"verkeerde dingen" in de zwangerschap

08-09-2009 08:33 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw is gisteren bevallen van een hele mooie zoon een achtponder. Alles erop en eraan, wat een plaatje!

Ik heb heel wat uurtjes naast haar gezeten in haar zwangerschap. Zij en haar vriend probeerde al lang een kindje te krijgen maar het lukte niet. Ze hield zich heel netjes aan alle regels maar niets hielp

Een tijd geleden (negen maanden ongeveer ) Waren zij met vrienden op vakantie en is toen lekker ff losgegaan, veel gedronken, een gezellig pilletje, veel lightfrisdrank en zelfs nog een rontgenfoto van haar enkel (was gevallen).

Komt ze thuis en wat denk je: ZWANGER

Ze kon het niet aan aan de ene kant zo blij aan de andere kant zoveel verdriet dat ze nou juist al deze foute dingen had gedaan. Eerst wilde ze zelfs de zwnagerschap nog af laten breken. Gelukkig hebben we haar daar vanaf laten houden.

Ze heeft nu een prachtig kindje. Voorzover zichtbaar (en ja er kan altijd iets zijn maar goed zover kijken we gelukkig nu niet) is er niets aan de hand.

Hiermeen wil ik vrouwen die hetzelfde meemaken ook een hart onder de riem schuiven!
Ik vind jouw posts echt zo ongelofelijk dom, stuitend gewoon, bababa.
Computer says nooooo
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:03:

Zitten je tanden bij je baarmoeder in de buurt dan??Moet ik echt gaan uitleggen waarom röntgenstralen niet goed zijn voor een embryo/foetus?
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik ben gewoon de pispaal. Elke keer weer maar kan er wel om lachen. Maakt niet uit wat ik schrijf. Maar goed. Gewoon een beetje genieten zwangeren en niet zo panieken.
Maeijken, ja leg maar uit. Tanden zitten niet bij je baarmoeder in de buurt. Er komt danalleen wat strooistraling die eigenlijk niets voorstelt. Uiteraard geldt altijd het ALARA-principe, maar je tanden zitten te ver ervandaan om echt te panieken.
Ik krijg trouwens ook jeuk van het "gezellige" pilletje.
Wat is nou precies je punt? Welk hart wil je wie onder de riem 'schuiven'?
quote:misschicken schreef op 08 september 2009 @ 09:06:

Ik krijg trouwens ook jeuk van het "gezellige" pilletje.Nou inderdaad. Gewoon harddrugs dus. Niks gezelligs aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 08:59:

Ja nou eigenijk vind ik dus dat er gewoon teveel gezeik is over wat je wel en niet mag. Dat vind ik. Een keer een toastje brie moet kunnen. Geen kilo's per dag. Enz. maar dat de vrouwen gewoon zich te druk maken die negen manden. Het gaat nergens over. En inderdaad...buurvrouw wil geen BV geven dat heb je dan ook weer goed gezien.

bababa, maar dat gezeik komt dus vooral van mensen als jouw buurvrouw die onnodig veel laten. En meteen beginnen over abortus als je iets gedaan hebt waarvan je achteraf denkt 'dat had ik beter niet kunnen doen' is nogal overdreven paniekerig. In feite hoef je als zwangere vrouw helemaal niet zo veel te laten, het zijn de bakerpraatjes en het paniekerige gedoe die het erg doen lijken. Je mag best kilos brie per dag, je moet alleen een brie van rauwe melk gaan eten maar die is in NL bijna niet te koop (camenbert bv soms wel).

Ik snap dat je bedoeling met dit topic goed is ('vrouwen maak je niet al te druk') maar eerlijk gezegd denk ik dat het vooral vrouwen zijn die zich toch wel druk maken die zo paniekerig doen, ongeacht wat er gezegd wordt dat je wel en niet mag.
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:06:

Maeijken, ja leg maar uit. Tanden zitten niet bij je baarmoeder in de buurt. Er komt danalleen wat strooistraling die eigenlijk niets voorstelt. Uiteraard geldt altijd het ALARA-principe, maar je tanden zitten te ver ervandaan om echt te panieken.

Daarom is het een waarschuwing. ze willen graag weten of je zwanger bent of zwanger wil worden voordat je een röntgen krijgt.

Dan is strooistraling beter van niet.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
mijnpunt is dat zwangeren gewoon niet zo moeten zeiekn om een likje filet en daar zowel zichzelf als hun omgeving in mee trekken (even afgezien of je dat als buitenstaander laat gebeuren) want na die negen maanden blijkt er vaak niets aan de hand en als er wel iets aan de hand is kan je dat eigelijk nooit terugvoeren op ene ding
Omdat jouw buurvrouw een gezond kind heeft gekregen trek jij een bepaalde conclusie.

Het gaat om 1 kind!

Dat zegt drie keer niks!

Ook heel vreemd om een topic over je buurvrouw te gaan openen.

Als je dit zelf hebt meegemaakt dan zou ik het nog ietsepietsie kunnen begrijpen, maar het gaat over je buurvrouw.

Hier zal ze blij mee zijn....
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:08:

mijnpunt is dat zwangeren gewoon niet zo moeten zeiekn om een likje filet en daar zowel zichzelf als hun omgeving in mee trekken (even afgezien of je dat als buitenstaander laat gebeuren) want na die negen maanden blijkt er vaak niets aan de hand en als er wel iets aan de hand is kan je dat eigelijk nooit terugvoeren op ene dingMaar wie wil je nu een hart onder de riem steken dan?
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:05:

Ik ben gewoon de pispaal. Elke keer weer maar kan er wel om lachen. Maakt niet uit wat ik schrijf. Maar goed. Gewoon een beetje genieten zwangeren en niet zo panieken.

O, jij bent ook van het Wendy van Dijk topic.

Nou, het maakt wel uit wat je schrijft, het is de toon die de muziek maakt. Waarom ben je zo bezig met zwangere vrouwen en wat ze zeggen tegen anderen?
quote:Maeijken schreef op 08 september 2009 @ 09:08:

[...]

Daarom is het een waarschuwing. ze willen graag weten of je zwanger bent of zwanger wil worden voordat je een röntgen krijgt.

Dan is strooistraling beter van niet.En het heeft uiteraard ook te maken met het indekken van het ziekenhuis tegen schadeclaims.
Nee, bababa jij bent niet "altijd de pispaal".

Wel is het zo dat je met je ondoordachte domme stellingnames en posts (ook op topics van anderen ivm soortgelijke onderwerpen) mensen ontzettend kwetst. En als je het mij vraagt: niet eens onbedoeld, want het interesseert je volgens mij gewoon geen reet. Meer van het soort "discussieren om de discussie".. soort van flauw tijdverdrijf uit dommigheid.
Computer says nooooo
quote:misschicken schreef op 08 september 2009 @ 09:10:

[...]

En het heeft uiteraard ook te maken met het indekken van het ziekenhuis tegen schadeclaims.Dat altijd
Bedoel je nu, dat je eigenlijk vindt dat je buurvrouw zeikt? Goh, om daar een heel topic voor te openen, zeg.
Een tandarts hoort altijd te vragen ben je zwanger en een loodschort om te doen. Volgens het ALARA-principe. Daarnaast is het zo dat de straling zo weinig is (een wandeling in de bergen of een vluchtje met het vliegtuig heeft evenveel of meer straling) dat er echt geen schade uit kan komen. Het is wel zo dat als een tandarts het niet vraagt en een vrouw krijgt een miskraam ze vaak de tandarts aanklaagt. Om dit te voorkomen moet een tandarts het altijd vragen. Dus als je geen loodschort hebt gehad is er NIETS aan de hand.
Hetmaakt niet uit waar ik een topic over open. er staan genoeg onzintopics op dit forum waaar geen gezeik overkomt.
Maar als je weet dat iets (mogelijk) kwaad kan, en het is een kleine moeite om het te laten, dan doe je dat toch gewoon?

Dat vind ik niet zeiken.

mijnpunt is dat zwangeren gewoon niet zo moeten zeiekn om een likje filet en daar zowel zichzelf als hun omgeving in mee trekken (even afgezien of je dat als buitenstaander laat gebeuren) want na die negen maanden blijkt er vaak niets aan de hand en als er wel iets aan de hand is kan je dat eigelijk nooit terugvoeren op ene ding

maar ja, bij je buurvrouw ging het niet om een likje filet maar om XTC, dus dat kun je niet vergelijken

Bovendien mag filet americain echt niet, dat weet iedere zwangere. Waarom er dan over panieken.

Wat echt niet mag is

roken

drinken

drugs

rauwmelkse kaas

rauw vlees

tuin doen en kattebak doen zonder handschoenen

ongewassen sla uit eigen tuin

als dat al redenen zijn om te panieken kun je er beter niet aan beginnen. Ik had er geen probleem mee om dat 9 maanden te laten staan.
Nou, een gezellig pilletje als je al 'heel lang' probeert zwanger te worden, vind ik op zn zachtst gezegd nogal apart.

Maar wat is heel lang?
quote:Maeijken schreef op 08 september 2009 @ 09:09:

[...]

Maar wie wil je nu een hart onder de riem steken dan?
Dat zijn dan de leuke onzintopics. Als je een beetje op let, zul je zien dat mensen die anderen bedoeld kwetsen door domme uitlatingen weldegelijk hier over aan gesproken worden.
Computer says nooooo

tsja, die filet is gewoon niet slim om te eten. En hoezo 'zeiken over filet'. Je kunt dat als zwangere toch gewoon laten staan? Wat heb jij daar voor last van als ik een toostje met filet laat staan.dat heeft toch niets te maken met ergens over zeiken en je omgeving ergens in meetrekken? Ik laat hem overigens sowieso staan want eet grotendeels vegetarisch, maar goed...

Er is van bepaalde dingen aangetoond dat ze niet goed kunnen zijn voor je kind. Lijkt me nogal dom om die dan toch per se te willen doen terwijl je die makkelijk kunt laten.

En zeiken is nooit handig, maar dat moet je vooral tegen je buurvrouw zeggen die loopt te piepen over een abortus om onnodige dingen en dan andere dingen (zoals BV blijkbaar) weer niet voor haar kind over heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven