. Dit heeft ook wel bijgedragen aan het snel weer slank worden en me goed in mijn vel voelen. Het was volop lente en ik wilde naar buiten! Ik tilde in die tijd ook al weer gewoon de wasmand op. Het is voor iedere vrouw anders denk ik. Zo'n kwab heb ik nooit gehad, wel dat het boven het litteken iets boller is, er zit een soort deukje onder zeg maar. Dit zie je niet als ik een bikini aan heb.
Het scheelt ook nog of het mooi wordt, of men de wond mooi heeft gehecht of dat er nieten zijn gebruikt. Dat laatste geeft zo'n "spoorbaan"op je buik.
Hoewell het me 100% meeviel, was ik blij dat de andere twee via de normale weg geboren werden. Dat herstelt nog sneller.
Het scheelt ook nog of het mooi wordt, of men de wond mooi heeft gehecht of dat er nieten zijn gebruikt. Dat laatste geeft zo'n "spoorbaan"op je buik.
Hoewell het me 100% meeviel, was ik blij dat de andere twee via de normale weg geboren werden. Dat herstelt nog sneller.
dinsdag 22 januari 2008 om 10:35
Paabs, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Zoon loopt inderdaad zelf ook al trap op en af (ik hou hem aan 1 hand vast) en we hebben idd een bedje met uithaalbare spijlen. Hij is bijna 20 maanden als de tweede komt. Beneden verschonen had ik ook al bedacht, we moeten de eettafel maar tijdelijk als commode gebruiken Bedankt dus! Fijn dat het jou in elk geval niet tegen is gevallen. Ik weet inderdaad zelf nog niet wat ik wil, maar in principe mag ik wel zelf beslissen. Aan de ene kant neig ik sterk naar natuurlijk bevallen, want tsja, is nu eenmaal beter voor baby en bovendien zou dat "mijn laatste kans" zijn op een natuurlijke bevalling. Maar anderszijds is het ook wel zo "makkelijk" om voor een ks te gaan. Maarja...kweetutdusnognie
Fleurtje; hier inderdaad, zoals meerderen al zeiden niet afwachten voor weeen en dan een ks doen, daar beginnen ze niet aan Maar bespreek het gewoon met je gyn joh, die kan je vast "gerust stellen". (Tussen " " omdat jij je vast niet echte zorgen maakt, zoals ik je ken )
Rammelkont: Gaiza hier Leuk leuk mens dat jij 3 weken verder bent dan mij Weet je al wat het wordt? En hoe is het met je oudste?
Hier gebruiken ze overigens hetzelfde litteken opnieuw.
Fleurtje; hier inderdaad, zoals meerderen al zeiden niet afwachten voor weeen en dan een ks doen, daar beginnen ze niet aan Maar bespreek het gewoon met je gyn joh, die kan je vast "gerust stellen". (Tussen " " omdat jij je vast niet echte zorgen maakt, zoals ik je ken )
Rammelkont: Gaiza hier Leuk leuk mens dat jij 3 weken verder bent dan mij Weet je al wat het wordt? En hoe is het met je oudste?
Hier gebruiken ze overigens hetzelfde litteken opnieuw.
dinsdag 22 januari 2008 om 15:08
quote:Sarah Scott schreef op 22 januari 2008 @ 10:35:
haiiii saar/gaiz!!
leuk he!! alles super met de oudste, echt een monster is het joh, af en toe... ik heb nu zware bekkeninstabiliteit dus kan weinig en daar maakt hij me toch gebruik van!!!
hoe is het met jouw boeffie??
hier inmiddels bij de gyn geweest, monster 2 wordt nu al op 3865 gram geschat en is qua groei gelijk aan een zwangerschao van 40 wk en 5 dgn
4 weken voor op groei dus
Datum staat dus mama is blij, hoewel ik in man hart uiteraard liever een ukkie had gehad die ik er in 8 uurtjes uit had gefloept!!
haiiii saar/gaiz!!
leuk he!! alles super met de oudste, echt een monster is het joh, af en toe... ik heb nu zware bekkeninstabiliteit dus kan weinig en daar maakt hij me toch gebruik van!!!
hoe is het met jouw boeffie??
hier inmiddels bij de gyn geweest, monster 2 wordt nu al op 3865 gram geschat en is qua groei gelijk aan een zwangerschao van 40 wk en 5 dgn
4 weken voor op groei dus
Datum staat dus mama is blij, hoewel ik in man hart uiteraard liever een ukkie had gehad die ik er in 8 uurtjes uit had gefloept!!
dinsdag 22 januari 2008 om 15:11
dinsdag 22 januari 2008 om 15:33
quote:Sarah Scott schreef op 22 januari 2008 @ 15:11:
Monster hier ook ja
Bekken had je toen met hem ook al last van of niet? *brainwave*
Verder alles goed, tis een lekker ding
En jeumig hey 3865? Sjeeeeeeeeeesh.....
Ben wel benieuwd naar je datum Als t hier een ks wordt, wordt het 4 maart ( 1 dag voor de verjaardag van lief....zucht )
klopt van dat bekken!! hersenen doen het nog beter dan je dacht he!!
ja alles super met hem, hij had toen die nistagmus?? die oogwafwijking? weet je dat nog? dat zie je bijna niet meer gelukkig hij blijft uiteraard op controle in het oogziekenhuis. Verder is hij echt te leuk!! hij lult de oren van mn kop joh hele zinnen, soms wel soms niet te verstaan
lekker he dat boeffekoppige, ik vind het echt super kan ook zo moeilijk mn lachen inhouden indien nodig.
tja datum noem ik niet ivm meelezers, ik heb geen zin in telefoontjes van te voren of op de dag zelf, ze horen het allemaal vanzelf wel!
eend dag voor jouw lief zn verjaardag, wel een mooi presentje dan
sorry TO we gaan hier vreselijk off-topic
Monster hier ook ja
Bekken had je toen met hem ook al last van of niet? *brainwave*
Verder alles goed, tis een lekker ding
En jeumig hey 3865? Sjeeeeeeeeeesh.....
Ben wel benieuwd naar je datum Als t hier een ks wordt, wordt het 4 maart ( 1 dag voor de verjaardag van lief....zucht )
klopt van dat bekken!! hersenen doen het nog beter dan je dacht he!!
ja alles super met hem, hij had toen die nistagmus?? die oogwafwijking? weet je dat nog? dat zie je bijna niet meer gelukkig hij blijft uiteraard op controle in het oogziekenhuis. Verder is hij echt te leuk!! hij lult de oren van mn kop joh hele zinnen, soms wel soms niet te verstaan
lekker he dat boeffekoppige, ik vind het echt super kan ook zo moeilijk mn lachen inhouden indien nodig.
tja datum noem ik niet ivm meelezers, ik heb geen zin in telefoontjes van te voren of op de dag zelf, ze horen het allemaal vanzelf wel!
eend dag voor jouw lief zn verjaardag, wel een mooi presentje dan
sorry TO we gaan hier vreselijk off-topic
dinsdag 22 januari 2008 om 16:01
Wat mooi, fijn en goed zeg, dat het nu zo is bijgetrokken met zijn oog! En dat kletsen...sjeeeeemig he Vind ik ook geweldig, sta er ook nog steeds verbaasd van wat hij al begrijpt hoor, had eigenlijk nooit verwacht dat dat zo snel zou gaan. Meestal inderdaad onverstaanbaar, alleen woef, maaaaaauw, papa, mama, bal en klaar, dat zegt ie al Zo leuk
Zoon hier gaat altijd lachen als ik "boos" ben. Zie dan nog maar eens echt boos te blijven inderdaad Smeerlapjes, dát zijn het
(Oja jij hebt meelezers, dan zal ik verder niet zeuren Laat je het hier op viva nog wel ff weten t.z.t.? )
Zoon hier gaat altijd lachen als ik "boos" ben. Zie dan nog maar eens echt boos te blijven inderdaad Smeerlapjes, dát zijn het
(Oja jij hebt meelezers, dan zal ik verder niet zeuren Laat je het hier op viva nog wel ff weten t.z.t.? )
maandag 17 oktober 2011 om 13:06
Ik heb zo'n 1'5 jaar geleden een spoedkeizersnee gehad,
ik moet eerlijk zeggen ik heb daarna niet veel last gehad ervan,
Maar Nu ow HELL ik ga kapot
ik werdt vande week wakker en toen zag ik dat er een bult op mijn litteken zat en ik ging voelen en er zit een nog grotere bult onder.
ik moet vanmiddag naar de huisarts maar ik ben erg benieuwd wat hij gaat zeggen.
weet iemand wat ze hier aan zouden kunnen gaan doen ????
liefs Kim
ik moet eerlijk zeggen ik heb daarna niet veel last gehad ervan,
Maar Nu ow HELL ik ga kapot
ik werdt vande week wakker en toen zag ik dat er een bult op mijn litteken zat en ik ging voelen en er zit een nog grotere bult onder.
ik moet vanmiddag naar de huisarts maar ik ben erg benieuwd wat hij gaat zeggen.
weet iemand wat ze hier aan zouden kunnen gaan doen ????
liefs Kim
maandag 17 oktober 2011 om 13:47
Ik ben 4 maanden geleden bevallen met een keizersnede, na 11 dagen reed ik alweer zelf auto en deed ik alles weer net zo als voorheen. Kindjes lagen in het ziekenhuis 16 dagen dus moest eigenlijk wel. Waar ik nu wel laatst last van had is dat ik buikspier oefeningen had gedaan, heb daar wel een week last van gehad. Was eerste keer dat ik rechte buikspier oefeningen deed dus misschien was dat niet zo'n goed idee.
Ow van de ruggeprik heb ik dus niks gevoeld.. Had ook niet echt weeen.. Ik zag daar wel tegen op maar viel me dus 100% mee.
Ow van de ruggeprik heb ik dus niks gevoeld.. Had ook niet echt weeen.. Ik zag daar wel tegen op maar viel me dus 100% mee.
maandag 17 oktober 2011 om 14:04
Leuk al die verhalen. Ben van de eerste bevallen dmv een geplande keizersnede (dochterlief lag in volkomen stuit ligging). Eigenwijs als ze is uiteraard wel 4 dagen voor de geplande datum dus wel een spoedje (wat achteraf gezien wel ok uitkwam, het was vrijdagavond, had net de laatste hap van mn toetje (magnum) genomen en toen braken mn vliezen. 3 uur later was ze er)
Het herstel is supersnel gegaan, heb mijn bevalling altijd een bevalling voor luie vrouwen genoemd) Ik sta nu op het punt (ruim 39 weken zwanger) om weer te bevallen en dit keer op de traditionele manier (of zoals een vriendin van me zegt, ik mag nu echt bevallen.... kreng) en ik moet zeggen... ik schijt zeven kleuren. Als ik had mogen kiezen dan waarschijnlijk liever weer een ks maar bij deze zwangerschap is daar geen enkele aanleiding toe....
Het herstel is supersnel gegaan, heb mijn bevalling altijd een bevalling voor luie vrouwen genoemd) Ik sta nu op het punt (ruim 39 weken zwanger) om weer te bevallen en dit keer op de traditionele manier (of zoals een vriendin van me zegt, ik mag nu echt bevallen.... kreng) en ik moet zeggen... ik schijt zeven kleuren. Als ik had mogen kiezen dan waarschijnlijk liever weer een ks maar bij deze zwangerschap is daar geen enkele aanleiding toe....