"verkeerde dingen" in de zwangerschap

08-09-2009 08:33 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw is gisteren bevallen van een hele mooie zoon een achtponder. Alles erop en eraan, wat een plaatje!

Ik heb heel wat uurtjes naast haar gezeten in haar zwangerschap. Zij en haar vriend probeerde al lang een kindje te krijgen maar het lukte niet. Ze hield zich heel netjes aan alle regels maar niets hielp

Een tijd geleden (negen maanden ongeveer ) Waren zij met vrienden op vakantie en is toen lekker ff losgegaan, veel gedronken, een gezellig pilletje, veel lightfrisdrank en zelfs nog een rontgenfoto van haar enkel (was gevallen).

Komt ze thuis en wat denk je: ZWANGER

Ze kon het niet aan aan de ene kant zo blij aan de andere kant zoveel verdriet dat ze nou juist al deze foute dingen had gedaan. Eerst wilde ze zelfs de zwnagerschap nog af laten breken. Gelukkig hebben we haar daar vanaf laten houden.

Ze heeft nu een prachtig kindje. Voorzover zichtbaar (en ja er kan altijd iets zijn maar goed zover kijken we gelukkig nu niet) is er niets aan de hand.

Hiermeen wil ik vrouwen die hetzelfde meemaken ook een hart onder de riem schuiven!
En wat krijg je van light-frisdrank?
Nou...niets in het bijzonder...maar teveel zoetstoffen in een zwangerschap zijn niet goed. En van twee drankjes gaat je kind niet dood, maar zij zou nomraal gesproken negen maanden dat niet drinken ook niet een paar omdat ze dat gewoon niet nodig zou vinden. Het is gewoon iets erbij. Niet op zich iets heel ergs maar gewoon iets erbij (Ze had ongeveer twee liter cola light gedronken elke dag omdat het water daar niet betrouwbaar is)
Tsssss je mag toch echt niks meer als je zwanger bent.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat zij gewoon heel graag die negen maanden bewust wilde leven. Die ligthdrank was op zich niet het ergste. De foto en het pilletje daarentegen wel. Het heeft haar heel verdrietig gemaakt destijds.
Het verbaast me niks dat ze juist zwanger werd toen ze de boel eindelijk eens lekker los liet en zich liet gaan.

En dan kun je daarna 9 maanden gaan panieken over wat je allemaal gedaan hebt, maar daar schiet je niks mee op.
weet ze dan ook precies wanneer ze zwanger was? Misschien was het wel net ná het pilletje en de foto.

Verder krijg ik een beetje jeuk van dit verhaal, weet niet waarom. Het klinkt zo belerend.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:misschicken schreef op 08 september 2009 @ 08:43:

Het verbaast me niks dat ze juist zwanger werd toen ze de boel eindelijk eens lekker los liet en zich liet gaan.

.Hmmm, ik hoor juist altijd van onvruchtbare stellen dat ze dit soort opmerkingen heel naar vinden om te horen van andere mensen.
Ik krijg sowieso jeuk van die types die lopen te peeuwen dat ze een likje filet americain of een stukje brie op een toastje smeerden toen ze net bevrucht waren en daar 9 maanden van overstuur zijn. Of van die mutsen die zich zorgen maken omdat ze met een mobieltje op hun buik hebben liggen slapen en nu bang zijn dat ze een alien krijgen door de straling...
Na alle dingen die hier afgelopen week weer gepost zijn over tandartsfoto's geloof ik dit verhaal eigenlijk niet. Het klinkt mij TE verzonnen.

En idd misskip, dat soort opmerkingen zijn echt ontzettend frustrerend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Tja, dat zijn dan meestal de types die helemaal overstuur zijn omdat ze erachter kwamen dat ze iets aten wat slecht was, maar na de bevalling meteen overschakelen op FV zonder ook maar te proberen BV te geven
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 08:45:

[...]

Hmmm, ik hoor juist altijd van onvruchtbare stellen dat ze dit soort opmerkingen heel naar vinden om te horen van andere mensen.

Dat kan, maar er zijn zoveel mensen die zo ontzettend gepland gaan prijsneuken, waarbij het dan ook het liefst gelijk en akuut moet gebeuren. En als het dan even 3 maanden niet lukt helemaal in paniek raken en gaan lopen stressen.

Die door de stress niet zwanger raken. Bij deze mensen is het vaak raak als ze eens op vakantie gaan of zich een poosje ergens anders op focussen. En dan verbaast zijn dat ze ineens wel zwanger kunnen raken.
Vanaf het moment dat de bevruchting plaatsvindt duurt het nog twee weken dat het bevruchte eitje zich in de baarmoeder nestelt. Daarvoor zit het nog in de eileider en is volkomen veilig voor alles.

Wat ik echt te zot voor woorden vindt is dat ze zelfs maar overwogen heeft om het weg te laten halen!
Volgens mij kan je een zwangerschap niet tegen houden door stress, maar dat is mijn mening
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 08:51:

Volgens mij kan je een zwangerschap niet tegen houden door stress, maar dat is mijn mening Als dat wel kon was ik iig nooit zwanger geworden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
belerend??
wat een aanstellerij van die buurvrouw van jou; abortus laten plegen om een pilletje en een (1!!) rontgenfoto???

ik had haar in haar gezicht geslagen, denk ik.

de eerste 10 weken is er trouwens geen bloedband tussen moeder en kind....
oh waarom reageer ik er ook op, het is een topic van bababa.....
Zowel een tandartsfoto als een enkelfoto kan geen kwaad, mobieltje kan ook niet de straling is zooooooo laag.

Maar het ging ergewoon om dat ook al doe je "verkeerde dingen" het nog niets zegt over de uitkomst. Niets belerends aan.
Ja, ik vind het belerend.

En het is trouwens 'een hart onder de riem steken' ipv schuiven.
Wat heeft een rontgenfoto met een bloedband te maken Danivo
Wat is er mis metmijn topics?
quote:misschicken schreef op 08 september 2009 @ 08:45:

Ik krijg sowieso jeuk van die types die lopen te peeuwen dat ze een likje filet americain of een stukje brie op een toastje smeerden toen ze net bevrucht waren en daar 9 maanden van overstuur zijn. Of van die mutsen die zich zorgen maken omdat ze met een mobieltje op hun buik hebben liggen slapen en nu bang zijn dat ze een alien krijgen door de straling...En schakel de gevolgen van kaneelthee niet uit he! Levensgevaarlijk als je dat drinkt tijdens de zwangerschap!
Schuiven mag ook.
bababa, er is overigens nog niks te zeggen of het kind wel 100% gezond is als het net geboren is.

Mijn kind leek ook gezond tot hij 11 maanden oud was. Dus.

daarmee zeg ik niet dat er iets mis is, maar je bent erg voorbarig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven