Regels in huis 18+

16-12-2018 23:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Onze dochter van 18 is 2 jaar lang ziek geweest. Sinds een paar maanden gaat t beter, maar door de weeks moet ze bijkomen van ‘normale’ feestjes in het weekend, van sport, werk etc. Ze is nog kwetsbaar en vermoeid. Nu wil ze naar een dance event en met de eerste trein terug naar huis. Wij zijn t daar geheel niet mee eens. Ze is boos. Ik zou haar het zelf moeten laten uitzoeken, maar ik denk dat t zo’n uitputtingsslag zal zijn dat we weer terug bij af zullen zijn. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
In een vergelijkbare situatie als jouw dochter heb ik het altijd erg fijn gevonden dat mijn ouders me bijvoorbeeld brachten en haalden, zodat zulke feestjes niet meer energie kostten dan nodig en ik toch kon gaan (ook al was het wellicht verstandiger om helemaal niet te gaan), dus als dat mogelijk is zou ik dat doen, TO. Ze moet zelf ook haar grenzen leren kennen.
Vragen wat de plannen zijn de rest van de week?
Hoe ze de vermoeidheidsklap die ze ongetwijfeld krijgt gaat opvangen?

Een paar dagen niet werken of geen andere feestjes de rest van de week bijvoorbeeld.


Ze zal toch echt zelf met haar hoofd tegen de muur moeten lopen om te ontdekken wat ze wel en niet aankan.



Hoe laat zou ze van zin geweest zijn uit te gaan als ze niet afhankelijk is van openbaar vervoer?
Ik zou haar - en eventueel een paar van haar vrienden - om 1 of 2 u 's nachts best willen ophalen.
Om 4 u 's nachts ga ik echter niet de baan op.



Hou bovendien voor ogen dat een deel van haar vrienden waarschijnlijk op kamers zitten.
Hun ouders zien helemaal niet meer wat ze uitspoken en hoe laat ze thuiskomen.
En hoe vermoeiend dat uitgaan is.
Ik zou dus opletten met te strengheid, want anders zit ze waarschijnlijk ook in no time op kamers.
Ze wil gewoon normaal zijn. Gun t haar. Ook als je daarna een week tegen een dweil aankijkt. Dat zou ik doen. Ze is al 2 jaar kwijt he. Jullie ook natuurlijk. Maar is het niet heerlijk dat ze weer “kan”.Haal je daar dan geen kracht uit?
Snap je bezorgdheid. Maar ze is 18. Geen 8.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven