Portemonnee jongen brugklas

23-05-2020 16:33 38 berichten
Mijn zoon gaat volgend jaar naar de brugklas. Hij zou dan een schoolpas, een bankpas en wellicht een euro (nemen ze nog contant geld mee naar school?) in zijn portemonnee hebben. Wat voor portemonnee hebben die jongens dan?

Ik heb al gedacht aan bankpas en schoolpas in het telefoonhoesje, maar dan moet hij dat er elke keer vanaf trekken. Zijn er moeders hier met middelbare schooljongens?

Nog een vraag: weet iemand een gaaf keycord? Ik wil dat hij zijn fietssleutels in zijn tas kan klikken. Anders is hij die wellicht zo kwijt.

Bedankt alvast!
Enjoybepositive schreef:
23-05-2020 17:49
Thanks voor de snelle reacties!

Hardcase pasjeshouder dus. Of telefoonhoes met vakjes. We gaan op zoek. Die euro kan inderdaad prima in zijn tas.

En zoon zelf interesseert het helemaal niet. En dat mag ook vind ik. Een heleboel andere dingen regelt hij heel goed zelf, en dit toevallig niet.

Voor de verzekering moeten we 2 originele fietssleutels hebben. Dus een hele voorraad fietssleuteltjes gaat hem niet worden.

Tuurlijk wel, die orginele berg je op, hij neemt de bijgemaakte mee :lightbulb:
Hier geen portemonnee, wel de pasjes in de hoes of betalen via de app op de telefoon. Als er contact geld mee gaat is dat in broekzak.

Sleutels zijn hier in de 6 jarige middelbare schoolcarrière nog nooit kwijtgeraakt. Het was eerder dat ze thuis niet vindbaar waren op het moment dat hij zo ongeveer op school moest zijn.

Je kunt ook kijken of de rugzak zelf een haakje heeft in een ritszakje. Dan kan hij daar zijn sleutels aan vastmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf op een school en het is echt ongelooflijk hoe vaak leerlingen hun fietssleutels kwijt zijn. En niet alleen dat, ook telefoons, ipads, earpods etc. Snap ook niet zo goed waarom ze hun sleutel zo vaak kwijt zijn. Steeds in hetzelfde vakje van je tas bewaren, of in een jaszak (die dicht kan), zo heel moeilijk is het niet. Maar dat is blijkbaar te makkelijk gedacht :)
Mijn puber heeft gewoon een hele simpele zwarte leren portemonnee waar zijn ov-chipkaart, bankpas, schoolpas en wat contant geld in passen. Die portemonnee past ook in elke broekzak en in de kleine jaszak met rits / binnenzak van zijn jassen. Volgens mij hadden we die gewoon bij Bol.com gekocht ofzo.
Am Yisrael Chai!
tulpje21 schreef:
23-05-2020 18:16
Ik werk zelf op een school en het is echt ongelooflijk hoe vaak leerlingen hun fietssleutels kwijt zijn. En niet alleen dat, ook telefoons, ipads, earpods etc. Snap ook niet zo goed waarom ze hun sleutel zo vaak kwijt zijn. Steeds in hetzelfde vakje van je tas bewaren, of in een jaszak (die dicht kan), zo heel moeilijk is het niet. Maar dat is blijkbaar te makkelijk gedacht :)
Jij bent volwassen, jij weet dat allemaal.

Maar een 13-jarig puberbrein is blijkbaar een half vergiet en daar vaak nog niet klaar voor :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zo was Ik in groep 8 mijn fietssleutel kwijt. Stress. Kijken of hij niet op mijn fiets zat: fiets ook weg! Paniek. Totdat de leraar vroeg : ben je wel op de fiets vandaag?
Oeps, stond mijn vader dus al die tijd op mij te wachten 😁
tulpje21 schreef:
Die hersens zijn nog niet af he? ;-)

Je zou denken dat je dat wel weet als je op een school werkt. :-D :-D
Mijne heeft gewoon een portemonnee van de hema, daar kan alles in.

Ik wist eigenlijk niet dat dit een Ding was.
Merys schreef:
23-05-2020 17:53
Tuurlijk wel, die orginele berg je op, hij neemt de bijgemaakte mee :lightbulb:

Dit dus. Doen we hier thuis met alle fietsen. Heb je nooit gezeik met de verzekering, want altijd 2 originele sleutels waarvan je ook altijd weet waar ze zijn.
Hier (dochter 2e klas) een bookcase telefoonhoesje waar alles in zit.
Sleutels aan een keycord inderdaad, e zijn nog nooit zoek geraakt. Een zwarte is altijd prima.
Zoon wilde een portemonnee toen hij naar brugklas ging. Zijn pasjes en geld zitten overal in z’n rugzak, behalve in z’n portemonnee 🤣
Enjoybepositive schreef:
23-05-2020 17:49
Voor de verzekering moeten we 2 originele fietssleutels hebben. Dus een hele voorraad fietssleuteltjes gaat hem niet worden.
.
Hoezo? Jij houdt de twee originele sleutels in beheer en hij krijgt direct al een kopie. Kun je altijd eentje laten bij maken van een originele sleutel :idee:
tulpje21 schreef:
:rofl:
Misschien omdat ze nu ook wel meer meeslepen dan vroeger? Als ik naar mijzelf kijk, in de onderbouw had ik een etui (pennen/passer/geodriehoek), boeken, werkboeken, schriften, rekenmachine, lunch + drinken mee (en eventueel een keer gymspullen). Later kwam daar inderdaad al dingen bij als walk/diskman/ipod, telefoon, grafische rekenmachine, los flesje en nog meer. Hoe meer je hebt, hoe meer je kwijt kunt raken lijkt mij.

Ik heb nog steeds wel eens dat ik iets op een niet standaard plek neerleg en tegenwoordig denk ik, hm, dat is misschien niet de handigste plaats en leg het op de eigen plek. Op de middelbare school deed ik dat echt niet, want dat onthoud ik dus wel...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven