Portemonnee jongen brugklas

zaterdag 23 mei 2020 om 16:33
Mijn zoon gaat volgend jaar naar de brugklas. Hij zou dan een schoolpas, een bankpas en wellicht een euro (nemen ze nog contant geld mee naar school?) in zijn portemonnee hebben. Wat voor portemonnee hebben die jongens dan?
Ik heb al gedacht aan bankpas en schoolpas in het telefoonhoesje, maar dan moet hij dat er elke keer vanaf trekken. Zijn er moeders hier met middelbare schooljongens?
Nog een vraag: weet iemand een gaaf keycord? Ik wil dat hij zijn fietssleutels in zijn tas kan klikken. Anders is hij die wellicht zo kwijt.
Bedankt alvast!
Ik heb al gedacht aan bankpas en schoolpas in het telefoonhoesje, maar dan moet hij dat er elke keer vanaf trekken. Zijn er moeders hier met middelbare schooljongens?
Nog een vraag: weet iemand een gaaf keycord? Ik wil dat hij zijn fietssleutels in zijn tas kan klikken. Anders is hij die wellicht zo kwijt.
Bedankt alvast!

zaterdag 23 mei 2020 om 16:49
Dit.
En vanaf zijn 14e moet ie ook zijn ID kaart mee.
zaterdag 23 mei 2020 om 16:49
Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn. Pas als hij het zelf als een probleem ervaart dan gaat hij zelf een systeem ontwikkelen om het probleem op te lossen. Daar heeft hij de rest van zijn leven iets aan.
Keycords en portemonnees die je van je moeder moet gebruiken zijn per definitie niet cool. oh en maak afspraken over wie wat betaalt als telefoon, laptop en fiets kapot of kwijt zijn.
Keycords en portemonnees die je van je moeder moet gebruiken zijn per definitie niet cool. oh en maak afspraken over wie wat betaalt als telefoon, laptop en fiets kapot of kwijt zijn.

zaterdag 23 mei 2020 om 16:58
Inderdaad, laat hem zelf iets uitkiezen. Hier bijvoorbeeld: https://www.large.nl/search?q=Portemonnee+

zaterdag 23 mei 2020 om 17:00
Ik zou juist alleen een hardcasepasjeshouder doen en pasjes altijd los van je telefoon houden. Raak je het een keer kwijt, ben je meteen alles kwijt en je hebt ook niet altijd je telefoon én je pasjes nodig. Lekker los van elkaar dus. Wbt contant; die euro stopt 'ie dan maar los in z'n tas, mocht hij die een keer nodig hebben.

zaterdag 23 mei 2020 om 17:02
[quote=perzikboom6 post_id=31420210 time=1590245371 user_id=270549]
Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn.
Nou dat heb ik hier met 2 jongens echt nog nooit meegemaakt
Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn.
Nou dat heb ik hier met 2 jongens echt nog nooit meegemaakt

zaterdag 23 mei 2020 om 17:04
Goeieperzikboom6 schreef: ↑23-05-2020 16:49Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn. Pas als hij het zelf als een probleem ervaart dan gaat hij zelf een systeem ontwikkelen om het probleem op te lossen. Daar heeft hij de rest van zijn leven iets aan.

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 23 mei 2020 om 17:13
Of boeken. Tassen. De etui.perzikboom6 schreef: ↑23-05-2020 16:49Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn. Pas als hij het zelf als een probleem ervaart dan gaat hij zelf een systeem ontwikkelen om het probleem op te lossen. Daar heeft hij de rest van zijn leven iets aan.
Mijn zoon heeft het een keer voor elkaar gekregen om zijn complete tas met inhoud kwijt te raken.

zaterdag 23 mei 2020 om 17:49
Thanks voor de snelle reacties!
Hardcase pasjeshouder dus. Of telefoonhoes met vakjes. We gaan op zoek. Die euro kan inderdaad prima in zijn tas.
En zoon zelf interesseert het helemaal niet. En dat mag ook vind ik. Een heleboel andere dingen regelt hij heel goed zelf, en dit toevallig niet.
Voor de verzekering moeten we 2 originele fietssleutels hebben. Dus een hele voorraad fietssleuteltjes gaat hem niet worden.
Hardcase pasjeshouder dus. Of telefoonhoes met vakjes. We gaan op zoek. Die euro kan inderdaad prima in zijn tas.
En zoon zelf interesseert het helemaal niet. En dat mag ook vind ik. Een heleboel andere dingen regelt hij heel goed zelf, en dit toevallig niet.
Voor de verzekering moeten we 2 originele fietssleutels hebben. Dus een hele voorraad fietssleuteltjes gaat hem niet worden.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:52