Ploegendienst

07-05-2010 22:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ivm herkenning heb ik even een andere naam aangemaakt (is al eerder gebeurd dat ik werd herkent door een bekende en we willen het graag nog even stil houden dat we aan het proberen zijn)

Mijn vriend en ik zijn dus aan het proberen om zwanger te worden. Ik werk wisselende werktijden, wel elke maand hetzelfde rooster. Ik heb gehoord dat ploegendienst niet goed is voor de zwangerschap, ik moet er wel bij zeggen dat ik 20 uur per week werk (bv. maandag van 09:00 tot 14:00, dinsdag van 13:00 tot 18:00 en woensdag van 18:00 tot 23:00 uur, donderdag en vrijdag vrij en dan zaterdag en zondag van 13:00 uur tot 18:00 uur, de week daarop wo, do en vr van 08:00 tot 13:00, het weekend vrij etc etc ) Ik combineer het werk met ons webwinkeltje. Ik hou dus voldoende tijd voor mezelf over.

Is het echt zo slecht om in deze situatie zwanger te worden? Ik ben nml blij dat ik in deze tijd een baan heb en we willen eigenlijk echt niet meer wachten!!

Groetjes,

FragileDreams
Maak je niet druk. Je doet nieteens nachtdiensten, dus dat moet geen gedoe opleveren qua werk.
Nog nooit van gehoord dat dit niet goed zou zijn. Hoe doet iedereen dat dan die onregelmatig werkt?
Hele volksstammen werken onregelmatig.
Ik doe één dienst van 18:00 tot 01:00 uur. En het is de bedoeling dat ik in de toekomst weleens een nachtdienst ga draaien. Ik zie het probleem ook niet zo maar wil toch voorzichtig zijn.
Waarom zou het niet goed zijn dan?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Hoezo voorzichtig?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Lijkt me geen probleem. In de zorg werk je ook onregelmatig en heb je ook late - en nachtdiensten. En er werken genoeg vrouwen in de zorg. Dit zou voor mij echt geen belemmering zijn.
Zwangere vrouwen mogen vanaf een bepaalde tijd in hun zwangerschap geen nachtdiensten meer draaien maar nog wel hun andere ploegen, dus ik zie het probleem niet zo, zelfs al zou je zwanger zijn. Je werkt niet op tijden dat je normaliter slaapt. Daarbij maak je geen lange dagen terwijl er legio vrouwen zijn die fulltime werken en zwanger worden en zijn.
Volgens mij levert het alleen soms problemen op als je verminderd vruchtbaar zou zijn, dan zou het net de druppel kunnen zijn waarom zwanger worden moeilijker wordt.... Maar ben je normaal gezond en heb je geen superstress in je werk, wat let je? Zorg gewoon dat je zo gezond mogelijk leeft, voldoende slaapt en eet en buitenkomt en het komt vast goed.....
Nou ik heb nachtdiensten en al gelopen tot 20 weken, 32 uur per week. Daarna werd het wat zwaar. Maar ik zou me geen zorgen maken hoor. Zeker als je rooster toch redelijk vast is.

Voor ons was het in ieder geval geen probleem
Waar heb je het gehoord en wat wil je voorzichtig doen? Voorzichtig zwanger worden?
O en al zou je nachtdiensten lopen ben je ze niet verplicht als je zwanger bent. (moet je het wel bekend maken natuurlijk)
nou ik zie idd geen enkele reden dat het niet zou lukken....sterker nog...toen ik in een 24/7 bedrijf werkte...daar waren altijd wel een aantal mensen zwanger...heb niet/nauwelijks gehoord over miskramen oid....
Vriend en ik werkten toentertijd beide in ploegen, inclusief nachtdiensten. Zwanger raken ging prima hoor!
quote:Bagheera schreef op 07 mei 2010 @ 23:03:

Zwangere vrouwen mogen hoeven vanaf een bepaalde tijd in hun zwangerschap geen nachtdiensten meer draaien maar nog wel hun andere ploegen, dus ik zie het probleem niet zo, zelfs al zou je zwanger zijn. Je werkt niet op tijden dat je normaliter slaapt. Daarbij maak je geen lange dagen terwijl er legio vrouwen zijn die fulltime werken en zwanger worden en zijn.
Zwanger ráken lijkt me niet het probleem. Zodra je baby er is wordt het wel lastiger (qua opvang regelen).
Nachtdiensten hebben wel invloed op je lichaam, maar deze schema's niet hoor. Succes!!!
Suze, je hebt gelijk. In het bedrijf waar mijn man werkt, mag het vanaf een bepaalde wekengrens niet meer ivm lawaai enzo, maar dat geldt natuurlijk niet voor ieder bedrijf.
quote:Aruba schreef op 08 mei 2010 @ 10:48:

Zwanger ráken lijkt me niet het probleem. Zodra je baby er is wordt het wel lastiger (qua opvang regelen).Toch alleen als je allebei onregelmatig werkt? Anders heb je aan dagopvang voldoende, de anders is immers thuis op de onregelmatige tijden.
Hallo!

Niet te druk maken, hier 2 kindjes, nog nooit een miskraam gehad en ik werk 60%, alleen maar slaapdiensten... En dat zijn dan diensten van half 4 smiddags tot de volgende dag half 10, lang achter elkaar werken dus. Tuurlijk wordt het op het einde zwaarder, maar dat is volgens mij ongeacht je werktijden toch wel het geval... Echte nachtdiensten hebben wij niet (waarin je dus wakker moet zijn) dat lijkt me wel heel zwaar wanneer je zwanger bent, maar dat hoeft dus ook niet meer...

Succes met zwanger worden!

Oja, wij werken ook beide onregelmatig en dan is het wel lastig opvang regelen, wij hebben gelukkig 2 opa's en oma's die willen oppassen... Anders, als dat niet lekker had gelopen of als ze dat niet hadden gewild, had ik een baan gezocht met alleen dagdiensten, manlief zijn werk laat dat niet toe. Als 1 onregelmatig werkt en 1 niet zie ik het probleem ook niet zo...
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 12:38:

[...]

Toch alleen als je allebei onregelmatig werkt? Anders heb je aan dagopvang voldoende, de anders is immers thuis op de onregelmatige tijden.Hier werkt Aruba man in ploegen en dat ervaar ik soms best als lastig. Want ik werk 9-5 tijden en wanneer er eens een werkoverleg over overwerkavond is dan is dat lastig omdat ik dan geen opvang heb. Ook was de kinderopvang bij ons erg lastig plannen én duurder door de onregelmatigheidsfactor. Overigens allemaal wel goedgekomen maar ik denk dat het makkelijker was geweest wanneer we allebei 9-5 hadden gewerkt.
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (tot een week of 15, toen ging ik op vakantie en toen ik terug kwam mocht ik geen nachtdiensten meer draaien) nog gewoon nachtdiensten meegedraaid. Ik vond het niet heel zwaar, op de dagen dat ik geen dienst had lag ik in het begin toch ook wel eens al om 9 uur in bed, hoorde voor mijn gevoel een beetje bij de zwangerschap.
Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb ook slaapdiensten. Deze diensten wisselen, maar zo heb je ook een dienst van 14.00 uur tot 12.00 uur (de volgende dag dus) Da's normaal al zwaar..

Wij zijn nu ook bezig met proberen zwanger te raken, maar ik zie het wel als het zover is. Als het te zwaar wordt geef ik dat aan.
Ik werk ook onregelmatig, inclusief nachtdiensten af en toe. En ik ben nu voor de 4e keer zwanger! Ik heb ook nog nooit gehoord dat onregelmatig werken slecht is als je wilt zwanger worden.

(oh ja, man werkt ook onregelmatig, opvang is hier nog nooit een probleem geweest. Naar mijn idee zijn wij minder opvang nodig dan mensen die allebei regelmatig werken.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven