Poppenhuis

08-08-2017 16:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter zoek ik een mooi poppenhuis. Wie heeft ervaring? Ik wil graag een groot, houten poppenhuis van goede kwaliteit dat jaren meegaat. Suggesties voor merken? Winkels in omgeving den bosch? Tips?
playmobil poppenhuis.

een aantal jaren geleden met dezelfde vraag gezeten maar alles wat ik vond, vond ik of veels te duur of te grof. Uiteindelijk heeft mijn vader naar aanleiding van een tekening van mij een poppenhuis gemaakt. helemaal zoals ik het wilde. en daar staat nu allemaal playmobil in.
Herkenbaar. Moeilijk om een mooi poppenhuis te vinden. Ik wil niet zo'n klein huis, maar juist een mooi groot huis. Dan kan ze er jaren mee spelen. Vind veel plastic huizen en dat vind ik niks. Ga eens bij playmobil kijken, maar denk dat het niet helemaal is wat ik zoek. Zou graag een houten huis hebben. Dan kan er playmobil in, maar ook Duplo poppetjes, grotere poppen of later misschien Barbies.
Zoiets?

Afbeelding

Afbeelding
het poppenhuis heeft nu 4 kamers, een zolder kamer en een groot dakterras. een echte trap (met onder de trap ruimte voor de wc) en een losse steektrap naar zolder.
heel geschikt voor playmobil (deuren op die maat gemaakt) en lego maar niet voor de barbies.

barbies zijn echt groot. vriendinnetje van mijn dochter heeft een barbiehuis (van haar moeder van vroeger). dat is ruim 1.50 m hoog. een staande barbie is al gauw 30 cm.
Dat zijn mooie huizen Sallyspectra! Heel mooi zelfs! Klopt dat Barbies groot zijn. Misschien moet ik dat los zien van het poppenhuis nu en later daarvoor een apart huis kopen.
Zijn van kidcraft. Er zijn veel verschillende.
Ha! Dat poppenhuis van Kidkraft is ook geschikt voor Barbies!
Kidskraft heeft mooie, van goede kwaliteit. Hoewel barbies erin kunnen staan, zijn die meubeltjes allemaal wel net iets te klein: benen bungelen uit t bad, steken uit bed etc. Trekken de kinderen zich trouwens niks van aan..
Wat een leuke huizen heeft Kidkraft. Veel verschillende modellen ook. Hebben jullie nog tips? Waar op te letten?
Vind deze zo leuk, ook niet zo belachelijk duur. 't Is alleen wel zo dat je dit poppenhuis zelf moet ophalen (Beek en Donk), verzenden doen ze dit poppenhuis niet.
http://www.mevrouwdeuil.nl/spelen-en-le ... -okwa.html
Afbeelding
Bossanova, leuk huis, maar niet wat ik zoek. Lijkt me ook voor een beperkte tijd geschikt.
Stouken schreef:
08-08-2017 16:41
Bossanova, leuk huis, maar niet wat ik zoek. Lijkt me ook voor een beperkte tijd geschikt.
Ok, np, leuk wel die oude "troep" ja. ;')
Ik heb eens gezien dat er van een oude (laden)kast een poppenhuis werd gemaakt. Laatjes eruit en je hebt perfecte vakken voor de kamerindeling. Misschien heeft ikea wel iets geschikts? Niet zo duur en in te richten zoals je zelf wil.
blauwmetstippen schreef:
08-08-2017 19:29
Ik heb eens gezien dat er van een oude (laden)kast een poppenhuis werd gemaakt. Laatjes eruit en je hebt perfecte vakken voor de kamerindeling. Misschien heeft ikea wel iets geschikts? Niet zo duur en in te richten zoals je zelf wil.
Daar moest ik ook meteen aan denken: http://roomed.nl/wp-content/uploads/201 ... enhuis.jpg
De houten poppenhuizen van Janod zijn ook erg mooi, maar ook erg prijzig. Eichhorn ook mooi en iets minder duur. Wij hebben een inklapbaar poppenhuis (https://www.gigaspeelgoed.nl/binnenspee ... etail.html); dat ruimt ook makkelijk weer op. Ze zijn niet zo groot dat er barbies in kunnen, maar wel van goede kwaliteit.

Let wel op als je online bestelt dat er meubels en poppetjes bij zitten. Dat is niet altijd zo en dan wordt het een hele dure grap als je daarna de boel nog moet inrichten ook.
Het huis van Sylvanian Families?

Afbeelding

Zo leuk vind ik dat, die Sylvanian Families. Maar weet niet of mijn zoons er warm voor zouden lopen.
Lundby!
Ik neig naar de Kidkraft huizen merk ik. Ze zien er erg mooi uit en lees over de duurzaamheid. Vind ik wel belangrijk. Is jullie ervaring ook dat de huizen lang meegaan? Twijfel nog over de geschiktheid voor kleinere poppetjes. Bedacht ineens dat het formaat playmobilpoppetje ook leuk is om mee te spelen in een poppenhuis. Zeker voor wat kleinere kinderen. Iemand daar ervaring mee?
De kindjes die bij ons komen spelen en bij het poppenhuis gaan zitten spelen (3-6jarigen) vinden de popjes die wij hebben (iets groter dan playmobil) erg fijn omdat ze in hun handjes passen en omdat ze ook makkelijk kleine bewegingen met de armpjes etc kunnen maken met de poppetjes. Grotere kinderen zullen dat denk dan weer meer met barbie-formaat hebben.

Ons huis is stevig en blijft mooi. Hele kleine en al wat kwetsbare onderdelen moeten we soms wel even lijmen als er een terror-peuter langs is gekomen ;-)
Bedankt voor je reactie Shaunthesheep. Ik denk dat ik voor een kidscraft huis ga dat niet voor Barbies geschikt is. Denk dat die te groot en onpraktisch zijn voor de kleinere poppetjes. Nu en de komende jaren wordt er vooral gespeeld met kleinere poppetjes dan Barbies. Als het Barbie tijdperk aanbreekt, kan ik altijd het huis verkopen en een groter model kopen. Lijkt me bij nader inzien toch beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven