Respectloze kinderen

10-01-2011 20:06 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen wij laatst wegreden in onze auto reden we langs wat jongetjes die op straat aan het spelen waren. Een van hen bleef express voor de auto staan, zodat we er niet door konden. Mijn man wachtte even, maar toen hij geen aanstalten maakte om aan de kant te gaan, toeterde hij kort, waarop het jongetje toch opzij ging. Zodra we voorbij reden maakte hij obscene gebaren en schold hij mijn man uit voor 'Lelijke k*nkerhomo'. Mijn man stopte, reed weer achteruit en sprak de jongen (een jaar of 10 oud) aan. Hij vroeg 'Weet je moeder dat je mensen op die manier uitscheld?'. Het jongetje zei dat wij hem niets konden maken en dat mijn man eruit zag als een vieze hippie en zo nog wat van die dingen. We hebben maar gezegd dat hij wel eens wat respect mag leren en dat je je zo niet gedraagd naar anderen en zijn daarna ietwat vebrouweerd weg gereden.

Een beetje brutaal kan best leuk zijn, maar zo compleet respectloos (en dan helemaal zonder enige aanleiding?)

Helaas kom je het steeds vaker tegen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat je dan moet doen. Het liefst zou je zo'n kind een flinke haal geven, maar dat kan natuurlijk niet. Hoe gaan jullie met dit soort gevallen om?
Negeren, en blij zijn dat het mijn kinderen niet zijn.

Overigens zie ik ook een heleboel leuke, goed opgevoede kinderen, dus het beeld dat jij hebt dat je het steeds vaker tegen komt, dat herken ik niet.
Hoe ik ermee omga.....ik verbaas me en probeer de kinderen uit mijn klas en mijn eigen kinderen veel meer opvoeding mee te geven. Ik zeg er overigens wel wat van hoor.

En een flinke haal geven.....nee........die kinderen weten vaak niet beter en als je de ouders er achter ziet vallen er meestal een aantal puzzelstukjes op de plek.
Slapen is goud
misschien is het thuis wel een net opgevoed kind maar buiten een draak.

dat de ouders juist heel erg kwaad worden als ze zouden weten dat zoonlief zo is.

je weet het niet maar wel superirritant
Herkenbaar! Ik kwam met oud&nieuw een paar jochies tegen die vuurwerk naar eenden aan het gooien waren. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling, dus ik heb ze daarop aangesproken, een grote mond kon ik terugkrijgen.

Daarnaast heb ik een tijdje in een zwembad gewerkt naast mijn studie, en daar kwam ik nette, maar ook echt respectloze kinderen tegen!

Ik spreek ze meestal aan, niet te belerend of aanvallend, dat werkt nog wel eens.
Nog nooit meegemaakt.

Als mij ooit zoiets zou overkomen grijp ik hem in zijn kraag en breng hem naar zijn ouderlijk huis.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Als mijn kind dit zou zeggen, zou ik het graag willen weten. Ten eerste mogen mijn kinderen geen auto's te blokkeren en helemaal niet zulke taal tegen iemand aan te slaan.

Ik heb het wel meegemaakt, maar dan bij mijn ouders. Een jongetje van 11 jaar had behoorlijke vunzige taal uitgeslagen en dat mocht hij bij het bezoek van mijn ouders even uitleggen aan zijn eigen ouders. Daarna hield hij zijn tetter wel dicht.
quote:Donkeyshot schreef op 10 januari 2011 @ 20:15:

Nog nooit meegemaakt.

Als mij ooit zoiets zou overkomen grijp ik hem in zijn kraag en breng hem naar zijn ouderlijk huis.want jij weet waar zijn huis woont?
och ja dat is mij wel eens overkomen..

dat ik langsloop en een scheldpartij over me heen krijg.

dat ik langsloop en dat er in mijn billen word geknepen, ik me omdraai en de kinderen snel lachend doorrennen...

Een tijd geleden, vertelde een hulp op het werk dat ze aan het fietsen was, door schuld van kind omver werd gereden. Hij lachen zij bloeden. Ze is achter het kind nr huis gefietst. Kwam bij zijn woning aan, zijn pa deed open. Ze vertelde wat er was gebeurd en pa gaf hem een pets. Normaal ben ik tegen slaan, maar ik begrijp de reactie enigzins..
Toen het laatst zo glad was, gooide een groep jongetjes (12-13-14 jaar) onder veel gescheld een ijsbal op onze voorruit. We schrokken ons kapot en mijn vriend zette de auto aan de kant. De jongetjes lachen, en meer gescheld. Ik ben toen naar de sneeuwbalgooier toe gelopen (of meer, gestampt) en hem eens met luide stem gevraagd of hij wel helemaal besodemieterd was. Ik heb niet gescholden, niet gedreigd, gewoon luid verteld of hij wel wist wat hij aan kon richten als het zo glad is op de weg en mensen schrikken van een ijsbal op de vooruit, laat staan wat de schade kon zijn. En dat ik al helemaal niet gediend was van zijn gescheld. Daar schrok hij van, en het enige wat hij toen nog uit kon brengen was heel zachtjes " Sorry mevrouw". En al zijn stoere vriendjes waren ook stil.

Ik zou mijn toon trouwens wel aanpassen aan de leeftijd van het kind. Dit waren al echt pubertjes.

En hetzelfde zou ik doen als een kind zomaar voor mijn auto blijft staan.

Niet wegens onbeschoft gedrag, maar ik kan mij wel herinneren dat een vreemde mijn broer ooit een schop onder zijn kont heeft gegeven toen hij nog klein was. Hij en zijn vriendje deden een spelletje "wie op het laatste moment over durft te steken", die man zag dat en gaf hem zo een schop onder zijn kont. Zijn vriendje was gevlucht, maar mijn broer heeft moeten vertellen waar hij woonde en hij heeft mijn broer toen naar huis gelopen en met mijn moeder gesproken. Die heeft die man nog bedankt, en vond het ook niet erg dat mijn broer die schop alvast gehad had
hier in de straat ook een aantal kinderen die op een dergelijke manier kunnen reageren. Ze wonen in dezelfde straat, weet wie de ouders zijn en als het gebeurt (gelukkig niet zo heel vaak) dan weten ze ook dat ik ze bij hun (figuurlijke) oortje pak en naar de ouders breng, waar ze dan zelf mogen vertellen van het hoe wat en waarom. Altijd oke reactie van de ouders.

Kinderen van wie ik niet weet waar ze wonen of de ouders zijn, vraag ik altijd naar de reden waarom ze zo reageren en benoem vaak dat als ze zo naar anderen doen, ze het vaak ook terug kunnen krijgen. Draai me om en ga verder. hoop dat ze dan een beetje gaan nadenken.
ik heb laatst ook een paar jochies gevraagd of ze er even bij stil wilden staan dat mensen schrikken van een sneeuwbal op de ruit en dat er (ernstige) ongelukken kunnen gebeuren. Ik heb niet meer op de reacties gelet, waren van die jochies die me zouden zijn gaan uitschelden maar zo hadden ze wel even wat om over na te denken.
Ik wil er even een positieve draai aan geven. Toen ik op oudejaarsdag met mijn twee peuters aan het wandelen was gebeurde het tot twee keer toe dat er door een groep jongens werd gezegd: jongens even stoppen met afsteken want er komen kleine kindjes aan. Dat vond ik zo lief!!!
.
quote:Hebbes schreef op 10 januari 2011 @ 20:40:

Ik wil er even een positieve draai aan geven. Toen ik op oudejaarsdag met mijn twee peuters aan het wandelen was gebeurde het tot twee keer toe dat er door een groep jongens werd gezegd: jongens even stoppen met afsteken want er komen kleine kindjes aan. Dat vond ik zo lief!!!Dit heb ik ook gehad met mijn kleuter. Zelfs bij doogewoon sneeuwballen gooien dat er even gestopt werd omdat er een kleintje voorbij liep.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb dit ook meegemaakt hebbes. Misschien waren ze ook wel zo lief omdat ik ze als peuter zelf op de groep heb gehad maar vond t erg lief ook
Ik heb dit ook meegemaakt hebbes. Misschien waren ze ook wel zo lief omdat ik ze als peuter zelf op de groep heb gehad maar vond t erg lief ook
Ik kom alleen maar onbeschofte kinderen tegen bij de supers als er weer voetbalplaatjes of ander prul is. Voor de rest zie ik eigenlijk alleen maar goed opgevoede nette kinderen.
Ah, daar zie ik altijd van die jochies staan wachten. En die doen bij mij nooit onbeschoft. Mijn peuter geeft ze altijd die dingen aan, en dan bedanken ze hem netjes. Haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven