plusmama en pluspapa
vrijdag 14 juni 2019 om 09:11
Schoonbroer heeft ongeveer 1,5 jaar vriendin. Langs beide kanten zijn er kinderen. De vriendin noemt zichzelf plusmama en mijn schoonbroer pluspapa. Weet niet of mijn schoonbroer dat goed vindt.
Eerlijk gezegd zou ik het niet leuk vinden moest iemand over mijn kind na nog geen 1,5 jaar zich plusmama of pluspapa noemen. Tenslotte ben je geen tweede mama of papa van een ander zijn kind.
Waarschijnlijk zijn dat de nieuwe termen maar toch hoor ik liever gewoon de naam of stiefmoeder en stiefvader.
Ben ik de enige die daar zo over denkt?
Eerlijk gezegd zou ik het niet leuk vinden moest iemand over mijn kind na nog geen 1,5 jaar zich plusmama of pluspapa noemen. Tenslotte ben je geen tweede mama of papa van een ander zijn kind.
Waarschijnlijk zijn dat de nieuwe termen maar toch hoor ik liever gewoon de naam of stiefmoeder en stiefvader.
Ben ik de enige die daar zo over denkt?
vrijdag 14 juni 2019 om 15:25
En soms heb je mensen met een gouden randje, die blijven.Maya85 schreef: ↑14-06-2019 13:39Maar laten we wel wezen, in heel veel gevallen zal het juist de vriend/ vriendin van papa/ mama zijn die de aftocht blaast. 66,6% van die relaties gaat weer over.
Ik snap niet wat er mis is om de vrienden en vriendinnen van de ouders gewoon bij de voornaam te noemen. Waarom moet er per se een label op?
Laat het aan de kinderen zelf, lijkt me het beste.