Plaatsingsbeleid basisschool in Haarlem

26-11-2019 13:28 5 berichten
Beste forummers,

Mijn zoontje wordt binnenkort drie en ik woon in Haarlem, Transvaalbuurt. Wij moeten meeloten om een plek op een basisschool; je mag je voorkeur opgeven en hebt voorrang op de zes dichtbijzijnde scholen vanaf je huis gezien. Wij moeten ons zoontje uiterlijk 20 april opgeven. Inmiddels hebben we al vele scholen bezocht en ik heb echt een sterke voorkeur voor één school, maar deze is erg populair. De kans is dus klein dat je hierop geplaatst wordt, zeker omdat ook broetjes en zusjes nog voorrang hebben. Zijn er hier mensen uit Haarlem die hun ervaringen willen delen rond het plaatsingsbeleid? Ik ben er nu al zenuwachtig voor want een basisschool is toch heel belangrijk!
Voor welke school heb je een voorkeur?

Het plaatsingsbeleid is nog niet heel lang zo en het is de afgelopen 2 jaar zo geweest dat een paar scholen idd geen plek hadden voor kinderen die geen voorrang hadden op basis van eerdere toezeggingen voor dit systeem in ging, een broer of zus die er al naar school gaat of een ouder die op die school zit. Pas na die voorrang gaat afstand mee tellen.
Overigens wordt een heel groot deel op eerste voorkeursschool geplaatst, al vermoed ik dat met die keuze rekening gehouden wordt dat je bij bepaalde scholen geen kans maakt en waren een aantal scholen dus al vol en kon je die niet in je voorkeurslijst opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in Nijmegen gehad, zelfde procedure. Zoon had plek gekregen op mijn voorkeurs school, maar door een verhuizing is hij er niet naartoe gegaan.

Ik gok dat de kans toch wel redelijk is dat ze je zoon kunnen plaatsen. Uit mijn omgeving hoor ik meestal wel dat kind ook op de voorkeurs school geplaatst is.
wij hebben een voorkeur voor de Ark maar ik hoor dat je daar erg weinig kans maakt...iemand hier ervaring mee of uberhaupt ervaring met de ark?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven