(plotselinge) warmte en je baby?

27-06-2010 20:04 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste moeders,

Nu het ineens sinds een paar dagen zo warm is en ook lijkt te blijven, ben ik aan het nadenken of er speciale dingen zijn waarop ik extra goed met letten met mijn ruim 5 maanden oude dochter.

Nu word ik er door mijn moeder op gewezen haar genoeg te laten drinken. Nu wil de pech dat dochter al sinds een week of 2,5 geen enkele fles helemaal leegdrinkt en dat ze nu zelfs sinds vrijdagavond verkouden is en uit haar doen (griepje? tandjes in aantocht? de warmte?). Ik probeer haar naast de flessen soms een paar slokjes (slappe thee) extra te laten drinken maar dat gaat haast niet. Ze wil gewoon niet. Ik houd verder natuurlijk goed in de gaten of ze uitdroogt.

Ik vind het steeds best wel zoeken wat ze aan moet/kan, waar ze in moet slapen, etc etc.

Dus, allle tips voor baby's met dit warme weer zijn welkom!

Groetjes,

Sabine
110 cc... meer gaat er niet in!
Sabine, die van mij is gisteravond eindleijk pas om 22u gaan slapen. We hadden gewacht tot het tijd was voor haar papfles, maar toen ik die wilde geven was het brullen! Ze heeft dus niks gedronken maar viel wel als een blok in slaap. Tot 2u vannacht, toen heb ik haar gevoed en ze sliep meteen weer verder tot 7u.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als ze wat minder drinkt dan normaal. Het is voor haar niet alleen drinken maar ook eten, en ik heb zelf met deze warmte ook niet zo'n honger. De tips die je hebt gekregen om haar meer vocht te geven naast de gewone flesjes melk zijn waarschijnlijk voldoende om haar voldoende 'te hydrateren' .
Ik heb hetzelfde probleem: een zwetend zoontje (is vanmorgen met een droge luier wakker geworden ) en een kamertje dat niet onder de 25 graden te krijgen is.

Ik heb zojuist het CB gesproken, zij adviseren om veel extra drinken aan te bieden. Water, als ze het zo niet willen drinken dan extra water toevoegen aan de fles (zo'n 30-50 cc extra water), lauwe thee waar geen looizuur in zit (ze gaf als tip venkel en rooibos thee) en verdund diksap.

En dat ze het binnenkrijgen is belangrijker dan de manier waarop ze het binnenkrijgen dus vergeet netjes drinken uit een beker als dat niet lukt.
Net bij CB geweest. Gelukkig is mijn dochter voldoende gegroeid (niet in de lijn wat ze deed maar ruim voldoende, circa 100 gram per week). Ze moet minimaal 600cc melk binnenkrijgen rond deze leeftijd, ivm haar groei en de voedingsstoffen die erin zitten. Kreeg als tip idd zoveel mogelijk bijvoeding wat mag te gaan geven, zodat ze uiteindelijk naar 3 flessen kan over een paar weken, in de hoop dat ze dan gewoon 3 flessen van 240 leegdrinkt (ipv 4 van (nog geen) 150)

Idd dezelfde tips: meer water aan de melk toevoegen, lauwe thee (rooibos) en diksap. Maar heb vandaag alweer diksap en thee geprobeerd maar mijn dochter wil gewoon écht niet drinken. Tuitbeker geprobeerd, ook niet.

Dus dat extra vocht binnen krijgen is een drama. Straks een extra fruithapje, en misschien maar laten sabbelen op watermeloen...

Pff... lastig hoor. Denk overigens wel dat het hier tandjes zijn die onderweg zijn. Vond namelijk dit en alles wat hier staat heeft ze nu...

"Verschijnselen

Gewoonlijk ondervinden baby's slechts weinig hinder van doorkomende tandjes, maar een flink aantal raakt er behoorlijk door uit zijn doen. In het laatste geval huilt het kind meer dan normaal, is prikkelbaar en aanhankelijk, slaapt moeilijk in en wil soms ook niet eten. Baby's bij wie tandjes doorkomen, kauwen vaak op speeltjes, vingers, of wat ze maar te pakken kunnen krijgen, en wrijven veel over hun gezicht. Ze kunnen veel speeksel produceren, waardoor ze meer gaan kwijlen en soms ook gaan hoesten."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven