Portemonnee jongen brugklas

23-05-2020 16:33 38 berichten
Mijn zoon gaat volgend jaar naar de brugklas. Hij zou dan een schoolpas, een bankpas en wellicht een euro (nemen ze nog contant geld mee naar school?) in zijn portemonnee hebben. Wat voor portemonnee hebben die jongens dan?

Ik heb al gedacht aan bankpas en schoolpas in het telefoonhoesje, maar dan moet hij dat er elke keer vanaf trekken. Zijn er moeders hier met middelbare schooljongens?

Nog een vraag: weet iemand een gaaf keycord? Ik wil dat hij zijn fietssleutels in zijn tas kan klikken. Anders is hij die wellicht zo kwijt.

Bedankt alvast!
Heeft hij daar zelf ideeën over?
Gewoon eentje die hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Verkopen ze nog van die échte lederen zwarte portefeuilles?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nee. Die zijn uitgestorven.

Ow, wacht ongeveer overal kan je die kopen.
Ik heb er twee en dit soort dingen liet ik ze zelf regelen. Als ze wat gevonden hadden overlegden we even of het praktisch en niet te duur was.
Ze pinnen in de kantine waarom een portemonnee. Denk niet dat er veel zijn met een portemonnee. Pasjes gaan in de tel hoes.
Verder zou ik hem zelf een keycord ofzo uit laten zoeken.
Kan hij er zelf geen halen?
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 16:42
Gewoon eentje die hij wil.
Dit.

En vanaf zijn 14e moet ie ook zijn ID kaart mee.
Toen ik naar de brugklas ging, had ik zelf een portemonnee gekocht, met mijn eigen bankpas die ik toen net had 😂
Laat je zoon zelf een portemonnee uitzoeken als hij dat wilt, eventueel betaal je hem terug als je wilt dat het een cadeautje is
Inderdaad, de brugklas is een mooie tijd om dit soort dingen als ouder los te laten.
Stuur hem zelf op pad, de stad in of internet op, om dit soort zaken zelf uit te gaan zoeken!
Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn. Pas als hij het zelf als een probleem ervaart dan gaat hij zelf een systeem ontwikkelen om het probleem op te lossen. Daar heeft hij de rest van zijn leven iets aan.
Keycords en portemonnees die je van je moeder moet gebruiken zijn per definitie niet cool. oh en maak afspraken over wie wat betaalt als telefoon, laptop en fiets kapot of kwijt zijn.
Telefoonhoesje met gleufjes voor 3 pasjes heeft mijn puber en ze heeft ergens een hardcasepasjeshouder voor als de pasjes van de telefoon gescheiden wil hebben.
Inderdaad, laat hem zelf iets uitkiezen. Hier bijvoorbeeld: https://www.large.nl/search?q=Portemonnee+
Ik zou juist alleen een hardcasepasjeshouder doen en pasjes altijd los van je telefoon houden. Raak je het een keer kwijt, ben je meteen alles kwijt en je hebt ook niet altijd je telefoon én je pasjes nodig. Lekker los van elkaar dus. Wbt contant; die euro stopt 'ie dan maar los in z'n tas, mocht hij die een keer nodig hebben.
Wat hij zelf wil.

Hier geen cash, maar pinpas.

De ene heeft een herenportefeuille, de andere een secrid (een pasjeshouder).
mijn brugklasser heeft geen portemonnee maar zijn schoolpas, bankpas en ov chip zit in zijn telefoonhoesje. Hij heeft een hoesje met ruimte voor pasjes, zo'n hoesje wat je opent als een boek zeg maar (kom even niet op de naam)
[quote=perzikboom6 post_id=31420210 time=1590245371 user_id=270549]
Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn.

Nou dat heb ik hier met 2 jongens echt nog nooit meegemaakt ;-)
Mijn stiefzoon kreeg een Eastpak portemonnee, die wilde hij graag. Hij heeft ook een Eastpak rugzak.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
perzikboom6 schreef:
23-05-2020 16:49
Investeer in een berg fietssleutels voordat de originele fietssleutel kwijt raakt. Je zoon hoeft niet te weten dat er meer dan 1 fietssleutel bestaat. Je zoon gaat ontelbare keren zijn fietssleutel verliezen, zijn huissleutel vergeten, zijn pinpas breken en zijn schoolpasje kwijt zijn. Pas als hij het zelf als een probleem ervaart dan gaat hij zelf een systeem ontwikkelen om het probleem op te lossen. Daar heeft hij de rest van zijn leven iets aan.
Keycords en portemonnees die je van je moeder moet gebruiken zijn per definitie niet cool. oh en maak afspraken over wie wat betaalt als telefoon, laptop en fiets kapot of kwijt zijn.
Goeie :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Laat hem dit uizoeken op Aliexpress. Telefoonhoes met houder voor meerdere passen tref je daar volop. Ook keycords.

Die tip van het fietssleuteltje is inderdaad wel een goeie.
perzikboom6 schreef:
23-05-2020 16:49
Of boeken. Tassen. De etui.

Mijn zoon heeft het een keer voor elkaar gekregen om zijn complete tas met inhoud kwijt te raken.
En nu komt er zo een webshopje zeker?
Honey, you should see me in a crown
Thanks voor de snelle reacties!

Hardcase pasjeshouder dus. Of telefoonhoes met vakjes. We gaan op zoek. Die euro kan inderdaad prima in zijn tas.

En zoon zelf interesseert het helemaal niet. En dat mag ook vind ik. Een heleboel andere dingen regelt hij heel goed zelf, en dit toevallig niet.

Voor de verzekering moeten we 2 originele fietssleutels hebben. Dus een hele voorraad fietssleuteltjes gaat hem niet worden.
suzyqfive schreef:
23-05-2020 17:02
Mijn stiefzoon kreeg een Eastpak portemonnee, die wilde hij graag. Hij heeft ook een Eastpak rugzak.
Hier hebben beide pubers hetzelfde! Tas gekregen bij de start van de brugklas, portemonnee er meteen bij. Voordeel is dat die nauwelijks kapot te krijgen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven