Puberverkering, bij elkaar slapen

08-07-2025 09:15 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter, 15, eerste 'serieuze' verkering met een jongen van 16.
Ze zijn vooral heel schattig samen en nog niet aan sex toe.
Maar dat kan snel veranderen natuurlijk.

De vader van verkering wil (nog) niet dat ze samen slapen/logeren.
Ze zijn wel heel veel samen en liggen dan ook te chillen (en knuffelen) in bed.

Ik ben even benieuwd, hoe gaan jullie om met puberverkeringen?
Blijven die ook slapen? Samen in één bed?
I wanna live my life with the volume full!
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 22:20
Dit schrijf je letterlijk. En daar vinden mensen wat van, gezien de reacties.
En je wordt niet afgefikt, je post valt bij een aantal mensen niet in goede aarde en dat gebeurt wel eens.
Je kunt het niet altijd met elkaar eens zijn en ik vind niet dat ik je onheus heb bejegend.
Dit was de vraag van TO toch? Wel of niet logeren? Ik leg uit waarom ik opteer voor 'lange tijd niet' en leg éérst uit waarom.
Ja, dat was de vraag van TO. Maar dan kan het toch nog steeds zo zijn dat mensen jouw antwoord merkwaardig vinden, of het niet met je eens zijn, ook ná nadere uitleg?
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 22:20
Dit schrijf je letterlijk. In de quote lees ik niets over gunnen. En daar vinden mensen wat van, gezien de reacties.
En je wordt niet afgefikt, je post valt bij een aantal mensen niet in goede aarde en dat gebeurt wel eens.
Je kunt het niet altijd met elkaar eens zijn en ik vind niet dat ik je onheus heb bejegend.

Over dat je niet vindt dat je me onheus hebt bejegend:

"Laat ze lekker zelf ondervinden wat ze achteraf fijn vond.
Als je principiële bezwaren hebt tegen bepaalde zaken, soit. Maar willen bepalen hoe haar seksuele zoektocht gaat verlopen omdat je die van jou achteraf zo fijn vond, brrr."
Vrij onheus, toch, dat je doet alsof ik haar seksuele zoektocht wil bepalen.

"Ik vind sowieso dat je als ouder niks te maken hebt met het seksleven van je kind, hoe zich dat zou moeten ontwikkelen."
Same...

"Ik heb me ook werkelijk nooit voorgesteld hoe ik het het liefst voor ze zou hebben, dat is iets van hen. Als zij het fijn vonden is het oké."
Dat jij niet hebt nagedacht over hoe je het je kinderen zou gunnen, zegt niets over mijn 'rare' ideeën. Destijds waren er genoeg meiden die minder vrijwillig of met enige haast hun eerste keer ervaarden. Of met een jongen waar ze niet smoorverliefd op waren. Of wat dat ook. Mijn eerste keer en de weg ernaartoe was lief en iets moois en dat is wat ik mijn dochter ook gun. Mét het gevoel van het bijzondere van de eerste keer seks en - voor de vierde keer - naar mijn idee past koffie met je schoonmoeder daar niet bij.

"maar vraag je je niet af waaróm meerdere forummers over je post vallen, jou blijkbaar verkeerd begrijpen en aannames doen? Het kan bijvoorbeeld beslist niet liggen aan de manier waarop jij je post hebt geformuleerd?" Vrij lelijk en niet echt inlevend in wat ik probeer te zeggen, maar kennelijk niet goed 'op papier' krijg. Of je steigert om iets wat je zelf raakt, maar daar ben je nog niet op ingegaan.
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 22:29
Ja, dat was de vraag van TO. Maar dan kan het toch nog steeds zo zijn dat mensen jouw antwoord merkwaardig vinden, of het niet met je eens zijn, ook ná nadere uitleg?

Ja, dat kan. Wat is je punt?
Ben jij de schoonmoeder waar ze gezellig koffie mee kwamen drinken? Is dat wat je zo dwars zit?
Rabarbara schreef:
04-08-2025 22:16
Nou ben ik niet bezig met de seksuele spanning van mijn kinderen, maar ik vind het ook wat vreemd om te denken dat niet bij elkaar slapen=geen seks. Je kunt namelijk ook gewoon seks hebben om kwart over elf 's ochtends of om half vier in de middag. Dat schijnt te gebeuren. Dan hoef je niet eens te logeren.

Het gaat niet over seksuele spanning. Het gaat over de spanning van het bijzondere van je eerste keer, je seksuele zoektocht als je het zo wilt noemen. Dat het niet out in the open is, dat het niet gelijk normaal is, voor iedereen bekend en koffie met je schoonmoeder.
Nee, dat vind ik niet echt onheus, akelig of gemeen. Dit is een discussie op een discussieforum en jij voelt je zo te lezen erg naar over de negatieve reacties van meerdere forummers die je krijgt op je post.
Dat vind ik oprecht vervelend voor je en het spijt me dat het je zo raakt.
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 22:45
Nee, dat vind ik niet echt onheus, akelig of gemeen. Dit is een discussie op een discussieforum en jij voelt je zo te lezen erg naar over de negatieve reacties van meerdere forummers die je krijgt op je post.
Dat vind ik oprecht vervelend voor je en het spijt me dat het je zo raakt.
Dit voelt zó niet oprecht. Fleur, ik kruip mijn bed in.
Friezin71 schreef:
04-08-2025 22:36
Ben jij de schoonmoeder waar ze gezellig koffie mee kwamen drinken? Is dat wat je zo dwars zit?
Nou, kom ik ook aan met verontschuldigingen.
Fijne avond verder.
Friezin71 schreef:
04-08-2025 22:46
Dit voelt zó niet oprecht. Fleur, ik kruip mijn bed in.
Jammer, dat is het wel.
Ik geloof niet dat ik bekend sta als nare forummer maar wellicht is het na 25 jaar ook gewoon wel klaar hier.
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 22:49
Jammer, dat is het wel.
Ok, dan reageer ik te gevoelig. Sorry. Het is naar en voelt enorm oneerlijk om in een hoekje gedrukt te worden.
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 22:49
Jammer, dat is het wel.
Ik geloof niet dat ik bekend sta als nare forummer maar wellicht is het na 25 jaar ook gewoon wel klaar hier.

Neejoh, gewoon blijven forummen. Ik reageer te krampachtig, denk ik. De paar laatste posts waar ik op gereageerd heb, gingen allemaal over minder vrijheid, controle, schijnveiligheid, etc, ik gun mijn kind meer vrijheid. Vandaar.
friezin71 wijzigde dit bericht op 04-08-2025 22:56
Reden: schijnveiligheid toegevoegd.
2.07% gewijzigd
Friezin71 schreef:
04-08-2025 19:41
Nou, dat is de eerste keer dat ik 'het forum' over me heen krijg, Waarom wordt het op zo'n negatieve manier uitgelegd? Of zelfs ranzig genoemd? Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, als je tenminste kunt uitgaan van de beste bedoelingen ipv alles uit zijn verband trekken.

Tuurlijk komt de spanning van haar vriendje, duh. Wat stomme opmerking. En ik gaf alleen een ander beeld, dan dat het logeren gelijk wordt gesteld aan veilige seks ipv in een steegje. Ook als je niet logeert bij elkaar kun je veilig seks hebben, dat hoeft nog steeds niet in een steegje. Wat ik mooi vond aan mijn eerste keer was dat het zo lief en vanuit een ontdekking was opgebouwd, niet seks omdat het kan omdat je bij elkaar slaapt en dat je 'schoonmoeder' 's ochtends koffie voor je maakt. Juist het langzaam opbouwen en urenlang zoenen en dan weer naar huis moeten, vond ik een hele mooie ervaring. Het geheimzinnige in het samen op zijn kamer zijn ipv out in the open en de hele familie weet 's ochtends aan de keukentafel dat jullie Het doen.

Maar, hey, dat is kennelijk raar en ranzig. Het zij zo. En natuurlijk heeft mijn dochter straks haar eigen seksuele ontdekkingstocht, leg me geen woorden in de mond.

Ik vind het overigens nog steeds fijn om een nieuwe relatie nog even voor mezelf te houden, om niet gelijk aan de wereld als stel naar buiten te treden. Wellicht ook héél raar.
Dus wat jij zegt is dat bij elkaar slapen de weg naar seks korter maakt? Totale onzin.

Mijn kind heeft voor het eerst een relatie, er wordt ook bij elkaar geslapen (al heel snel), maar verder dan zoenen, knuffelen en een hand onder een t shirt gaat het (nog) niet en vooral een pyjama aan in bed. Beiden nog flink onzeker, ook over het eigen lichaam. Dit is voor hen voorlopig genoeg.
Friezin71 schreef:
04-08-2025 22:39
Het gaat niet over seksuele spanning. Het gaat over de spanning van het bijzondere van je eerste keer, je seksuele zoektocht als je het zo wilt noemen. Dat het niet out in the open is, dat het niet gelijk normaal is, voor iedereen bekend en koffie met je schoonmoeder.
Maar dat is het toch ook niet als je bij elkaar slaapt? Mijn bonuszoon van 17 heeft maanden een vriendinnetje gehad en ze mocht al snel blijven slapen, maar ze hebben nooit seks gehad. Voor zover ik het allemaal een beetje kon beoordelen was daar alsnog gewoon gezonde spanning van de seksuele zoektocht.
Gewoon _melon met login problemen
Friezin71 schreef:
04-08-2025 22:39
De grote rol van logeren die jij daarin ziet, zien de meeste andere gebruikers simpelweg niet. En die obsessie met burgerlijkheid en de keukentafel is echt iets van oudere generaties. Over (seks)partners voorstellen aan je ouders en hoe dat nu gaat en hoe dat vroeger ging is bij ons op familieverjaardagen flink wat afgelachen.

Jouw posts komen over alsof je jouw ervaring als de maat der dingen ziet en op basis van jouw persoonlijke ervaring bepaalde keuzes voor je dochter wil maken. En daar plaatsen mensen vraagtekens bij. Niet onterecht lijkt me (als je in het achterhoofd houdt hoe je posts zijn overgekomen op anderen), want persoonlijke ervaringen zijn nu eenmaal precies dat: persoonlijk.

Misschien las je de reacties op het forum als hard, omdat het op jou overkwam alsof anderen vinden dat je het toekomstige seksleven van je dochter aan het dwarsbomen bent. Ik denk niet dat iemand dat bedoelde en ik denk dat het tzt wel los zal lopen.
Seks ontdekken is sowieso wel spannend. Ook thuis.
pina schreef:
05-08-2025 11:30
Seks ontdekken is sowieso wel spannend. Ook thuis.
Exact!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven